Gå til innhold

Ville du ofret ditt liv

Anbefalte innlegg

Gjest Jebediah
Skrevet

Hva vist ditt barn hadde blitt alvorlig syk. Og eneste måten at ditt barn kunne overleve var at du måtte dø. Ville du da ofret ditt liv for at ditt barn skulle leve.

Eller hadde du lat ditt barn dø. Slik at du kunne leve ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville latt barnet mitt leve.

Skrevet

uten tvil hadde jeg latt mitt barn leve!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Tror at det er noe en først vil erfare om en står i en aktuell situasjon. Men jeg kjenner det slik nå at jeg ville gjøre hva som helst for barnet mitt. Dersom barnet mitt stod i en farefull situasjon ville jeg ikke tenke på min egen sikkerhet før jeg sprang til for å redde barnet mitt. Feks om det det stod på veien og en bil kom i truende fart mot barnet mitt.

Skrevet

Ville uten å nøle ofret mitt liv for at barnet skulle få leve.

Skrevet

egentlig ett veldig merkelig spørsmål... :klø:

hva er tanken bak??

Tror de fleste mødre ville ofret seg selv!

Gjest Jebediah
Skrevet

det er ingen tanke bak. Jeg bare spør

Skrevet

hmmmm..... ok.

men jeg er nå av den oppfatning at når man lurer på noe så har man tanker om det også ;)

men ok, det har ikke jeg noe med :)

ha en forsatt fin natt :)

Skrevet

Jeg hadde garantert ofret meg selv. Hadde ikke greid å leve med visstheten om at jeg kunne ha reddet livet til barnet mitt, og ikke gjort det.

Skrevet

Det er jeg litt usikker på, fordi jeg har ikke barn. Men jeg tror og tipper at jeg ville ha ofret mitt liv for barnet, dersom man ble tvunget til å ta et valg.

Målet er jo at begge skal leve, på en måte. :forvirret:

Gjest Jebediah
Skrevet

Målet er jo at begge skal leve, på en måte.  :forvirret:

Som regel ja. Men det kan faktisk skje at et slik valg må bli tatt at for at en skal leve må en anen dø.

Skrevet
Som regel ja. Men det kan faktisk skje at et slik valg må bli tatt at for at en skal leve må en anen dø.

Hvis du her tenker på situasjoner på sykehus som er kritiske, der legene ber faren og foreldrene til den nybakte moren velge mellom at moren eller barnet kan få leve, eller moren selv fikk velge, så ville jeg ha valgt at jeg selv fikk leve.

Gjest Jebediah
Skrevet
Hvis du her tenker på situasjoner på sykehus som er kritiske, der legene ber faren og foreldrene til den nybakte moren velge mellom at moren eller barnet kan få leve, eller moren selv fikk velge, så ville jeg ha valgt at jeg selv fikk leve.

Nei det er ikke en slik situasjon jeg tenker på. Hadde det vert det ville jeg skrevet det

Skrevet
Nei det er ikke en slik situasjon jeg tenker på. Hadde det vert det ville jeg skrevet det

Ok. Da tror jeg faktisk at jeg ville ha valgt at jeg selv fikk leve. Men det vet jeg ikke sikkert før jeg får barn, og når jeg eventuelt befinner meg i en slik underlig situasjon.

Skrevet
Hva vist ditt barn hadde blitt alvorlig syk. Og eneste måten at ditt barn kunne overleve var at du måtte dø. Ville du da ofret ditt liv for at ditt barn skulle leve.

Eller hadde du lat ditt barn dø. Slik at du kunne leve ?

I og med at du spør andre du ikke kjenner om såpass store ting, kanskje det er en idè at du sier noe om hva du selv ville ha valgt også, samt en begrunnelse?

I det lange løp får du ikke intime betroelser fra andre, hvis du ikke gidder å røpe noe om deg selv og din egen holdning til det du spør om.

Gjest Jebediah
Skrevet

I det lange løp får du ikke intime betroelser fra andre, hvis du ikke gidder å røpe noe om deg selv og din egen holdning til det du spør om.

Jeg vil ikke ha intime betroelser...Spørsmålet mitt er et enkelt...Ja jeg hadde gjort det nei jeg hadde ikke gjort det.

Skrevet

Ja jeg ville ha ofret mitt liv for barna mine!!!

Tror nok de fleste hadde gjort det.

Skrevet

Enn hvis moren er 3-4 mnd gravid, så får en kreftdiagnose, og legene kan ikke starte stråling eller chemo terapi pga fosteret, så moren må velge mellom å bære frem barnet men da etterhvert dø av kreften, eller abortere barnet så behandling kan begynne? (forutsetter her at kreften vil komme så langt på 4-5 mnd at den vil få overtak og neppe kan bekjempes. å starte behandling umiddelbart har veldig gode prognoser).

Jeg synes dette er vanskelig. Jeg kan jo sannsynligvis bli gravid igjen etter kreftbehandlingen og bære frem et annet barn, men hvis jeg utsetter behandling så vil jeg dø. Jeg tror faktisk jeg ville hatt vanskelig for å velge barnet her.. Det blir litt anderledes når barnet er født og kanskje har hatt barnet noen år, da antar jeg det blir umulig å velge bort barnet..

Skrevet

Noen ganger må vel foreldre velge hvilket barn som skal få leve også.. den må være ekstremt tøff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...