Gjest Gjest_Ano_* Skrevet 13. august 2006 #1 Skrevet 13. august 2006 Svigerfar er hos oss og hjelper oss med nytt kjøkken. Greit nok, hadde jeg bare ikke følt at han skal bestemme alt. Han skal bestemme hvordan lysene skal monteres, hvilket bord som skal stå på kjøkkenet osv. Jeg får ikke være med å bestemme noe. Vil jeg ha noe sånn og sånn, så går ikke det fordi det skal være sånn og sånn, sier svigerfar. I dag har han også skiftet lyspære på badet. Aner ikke hvorfor, men sikkert fordi den vi hadde der fra før var for svak for han. For han, ikke for oss. Så nå er det som å få en masse sollys i øynene når jeg går ut på badet. Uansett hva det gjelder når han er her, så føler jeg at han bestemmer alt. Til og med ungene får ikke lov til å gjøre på ting de pleier. Man tar seg ikke den type friheter når man er hos andre. Jeg føler meg kjempeirritert nå og jeg hater det når folk forandrer på ting ( som med badet ) uten å faktisk spørre oss først. Jeg likte lyset som var på badet, men det driter vel han i, siden han skiftet til en med mye mer lys. Det er som å ha fått flombelysning der ute. Svigerfar er grei og snill, men jeg er vel en av de personene som ikke takler at familie er på langtidsbesøk når de tar seg visse friheter........ Forrige gang var han her i 1 uke og da holdt jeg på å få fnatt. Jeg vet det er tåpelig, men jeg får jo ikke bestemme i mitt eget hjem...
Ottine Skrevet 13. august 2006 #2 Skrevet 13. august 2006 Du kan kanskje nevne for mannen din hvordan du føler det - slik at de kan ta en prat? Jeg TROR vel at svigerfaren din er velmenende og ikke mener være så dominerende; men jeg vet det ikke er så lett å si fra... Du får tenke på at dere tross alt for god (? ) hjelp den tida han er der, og at det går an å holde ut den uka han er der...
Arkana Skrevet 13. august 2006 #3 Skrevet 13. august 2006 Jeg skjønner akkurat hvordan du har det. Vi har pusset opp en del (bl.a. hele kjøkkenet) både i fjor sommer og i år og har med vilje latt være å si noe som helst til svigerforeldrene (hans foreldre) for da setter de seg straks i bilen/på flyet og kommer til Oslo helt fra vestlandet (!) for å "hjelpe" (= ta over alt). Svigerfar er veldig flink med hendene, men jeg liker ikke at andre mennesker skal bestemme hvordan MITT hus skal være. Svigerfar ville tatt over all byggingen mens svigermor som vanlig ville stått ved siden av og kommandert oss alle. Så vi har i stedet bare pusste opp i det stille, og så nevner vi det når vi er ferdige og neste gang de er her får de se resultatet. Jeg tror ikke de mener noe galt, de vil jo bare hjelpe, men de skjønner ikke at vi vil gjøre det selv. På meg virker det som om de tror at sønnen deres ikke er i stand til å gjøre noe som helst selv. (Vi snakker mennesker som ringer ham og sjekker om han har betalt lisensen eller veiavgiften, om han har levert selvangivelsen osv. Han er 36 år!). De har nettopp vært her i halvannen uke, så derfor er jeg enda litt småirritert over innblanding.
Gjest Gjest1 Skrevet 13. august 2006 #4 Skrevet 13. august 2006 Skjønner dere godt jeg og. Merkelig at foreldre mener de har rett til å bestemme over og sjekke barna sine selv om de er voksne.
C Skrevet 13. august 2006 #5 Skrevet 13. august 2006 Vil bare slenge meg på her, og gi deg min hele og fulle støtte! Har selv en svigermor som overtar huset fullstendig når hun kommer,- og siden hun bor et stykke unna blir hun her i flere dager av gangen. Min misnøye har nok vises, for det er lenger og lenger mellom besøkene nå.. Synd for min mann og hans barn, men deilig for meg! Synd, for det hadde ikke behøvd å vært slik hvis bare hun hadde vært litt mindre dominerende og dømmende ovenfor meg..
Gjest Gjest_Ano_* Skrevet 13. august 2006 #7 Skrevet 13. august 2006 langtidsbesøk - 1 uke??? ← Ja, for meg er langtidsbesøk 1 uke og mer. Det må jeg vel få lov til å mene, synes nå jeg.
Leo Skrevet 13. august 2006 #8 Skrevet 13. august 2006 Jeg forstår så inderlig godt hva du mener og i mine øyne er også en uke mer enn lenge nok! Heldigvis er mine nåværende svigerforeldre av den svært forsiktige sorten, men tidligere hadde jeg en svigermor som uten mitt samtykke bestemte seg for å pusse opp gangen i min leilighet. Da smalt det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå