Gjest Fiffi Skrevet 18. august 2006 #1 Skrevet 18. august 2006 Samboeren min har et barn på fem år. Etter noe om og men ble samvær med barnet hans forandret for en god stund siden. Avtalen nå fungerer veldig bra. Men den skriftlige samværsavtalen som eksisterer inneholder den gamle avtalen, og jeg lurer på om jeg skal foreslå å få til en ny avtale med innhold slik samværet er i dag. Det skulle i utgangspunktet være greit, men dersom vi forslår en ny avtale med barnets mor kommer hun til å henge seg opp i mindre detaljer og slå seg helt vrang (dette har skjedd før..). Og da lurer jeg på om det er noe poeng å foreslå ny avtale når ting går greit for øyeblikket. Hva er fordelen med å "oppdatere" samværsavtalen? Er ikke helt sikker på hva vi bør gjøre med dette..
MAcy Skrevet 18. august 2006 #2 Skrevet 18. august 2006 Selv om det fungerer greit nå så gjelder det bare så lenge mor er fornøyd, får da kan hun komme med den gamle avtalen og dere er nødt til å følge den. Om dere får til den nye er det den som gjelder!!
Far til 2 Skrevet 18. august 2006 #3 Skrevet 18. august 2006 Som samværsfar slet jeg med tilsvarende problem i mange år, og vil derfor foreslå å endre avtalen og heller ta den konflikten dette medfører noen månder fremover. I vårt tilfelle ble også den opprinnelige avtalen endret, og det medført STORE samarbeidsproblemer de gangen den andre parten nektet for endringene og henviste til avtalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå