Thomasine Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 For mange år siden husker jeg mamma kom med noen tabletter jeg måtte tygge (tror jeg...:klø. Etterpå var det igjen røde flekker på tennene mine som viste meg hvor jeg ikke var flink nok til å pusse. For tiden vil min snart 9-åring pusse tennene sine selv, men når jeg tar en tur innom for å titte må jeg nesten hver dag ta en "etter"-puss der hvor jeg tydelig ser at han ikke har vært altfor mye borti... Så jeg kom på disse fargetablettene og gikk til apoteket. Nå har jeg vært på 3 ulike apotek og ingen av dem fører dem lengre... Det ene apoteket fikk disse inn sist i 2004... Kan ikke skjønne hvorfor disse tablettene ble borte...:klø: Det må jo være en kjempe-hjelp for å finne ut hvor en ikke pusser godt nok...? Så jeg henstiller alle til å "mase" på sitt eget apotek slik at de tar disse tablettene inn igjen... Hvis ikke må jeg bestille dem over Internett ( https://commerce.jbutler.com/Consumer_produ...1&nGroup_id=156 ), men det må da være flere enn meg som har barn som trenger å se hvor godt eller dårlig de pusser innimellom??
Gjest Hedda Gabler Skrevet 23. august 2006 #2 Skrevet 23. august 2006 Ja, disse har jeg også lurt på.
Pimbila Skrevet 23. august 2006 #3 Skrevet 23. august 2006 Interessant Men det er ikke noen skumle stoffer i disse tablettene da?
Gjest Gjesta Skrevet 23. august 2006 #4 Skrevet 23. august 2006 (endret) Jeg kjøpte nettopp til mine barn! Mener å huske at det var på Apotek1, pakken er grønn og det står G-U-M Infargingstabletter + Red cote. Disse funker som fy Endret 23. august 2006 av Marillia
~umulia~ Skrevet 23. august 2006 #5 Skrevet 23. august 2006 Du får sikker noen tabletter av skoletannlegen om du stikker innom der og spør pent.
Gjest Fantus Skrevet 23. august 2006 #6 Skrevet 23. august 2006 Du skal få kjøpt dem på et Apotek 1. Be dem om å søke på Gum Red Cote Fargetabl. Jeg sitter hvertfall her nå og ser at grossisten har på lager, så da bør apoteket klare å bestille til deg hvis de ikke har det på lager selv
Far til 2 Skrevet 24. august 2006 #7 Skrevet 24. august 2006 Vi har brukt slike med jevne mellomrom de siste årene, og ungene etterlyser det om det går for lang tid mellom hver gang det brukes . Du får ant kjøpt dette på ethvert apotek rundt om i landet.
Gjest Emera Skrevet 24. august 2006 #8 Skrevet 24. august 2006 Interessant tråd! Min niåring vil også helst pusse selv. Og det er ikke motorikken det står på, men tålmodigheten... Husker de tablettene fra da jeg var barn, de var kjekke. Fint at det går å få tak i de ennå, jeg skal kjøpe!
Kykkelikokos Skrevet 24. august 2006 #9 Skrevet 24. august 2006 Vi har brukt slike med jevne mellomrom de siste årene, og ungene etterlyser det om det går for lang tid mellom hver gang det brukes . Du får ant kjøpt dette på ethvert apotek rundt om i landet. ← Tydeligvis ikke, siden trådstarter ikke har fått tak i dem
Missbumblebee Skrevet 24. august 2006 #10 Skrevet 24. august 2006 Sånne skal jeg kjøpe til samboeren min! Han er IKKE flink nok til å pusse tennene sine....
Gjest Fruktfat Skrevet 24. august 2006 #11 Skrevet 24. august 2006 har aldri sett eller hørt om det i norge jeg :klø:
Thomasine Skrevet 24. august 2006 Forfatter #12 Skrevet 24. august 2006 Tydeligvis ikke, siden trådstarter ikke har fått tak i dem ← På apoteket hos oss sier de at grossisten ikke tar dem inn lengre, og siste pakke ble solgt i november 2005... Skal ringe tannlegen min neste uke å høre om han har noen, evt. kan få tak i...
Helene Skrevet 25. august 2006 #13 Skrevet 25. august 2006 Disse har vi brukt innimellom. Da gullet var mindre fikk hun en halv tablett, og det fungerte kjempefint. Hun fikk selv se hvordan det fungerte og hvor hun burde pusse bedre. De finnes fortsatt i de fleste apotek.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #14 Skrevet 25. august 2006 Disse tablettene er jo bare tull, det blir rødt samme hvor nøye man er. Hilsen tannlege, som vet hvordan tenner skal pusses.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #15 Skrevet 25. august 2006 Disse tablettene er jo bare tull, det blir rødt samme hvor nøye man er. Hilsen tannlege, som vet hvordan tenner skal pusses. ← Det stemmer, men derfor gir man en slik før barna pusser. Tennene blir røde, og du må derfor pusse overalt, godt til alt blir borte :-) Slik får man sjekket at de har pusset på alle 3 sider av tennene...
Fashion.Faux.Pas Skrevet 25. august 2006 #16 Skrevet 25. august 2006 Jeg husker at jeg fikk sånne i jordanklubben da jeg var liten... Men; synes mamma sa at de ikke funka... Kanskje det bare var jeg som var så flink til å pusse tenner :D
Leanne Skrevet 25. august 2006 #17 Skrevet 25. august 2006 Hvordan er det disse tablettene fungerer? Aldri hørt om dette jeg... ble litt nysgjerrig...
Gjest bamsemums Skrevet 25. august 2006 #18 Skrevet 25. august 2006 Hmm..... jeg bestilte slike på internett, de var gratis. Røde tabletter som en tygger. Bestilte de på hjemmesiden til en tannpasta produsent tror jeg det var.
Thomasine Skrevet 25. august 2006 Forfatter #19 Skrevet 25. august 2006 Hmm..... jeg bestilte slike på internett, de var gratis. Røde tabletter som en tygger. Bestilte de på hjemmesiden til en tannpasta produsent tror jeg det var. ← Hvor da...:klø:
Gjest bamsemums Skrevet 25. august 2006 #20 Skrevet 25. august 2006 Hmm.. jeg sitter faktisk og leter etter det på internett nå. Betilte de i våres, så de har det sikkert enda. må bare finne siden først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå