Gå til innhold

Åndenes makt


Sirkeline

Anbefalte innlegg

Noen som så "Åndenes makt" på søndag?

Jeg satt helt alene og så på det, og jeg synes ikke akkurat at det var såååå hyggelig.

Men det var et interessant program som jeg kommer til å fortsette å følge med på.

Hva synes dere? :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så dokumentserien Åndenes makt sist søndag. Det var rett og slett spennende. Stakkars mann han hadde en "klebeånd" som holdt til på vertshus. For og si det rett ut det var en som var glad i alkohol. Han som hadde fått denne "klebeånden" på nakken, var begynt å drikke mer rødvin enn tidligere. De ble kvitt problemet.

Det er ikke noe morsomt og bli plaget, noen er rett og slett ondskapsfulle. Har selv en ånd i min nærhet, og som har vært i mange år som jeg kan huske. Han sender ut en energi som man merker, og det man kjenner er en uønsket følelse, man vil bare vekk. Mannen min så han klart og tydelig og han beveget seg meget raskt, og han ble dyttet formelig ut gjennom døra. Så det er med interesse at man følger med i denne serien som skal gå søndagskvelder, og den er ikke for sarte sjeler! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ikke programmet, men nå ble jeg så nyssgjerrig at dette må jeg se på...

Er jo skeptikker av natur da, selv om jeg stadig vekk opplever uforklarlige ting.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maeve!!

Jovisst, en spennende serie. Er glad for at samfunnet og media har åpnet litt mer for alternative saker. Man blir ikke lenger stemplet som gal, (bare crazy light), når man snakker om åndelige ting.

Er denne ånden som du har ved din side en som mener du er uønsket, der hvor han er? Må være plagsomt å kjenne en slik energi.

Jeg har også sett min ånd som er ved min venstre side, men han var bare god. Det kjente jeg på den sterke energien når jeg så han.

Gleder meg til søndag igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sirkeline!

Denne "guiden" jeg har på min venstre side er bare snill og god! Hun har jeg sett ved sengen min. Nå er hun veldig for å passe på meg og beskytte meg mot inntrengeren. Den ånden jeg nevnte som ikke er god er en som ikke er i huset jeg bor i, men i en bygning på gården. Skikkelig plagsom, men til helga blir det utdrivelse for ånden har holdt til der i siden begynnelsen av 1930 årene. Gammel ånd, en mann. Han døde helt plutselig. Kona hans satt alene med gården som hun ikke hadde muligheter til å betale ned på. Gården ble solgt på tvangsauksjon. Klart ånden føler at denne gården er hans. Av et medium fikk jeg vite at han følte angst og forvirring, og hun har gjort sitt. Nå er det opp til mediumets søster og jeg som skal forsøke, det er noe ritualer i forbindelse med det. Det blir vel like spennende som de i serien på søndager opplever!!

Det er godt at det alternative blir mer akseptert blant folk, for mange har nok fått øynene opp tenker jeg. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg tiltrekker meg ånder? Har bodd sammen med et spøkelse i 11 år, men den var så god!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei nu vil jeg lige hænge mig på tråden her selvom jeg ikke så programmet i søndags

der er stor forskel på en ledsager og så det dere kalder en klæbeånd ens ledsager er der til at hjælpe og beskytte en hvor imod en klæbeånd er en som ikke vil man godt, nu er det ofte sådanne at når man selv har drukket er man meget modtagelig til at pådrage sig alt muligt så som poltegister ( plageånder ) der er masse af dem på alle ude steder, folk som let har ved at åbne sit 3 øje har det med at slæbe dem med sig hjem, da jeg boede sammen med min veninde havede vi et par stykker som hun havede slæbt med sig hjem efter fest, det ene tilfelde var faktisk så slemt at vi måtte få ud en til at rense hjemmet det var alle som kom på besøg som kunne se det til og med da døre i hele huset blev lukket op og i køkkenskabsdøre også det var som en rigtig uhyggelig gyser film da vi havede fået renset huste ud fik vi den besked at hver gang man går i byen og har tænk sig at drikke så skal man lukke sit 3 øje og beskytte sig selv for ubydne gæster af den anden side det er noget vi begge har gjort lige siden og har ikke haft problemer siden....

de fleste ånder som vandre rundt er ofte folk som har begået selvmord, alkoholiker, psykiske syge ( så som folk med deprationer ) nakomaner og det er jo ikke ligefram dem man har lyst til at ha hængende rundt sig for ofter tager man op de tingene som de har lavet før...

selvfølgelig er der også helt almindelige ånder som bliver holdt tilbage af levende fordi der er ting som ikke er færdigt endnu, så hvis man ser et familie medlem så sæt dem fri og be for dem så de kan gå i lyset......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så det forrige søndag, og jeg så det i dag. Spennende! Noen er jo skeptiske til dette og mener det er veldig klippet og redigert, men jeg tror faktisk litt på det jeg...

Spennende i kveld da ånden Dr. Carl gikk inn i kroppen til han engelskmannen. Merkelige saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser på Åndenes makt nå?

Helbredelse via Gud? Tja, jeg vet ikke, er veldig skeptisk, selv om det ser ut til at folkene i programmet blir friske, likevell tenker jeg sånn; det er jo tross alt TV, det er jo som skapt for juks og fanteri....

Jeg er veldig skeptisk til sånt no, selv om jeg faktisk har sett en mann i stua mi??? (Som selvsagt ikke var der/ikke eksisterte....)

Er det mange programmer som skal gå eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeee, synes ikke kveldens program var noe å juble høyt for. Mye mer spennende når de driver med spøkelser, skrømmt og sånnt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Ja dette minte mer om et amerikansk vekkelsesmøte. Tror på mye rart, men dette med gruppehelbredelse stiller jeg meg svært tvilende til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm... Så mange er positive til ånder, med positiv eller negativ energi, som enten hjelper eller plager. Men helbredelse fra Gud er umulig å tro på?? Det skjønner jeg ikke - hvorfor er det mer utenkelig at Gud utøver makt på jorden enn at andre makter og myndigheter gjør det?

Er det fordi Gud liksom er 'gammeldags'...?

For all del altså - jeg syns det er spennende med dere som har erfaringer med ulike åndelige vesener - men det må da være skrekkelig skummelt når disse er onde...??

Selv tror jeg absolutt på Gud, og har mange ganger opplevd Hans nærvær og fått hjelp av Han...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må seia meg einig med deg, Pip. Mange er ganske opne når det gjeld ånder, spøkelse, wicca, "new age" og naturreligionar osv - men Gud? Vår kristne Gud? Nei, det er berre tull og eventyr. (Siktar ikkje til nokre spesielt no.) Rare greier.

Har lurt ei stund på om kristendommen er den farlegaste religionen som eksisterer, sidan den så ofte vert avvist som tull, eventyr osv. Ein måte å ufarleggjere den på, altså...? (Gjeld sikkert andre religionar og, sjølv om eg ikkje har lagt merke til liknande kommentarar om dei.)

Men men, det var vel ein digresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Spennende program i kveld. Det er helt utrolig hva den klarsynte damen kunne forklare og "se". Jeg synes det også er helt utrolig at noen kan benekte å tro på sånt!!?

Uansett, det er godt at disse "villfarende" åndene kommer dit de hører hjemme, og videre i sin utvikling.

Eller......

For hvis man tenker på at tid og rom bare er en illusjon, så foregår jo alt her og nå. Dermed er åndene både "døde" og levende, og tilhører vel gården like mye som nåværende beboere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...