Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2006 #1 Skrevet 8. august 2006 Jenta mi på 9 mnd blør på rompa, jeg har prøvd "alt". Byttet bleier, zinkslave, alle mulige stelle kremer. Men likevel så virker det som huden "smuldrer" litt opp og det blir åpne sår. Vi er veldig forsiktige når vi vasker henne og skifter på ny bleie ofte. Har tenkt over hva mat hun får og prøvd ut forskjellige ting. Hun har fått 4 tenner i det siste, så det gir jo litt magetrøbbel, men jeg burde jo likevel få bukt med dette etter over en uke, ikke sant? Men ingen ting hjelper. Jeg renser det, og smører godt på med krem. Men likevel forsvinner det ikke. Hun har det vondt og jeg er nå uten noen gode tips for hva som hjelper. Noen som har opplev dette og funnet et krem som beskytter og leger godt? På forhånd takk for svar
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #2 Skrevet 8. august 2006 Hei! Jeg har også en baby som har hatt forferdelig sår rumpe i d siste. Det er ikke noe trivelig, ser hvor vondt det er... Men jeg ble anbefalt en salve som heter daktacort, fåes på apotek, den er dyr, men den funket til oss. Brukes sammen med vanlig salve.
Gjest en gjest Skrevet 8. august 2006 #3 Skrevet 8. august 2006 Kanskje ikke svaret du er ute etter, men etter en uke og du har prøvd det "vanlige" så hadde jeg nok ville ha gått til lege eller helsestasjonen. Så får du kjapp hjelp, og sikkerhet at du får en behandling som tilpasser akkurat din jente, av helsepersonell.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #4 Skrevet 8. august 2006 Det kan være hun er allergisk mot Zink det er det mange babyer som er. Det kan være hun har soppinfeksjon. Forsøk en lilla veske som man smører på, har glemt hva den heter... krystall ett eller annent. Spør på helsestasjon eller apotek
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2006 #5 Skrevet 8. august 2006 Har snakket med helsestasjonen(dvs helesøsteren), siden jeg synes at åpne sår er noe som ikke er vanlig bleieutslett. Der fikk jeg tips om nye bleier, zinksalve, hyppig stelling, ligge uten bleie når hun kan. Har prøvd alt dette. Skal på helestasjoene med henne om ei uke, men vil helst prøve ut noe annet for å hjelpe henne. Helesøsteren sa dette var helt normalt når barn begynner å spise mer variert kost, og at det sjeldent gikk infeksjoner i slike sår. Lege har jeg ikke snakket med, for hun er jo i grunn ikke "syk". Det er i grunn derfor jeg spør her, for det kan jo være at noen har funnet en god krem som hjelper. Skal prøve ut dactacort, takk for tips
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2006 #6 Skrevet 8. august 2006 Det kan være hun er allergisk mot Zink det er det mange babyer som er. Det kan være hun har soppinfeksjon. Forsøk en lilla veske som man smører på, har glemt hva den heter... krystall ett eller annent. Spør på helsestasjon eller apotek ← Krystallfiolett. Men det står på at det ikke skal brukes i åpne sår, så da tør jeg ikke det. Zinksalve har jeg ikke brukt på 3 dager, har brukt en som heter spesialkrem fra SebaMed, som de anbefalte på apoteket.
Puma Skrevet 8. august 2006 #7 Skrevet 8. august 2006 Jeg brukte faktisk vanlig potetmel på sårene. Det virket kjempebra. Det skader hvertfall ikke å prøve. Lykke til!
Gjest Fantus Skrevet 8. august 2006 #8 Skrevet 8. august 2006 Daktakort inneholder kortison, så den skal du ikke bruke i åpne sår den heller. Jeg sier som gjesten over her, hvis du har prøvd alt som står i denne brosjyren her, så syns jeg det er på tide å vise fram utslettet/sårene til en lege.
Klips Skrevet 9. august 2006 #9 Skrevet 9. august 2006 INOTYOL. Mirakelsalve! Reseptfri på apotek. Anbefales av helsesøstre.
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2006 #10 Skrevet 9. august 2006 INOTYOL. Mirakelsalve! Reseptfri på apotek. Anbefales av helsesøstre. ← Faktisk denne jeg har nå. Håper den er så mirakelsalve som alle mener!
Litt Lost Skrevet 9. august 2006 #11 Skrevet 9. august 2006 Slik var det hos oss når jenten vår fikk tenner. Nå husker jeg intet om hvor lenge sårene var der. Det vi gjorde var å smøre tykt på med zink salve for å hindre at avføringen kom i kontakt med sårene og da ble det ikke så mye gnikking for å få avføringen bort fra sårene heller. På kveldstid før legging lot vi henne lufte stumpen godt før vi smurte på med ny dose zink. Når "tannproblemene" forsvant, forsvant også sårene.
Azi Skrevet 9. august 2006 #12 Skrevet 9. august 2006 Høres ut som hun har fått sopp. Prøv canasten eller hvordan den nå skrives!
Gjest Qlio Skrevet 10. august 2006 #13 Skrevet 10. august 2006 Er området "flammete" og ikke prikkete kan det være sopp. Da bruker du enten Canesten (reseptfritt) eller Dactacort (resept). Men du bør være sikker på at det er det, konferer med lege/helsestasjon og unngå legemidler som ikke gjør noen nytte. Om huden bare er tynn, blør og alt ekkelt.... som mine små jenter har hatt: bleiefri så mye som mulig, potetmel i bleia på dagtid men Inotyol hver gang de skulle sove eller ha på bleie over lengre tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå