Gå til innhold

Tilbake i jobb etter permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge må man jobbe etter man har kommet tilbake fra mammaperm for å opparbeide seg retten til fulle fødselspenger igjen ?

Har ringt trygdekontoret og spurt og svaret var at man ikke trengte å jobbe mellom to permisjoner i det hele tatt men dette synes jeg høres merkelig ut.

Noen som vet ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor lenge må man jobbe etter man har kommet tilbake fra mammaperm for å opparbeide seg retten til fulle fødselspenger igjen ?

Har ringt trygdekontoret og spurt og svaret var at man ikke trengte å jobbe mellom to permisjoner i det hele tatt men dette synes jeg høres merkelig ut.

Noen som vet ?

Det stemmer det du fikk til svar fra trygdekontoret. Kravet er inntekt siste 6 av 10 måneder før ny permisjon tar til. Som inntekt her regnes lønnsinntekt, sykepenger, dagpenger og lønn under fødselspermisjon.

Men viktig å notere seg, du vil ikke opparbeide rettigheter om du har hatt ulønnet permisjon.

En annen ting er også at du får utbetaling ihht grunnlaget før første permisjon. Så om du hadde utbetaling på 80 % under permisjonen, så blir det ikke 80 % av det igjen i en ny permisjon.

Skrevet

Takk for svar.

Fosto ikke riktig det siste du skrev om utbetaling.....

Skrevet
Takk for svar.

Fosto ikke riktig det siste du skrev om utbetaling.....

Jeg formulerte meg nok knotete. Det er en utpreget misoppfattelse blant enkelte at om du har hatt permisjon med 80 % av full lønn (dvs. lengre perm) så vil utbetaling i neste permisjon bli regnet ut fra den utbetalingen du hadde. Men det er ikke tilfelle. All utbetaling vil bli regnet ut fra det grunnlaget du hadde i lønn før første permisjon tok til.

Skrevet
Jeg formulerte meg nok knotete. Det er en utpreget misoppfattelse blant enkelte at om du har hatt permisjon med 80 % av full lønn (dvs. lengre perm) så vil utbetaling i neste permisjon bli regnet ut fra den utbetalingen du hadde. Men det er ikke tilfelle. All utbetaling vil bli regnet ut fra det grunnlaget du hadde i lønn før første permisjon tok til.

:Nikke:

Med andre ord hvis du velger permisjon med 80 % lønn igjen får du samme beløp som du får nå

Skrevet
:Nikke:

Med andre ord hvis du velger permisjon med 80 % lønn igjen får du samme beløp som du får nå

:ler: Så enkelt kunne det også sies ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...