Gå til innhold

Cappelens Bokklubb: får ikkje medlemsblad

Anbefalte innlegg

Gjest nalle-maja
Skrevet

Eg har vore medlem i Cappelens Bokklubb i litt over eitt år no. Tre gonger har det skjed at eg har fått bøker i posten som eg ikkje ville ha - og ikkje fekk avbestilt, grunna at eg ikkje mottok medlemsblad i post eller på e-post. Eg har sendt tilbake på mi eiga rekning to gonger, den eine sa eg i frå.

Dei seier eg må ta kontakt med Posten når eg ikkje får blada, og viser til dato det skal ha blitt sendt frå dei.

Er det nokon andre som har opplevd det same?

Irriterande om det er ein taktikk dei har for å tena pengar! Satse på at så få som mogleg gidd å returnere bøkene...

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde79
Skrevet

Skaff deg nett-medlemsskap med en gang, så er det lettere å holde styr på. Da kommer månendens bok rett på mailen din ;) Jeg fikset ikke det med de bladene... det blir jo også bare søppel etterhvert :)

Skrevet

Det går an å avbestille på nettet selv om man ikke har et fullstendig nettmedlemsskap. Men du må ha medlemsnummeret ditt tilgjengelig (det får du sikkert ved å ringe Cappelen), passord er postnummeret ditt.

Gjest Hilde79
Skrevet
Det går an å avbestille på nettet selv om man ikke har et fullstendig nettmedlemsskap.

Ja, men hvis bladene har en tendens til å bli borte, så er det vel like greit å få det på mail? ;) Nalle-maja, er du sikker på at ingen stjeler posten din.... *spekulere, spekulere*

Skrevet

Jeg har og samme erfaring med Cappelen. Bladene kom ikke, så jeg byttet til nettmedlemskap. Men da ikke mailene kom heller meldte jeg meg ut til slutt. Gidder ikke å bruke masse penger på å sende bøker i retur.

Skrevet
grunna at eg ikkje mottok medlemsblad i post

hehehe... jeg hadde samme utfordringa en stund, men oppdaga tilfeldigvis at det var min kjære mann som tok disse bladene for å være søppel, så han kastet de. Kan jo hende at ike han har gjort det så mange ganger som han har fått skylda for tenker jeg nå da.....

Skrevet

Mailene kommer ikke alltid til oss heller. Regninger, derimot, og purringer, er de ivrige på å sende ut. Har nå fått purring på bøker vi har avbestilt to ganger. De hevder at bøkene er blitt sendt til oss fordi vi ikke har avbestilt (vi har kvittering på avbestllingene), men bøkene har jo uansett ikke kommet til oss. Likevel fortsetter de å purre. Den nyeste er at de ikke har mottatt en bok vi sendte i retur, så vi må betale for den likevel...

Skrevet

Jeg hadde også samme problemet med avbestilling som innlegger før meg - selv om jeg avbestilte, kom purringene i posten. Så mye tull som disse bokklubbene klarer å stelle i stand, skjønner jeg ikke at folk gidder å være medlemmer lenger. Inkl. porto blir jo ikke bøkene billigere enn i bokhandel, og utvalget er ikke allverdens.

Gjest nalle-maja
Skrevet

Hei, og takk for svar ;)

Til de som påpeika nettmedlemskap: tru det eller ei, men eg er registrert som nettmedlem også. Det står det i profilen min på nettsidene deira!

Eg og kjem til å melda meg ut. Eg tenkte berre om dette var eit problem for andre også, kunne det jo vore aktuelt å levert inn ei klage til ei eller anna nemd... Ekstremt irriterande med slik oppførsel! :frustrert:

Hilde79: Nei, eg trur ikkje nokon stel posten min :ler: Får eg håpa... :tristbla: (Eg bur på ein avsides plass ;))

Skrevet

Er det det som skjer ja? Jeg som har skyldt på meg sjøl for å være et rotehue... Synes det har vært rart at jeg har fått bøker jeg ikke har sett noe om at skal komme. Trodde det bare var meg som var fjern jeg.

:ler:

• 2 uker senere...
Gjest nalle-maja
Skrevet

Då har i allefall eg levert min oppsigelse i klubben - og ei klage til forbrukarombodet ;)

Skrevet
Til de som påpeika nettmedlemskap: tru det eller ei, men eg er registrert som nettmedlem også. Det står det i profilen min på nettsidene deira!

Da er dette grunnen til at du ikke mottar medlemsblader. Hovedpoenget med å være nettmedlem er jo nettopp å slippe posten, samtidig som du får det i e-post istedet. Så her er det ikke bokklubben som har gjort noe feil.

Gjest nalle-maja
Skrevet

Ja, men då skulle eg i det minste fått medlemsblad på e-post òg då ;)

Og det er ikkje noko på kontoen min som sperrar, for eg har fått bladet på e-post eing gong eller så.

Skrevet

Er ikke medlem i Cappelen lenger jeg heller. Har ikke hatt de helt store problemene, men nettsiden der man kunne avbestille var "ute av drift" så mange ganger at jeg ble gal! Bra du sendte en klage, Nalle-Maja!

• 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg har samme problem med de nå.. Utrolig irriterende. Jeg vet at jeg ikke har fått bladene (det er et og annet som ikke er kommet frem og da kommer bøkene..) for jeg avbestiller med en gang..

Skal ikke melde meg inn i en Cappelen bokklubb mer. Bokklubben er derimot bedre på dette etter min erfaring.

Skrevet

Venter bare på at bindingstiden på mitt medlemsskap i Cappelen skal gå ut..

De sender meg ting jeg har avbestilt og jeg må betale for å sende tilbake, de er treige med medlemsbladet og avbestillingssiden er det litt trøbbel med noen ganger..

Skrevet (endret)
Ja, men hvis bladene har en tendens til å bli borte, så er det vel like greit å få det på mail? ;)   Nalle-maja, er du sikker på at ingen stjeler posten din.... *spekulere, spekulere*

det samme skjedde med meg....fikk ikke bladene. når jeg ringte å klagde fikk jeg til svar at "jeg burde selv holde meg informert om når neste medlemsblad burde være hos meg".. ærlig talt, jeg er medlem i en rekke bokklubber og holder da ikke styr på slikt. det rare var jo at medlemsbladene i alle andre klubber alltid kom frem til meg. det endte med at jeg meldte meg ut så snart jeg kunne, og har siden dette kun vært medlem i www.bokklubben.no der jeg er nettmedlem

Endret av LadyInRed
Skrevet

www.bokklubben.no er jeg også veldig fornøyd med, er medlem i to bokklubber der.

• 1 år senere...
Gjest tobben
Skrevet

Vil det fungere å ikke hente bøker som har komt til postkontoret? På denne måten blir bøkene etterhvert tilbakesendt til bokklubben av posten. Eller fungerer ikke dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...