Gå til innhold

Å gå tur med barnevogn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert et rart spørsmål men.. Når synes dere det er for sent på kvelden til å gå tur med barnevogna? Hvor går grensen for deg selv..? Og reagerer dere dersom folk har med seg babyer/småbarn på butikken i 7-8 tiden?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

jeg synes iallefall det er greit å ta med babyen ut en liten tur om h*n ikke sovner med det samme og det begynner å bli 7/8 tiden. Har ikke barn selv, men aldri tenkt over at det er en grense. Fin måte å få barnet til å sove på, men kanskje ikke akkurat på butikken da, bråker vel litt der.

Skrevet

Jeg reagerer ikke på at folk går med vogn på kvelden. Det får være opp til hver enkelt å avgjøre.

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert på hverken babyer eller småbarn i 7-8 tiden.

Må forøvrig si at jeg reagerer tidligere på kvelden om det er små barn enn om det er babyer. Jeg var innom en matbutikk rett før stengetid (de stenger kl 22) og så da en unge på ca 3 år på butikken med sine foreldre. Det reagerte jeg på. Men jeg sa selvsagt ingen ting. Det kan jo være 100 "gode" grunner/forklaringer til at ungen var oppe på på den tiden, men reagerte alikevel.

Gjest Tweetypie
Skrevet

Reagerer ikke på hvor sent folk går ut med barnevogn. Kan jo være flere grunner til det også. Husker med eldste så var jeg gjerne ute og gikk rundt Midnatt for å få henne til å sove. Dersom vi gikk i 2000 tia tok jeg gjerne en svingom innom butikken også - h*n sov jo vanligvis da så det var ikke noe problem.

Skrevet

När jag hade baby sist så hade jag nog ingen bortre gräns i tiden. Jag kunde gott gå på butiken kl 21, eller ta en kvällstur ungefär samtidigt. Ibland besökte jag träningshallen och mina träningskompisar vid 20-tiden (5 minuters gångväg). Sonen somnade för kvällen något senare (har jag för mig) - och var han trött sov han ju gott i vagnen, maten (MM) hade jag ju med mig om han var hungrig.

Äldre barn (över 1-2 år) är en annan sak. Ibland har jag med mig sonen ut i vagn vid 19-20-tiden och handla eller besöka någon. Då räknar jag med att han somnar i vagnen för natten på vägen hem. Då har han fått kvällsstället innan vi tar turen hemåt, och väl hemma är det bara att bära in honom i sängen och byta till pjamas - han sover vidare.

Skrevet
Jeg hadde ikke reagert på hverken babyer eller småbarn i 7-8 tiden.

Må forøvrig si at jeg reagerer tidligere på kvelden om det er små barn enn om det er babyer. Jeg var innom en matbutikk rett før stengetid (de stenger kl 22) og så da en unge på ca 3 år på butikken med sine foreldre. Det reagerte jeg på. Men jeg sa selvsagt ingen ting. Det kan jo være 100 "gode" grunner/forklaringer  til at ungen var oppe på på den tiden, men reagerte alikevel.

Glemte å presisere at hadde det vært en baby så hadde jeg ikke reagert. ;)

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Har vært ute og trillet med liten baby både ti og elleve, jeg.

Skrevet
Jeg var innom en matbutikk rett før stengetid (de stenger kl 22) og så da en unge på ca 3 år på butikken med sine foreldre. Det reagerte jeg på. Men jeg sa selvsagt ingen ting. Det kan jo være 100 "gode" grunner/forklaringer  til at ungen var oppe på på den tiden, men reagerte alikevel.

Jeg har hatt med meg sønnen min på 3 år på butikken i 21-22 tiden enkelte ganger.

Hadde noen kommentert det, hadde vedkommende fått så hatten passet.

Det har absolutt INGEN andre noe med. :evil:

Utrolig hvordan det plutselig er "lov" å bry seg med folk og når de har blitt foreldre.

Skrevet
Sikkert et rart spørsmål men.. Når synes dere det er for sent på kvelden til å gå tur med barnevogna? Hvor går grensen for deg selv..? Og reagerer dere dersom folk har med seg babyer/småbarn på butikken i 7-8 tiden?

Nei, det reagerer jeg ikke paa!

Skrevet

Eldstemann hadde vi en del problemer med i fht til soving om natta - så med han hendte det at vi var ute å trillet midt på natta. Da fikk den ene sove og gutten fikk sove... og en fikk spasere ... he he... (glad jeg ikke gjør det lenger... phu...)

Skrevet
Jeg har hatt med meg sønnen min på 3 år på butikken i 21-22 tiden enkelte ganger.

Hadde noen kommentert det, hadde vedkommende fått så hatten passet.

Det har absolutt INGEN andre noe med.  :evil:

Utrolig hvordan det plutselig er "lov" å bry seg med folk og når de har blitt foreldre.

Det er forskjell på å reagere og å bry seg med. Spørsmålet var om det ble REAGERT. Noe helt annet er det selvfølgelig om folk kommenterer det - det er en helt annen skål og der er jeg enig med deg. Ingen har noe med hva du gjør med dine barn så lenge du ikke mishandler/vannskjøter dem.

Skrevet

Husker et tidligere nabopar av meg. De fikk tvillinger rett før jeg fikk eldstemann. Begge to utviklet kolikk og skrek kvelden og natten gjennom. Det skjedde omtrent hver natt at pappaen var ute på trilletur med dem begge eller bare den ene. Jeg reagerte ikke på det.

Reagerer heller ikke på andre som er ute, uansett. De har nok sin grunn :)

Skrevet

Tja, eneste reaksjonen jeg hadde hatt hvis jeg så en mor eller far som var ute og trillet bagvogn midt på natten hadde vært: uff da, der er det visst noen som ikke sovner.

Jeg hadde nok heller ikke reagert på større barn i vogn. Har man dem med ut så er det vel en grunn til det. :)

Skrevet

Jeg reagerer ikke når jeg ser folk som er ute og triller sent på kvelden.For man vet aldri grunnen til det.Kanskje babyen har kolikk og det eneste som hjelper er å trille en tur.Men jeg reagerer når jeg ser folk på tog/t-bane med unger i bhg alder kl 22-23 midt i uka

Skrevet

Det seneste jeg har sett noen trille vogn, er vel i halv to-tida på natta. Tenkte bare at det er noen som har vært på besøk på lørdagskvelden, og nå går de hjem og legger seg med babyen sin (som jeg regnet med hadde sovet mange timer i vogna allerede).

Og så angrer jeg på at ikke jeg selv var mere ute på farten om kveldene da barnet mitt var baby og sov i vogn.

Skrevet

Nei det reagerer jeg absolutt ikke på. Enig med gjest over her. Og hvem har noe med om en 2-3 åring er med i butikken kl 22? Herregud det kan være mange grunner til det! Og det er ikke farlig for barnet. :ler:

Mind your own business!

Skrevet
Det seneste jeg har sett noen trille vogn, er vel i halv to-tida på natta. Tenkte bare at det er noen som har vært på besøk på lørdagskvelden, og nå går de hjem og legger seg med babyen sin (som jeg regnet med hadde sovet mange timer i vogna allerede).

Og så angrer jeg på at ikke jeg selv var mere ute på farten om kveldene da barnet mitt var baby og sov i vogn.

Kanskje det var meg/oss du så? ;)

Og ja; lillegutt sov såklart trygt og godt på gjesterommet før vi bare han over i vogna og trillet 10 min hjem og fikk lagt han i senga si :) No problem! Deilig :)

Så jeg hadde nok ikke reagert på en baby, derimot litt mer hvis jeg så en 3-åring løpe rundt i butikken ved 22-23-tiden...

Skrevet
Jeg reagerer ikke når jeg ser folk som er ute og triller sent på kvelden.For man vet aldri grunnen til det.Kanskje babyen har kolikk og det eneste som hjelper er å trille en tur.Men jeg reagerer når jeg ser folk på tog/t-bane med unger i bhg alder kl 22-23 midt i uka

Og det sier du som sikkert ikke er mer enn 3-4 år selv?

Du burde lagt deg for lenge siden... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...