Gjest Den ekstra barnetrygden Skrevet 11. august 2006 #1 Skrevet 11. august 2006 Hei! Jeg ble alene med ungene i mai, men siden jeg har vært gift, fikk jeg ikke sende inn søknader til trygdekontoret før separasjonsbevillingen forelå. Jeg vet at stønaden til barnetilsyn fåes fra månedentter at separasjonsbevillingen forelå. I mitt tilfelle i september. (Grr. De hadde selvfølgelig klart å datere den 2. august, i stedet for å klare å få den med to dager før) Ja. Spørsmålet er da om dette også gjelder barnetrygden for et ekstra barn? Eller får jeg det fra faktisk utflytting?
asterix Skrevet 11. august 2006 #2 Skrevet 11. august 2006 Utvidet barnetrygd: Utvidet barnetrygd innebærer at du får barnetrygd for ett barn mer enn det faktiske antall barn du bor sammen med. Du kan ha rett til utvidet barnetrygd dersom du bor alene med barn under 18 år og er gjenlevende ektefelle er skilt eller separert ikke er gift og ikke lever sammen med den andre av foreldrene den andre av foreldrene har vært forsvunnet i minst seks måneder er faktisk separert (samlivsbrudd) uten dom eller løyve Den utvidede barnetrygden faller bort dersom du gifter seg, selv om du gifter seg med en person som ikke er far eller mor til barnet. Den utvidede barnetrygden faller også bort dersom du lever i et ekteskapsliknende samboerforhold i et felles hushold med en person du ikke har fellesbarn med, og dere har levd slik i minst 12 av de siste 18 månedene. Retten til utvidet barnetrygd faller da bort fra og med måneden etter at samboerforholdet har vart i 12 måneder. http://www.trygdeetaten.no/default.asp?str...path=barnetrygd
Gjest gjesta Skrevet 11. august 2006 #3 Skrevet 11. august 2006 Jeg flyttet i midten av mars. Fikk barnetrygd for et barn ekstra fra og med april.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #4 Skrevet 11. august 2006 Hei! Jeg ble alene med ungene i mai, men siden jeg har vært gift, fikk jeg ikke sende inn søknader til trygdekontoret før separasjonsbevillingen forelå. Jeg vet at stønaden til barnetilsyn fåes fra månedentter at separasjonsbevillingen forelå. I mitt tilfelle i september. (Grr. De hadde selvfølgelig klart å datere den 2. august, i stedet for å klare å få den med to dager før) Ja. Spørsmålet er da om dette også gjelder barnetrygden for et ekstra barn? Eller får jeg det fra faktisk utflytting? ← Såvidt jeg vet så har du krav på stønadene fra mnd etter at meklingen er gjort.
Far til 2 Skrevet 11. august 2006 #5 Skrevet 11. august 2006 Jeh tror du har krav på ekstra barnetrygd fra månden etter at dere har flyttet fra hverandre (dato for dette står ant i meklingspapirene ?).
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #6 Skrevet 11. august 2006 Det er forskjell på om man har vært gift eller om man har vært samboere.
lille SB Skrevet 11. august 2006 #7 Skrevet 11. august 2006 Hei Når mannen flyttet i fjor sjekket jeg dette. Jeg kom ikke til å få den ekstra barnetrygden før måneden etter at seperasjonsbevilling var innvilget, og dermed fikk jeg ikke den før mai.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå