Gå til innhold

1. skoledag i morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen er det første skoledag for eldstemann. Han har allerede gått et par uker på SFO, men det er i morgen SKOLEN begynner. Og han gleder seg veldig.

Vi har kjøpt ny bukse, genser og joggesko. Og den nye sekken skal brukes for første gang, med nytt pennal og noen blyanter/tegneblyanter. Han har selv sagt at han vil på SFO etterpå (skolen skal vare fra 10.00 til 12.00). Og det er sikkert morsomt å treffe vennene og prate om første dagen, så vi tenkte å hente ham etter noen timer der. (Foreldrene er med på skolen frem til 12.)

Men første skoledag er liksom noe vi ønsker å gjøre litt mer stas ut av. Vi har snakket om å gå på restaurant og spise (Peppe's? :) ). Men det bør kanskje bestilles bord?

Er det andre som skal feire en slik dag litt ekstra, eller som har tips til annet å gjøre enn å gå på Peppes? (Vi bor i Oslo).

Jeg kjenner at jeg er litt spent selv. Ihvertfall til å se de andre foreldrene i klassen, og om jeg får inntrykk av at det vil være en fin klasse å gå i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror de fleste barn er både stolte og litt redde for denne dagen. Det å "feire" hendelsen er sikkert noe barnet setter pris på.

Men det å kunne fortelle til andre er for mange noe av det største. Hvis dere har besteforeldre, tanter eller onkler i nærheten kan det være morro om barnet får mulighet til å fortelle hvor stort det har blitt og litt om hvordan det var. En telefonsamtale med overnevnte kan også være et godt alternativ. Å dele en glede og stolthet med andre er ofte større enn selve "feiringen".

Deretter kommer kansje feiringen på Peppes.

Mange gratulasjoner fra meg.

Skrevet

Her kommer besteforeldrene, og storebroren som bor hos faren sin, og vi skal spise kake som vesla og jeg snart skal bake sammen.

Ny sekk og pennal er selvfølgelig innkjøpt.

Vi gleder oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...