Gå til innhold

Har vi noe å forsvare???


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere tar kaka jenter. Tenk å skulle la noen få nekte å uttale seg fordi de komme med piss (et uttrykk for en stor sekk med alt det vi ikke vil og bør høre) Jegivil ha meg frabedt at det sitter noen der ute som skal bestemme hva jeg skal bli eksponert for. Det er vel ikke noen som skal bestemme det. Jeg er stor jente kan ta anvar for mitt eget liv og vil selv bestemme hva jeg skal bruke tid på.  

Overse det du ikke vil skal diskuteres, men la oss som vil i det minste få en mulighet til å gjøre våre egne valg.  

Nei, til sensur og kollektiv enighet.

Hvorfor er det annereldes her enn i RL? Vi kan da ikke gå bort til Ludvik Nessa, eller en annen fjomp fordi vi synes han kommer med sårende, skremmende, umodne og fiendtlige utsagn. Og be han om å fjerne seg og ti stille.

JIPPI!!! *klapper i hendene*

:hoppe:

Endelig er det noen som har klart å få fram i klartekst det jeg har prøvd med min keitete skrivemåte aller så lenge....... :sjarmor:

Det er akkurat noe slikt jeg har prøvd å si at jeg mener hele tiden, men jeg har tydeligvis ikke ordlagt meg godt nok. Derfor har det bare blitt misforståelser - og irritasjon!

Godt at det er noen her som kan skrive for meg hva jeg egentlig mener, slik at jeg slipper å måtte krangle så fælt for å få fram meningene mine.... :ler:

Lillian - satisfied

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh Crazee,

for et fantastisk bra innlegg! *vill applaus og :hoppe: jubel*

Analysen er glitrende og fullstendig, det er ingenting til overs.

Forøvrig må jeg melde at jeg finner Millas kompromissløse holdning til temaet kvinneforakt utrolig befriende - ingen andre? Og Maiken HAR et poeng når hun påpeker at vi ikke har lov til å snakke stygt om muslimer, men om kvinner... jodda, bare fyr løs, vi tåler det nemlig vi/ vi er så frie, sterke, tolerante og likestilte at vi hever oss over alt. Det blir som om man skal tenke "Kall meg hore og jeg ler"... Det skjønner jeg ikke, jeg krever at folk behandler meg bedre enn det... Og jeg gidder hvertfall ikke unnskylde meg for at jeg blir rasende forbanna hvis folk kaller meg det eller noe annet stygt, jeg finner meg ikke i det - hvorfor i all verden skulle jeg?? Og jeg er heller ikke redd for å bli forbanna over at folk behandler meg dårlig, skal jeg liksom være så "fri" og "uavhengig" at jeg ikke engang blir såret? Hvis folk nekter å oppføre seg normalt ålreit, hvis de bare slenger dritt, så forlater jeg heller åstedet... det blir konsekvensen av at jeg faktisk setter grenser for hva jeg finner meg i.. for å oppdra andre eller nekte de å uttale seg, det går sjelden bra.

Så hopper jeg over tråder der trollene skriver. Fordi jeg har opplevd å bli hengende i snøret mot min vilje, og det er grenseløst frustrerende: Snakk om å kaste perler for svin!

Synes du det er morsomt med trolle-tråder? Ok, gå inn der og ha det gøy.

Synes du trolle-trådene er kjipe og irriterende? La vær å se på dem, du går ikke glipp av noe.

Det er igrunn mine beste råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange tråder som overhode ikke interesserer meg - og de hopper jeg over.

Det er tråder hvor jeg legger den seriøse siden til og diskuterer ut fra vel gjennomtenkte argumenter, erfaring og faktakunnskap.

Og det er tråder hvor jeg morer meg med å kvesse "pennen" og "tunga".

Og her inne er det da vel nok skarpe damer til å imøtegå innlegg med et kvinneundertrykkende innhold - bl.a. ved å la dem gå seg vill i egne argumenter.

Uten ha ha annet belegg for det enn det jeg tror ut fra det jeg leser her, er det ikke så mange muslimer her inne. Og mye av det jeg har lest her om muslimer og hva de mener, tror, gjør/ikke gjør, er direkte feil, og da synes jeg det er på sinn plass å stenge/slette tråden.

Så kan vi heller begynne å diskutere temaet med de som har greie på det - muslimer selv (de finnes nok i ditt nabolag også). Da kunne det være at noen og enhver kunne lære litt nytt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det går så bra så for herr enge, vi er to selvstendige individer med respekt for hverandre.

:blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest angus.

netopp

jeg ser personer som Milla Quincampoix og andre til stadighet bli slettet her fordi de ikke klarer å holde tunga rett i munnen. (typisk kvinnfolk)

du er et kroneksempel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å holde tunga rett i munnen..

En annen ting er å skrive et innlegg MED store forbokstaver og MED komma og punktum.

Er det så fryktelig vanskelig?

Greit at du har meninger Angus, men hvis du vil bli tatt seriøst bør du kanskje vurdere å skrive litt "penere"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ein del troll på dette forumet no, dvs. individ som er ute etter å provosere og skape bråk, for deretter å lene seg tilbake og sjå på alt oppstyret dei har skapt. Minst ein person har jo sagt at dette er målet hans; å skape bråk og deretter le av alle jentene som let seg provosere - eller berre svara. Og likevel skjer det stadig vekk. Kvifor?

OK, ein del seier dei svarar på grunn av underhaldningsverdien. Mulig det. Men eg kan ikkje heilt sjå kva som er underhaldande; diskusjonsverdien? Desse trolla viser jo at dei ikkje vil diskutere, berre trolle. Når dei unngår å svare på vanskelege spørsmål, vrir seg unna å måtte grunngje påstandane sine, og berre pøsar på med nye provokasjonar - kor er diskusjonsverdien? Hadde dei måtta kunna argumentere for seg så kunne det kanskje blitt interessant - men stadig er det nokre som bit på agnet dei sleng ut og let dei sleppa unna i staden for å få dei til å svara på spørsmål dei vert stilt.

Kva konsekvensar har det at desse trolla slepp å svara for seg? Stadige små drypp med provokasjonar og fornedring, igjen og igjen med nett det same, utan at dei treng bekymra seg for at dei må grunngje det dei framset som "sanningar" - fordi om dei vert stilt eit ubehageleg spørsmål så er det berre til å slenga ut ein ny påstand. Utan grunngjeving. Det er alltid nokre som vil angripe den nye påstanden i staden. Og den neste. Og...

At slike stadige små drypp kan få folk til å tru på det eller endra haldningar er kjent. Propaganda og reklame brukar det. Psykopatar brukar det. Politikarar brukar det. Så - er det ufarleg her på KG? Har desse trolla dei haldningane dei gir uttrykk for, eller ikkje? Kven veit. Men eg veit at det finst dei som er seriøse når dei påstår det same.

Eg er ikkje ute etter å sensurere meiningar eg ikkje likar. Eg vil ikkje jage enkelte vekk frå KG på grunn av det dei skriv. Men ver så snill, de som bit på agnet og svarar på slike provokasjonar: Ikkje bli halt rundt etter snøret der trolla vil de skal vera; sett beina i bakken og dra igjen. Insister på at dei må grunngje påstandane sine, lat dei underbyggja påstandar med fakta. Det er ein viss fare for at trolla forsvinn om dei ikkje føler dei har kontrollen over situasjonen, og ikkje får dei reaksjonane dei er ute etter - men i så fall: Er det eit stort sakn - eigentleg?

Lat oss ha leik her på KG. Litt pludring, trivielle diskusjonar, alvorlege diskusjonar, oppheta debattar. Lat oss hjelpa kvarandre, eller provosere kvarandre. Kom med hårreisande påstandar - men lat det bli diskusjonar ut av det. Ikkje trolling og propaganda. Ikkje bortforklar andre sine påstandar - lat dei grunngje dei sjølve. Insister på det.

Dessverre er det ein del individ her eg ikkje trur kan diskutere, så eg hoppar vanlegvis over innlegg eg ser dei har skrive, og trådar dei har starta. Av og til kan dei ha eit poeng - men eg har ikkje sett at dei greier å følgja opp, og då er det lite givande.

For dei som lurar på kvifor eg snakkar om troll: Typen har vore kjent på Usenet i mange år. Søk litt på "usenet trolls" eller liknande, og eg er sikker på at de vil finna mange artiklar som beskriv ein del personar her ganske godt.

Men - til tross for dette - eg er sikker på at me stadig vil sjå døme på troll som kastar ut agnet sitt; provoserer - og lener seg tilbake og ler over oppstyret. Hook, line and sink'em. :-(

hva i all verden er det du skriver, jeg skjønner ittje det kvekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dorian

Her går det unna?? :o :ler::ler:

Jeg synes denne tråden er det beste eksempel på at kg er et fritt og åpent medium, noe som sannsynligvis gjør at jeg havner i kategori med de som ikke vil sensurere.

For det er jo cluet her: selv om man sensurerer bort meningene til disse anonyme gjestene forsvinner de jo ikke? De er fremdeles der ut, og mener det samme - bare at vi slipper å lese det.

Og det slipper vi jo uansett hvis vi velger å overse dem?

Det verste er egentlig ikke de som gjør alt for å provosere - de blir fort uinteressante - men de som faktisk går rundt og SYNES at kvinner generelt (og kg's kvinner spesielt) er søppel.

Disse er det da et poeng å få en dialog med? Akkurat som med rasistene.

Synes slike innlegg er et rop om hjelp, jeg. :ler:

"Jeg er en ensom tulling uten erfaring med kvinner - hjelp meg!"

"Jeg bor på en fyrlykt og aner ikke hva innvandrere er, men dem er svarte og rare, ergo hater jeg dem"

Sånn leser i alle fall jeg mellom linjene, og foretrekker å se postingene deres som et forsøk på å opplyse seg selv. De vil jo ha kontakt, sant?

Og det må jo være en grunn til at de poster her (i kvinnevisdommens hule :sjarmor: ) hvor de VET at innholdet blir redigert, i stedet for å gå på news, der man kan slenge dritt i alle retninger uten konsekvenser?

Men, jeg er jo mann, så argumentasjonen til Gjest og Gjest treffer ikke i samme grad - kanskje jeg hadde sett meg rundt etter en stump gjenstand jeg og, hvis jeg var kvinne :ler:

Det er uansett ingen normale menn som tar disse argumentene alvorlig, det føler jeg meg rimelig sikker på.

Ikke med alle de kule jentene her som beviser det motsatte - hver dag :briller:

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom hele tråden og må si at jeg synes den har tatt seg opp på slutten. Heldigvis.

Til tider synes jeg rett og slett det ble litt flaut.

Noen påstår at kvinner er slik og sånn. Kvinner hyler og skriker i forsvar, men mye av det "negative" klarer vi da til tider å bevise grundig helt på egenhånd. Heldigvis gjelder ikke dette for alle, men for forbausende mange i mine øyne. Da snakker jeg ikke bare om KG, men også en del jenter jeg treffer/kjenner i RL.

Har lagt merke til at værstingen vår ikke har postet ett eneste innlegg i denne tråden. Mulig han er på ferie eller har hatt mer enn nok med å le seg fillete.....

Jeg skal si meg enig i at det til tider går virkelig hardt for seg når kvinner "angripes" her inne. Men er litt forbauset over at flere av dem som sier at de tar dette ille opp, fortsetter å lese slike innlegg. Jeg regner i hvertfall med at de fortsetter med det siden de vet veldig godt hva som står i disse trådene. Blir det sånn at: Å nei! Nå blir vi hakket på og diskriminert igjen, så da må jeg lese hva de skriver denne gangen slik at jeg vet hva jeg skal føle meg støtt over og hva jeg skal irritere meg over?

Må ærlig innrømme at jeg ikke forstår at noen orker å irritere seg så til de grader og gjerne til slutt bli virkelig sinte. Jeg vet ikke hvor mange ganger det er blitt sagt, eller av hvor mange, men enda en gang: Ikke les disse innleggene hvis de plager dere.

Jeg gidder fortsatt ikke å irritere meg over "hat" innleggene. Hvis jeg først skulle irritere meg over slikt her inne, så ville det jo også være på sin plass å irritere seg over alle trådene som omhandler hvor fæle disse "andre" er.

Slapp av i stede da vel?!? Les og svar på det dere selv synes er interessant eller der dere føler dere har noe å bidra med. Og gi en god F... i resten.

Selv har jeg skrevet både "fjase" innlegg og seriøse innlegg her på KG. Jeg er glad jeg har muligheten til å variere alt etter humør og dagsform generelt. Håper Gry og moderatorene fortsetter å la meg ha den muligheten.

I likhet med Lillian (og mange andre vil jeg tro), så trives jeg godt her inne og skulle nesten ønske jeg hadde litt mer tid i blant. Er en fin avkobling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...