mockinbird Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 Vi har vurdert å kjøpe barnet et tv-spill, bærbart spill, evt i kombinert jule- og bursdagsgave, h*n blir tre år. Jeg er IKKE interessert i en diskusjon om hvorvidt det er for tidlig eller ikke, om tv-spill er sunt eller usunt... Det eneste jeg lurer på er om hva dere anbefaler... Hvem har flest barnevennlige spill, de beste konsollene, osv. Ingen moralske svar, takk.
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 Jeg har selv en ps2, og vil anbefale denne.. Har kjøpt dansematte, singstar og eyetoy utenom, og denne passer for barn (og voksne) i alle aldre. Finnes masse forskjellge spill, til både store og små. Samt den kan brukes som dvd-spiller om barnet vil se film.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 Helt enig med "silje" over. PS2.. Hatt VELDIG mye moro med eyetoy. Det er jo kjempefint med et tv-spill der du må bruke hele kroppen. Lykke til med valget :rosasmil:
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 Vi har bare Nintendo her hos oss. Gamecube er jo lagd for å kunne fraktes litt i mellom, selv om jeg helst ser at den står i ro på flekken sin. Nintendo DS er veldig populært, og har mange fine spill. Og inngang for øretelefoner.
Gjest Gjest1 Skrevet 26. august 2006 #5 Skrevet 26. august 2006 Playstation kan også brukes som dvdspiller. Det betyr en boks mindre, og dermed er plass og penger spart.
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 26. august 2006 #6 Skrevet 26. august 2006 Vi har faktisk hatt gamecube i hus her åsså, og ps2 (den minste versjonen) er faktisk mindre i str. Min lillesøster pleier å ha den med seg når hun besøker besteforeldre osv. for en helg. Jeg flytter neste uke, og mistenker at jeg kommer til å se min søster rimelig ofte (jeg tar med meg spillekonsollen)
Far til 2 Skrevet 26. august 2006 #7 Skrevet 26. august 2006 Jeg spurte mine barn hva de mente, og fikk tilbakemelding om at det var avhengig av hva slags spill som skal spilles. Hos meg har Playstaion 2. Hos moren har de Xbox, Noen venner har Xbox 360. Disse spillkonsollene ble rangert slik at Xbox 360 var noe bedre enn Playstation 2 som kom på 2.plass. Xbox kom på 3. Det var imidlertid små forskjeller og prisen på spillkonsollen blir dermed viktigere enn mye annet. Spillene du får kjøpt til de aktuelle konsollene er tilnærmet identisk. Nå kommer det imidlertid en ny konsoll som heter Nintendi Wii. Denne skal vistnok benytte et prinsip som gjør det mye enklere å spille. Ingen jeg kjenner har forsøkt denne enda, men om du går inn på nintendo.no vill du kunne se denne "fjernkontrollen" som skal forenkle alt så veldig mye. Denne fjernkontrollen skal ha fått mye skryt i internasjonal presse påstås det.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #8 Skrevet 26. august 2006 Jeg er gjest som nevner Nintendo her oppe. Wii står på innkjøpslista (ikke min liste men det er vel jeg som må punge ut ) og regnes for å være revolusjonerende innen spillbransjen. Så sier i alle fall husets ekspert. Her får en see litt om Wii-en: http://www.youtube.com/watch?v=BjqaDuGj6r0
Gjest Gjest1 Skrevet 26. august 2006 #9 Skrevet 26. august 2006 Synes alle disse spillkonsollene omtales som revolusjonerende før de kommer jeg.
mockinbird Skrevet 26. august 2006 Forfatter #10 Skrevet 26. august 2006 Takk for alle gode tips! (Og ikke minst, takk for ingen startet en moralsk "er tv-spill sunt for søte små barn"-diskusjon) Det ser ut som at vi har valget mellomå vente på den nye nintendo wii, og å kjøpe playstation2... så jeg tror vi er heldig somhar to goder å velge mellom!
Gjest Gjest1 Skrevet 26. august 2006 #11 Skrevet 26. august 2006 Nå vet ikke jeg noe om den nye playstation, men på playstation II kan man velge mellom spill til playstation II og playstation I. Det finnes mange billige spill til playstation I å få tak i, og jeg synes det er en fordel.
Gjest Skrevet 26. august 2006 #12 Skrevet 26. august 2006 Jeg ville nå anbefalt deg og vente til nintendo Wii kommer ut.. Sony er ganske teite og så fort Playstation 3 kommer ut til høsten så blir nok playstation 2 nedprioritert fra dem sin side..
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 26. august 2006 #13 Skrevet 26. august 2006 Hvilken konsoll som er best kommer litt an på hva den skal brukes til, men selv mener jeg det er best å se på hva slags spill konsollen har enn hvor bra den er (til en hvis grad) Nintendo er nok best når det gjelder barnevenlighet, nintendo sikter også mye til barn og har vel også flest barnevenlige spill. Så jeg vil anbefale Nintendo. Men i løpet av året så kommer både Sony med playstation 3 og Nintendo med Wii så det er kansje best å vente.
Gjest gjesta Skrevet 27. august 2006 #14 Skrevet 27. august 2006 Hvilken konsoll som er best kommer litt an på hva den skal brukes til, men selv mener jeg det er best å se på hva slags spill konsollen har enn hvor bra den er (til en hvis grad) Nintendo er nok best når det gjelder barnevenlighet, nintendo sikter også mye til barn og har vel også flest barnevenlige spill. Så jeg vil anbefale Nintendo. ← Jeg er helt enig med gjest her. Du må se på hva slags spill som tilbys og her er definitivt Nitendo mest barnevennlig. Vi har selv PS2, men her i huset er det kun tenåringer. Hadde mine vært mye mindre så hadde jeg kjøpt Nitendo.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #15 Skrevet 27. august 2006 Mannen her i huset har prøvd Nintendo Wii og den er visst virkelig verdt å vente på! Det er en helt ny måte å spille på, og alle kan få det til. I tillegg er jo Nintendo kjent for å være barnevennlige med tanke på spill. PS3 skal visst bare være en PS2 med bedre grafikk (spillmaskinmessig sett) og kommer dessuten til å koste mye, rundt 5500,-. Ellers anbefaler jeg Nintendo DS, så har barna noe å spille på når de er på biltur osv.
Dizzy Skrevet 27. august 2006 #16 Skrevet 27. august 2006 Jeg synst at håndkontrollen til PS2 er alt for stor til min 4-åring. Da er Nintendo/ Game Cube mye bedre for en liten hånd.
Spoven Skrevet 27. august 2006 #17 Skrevet 27. august 2006 Her i huset har vi hatt mange forskjellige konsoller. Nå har vi PS2, og nintendo DS. Ungene (de to eldste) fikk hver sin DS til jul i fjor, og har nok ikke alltid behandla de like pent, men de er like fine og virker like godt enda. Og det er et stort pluss at man kan spille super mario på de, for ungene (og jeg) syns at super mario er kjempegøy. Og at ungene kan bruke dem omtrent hvorsomhelst. PS2 har også spill i alle aldersgrupper og man kan finne billige spill nesten overalt. Det går an å spille PS1 spill på den, men det går ikke å lagre resultater da. Også må jeg bare si at minstejenta på 3 1/2 elsker singstar, og det er kjempegøy å høre på engelsken hennes! Vi er veldig fornøyde med både PS2 og Nintendo DS. Om dere velger PS2 så er det jo maaange avhengighetsskapende spill for voksne også. Det vet jeg alt om!
Gjest Gjesta Skrevet 27. august 2006 #18 Skrevet 27. august 2006 Jeg liker DS (til barna altså) Jeg liker at det kan spilles alle steder og at den ikke trenger å kobles til tv
Dizzy Skrevet 27. august 2006 #19 Skrevet 27. august 2006 Vi har bestemt oss for å kjøpe DS Lite i julegave til gutten vår.
Leifr Skrevet 28. august 2006 #20 Skrevet 28. august 2006 PS2 har også spill i alle aldersgrupper og man kan finne billige spill nesten overalt. Det går an å spille PS1 spill på den, men det går ikke å lagre resultater da. ← Det går helt fint å lagre resultater, du trenger bare å bruke et gammeldags PS1-minnekort (de passer i samme slots som PS2-minnekortene).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå