Gå til innhold

hva legger dere foreldre mest vekt på ? :)

Anbefalte innlegg

Gjest ung dagmamma :)
Skrevet

:) jeg er en 22 år gammel jente, som nå tenker jobbe som dagmamma.

Har fra tidligere jobbet i barnehage, med hovedansvaret for tre små i alderen 09mnd til 3år.

Jeg og min samboer, har en ganske liten leilighet. Men svær barnevenlig. Han er snekker av yrke og nylig, like etter at vi flyttet inn , pusset opp, og vi har lagt opp til at vi i ikke så altfor fjern framtid, skal kunne få vår egen lille krabat rundt oss her :)

Fint uteområde for barn. og kort vei til park vi står fri til å benytte :)

Har musikklinje bakgrunn fra videregående - vil da legge vekt på sang , rytme og øvrig musikk

Har grunnfag i medisin og et år ved ernæringsstudier. Legger vekt på sunne og gode måltider. Ordentlig mat og vann som tørstedrikk.

Tenker holde mat selv - om der ikke er spesielle behov hos enkelte barn.

Vil jobbe som "hvit dagmamma" og skal derfor registrere meg som selvstendig næringsdrivende.

ønsker ha to, tre barn hos meg.

Hvordan synes dere som foreldre at dette høres ut?

Hva synes dere at er viktig, når dere skal legge ansvar for det mest dyrebare dere har , over på noen andre?

Tenker meg selv inn i samme situasjon. Det kan ikke være enkelt skulle velge en dagmamma. Så lenge en ikke kjenner til en fra før. der er mye usikkerhet inni bilde. Jeg som evt. dagmamma ønsker at "mine" foreldre skal føle seg max trygge når barna overlates til meg.

Og vedrørende pris. Hvordan høres dette ut for dere: ca 250kr per barn om dagen?

vært hyggelig å hørt fra dere foreldre der ute :)

Videoannonse
Annonse
Gjest ung dagmamma
Skrevet

Tusen takk for et svært hyggelig svar! :)

Fint å få høre litt fra dere småbarnsforeldre der ute :)

Skrevet

Jo jeg bor i Oslo ;)

er du på jakt etter dagmamma kanskje?

Skrevet

Du høres ut som en drømmedagmamma.

Synd jeg ikke har småbarn! :)

Skrevet

Gjest over.

Er faktisk på leting, men fra jan.07. Og du hadde kanskje tenkt fra nå?

Bor på Torshov vi da, i nærheten?

Skrevet

Jenta vår går i barnehage, men hvis jeg skulle hatt dagmamma ville jeg lagt merke til hvordan hun snakket med ungene; at det ikke er NEI hele tiden, men at hun forklarer og avleder hvis det oppstår en uenighet, at hun tar barnas følelser på alvor og at hun er kjærlig. Dessuten ville jeg spurt om hun røyker. Jeg vil ikke at barnet mitt skal være sammen med en røyker hver dag.

Skrevet

Så utrolig koselig å høre alt dette :)

Så hyggelige dere er :)

Går vel ut på at jeg trives sammen med barn. Vokst opp som eldst i en søskenflokk, og var vel "reservemamma"fra tre årsalderen ;)

Har foreløpig ikke egne barn, gleder meg virkelig til den dagen jeg får mulighet til dette. Men enn så lenge får jeg ta vare på andres barn :)

Musikk ,ernæring og fysisk aktivitet er jo tre ting i livet mitt som jeg har endel kunnskaper og erfaringer om - og da som jeg også ønsker vektlegge om jeg skal jobbe som dagmamma.

Så til tross for at vi ikke har verdens største leilighet, så skal vi nok klare få utnyttet plassen maksimalt.

Kjøper inn tvilling vogn så vi kan bevege oss opp mot parken. Plast teppe til gulvet slik at vi kan lage spennede kunst med giftfri maling og andre formingsaktiviteter.

Hadde et så fint år da jeg jobbet i barnehage. Og det at jeg hadde mulighet til å følge opp en så liten gruppe, som de tre i utviklingen fra +/- 09mnd til 2år var virkelig en glede. Til tross for lite kontakt med disse barna nå , så kjenner de meg igjen når vi møtes. Det er så utrolig fint å se at det har fått en slik tillitt til en :)

igjen, takk for så kosleige tilbakemeldinger! :)

Skrevet

Jeg ville hatt deg som dagmamma hvis jeg hadde hatt barn og trengte en :)

Skrevet

Vi bor på Korsvoll.

Tenkte i hovedsak fra nå.

Skal studere homeopati framover. Men dette er et studie som i hovedsak baserer seg på selvstudier, Bare noen fellessamlinger i løpet av året og disse er da weekend basert..

Akkurat dette at jeg skal ha kanskje noen perioder i halvåret "fri" som dagmamma, vet jeg ikke helt hvordan vil gå enda.. Det kommer jo helt an på behov hod den enkelte barnefamilie.

Elles svært fleksibel.

Røyker ikke! helt enig med et av de siste innleggene. Det hadde jeg ikke likt , hmm.. nei, faktisk ikke akseptert at en dagmamma til mine unger gjorde.

Tenkte en periode skaffe oss hund. En liten av rasen pomeranian. Men følelse av at dette ikke vil være så populært hos evt dagmamma - familier.. så om jeg starter som dagmamma, må sikkert dette avvente til siden. men men ;)

Skrevet (endret)

Gjest over.

Jeg må si du har solgt deg inn bra!

Kunne du sendt meg en mail? Har ikke lyst til å legge så mye info her ute om barnet mitt.

Mailadresse fjernet ihht KGs regler. Mie (mod)

Endret av Mie
Skrevet

sender deg en mail jeg :)

enig - ikke smart legge for mye info ut vedrørende barn på et nettsted sm dette.

vi snakkes!

Skrevet

Setter utrolig stor pris på så mye gode tilbakemeldinger :)

kjempehyggelig!!!

Settes det pris på at jeg som dagmamma holder alle måltid, når det da altså er snakk om sunn og variert kost? eller er det mer vanlig at de tar med noe mat selv?

Da jeg selv er svært opptatt at et sunt og variert kosthold , vil der fra min side ikke være problemer ved å skulle stå for daglige måltider, men dette kommer jo selvsagt an på ønsker fra familiene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...