Imax Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Jeg har kjøpt en bilstol 0-13 kg, som jeg har hatt mitt 1 måneds gamle barn i, på korte turer. Vi kjørte i rundt 20 minutter, og da vi tok henne ut var hun helt klissvåt i håret og veldig klam på ryggen. Vi har aircondition i bilen og det var en grå regndag. Det kan da ikke være riktig at det skal være sånn? Er det bilstolen eller rett og slett ungen min som genererer så mye varme? Jeg er livredd for overoppheting.
Gjest HB Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 Jenta vår er også klam på ryggen enkelte ganger etter en biltur. Tror ikke det er noe stort problem med overoppheting siden mesteparten av kroppen er eksponert mot luften. Hvis det du får det til uten å gå på akkord med sikkerheten, kan du jo legge et helseteppe bak barnet. Små barn er for øvrig solide varmeovner. Hilsen Lille meg
Grooo Skrevet 17. august 2006 #3 Skrevet 17. august 2006 Er sånn her og, så vi tar ikke på jakke når vi skal i bilen men legger heller et pledd over. Helseteppe under baby synes jeg ikke høres lurt ut.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #4 Skrevet 17. august 2006 Helseteppe under baby synes jeg ikke høres lurt ut. ← Hvorfor synes du ikke det er lurt med helseteppe under baby? Det er som jeg skriver under forutsetning at sikkerheten er ivaretatt. Hilsen Lille meg
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #5 Skrevet 17. august 2006 du trenger ikke lue på barnet i bil heller hvis det ikke blir igjennomtrekk....
Grooo Skrevet 17. august 2006 #6 Skrevet 17. august 2006 Hvorfor synes du ikke det er lurt med helseteppe under baby? Det er som jeg skriver under forutsetning at sikkerheten er ivaretatt. Hilsen Lille meg ← Ser at du sier det ja Og jeg skriver da at jeg ikke synes det høres lurt ut, rett og slett fordi jeg er livredd for at det skal skje noe med babyen min i bilen. Tror det er sikkrere uten ekstra teppe under, tar heller av henne langbuksa og lar henne sitte i body + lange sokker og pledd over hvis vi skal kjøre et stykke og det er litt varmt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå