Gå til innhold

Har vi noe å forsvare???


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå må det sies at jeg er for ytringfriheten

Jeg vil bare si meg enig med Care. Jeg synes også slike tråder blir for dumme...........beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det er jo gøy å diskutere, men jeg har merket meg at disse "fakkelkasterne" ikke svarer på "vanskelige" spørsmål.

da blir det bare dumt og litt tannløst, for min del, når kverna bare går videre om andre ting enn det var snakk om i utgangspunktet.

men jeg mener at alle bør få adgang hit, og det er jo tydelig at disse har et behov for kvinnekontakt, så mye som de er her (slik som meg...lol).

ordbruken kan med hell oppgraderes. hva er galt med korrekte benevnelser, som f.eks prostituert? mange kan med hell også skyte inn "jeg mener at...", ellers kan det fort bli klønete i forhold til meninger og realitet. det virker bare litt uvitende å presentere sitt tankegods som "objektive sannheter".

som vi sier her i byen: peer, du bøffe!

*ravna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. jeg har merket meg at disse "fakkelkasterne" ikke svarer på "vanskelige" spørsmål.

-----------------------------------------------

2. ordbruken kan med hell oppgraderes. hva er galt med korrekte benevnelser, som f.eks prostituert?

-----------------------------------------------

3. mange kan med hell også skyte inn "jeg mener at...", ellers kan det fort bli klønete i forhold til meninger og realitet. det virker bare litt uvitende å presentere sitt tankegods som "objektive sannheter".

1. Da kan man jo faktisk la være å spørre da. Eller ta det som en seier når personen ikke kan svare for seg.

2. Jeg synes at korrekte benevnelser blir litt tørt jeg. Lite av persoligheten får lov til å slippe frem. I noen sammenhenger passer det best med "hore", mens andre ganger er "prostituert" det eneste riktige.

3. Dette mener JEG... (og her er jeg utrolig enig med deg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi noe å forsvare?

Etter å ha lest disse innleggene er jeg jammen ikke helt sikker lengre jeg... Blir nesten litt flau.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss for et hylekor det ble ut av dette. Hmm, tror nesten at de som roper høyest virkelig har noe å forsvare alikevel. Vel, vel.

:wink:

Har vi noe å forsvare?

Etter å ha lest disse innleggene er jeg jammen ikke helt sikker lengre jeg... Blir nesten litt flau.....

....skal vi konkuldere med det da jenter?... :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
det er jo gøy å diskutere, men jeg har merket meg at disse "fakkelkasterne" ikke svarer på "vanskelige" spørsmål.

da blir det bare dumt og litt tannløst, for min del, når kverna bare går videre om andre ting enn det var snakk om i utgangspunktet.

men jeg mener at alle bør få adgang hit, og det er jo tydelig at disse har et behov for kvinnekontakt, så mye som de er her (slik som meg...lol).

ordbruken kan med hell oppgraderes. hva er galt med korrekte benevnelser, som f.eks prostituert? mange kan med hell også skyte inn "jeg mener at...", ellers kan det fort bli klønete i forhold til meninger og realitet. det virker bare litt uvitende å presentere sitt tankegods som "objektive sannheter".

som vi sier her i byen: peer, du bøffe!

*ravna*

Jeg er enig i dette. Det verste er ikke meningene, men dumskapen og ondskapen om den får lov til å florere...Etter min mening er det sunt å ha egne meninger selv om de strider mot "allmenheten" så lenge de kan argumenteres for.

Liker svært dårlig innlegg der man kun skriver . f. eks; "dette henger ikke på greip" uten å begrunne dette nærmere. For noen er det viktigst å få fram hvor dum den andre er uten engang å begrunne det. DET er ondt og dumt!!!

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner, kvinner, kvinner hva er det som skjer??????

De fleste ønsker ikke slike innlegg, men likevel så har de oppnådd målet sitt. Og ni biter på det hver gang!!!! I tillegg så er ni stygge med hverandre. Kanskje har disse guttene ett poeng???? Gjennom deres oppførsel så vil ni bare understrekke deres poeng med innleggene, og gjøre dem enda mer motivert til å skrive neste kvinnefornedrende innlegg.

Må si at de er meget god underholdning og lese deres argumenter, motargumenter og bortforklaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg føler meg rett og slett så truffet at jeg ikke kan la være å reagere :)

jeg har også endel å forsvare, siden jeg roper så høyt.

dessuten er det dritt-kjedelig å være nesten frisk.

*ravna*

(de stengte den andre krangelen litt for tidlig?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Maiken, du sier at det bør også være takhøyde for å diskutere muslimer....

Hva har det med saken å gjøre, bortsett fra at du har deklamert ved en annen anledning at du stemmer Frp...

Herregud, du sier så mye fornuftig i mange andre debatter, men du kommer stadig innpå det med innvandrere og muslimer som du stigmatiserer i grupper. Skuffende at slikt kommer fra DEG.

:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om at dette ikke er en persondebatt. Hva folk har skrevet i tidligere tråder er kanskje ikke så spennende for akkurat denne debatten.

Personlige meldinger kan postes i forumet for Personlige meldinger.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere tar kaka jenter. Tenk å skulle la noen få nekte å uttale seg fordi de komme med piss (et uttrykk for en stor sekk med alt det vi ikke vil og bør høre) Jegivil ha meg frabedt at det sitter noen der ute som skal bestemme hva jeg skal bli eksponert for. Det er vel ikke noen som skal bestemme det. Jeg er stor jente kan ta anvar for mitt eget liv og vil selv bestemme hva jeg skal bruke tid på.

Overse det du ikke vil skal diskuteres, men la oss som vil i det minste få en mulighet til å gjøre våre egne valg.

Nei, til sensur og kollektiv enighet.

Hvorfor er det annereldes her enn i RL? Vi kan da ikke gå bort til Ludvik Nessa, eller en annen fjomp fordi vi synes han kommer med sårende, skremmende, umodne og fiendtlige utsagn. Og be han om å fjerne seg og ti stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tar kaka jenter. Tenk å skulle la noen få nekte å uttale seg fordi de komme med piss (et uttrykk for en stor sekk med alt det vi ikke vil og bør høre) Jegivil ha meg frabedt at det sitter noen der ute som skal bestemme hva jeg skal bli eksponert for. Det er vel ikke noen som skal bestemme det. Jeg er stor jente kan ta anvar for mitt eget liv og vil selv bestemme hva jeg skal bruke tid på.

Overse det du ikke vil skal diskuteres, men la oss som vil i det minste få en mulighet til å gjøre våre egne valg.

Nei, til sensur og kollektiv enighet.

Hvorfor er det annereldes her enn i RL? Vi kan da ikke gå bort til Ludvik Nessa, eller en annen fjomp fordi vi synes han kommer med sårende, skremmende, umodne og fiendtlige utsagn. Og be han om å fjerne seg og ti stille.

Nå for dere damer ta å skjerpe dere jenter. Jeg har da aldri sagt at noen ikke skal få være her. Hvor står det skrevet? Det jeg har sagt er at jeg vil ha debatt omkring de trådene der gutter diskriminere og trakkasserer jentene her på kvinneguiden. Jeg har ikke snakket om sensur. Min HENSIKT var å få i gang debatt. Det er utrolig hvor mange kvinnemennesker her inne som misforstår gang på gang. Debatt har vi fått, men det har også vist seg at vi er uenige i hvorvidt disse trådene er trakkaserende. Vi har alle våre grenser, noen lar seg provoser og andre ikke.

Og la meg bare få understreke at jeg ikke lar meg irritere og provoser av slike innlegg, jeg leser dem knapt - og ikke gidder jeg å svare dem heller. Jeg bruker min selektivitet. Men jeg kan undre meg, kan jeg ikke??? :blunke: Trodde dette var et diskusjonsforum. Men her må det da også være regler for diskriminering såvel som av innvandrer så av kvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Care, selv om det er du som startet tråden har det vært sagt mangt og meget av andre enn deg, så det er jo ikke sikkert at min kommentar var myntet til deg da. Men ta det som du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har da aldri sagt at noen ikke skal få være her. Hvor står det skrevet? Det jeg har sagt er at jeg vil ha debatt omkring de trådene der gutter diskriminere og trakkasserer jentene her på kvinneguiden. Jeg har ikke snakket om sensur. Min HENSIKT

Jeg må innrømme at jeg også leste starten på tråden din som et spørsmål om å la folk få slippe til eller ikke. Dette skrev du (bl.a.):

Det er vel rimelig å tolke det utsagnet som at du mener at ytringsfrihet er bra, bare innleggene ikke er (din definisjon av) destruktive? Det går an å lese det som du nå sier at du egentlig mente det, men hvorfor da bringe ytringsfrihet inn i det hele tatt?

Definisjonen på ytringsfriher er etter min mening Voltaires: "Jeg er uenig i det du sier, men skal sloss til min død for at du skal få si det."

Vi er flotte, sterke jenter her inne som ikke lar oss pille ved nesa av idiotiske utsagn, de fleste av oss. Hvilken skade gjør det at enkelte kommer med provoserende utsagn og at vi tar igjen, ofte med å le av det de sier? Noen av oss trener også til Den store retorikkprøven - en Olympisk grein som er sterkt undervurdert i samfunnet vårt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg også leste starten på tråden din som et spørsmål om å la folk få slippe til eller ikke. Dette skrev du (bl.a.):

Hm, vel vi tolker vel dette her ulikt. Selv om jeg nevnte ytringsfriheten, SKAL OG BØR MAN alltid diskuterer de etiske sidene ved den, det er en debatt som kontinuerlig bør fortsette. Og da mener jeg at innlegg som KUN har til hensikt å trakkassere kvinner. Jeg skjønner jo at slike innlegge er skrevet at en person som har til hensikt å provosere.

Nå må det sies at jeg er for ytringfriheten, men personlig synes jeg disse innleggene bare er destruktive.

Det er vel rimelig å tolke det utsagnet som at du mener at ytringsfrihet er bra, bare innleggene ikke er (din definisjon av) destruktive? Det går an å lese det som du nå sier at du egentlig mente det, men hvorfor da bringe ytringsfrihet inn i det hele tatt?  

Definisjonen på ytringsfriher er etter min mening Voltaires: "Jeg er uenig i det du sier, men skal sloss til min død for at du skal få si det."

Som sagt så er dette en debatt om innholdet i ytringsfriheten. Ute i samfunnet kan man få sanksjoner om man trakkasserer en annen person. Da er dette brudd på ytringsfriheten. De etiske sidene bør alltid belyses.

Vi er flotte, sterke jenter her inne som ikke lar oss pille ved nesa av idiotiske utsagn, de fleste av oss. Hvilken skade gjør det at enkelte kommer med provoserende utsagn og at vi tar igjen, ofte med å le av det de sier? Noen av oss trener også til Den store retorikkprøven - en Olympisk grein som er sterkt undervurdert i samfunnet vårt.  :ler:

Vet du hva anne mona, det er jeg helt enig med deg i. Jeg tror ikke disse personene gjør noe skade. Men må da for SVINGENEDE gå ann å "angripe" disse trådene fra en kg - bruker. Jeg krenker eller trakkaserer ingen når jeg undere meg over dette "tøvet" som til stadig blir servert.

care kommer til å starte slike tråder hvert kvartal - bare for å holde debatten i gang. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ein del troll på dette forumet no, dvs. individ som er ute etter å provosere og skape bråk, for deretter å lene seg tilbake og sjå på alt oppstyret dei har skapt. Minst ein person har jo sagt at dette er målet hans; å skape bråk og deretter le av alle jentene som let seg provosere - eller berre svara. Og likevel skjer det stadig vekk. Kvifor?

OK, ein del seier dei svarar på grunn av underhaldningsverdien. Mulig det. Men eg kan ikkje heilt sjå kva som er underhaldande; diskusjonsverdien? Desse trolla viser jo at dei ikkje vil diskutere, berre trolle. Når dei unngår å svare på vanskelege spørsmål, vrir seg unna å måtte grunngje påstandane sine, og berre pøsar på med nye provokasjonar - kor er diskusjonsverdien? Hadde dei måtta kunna argumentere for seg så kunne det kanskje blitt interessant - men stadig er det nokre som bit på agnet dei sleng ut og let dei sleppa unna i staden for å få dei til å svara på spørsmål dei vert stilt.

Kva konsekvensar har det at desse trolla slepp å svara for seg? Stadige små drypp med provokasjonar og fornedring, igjen og igjen med nett det same, utan at dei treng bekymra seg for at dei må grunngje det dei framset som "sanningar" - fordi om dei vert stilt eit ubehageleg spørsmål så er det berre til å slenga ut ein ny påstand. Utan grunngjeving. Det er alltid nokre som vil angripe den nye påstanden i staden. Og den neste. Og...

At slike stadige små drypp kan få folk til å tru på det eller endra haldningar er kjent. Propaganda og reklame brukar det. Psykopatar brukar det. Politikarar brukar det. Så - er det ufarleg her på KG? Har desse trolla dei haldningane dei gir uttrykk for, eller ikkje? Kven veit. Men eg veit at det finst dei som er seriøse når dei påstår det same.

Eg er ikkje ute etter å sensurere meiningar eg ikkje likar. Eg vil ikkje jage enkelte vekk frå KG på grunn av det dei skriv. Men ver så snill, de som bit på agnet og svarar på slike provokasjonar: Ikkje bli halt rundt etter snøret der trolla vil de skal vera; sett beina i bakken og dra igjen. Insister på at dei må grunngje påstandane sine, lat dei underbyggja påstandar med fakta. Det er ein viss fare for at trolla forsvinn om dei ikkje føler dei har kontrollen over situasjonen, og ikkje får dei reaksjonane dei er ute etter - men i så fall: Er det eit stort sakn - eigentleg?

Lat oss ha leik her på KG. Litt pludring, trivielle diskusjonar, alvorlege diskusjonar, oppheta debattar. Lat oss hjelpa kvarandre, eller provosere kvarandre. Kom med hårreisande påstandar - men lat det bli diskusjonar ut av det. Ikkje trolling og propaganda. Ikkje bortforklar andre sine påstandar - lat dei grunngje dei sjølve. Insister på det.

Dessverre er det ein del individ her eg ikkje trur kan diskutere, så eg hoppar vanlegvis over innlegg eg ser dei har skrive, og trådar dei har starta. Av og til kan dei ha eit poeng - men eg har ikkje sett at dei greier å følgja opp, og då er det lite givande.

For dei som lurar på kvifor eg snakkar om troll: Typen har vore kjent på Usenet i mange år. Søk litt på "usenet trolls" eller liknande, og eg er sikker på at de vil finna mange artiklar som beskriv ein del personar her ganske godt.

Men - til tross for dette - eg er sikker på at me stadig vil sjå døme på troll som kastar ut agnet sitt; provoserer - og lener seg tilbake og ler over oppstyret. Hook, line and sink'em. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crazee, bukker og neier og applaudere i stum beundring over ditt innlegg.

Håper du kommer til å bli med på mine tråder, at jeg er verdt å bruke tid på mener jeg, sleike sleike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...