Gå til innhold

En liten attpåklatt er på vei! :-)

Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Da føler jeg meg også klar for å starte gravid-bok.. :sjenert:

Er 5+2 i dag, og april 2007 virker som en eeeevighet unna. Gleder meg til å komme noen uker videre så jeg slipper å bekymre meg for alt som kan gå galt..

Har to gutter fra før, født i -98 og -01. Blir nok en stor overgang å venne seg til et liv med baby, men jeg gleder meg utrolig mye til å få et lite nurk i huset igjen. :babysmokk::hjerter_rundt:

Formen er sånn passe, men for meg er det et godt tegn :forvirret:. Ble kvalm veldig tidlig denne gangen og regner med å måtte leve med det ihvertfall til jeg er godt over halvveis.

Mer senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madeline

Gratulerer med ny dagbok :). Jeg tenkte meg nesten at du ville flytte deg inn i graviddagbøkene snart. Får håpe du ikke blir alt for plaget med kvalmen og at ryggen ikke begynner å krangle.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok :). Jeg tenkte meg nesten at du ville flytte deg inn i graviddagbøkene snart. Får håpe du ikke blir alt for plaget med kvalmen og at ryggen ikke begynner å krangle.

Takk Hannen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen harde fakta:

Alder: 31

Sivilstand: Gift

Menstermin: 9.april 2007

Startvekt: 74 :sjenert:

Komplikasjon (?): Prolaps i korsryggen januar -06, veldig spent på hvordan ryggen vil takle dette her.

Oppdaterer her etterhvert som jeg kommer på mer. :)

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ny dagbok!  :klem:

Har du fjernet den gamle?

*løper for å titte*

Beholder begge to foreløpig. Må jo ha et sted å få utløp for mine oppussings-tanker. :ler:

Hellu!

Grattis med ny spire i magen og med graviditetsdagbok!

Skal bli moro å følge deg framover....

:vinke:

Takk Cr@sh! :)

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere her inne på gravid-sidene!

-------------------

Dårlig start på dagen i dag! :sjokk: Å gå rett fra senga og i dusjen var ikke særlig lurt... Etter et par minutter ble jeg super-kvalm og svimmel og gikk nesten i dørken! Måtte dusje i kaldt vann for å bli bedre.. Heldigvis bedre nå, så jeg håper resten av dagen blir normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditetsdagbok  :blomst:

Jeg har menstermin 15. april 2007, så det skal bli gøy å følge deg fremover :)

Takk! :bukke: Skal bli gøy og følge deg også, vi har en spennende tid foran oss! :)

Ser vi har samme arbeidsgiver også, jeg er glad for at jeg har en "familievennlig" arbeidsgiver. :)

OII, et nytt barn på vei! Gratulerer :)

Tenker at det ikke frister deg så veldig mye akkurat nå å gå gravid! ;)

Gratulerer med paabegynt attpaaklatt!

Takk Holly! :klem:

------------------

Har vært en fin dag formmessig, men jeg begynner å bli mer glemsk! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vi har samme arbeidsgiver også, jeg er glad for at jeg har en "familievennlig" arbeidsgiver. :)

Enig med deg der ja, selv om jeg har vært inne på tanken på å gå over til det private (kun ett lønnsspørsmål), men det blir ikke nå iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg der ja, selv om jeg har vært inne på tanken på å gå over til det private (kun ett lønnsspørsmål), men det blir ikke nå iallefall!

Har vært inne på samme tanken Yamaha. Hadde egentlig bestemt meg for å skifte jobb neste vår (har en bindingstid nå), så jeg måtte gå noen runder med meg selv da jeg fant ut at jeg var gravid for å klare å akseptere at jeg må bli noen år til.. :sjenert: Men for all del, er veldig glad i jobben min så det er kun et økonomisk spørsmål. :)

Er formen bra? Kvalm i dag også? :kose:

Er mer kvalm i dag igjen, det går litt i bølgedaler. Og så verker det litt i korsryggen i dag, hadde håpet den skulle tåle litt mer.. Flyttet på noen esker på loftet i går, og det var altså nok. :forvirret:

Men nå er det helg, heldigvis!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... kvalmen er ikke no' allright... :troest:

Men det er jo godt den ikke varer evig da... selv om det kan føles sånn de første ukene... :roll:

Var du kvalm i de forrige svangerskapene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok! :klem:

Dumt formen ikke er så bra, håper du finner noe som kan lindre kvalmen litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Huff... kvalmen er ikke no' allright... :troest:

Men det er jo godt den ikke varer evig da... selv om det kan føles sånn de første ukene... :roll:

Var du kvalm i de forrige svangerskapene også?

Var kvalm begge gangene før også, det ga seg vel når jeg var litt over halvveis. Så jeg regner med at jeg må leve med kvalmen en god stund framover. :forvirret: Heldigvis har jeg bedre perioder innimellom, og jeg er langt fra "spystadiet". Så det går egentlig veldig greit. :)

Gratulerer med ny dagbok!  :klem:

Dumt formen ikke er så bra, håper du finner noe som kan lindre kvalmen litt...

Mat hjelper jo, men vil helst ikke ende opp som enorm heller... ;) Har litt mer å dra på i utgangspunktet denne gangen, så jeg håper jeg slipper å sprenge noen nye vektgrenser.. :sjenert:

--------------

Har fri i dag, deilig med langhelg! :) Hega har vært litt ymse, lørdag var jeg en skikkelig heks :rodme:. Tenker så masse dumme tanker at jeg blir helt sprø innimellom. :sur: Bedre humør i går heldigvis, da var vi i skogen og gikk tur-orientering. Første turen på lang tid, den ble ikke helt som vi hadde tenkt oss. :ler: For varmt (ungene drakk opp all saft i løpet av første halvtimen), for bratt og ulendt terreng + massevis av flått! :overrasket: Tror jeg børstet av meg 20 flått underveis, og vi hadde alle sammen flere rundt på kroppen etterpå som måtte plukkes av. Håper inderlig vi fikk alle!! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok i graviditets-nabolaget. :klem:

Trist å lese at du sliter med "dumme" tanker. :troest: De fleste av oss gjør vel det innimellom, og den beste medisinen tror jeg er å holde hodet opptatt med andre ting. Du får heller bruke oss på KG som klagemur, så det ikke går så mye ut over de i heimen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Lenge siden sist.. :sjenert:

Gratulerer med ny dagbok i graviditets-nabolaget. :klem:

Trist å lese at du sliter med "dumme" tanker. :troest: De fleste av oss gjør vel det innimellom, og den beste medisinen tror jeg er å holde hodet opptatt med andre ting. Du får heller bruke oss på KG som klagemur, så det ikke går så mye ut over de i heimen!

Tror ikke jeg skal legge ut for mye her inne, dere kunne jo tro jeg er gal!! ;):ler:

Problemet mitt er at jeg bekymrer meg for mye for at ting skal gå galt og om hvordan framtiden skal bli. :sur: Heldigvis har jeg fått såpass mye annet å tenke på i det siste at det negative er kommet litt i bakgrunnen. Så det hjelper ja. :Nikke:

Gratulerer med graviditeten! :klem:

Takk! :klem:

-----------

I dag er jeg visst 8+0, tiden flyr! Heldigvis!! :)

Har begynt å fortelle til noen "utvalgte" (en del av praktiske årsaker). Besteforeldre og storebrødre vet ingenting ennå, veldig usikker på når vi skal fortelle det til guttene.. Vil helst ikke oppleve som ei av mødrene i klassen, der graviditeten ble kunngjort i klassens leksebok før hun omtrent visste det selv. :ler:

Har vært hos legen også, men må tilbake nå på mandag fordi jeg ikke hadde gitt beskjed om hvorfor jeg kom og første kontrollen tar visst ganske lang tid.. Vet ikke helt hvordan legen blir, fastlegen min har permisjon og en dansk-iraker er vikar. Han er sikkert grei, tror ikke fastlegen min lar "hvem som helst" vikariere for seg.. :sjenert:

Hos kiropraktor har jeg også vært. Det blir veldig viktig for meg å trene ryggen masse framover. Burde være motivasjon, men denne uka har vært så travel at det har blitt svært lite trening. Må skjerpe meg neste uke!!

Kvalmen kommer og går, er ofte verst når jeg kommer hjem om ettermiddagene. Foreløpig har jeg ingen problemer med å jobbe, krysser fingrene for at det skal vare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...