Gå til innhold

Dåpsgave

Anbefalte innlegg

Gjest beekeeper
Skrevet

Søskenbarnet mitt sin unge skal ha dåp snart, og jeg tenker mye på hva jeg skal kjøpe i gave..

Jeg tenkte kanskje jeg skulle kjøpe et lite smykke, men så snakket jeg med ei som sa at det var mer en faddergave? Ellers har jeg funnet en kjempefin rosa kjole med fugler på :hjerte: som jeg tror passer kjempefint, men er klær noe man vanligvis kjøper i dåpsgave??

litt oppgitt :hår:

Videoannonse
Annonse
Gjest Tweetypie
Skrevet

Har ikke hørt om at armbånd nødvendigvis er en faddergave. Jeg har gitt både smykke, en dåpsholder for dåpsattesten, smykkeskrin, armbånd med charms som det heter. Noen kjøper også fine små sangbøker til de små - det fikk vi av noen gamle tanter til våre.

Gjest beekeeper
Skrevet

Hmm.. Jeg har mest lyst til å gi noe spesielt, noe som betyr veldig mye..

Men den kjolen synes jeg var midt i blinken da, selv om det ikke er noe som man kan ha resten av livet..

Men det er kanskje litt kjedelig å gi klær?

Gjest Tweetypie
Skrevet

Du kan vel gi kjole :) Tror neppe det er noe oppskrift på hva hva man kan og ikke kan gi til et dåpsbarn. Gi det du føler er rett. Du skal se de blir glade ;)

Skrevet

Jeg ville ikke gitt en kjole, men noe mer varig. Tror mange utenom faddere pleier å gi smykker :klø:

Skrevet
Jeg ville ikke gitt en kjole, men noe mer varig. Tror mange utenom faddere pleier å gi smykker :klø:

Jeg er helt enig, ikke gi kjole. Gi noe barnet kan ha med seg videre i livet.

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet

Sønnen vår fikk en del flotte sangbøker og eventyrbøker. De blir selvsagt tatt ekstra godt vare på, så han skal få med seg de når han blir stor og kanskje gi videre til sine barn.

Ellers har vi bestemt at han skal få bunad av oss når han blir større. Derfor ønsket vi oss bunadsølv til den. (Nå satser vi bare på at han_vil_ha bunad nå han blir stor da... :sjenert: )

milla

Gjest beekeeper
Skrevet

Ja, har tenkt på det at det passer dårlig med kjole så jeg tror jeg dropper det.

Men problemet er jo at jeg ikke vet hva de har osv..

Jeg tenker at det er sikkert mange som kjøper sånne "typiske" dåpsgaver (smykker, sparebøsse o.l) så jeg vil helst unngå det.

Men jeg skal sjekke litt rundt etter barnebøker, det var et bra tips! :)

Skrevet

Jeg kjøpte barnesølje til niesen min. Mange andre som ga smykker (ring, armbånd, kjede etc). Hun fikk feks gullhjerte fra besteforeldrene på begge sider.

Men sølje var det ingen andre som hadde tenkt på og foreldrene ble sååååååå glade :)

Skrevet

Kjenner er jente som fikk riktig fiiiin årgangsvin til dåpen sin. Den var anbefalt å ikke drikke før etter 18-20 år, så den ligger lagret i vinkjelleren til foreldrene. :)

Gjest beekeeper
Skrevet
Kjenner er jente som fikk riktig fiiiin årgangsvin til dåpen sin. Den var anbefalt å ikke drikke før etter 18-20 år, så den ligger lagret i vinkjelleren til foreldrene. :)

Hehe, morsom gave!

Hvordan er prisene? Variable?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...