Gå til innhold

Skitten under neglene...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mammamia_*
Skrevet

Litt rart spørsmål kanskje, men lurer så fælt på dette her. Skal en liten baby være skitten under neglene? :forvirret: Min baby er nemlig det, og nå begynner jeg å lure på om vi er for lite nøye med håndvasken vår(meg og mannen). Trodde ikke babyer skulle være det jeg.. :forvirret: Babyen har også fått mye lo mellom fingrene. Er dette også normalt/unormalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt normalt

kan jo også være melkerester hvis barnet har kommet borti gulpen......

Skrevet

kanskje normalm,men personlig sybes jeg det er stykt å se at babyer har skitt under neglene...mine hadde aldri det..synes det blir litt urenslig.

de skal heller ikke ha lange negler..de er lett å bite av,siden de er så myke.

Gjest Gjest_mammamia_*
Skrevet
kanskje normalm,men personlig sybes jeg det er stykt å se at babyer har skitt under neglene...mine hadde aldri det..synes det blir litt urenslig.

Tro meg, jeg har prøvd å fjerne det! Men med en aktiv liten baby som vifter med hendene, får jeg det rett og slett ikke til :ler: Dessuten er de ekstra følsomme på hendene også, så babyen rykker jo til dersom jeg gjør det mens den sover :forvirret:

Skrevet

Mulig at det er lett å bite av, men man skal ikke gjøre noe med neglene før de revner litt selv- da kan man rive av den løse delen.

Skrevet

Det er helt normalt, selv om det ikke ser så fint ut. Babyen tafser borti alt, klorer seg frem, så og si - og når den begynner å kryper på gulvet vil du i tillegg finne popcornrester på bringa og ulldotter i munnen dens. I hvert fall her i huset.

Jeg klipper forøvrig neglene med en liten saks de har for denslags på apoteket, og den skraper jeg også under neglene med for å få vekk skittrendene.

Skrevet
Det er helt normalt, selv om det ikke ser så fint ut. Babyen tafser borti alt, klorer seg frem, så og si - og når den begynner å kryper på gulvet vil du i tillegg finne popcornrester på bringa og ulldotter i munnen dens. I hvert fall her i huset.

:ler:

Det var veldig søtt skrevet :ler:

Skrevet (endret)
:ler:

Det var veldig søtt skrevet :ler:

:ironi: jeg syntest ikke det var søtt, popcorn kan være farlig for småbarn!!!

Eller er det jeg som er overbeskyttende??? :forvirret:

Forresten... spørsmålet til TS... mine barn har nok hatt litt skitt under neglene, det eneste som hjelper er å vaske godt når de bader. Ellers så pleide/ pleier jeg å klippe neglene med en barnesaks kjøpt på apoteket. Istedenfor riving og biting.

Endret av Dingo
Skrevet (endret)
:ironi: jeg syntest ikke det var søtt, popcorn kan være farlig for småbarn!!!

Eller er det jeg som er overbeskyttende??? :forvirret:

Nei, du er ikke overbeskyttende. Mitt barn får selvsagt ikke popcorn. Jeg bare prøver å si at babyer kan være ganske avslørende for oss som ikke vasker i alle kriker og kroker flere ganger i uken... :sjenert: som tror vi holder et visst nivå av hygienisk renhet, men har sluttet med å la barn krabbe med hvite eller mørkeblå/svarte klær... :forvirret: Jeg forer ikke barnet mitt med fjær heller, men det er fjær i en pute jeg har og her om dagen så det ut som om ungen hadde spist sin første høne. Ikke ønskelig, men vær ærlig, da - sånt skjer!

Endret av Tusenfryd
Skrevet
Nei, du er ikke overbeskyttende. Mitt barn får selvsagt ikke popcorn. Jeg bare prøver å si at babyer kan være ganske avslørende for oss som ikke vasker i alle kriker og kroker flere ganger i uken...  :sjenert: som tror vi holder et visst nivå av hygienisk renhet, men har sluttet med å la barn krabbe med hvite eller mørkeblå/svarte klær... :forvirret: Jeg forer ikke barnet mitt med fjær heller, men det er fjær i en pute jeg har og her om dagen så det ut som om ungen hadde spist sin første høne. Ikke ønskelig, men vær ærlig, da - sånt skjer!

:hoho: Så befriende og herlig skrevet!!! *visualiserer og ler høyt og lenge*

Ja, jeg synes vi kvinner skal være LITT mer ærlige og innrømme at vi ikke alle går rundt med hvite hansker og sjekker om det er 0,005 mm tykt lag med støv overalt, 24/7. Jeg gjør det ikke...

Og ja - sånt skjer definitivt!!! :)

Skrevet (endret)

Jeg vasker ikke 24/7, men støv på hjernen? Oh yes... Og da er det så deilig når overraskende besøk kommer innom, som i går kveld, og sier: oi! så flink du er som klarer å holde det så ryddig, rent og pent hele tiden! Det gir en god følelse.

Jeg bare lurer på hvordan støv på hjerne lar seg kombinere med barn senere...? Noen som har prøvd?

Jeg HATER nemlig støv, rot og ting som ligger og slenger der de ikke hører hjemme. Blir rett og slett i dårlig humør av det.

edit: skriveleif...

Endret av Prinsesse-vil-ikke
Gjest lilletroll
Skrevet
Jeg forer ikke barnet mitt med fjær heller, men det er fjær i en pute jeg har og her om dagen så det ut som om ungen hadde spist sin første høne. Ikke ønskelig, men vær ærlig, da - sånt skjer!

:legrine: herlig

Skrevet

Igjen, Tusefryd, du har herlige beskrivelser :)

Gjest marthepia
Skrevet

Ganske normalt! Lo mellom fingrene og lort under neglene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...