Gå til innhold

Hvor mye knall og fall er ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette kvalifiserer sikkert til det visse her inne mener er "teite og helt opplagte spørsmål", men jeg prøver meg allikevel :ler: Som førstegangsmamma er det ikke så veldig greit alltid ;) Jenta mi på 7,5 måned er veldig aktiv for tiden, hun har begynt å krabbe og nå har hun begynt å reise seg opp mot møbler og sånn. Hun er fortsatt veldig ustø, så jeg er redd hun skal dette og slå seg veldig. Har jo gått i bakken en del ganger, men synes det er litt ekkelt jeg da :sjenert: Hva gjorde dere når barna deres var i denne perioden? Lot dere barnet få holde på selv om det ble en del knall og fall, eller passet dere mye på slik at det ikke ble så mange dunk i bakken? ( Er jo vanskelig å unnga uansett kanskje..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, det minner meg om tøtta vår. Uff altså... Spesielt før hun fikk beina "under seg" og kunne gå for egen maskin. Hun kunne sitte på rumpa, og plutselig fikk hun overbelastning og ramla bakover. Et par ganger hørte jeg "dunk" og hun skreik jo som besatt stakkar. To ganger kasta hun opp! Ble jo liiiivredd og var nær på å nesten bruke hjelm på henne!! Men, legen fortalte meg (og helsestasjonen) at et barn tåler et trykk/press på 70 (!!) kg kg på hodet før det er "farlig".

Jeg var som en høk på henne, men noen ganger skjedde det jo uhell. Hun skrek litt, jeg trøsta også gikk det over. Etterhvert lærte hun selv å "stabilisere" seg når hun ble ustø og deisa heller bums ned på gulvet på rumpestumpen :ler: Men den er jo godt polstra med bleier;)

Følg med ja, men noen ganger har man jo ikke øyne i nakken akkurat og da skjer uhell. Men slapp av - det er ikke skadelig for barnet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...