Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en bilstol 0-13 kg, som jeg har hatt mitt 1 måneds gamle barn i, på korte turer. Vi kjørte i rundt 20 minutter, og da vi tok henne ut var hun helt klissvåt i håret og veldig klam på ryggen. Vi har aircondition i bilen og det var en grå regndag.

Det kan da ikke være riktig at det skal være sånn? Er det bilstolen eller rett og slett ungen min som genererer så mye varme? Jeg er livredd for overoppheting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår er også klam på ryggen enkelte ganger etter en biltur. Tror ikke det er noe stort problem med overoppheting siden mesteparten av kroppen er eksponert mot luften. Hvis det du får det til uten å gå på akkord med sikkerheten, kan du jo legge et helseteppe bak barnet.

Små barn er for øvrig solide varmeovner.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Er sånn her og, så vi tar ikke på jakke når vi skal i bilen men legger heller et pledd over. Helseteppe under baby synes jeg ikke høres lurt ut.

Skrevet
Helseteppe under baby synes jeg ikke høres lurt ut.

Hvorfor synes du ikke det er lurt med helseteppe under baby? Det er som jeg skriver under forutsetning at sikkerheten er ivaretatt.

Hilsen Lille meg

Skrevet

du trenger ikke lue på barnet i bil heller hvis det ikke blir igjennomtrekk....

Skrevet
Hvorfor synes du ikke det er lurt med helseteppe under baby? Det er som jeg skriver under forutsetning at sikkerheten er ivaretatt.

Hilsen Lille meg

Ser at du sier det ja :)

Og jeg skriver da at jeg ikke synes det høres lurt ut, rett og slett fordi jeg er livredd for at det skal skje noe med babyen min i bilen. Tror det er sikkrere uten ekstra teppe under, tar heller av henne langbuksa og lar henne sitte i body + lange sokker og pledd over hvis vi skal kjøre et stykke og det er litt varmt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...