Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 Har ei jente med stadig vondt i magen. Hun går normalt på do, avføringen er normal og hun har ikke vondt når hun tisser. Men hun har likevel stadig vondt. Spiser normalt, drikker normalt. Kan det være mensen som er rundt hjørnet? Jeg husker ikke selv om jeg hadde vondt i magen sånn på forhånd. Det kan jo også være andre ting. Noen forslag?
Kylling Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 Hvordan har hun det ellers? Husket at da jeg ble mobbet, var lei meg for noe eller hadde det vanskelig på andre områder, så hadde jeg ofte vondt i magen.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #3 Skrevet 27. august 2006 Ja hun sliter med litt forskjellige vonde tanker for tiden. Hun blir ikke mobbet på skolen, vi har snakket mye sammen den siste tiden og jeg er nokså overbevist om at det i så fall hadde kommet frem. Hun er opptatt av essensielle spørsmål om liv og død. Kan ha sammenheng med det, hun er blitt bevisst på at folk skal dø en gang. Men igjen kan jo disse tankene ha med produksjon av hormoner å gjøre.
Gjest Naria Skrevet 27. august 2006 #4 Skrevet 27. august 2006 Magevondt hos barn kan ofte ha sammenheng med psykiske problemer.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Det kan også være noe mer alvorlig. Da jeg var i 10-12 årsalderen hadde jeg til stadighet vondt i magen, og alle klappet meg på hodet og sa "Det er nok bare fordi du gruer deg til svømminga/skolen/husarbeid, lille venn". Tilslutt sprakk tarmen, jeg tisset blod og måtte inn til akutt operasjon.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 Jeg hadde stadig vondt i magen da jeg var lita. Det var psykisk. Ingen som fikk meg til å innrømme noe da, men jeg vet dett nå i voksen alder... Selv nå kan jeg få plager i magen når jeg stresser eller ikke trives et sted.. La henne prate med en profesjonell noen ganger og ta tak i det nå slik at hun ikke får et langvarig problem som jeg....
Gjest gjesten fra innlegg #5 Skrevet 27. august 2006 #7 Skrevet 27. august 2006 Få henne undersøkt hos lege før dere bestemmer dere for at det er et psykisk problem. Det gjør vondt å være liten og ikke bli trodd når man sier man har smerter. Jeg blir fremdeles lei meg ved tanken på hvordan mine magesmerter ble avfeid av alle rundt meg. Dessuten kan man få kroniske skader av å gå for lenge med ubehandlede mageproblemer.
Gjest Naria Skrevet 27. august 2006 #8 Skrevet 27. august 2006 Enig med gjesten over meg. Gå til legen for å utelukke at det er noe fysisk galt først.
Saeria Skrevet 27. august 2006 #9 Skrevet 27. august 2006 Enig med gjesten over meg. Gå til legen for å utelukke at det er noe fysisk galt først. ←
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #10 Skrevet 27. august 2006 Kan jo også være så enkelt at det er noen matvarer hun ikke tåler. Jeg hadde mye vondt i magen som liten, men ble tvunget til å drikke melk hver eneste dag: "drikk melka di så du vokser deg stor og sterk", fikk jeg alltid høre. I voksen alder har jeg kutta ut melka, og mye av problemene har gitt seg. Men det kan også være psykisk slik noen her nevner, eller en kombinasjon med noe annet.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #11 Skrevet 27. august 2006 Jeg hadde mye vondt i magen i tiden før mensen. Selv om ingen trodde det kunne være det. Var hos legen og han mente det måtte være psykisk, magen ble ikke undersøkt. For magesmerter hos barn er jo selvfølgelig bare psykisk Som den ene skriver over her kan det jo også være noe alvorlig. Og tiden før mensen kan være vond nok den, magesmertene mine var kraftige. Prøv å noter når og i hvilke situasjoner hun får vondt. Det kan også hjelpe en lege med å lokalisere problemet fortere. Er det i forbindelse med mat? I forbindelse med noen spesielle aktiviteter? Skjer det hver dag eller med andre jevne intervall?
Glede! Skrevet 27. august 2006 #12 Skrevet 27. august 2006 Jeg hadde mye vondt i magen i tiden før mensen. Selv om ingen trodde det kunne være det. Var hos legen og han mente det måtte være psykisk, magen ble ikke undersøkt. For magesmerter hos barn er jo selvfølgelig bare psykisk Som den ene skriver over her kan det jo også være noe alvorlig. Og tiden før mensen kan være vond nok den, magesmertene mine var kraftige. Prøv å noter når og i hvilke situasjoner hun får vondt. Det kan også hjelpe en lege med å lokalisere problemet fortere. Er det i forbindelse med mat? I forbindelse med noen spesielle aktiviteter? Skjer det hver dag eller med andre jevne intervall? ← Signerer! Sånn var det hos meg og! Lykke til!!!
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #13 Skrevet 27. august 2006 Jeg laget tråden. Vi skal til lege i morgen, så får vi se hva han finner ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå