Arwen Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Er det vanlig å sende ut takkekort i forbindelse med barnedåp og gaver man får ved fødselen?
Sahara Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Vi sendte ihvertfall ut i forbindelse med dåpen. Da sendte vi takkekort med et fint bilde av dåpsbarnet. Men ved gaver rett etter fødselen takket vi "bare" personlig da folk kom på besøk.
Arwen Skrevet 28. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2006 Det var sånn jeg trodde det var også hvor lenge etter barnedåpen sendte dere?
Grace Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 Jeg har fått fra folk jeg kjenner som har fått presanger ved fødsel.. Kommer vel kanskje litt an på "forholdet" man kjenner de ved og hva barnet har fått men det er jo hyggelig å få et bilde, spesiellt hvis man ikke kommer til å se barnet med det første osv..
monja Skrevet 28. august 2006 #5 Skrevet 28. august 2006 Vi sendte kun ut takkekort etter dåpen. Et par uker etter tror jeg det var.
Arwen Skrevet 28. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 28. august 2006 Var fadder i januar og har fortsatt ikke fått noe de har sikkert ikke sendt til noen...
monja Skrevet 28. august 2006 #7 Skrevet 28. august 2006 Antakeligvis ikke. Synes det er koselig med takkekort, men har registrert at mange ikke bruker å sende ut sånne.
Gjest Helene1 Skrevet 28. august 2006 #8 Skrevet 28. august 2006 Vi sendte ut både etter fødsel og etter dåpen. Dåp er iallefall selvsagt synes jeg . Fødselsgaver er litt "ymse", mao ikke alle jeg har fått fra som jeg har gitt til heller..... Selv om jeg da noen ganger er redd for at postsendt gave ikke er kommet frem iom at jeg ikke har hørt noe.... Når junior var født, endte jeg opp med å skrive ca 70 takkekort til fjern og nær, så det kan jo fort bli en slitsom jobb å få disse kortene skrevet også da.
Susan Sto Helit Skrevet 28. august 2006 #9 Skrevet 28. august 2006 Tror jeg har fått takkekort av venner hver gang jeg har gitt gave ved fødsel jeg... Uavhengig av om vi kom på besøk med gaven, og fikk se barnet, eller bare sendte gaven med den nybakte far. Nå har det gjerne vært hjemmelagede kort med bilde av nurket, men det har jo gjerne stått takk for gaven eller takk for oppmerksomheten på dem. Men vanlig, det vet jeg ikke? Kommer til å sende slike kort selv, for jeg regner med at de som gir oss noe ved fødsel eller dåp ønsker å få et bilde av babyen.
Gjest Rognebær Skrevet 28. august 2006 #10 Skrevet 28. august 2006 Jeg trodde det var helt selvsagt å sende takkekort, jeg. Har i alle fall kjøpt inn materialer i lange baner og har svettet litt fordi poden allerede er to måneder gammel og jeg ikke har fått skrevet noen enda, men trøster meg med at de skal komme i løpet av september. Kanskje jeg ikke trenger å stresse, da, hvis det ikke er så vanlig? :klø: Det har ikke falt meg inn å ikke sende kort!
Gjest Madeline Skrevet 28. august 2006 #11 Skrevet 28. august 2006 Vi sendte takkekort både for gaver vi fikk etter fødselen og etter dåpen. Det er da en selvfølgelighet etter min mening.
Malama Skrevet 28. august 2006 #12 Skrevet 28. august 2006 I alle fall etter dåp, og "postsendte" gaver ved fødsel. Den gaven din mor gir nurket på sykehuset forventer hun neppe å få takkekort for, men din tante Else som du ellers bare ser hver gang noen gifter seg eller dør, hun setter nok stor pris på et takkekort for gaven hun sendte.
Rødvinspiken Skrevet 28. august 2006 #13 Skrevet 28. august 2006 Vi sendte takkekort både for gaver ved fødsel og ved dåp for begge barna våre. Uansett hvem det var. Selv mamma fikk takkekort for fødselsgave og blomster. Jeg synes også at det er en selvfølge å gjøre det. Men det har hendt at jeg ikke har fått takkekort for gaver jeg har gitt. Jeg blir ikke fornærmet for det, men hadde stusset om jeg ikke fikk en takk muntlig, på sms eller annen måte.
Orthia Skrevet 28. august 2006 #14 Skrevet 28. august 2006 Jeg syns nesten det er en selvfølge å sende takkekort etter store anledninger. Herunder teller fødsel, dåp, konfirmasjon, bryllup og fødselsdager med runde år hvor det holdes skikkelig selskap. Når man har brukt tid/penger/omtanke på gave, er å takke pent det minste mottaker kan gjøre.
melina Skrevet 28. august 2006 #15 Skrevet 28. august 2006 Vi sendte ut både etter fødsel og dåp, vi Fikk så utrolig masse fine gaver fra både slekt og venner, så synes det var hyggelig å kunne gi alle en liten oppmerksomhet og bilde av jenta vår. Synes i hvert fall det er en selvfølge at man får takkekort etter dåp..
Gjest Tweetypie Skrevet 28. august 2006 #16 Skrevet 28. august 2006 Sendte ut takkekort etter dåpen til førstemann, men til barn no 2 så kom alt så tett oppi alle andre takkekort at det ble for mye. Vi droppa det dermed. Sendte heller julekort med noen spesielle ord til hver enkelt av de som var i barnedåpen til minsten.
L@dy Skrevet 28. august 2006 #17 Skrevet 28. august 2006 Vi har ikke døpt vår snuppe så derfor ikke fått gaver eller sendt ut takkekort i den anledning. Men vi sendte takkekort med bilder som vi fikk i barselsgave.
Belit Skrevet 28. august 2006 #18 Skrevet 28. august 2006 Vi sendte ikke takkekort etter fødselen med førstemann. Jeg hadde aldri tenkt på det, og vi var de første i vennegjengen og i familien (av vår generasjon) som fikk barn så vi hadde aldri fått noe sånt heller. Vi takket jo når folk kom med gaver på barselbesøk, og bevertning fikk de da jammen også Men så fikk alle andre barn, og "alle" sendte takkekort for barselgaver Så når vi fikk nummer to var takkekortene i posten etter en snau måned. Takkekort etter dåp, bryllup og lignende begivenheter er vel ganske naturlig?
Gjest Gjest1 Skrevet 29. august 2006 #19 Skrevet 29. august 2006 Jeg mener man bør takke både for dåpsgaver og fødselsgaver. Er ikke alle som praktiserer det, men jeg synes det er det retteå gjøre
Gjest Gjesta Skrevet 29. august 2006 #20 Skrevet 29. august 2006 Er det vanlig å sende ut takkekort i forbindelse med barnedåp og gaver man får ved fødselen? ← ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå