jordbær Skrevet 6. august 2006 #1 Skrevet 6. august 2006 Vår lille snuppe blir 5 uker i morgen. Hun får kun mm nå, og likevel ligger hun og trykker og trykker, samtidlig med noen smertehyl i ny og ne. Hun har heller ikke hatt avføring på fem dager. Det vil si, ikke uten at jeg har hjulpet til med termometer-trikset.. Jeg drikker ammete for fulle mugger, gir henne minifom før hvert måltid og nå får hun 1-2 tskjeer med ammete før hun får mat. Jeg hører luften kommer ut nå, iallefall. Men trykkingen fortsetter hun med. Jeg vet jo at småinger som kun får MM ikke skal få forstoppelse.. Er det lufta hun prøver å få ut? Jeg føler at jeg har prøvd alt nå. Fra som sagt ammete, minifom til massasje av magen og raping etter mat. Det verste er at hun sover lite, fordi dette plager henne. Nesten sovnet, så våkner hun og hyler/trykker. Kun på natta hun sover mer enn 1t i strekk. I morgen skal vi til kiropraktor, men jeg føler at jeg må gjøre litt mer for henne i dag. Det er jo uutholdelig for den lille krabaten.. Og det gjør selvfølgelig vondt i hjertet til en søvnløs mor å se prinsessa si ha vondt - døgnet rundt..
Gjest Gjest1 Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Det kan jo hende hun reagerer på noe du har spist?
Gjest Mireya Skrevet 6. august 2006 #3 Skrevet 6. august 2006 Du kan jo kanskje prøve med maltekstrakt? (Sånt brunt glass som står i kosttilskuddhylla på matbutikken) Det er mildt avførende...
jordbær Skrevet 6. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2006 Jeg har forsøkt å kutte ut det meste. I såfall må jeg kutte ut alt av grønnsaker, for et er det eneste jeg vet som kan være årsaken nå. (Spiser seff ikke løk eller kål.. bare isbergsalat/crispy, agurk og mais, stortsett)
jordbær Skrevet 6. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2006 Hmm.. Da må jeg pumpe meg og tilsette malten i flaskemelk, eller? Det er ikke noe problem, altså. For hun tar alt som kommer i munnen. Hehe.
Gjest Mireya Skrevet 6. august 2006 #6 Skrevet 6. august 2006 (endret) Du kan sikkert gi det med teskje? (Små mengder i gangen, kanskje... Da det er *litt* søtt og klissete ) Evt. blande ut med litt kokt, avkjølt vann for å tynne ut konsistensen? Guttungen min fikk mme fra han var 2 1/2 mnd, og da måtte vi ofte tilsette en kvart teskje maltekstrakt i flaska for at magen skulle være i orden (=avføring hver dag, som var det normale for ham) Endret 6. august 2006 av Mireya
Gjest Gjest1 Skrevet 6. august 2006 #7 Skrevet 6. august 2006 Jeg ville ringt legevakten og spurt om dosering av maltekstrakt dersom du tenker å gi det i dag.
Gjest Leanne i.i Skrevet 6. august 2006 #8 Skrevet 6. august 2006 det kan jo hende hun reagerer på melk og melke produkter hvis du drikker / spiser det...
jordbær Skrevet 6. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 6. august 2006 Men barn med mme skal jo ha avføring hver dag. Men mm-ernærte barn kan gå lang tid uten. Det er derfor jeg føler meg litt usikker akkurat nå, for vi har alltid hatt bæsjebleier ved hvert eneste bleieskift.. Og når hun i tillegg sliter og trykker så mye. Som hun har gjort de siste fem dagene.. uten resultater før jeg har hjulpet henne, blir jeg usikker.. Kan jo ikke stikke et termometer i rompa på henne hele tiden, heller.
jordbær Skrevet 6. august 2006 Forfatter #10 Skrevet 6. august 2006 Hmja. Kan være melk. Jeg spiser frokostblanding til frokost.. Får vel droppe det også. Selv om jeg ikke har fått i meg melk hver dag denne uka heller. Seriøst. Hvis hun reagerer på alt jeg spiser, kommer jeg nesten til å vurdere flaskebarn! *sukk*
Gjest Gjest1 Skrevet 6. august 2006 #11 Skrevet 6. august 2006 Det kan også være tenner. Noen er veldig tidlige.
jordbær Skrevet 6. august 2006 Forfatter #12 Skrevet 6. august 2006 Hahaha! Neeei! Tenner får hun ikke få så tidlig! Jeg liker hele brystvorter!
Gjest Gjest1 Skrevet 6. august 2006 #13 Skrevet 6. august 2006 Hahaha! Neeei! Tenner får hun ikke få så tidlig! Jeg liker hele brystvorter! ← Om så er så lærer de som oftest fort at maten tar slutt når de biter.
Grooo Skrevet 6. august 2006 #14 Skrevet 6. august 2006 Jordbær: For å teste ut om det er noe du spiser hun reagerer på må du være uten det en ukest tid for å se noe resulat.. Vi sliter litt med nesten det samme her og, og jeg tror kanskje det er melka her. Jeg har kuttet ut å drikke melk og alle "opplagte" ting med melk i holder jeg meg selvsagt unna. Allikevel er det jo melk i så godt som alt annet man spiser også, det er tilsatt i de fleste ting. Men fem dager uten avføring er da ikke uvanlig for babyer? Alt fra en gang i timen til en gang i uka er HELT normalt har jeg da lest flere steder...
la Flaca Skrevet 6. august 2006 #15 Skrevet 6. august 2006 Har hatt litt styr med gutten min også. Men han er 4 mndr. nå og har bedret seg betraktelig. Han vil helst at jeg holder meg helt unna frukt og grønt. Men det syns jeg blir for galt, så vi har blitt enige om at det er greit at jeg spiser litt. Ikke kutt melka, prøv heller å holde deg 100% unna frukt/ grønt i noen dager og se om noe endrer seg. Ellers så hadde han også avføring hver dag de første ukene. Så kom det plutselig et opphold på 2 uker (ikke kødd), og nå er det stort sett drøyt 1 gang i uka. Dagene før er han mer urolig og spiser ofte, men ellers er det ikke problematisk. Det er ikke uvanlig at babyer som kun får mm kan ha opphold på flere uker uten ei eneste bæsjebleie. Han må også ofte hjelpes i gang forresten! Ellers så ville jeg definitivt ikke gitt ammete til en baby. Tar jeg feil, eller inneholder ikke den også thein på linje med andre typer te? Er den ikke utelukkende for å øke melkeproduksjonen hos mor og ikke for lindring av noe slag? Correct me if I'm wrong! Og lykke til med bæsjebleiene. Her er det stor jubel hver gang de dukker opp...
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #16 Skrevet 6. august 2006 Ellers så ville jeg definitivt ikke gitt ammete til en baby. Tar jeg feil, eller inneholder ikke den også thein på linje med andre typer te? Er den ikke utelukkende for å øke melkeproduksjonen hos mor og ikke for lindring av noe slag? Correct me if I'm wrong! ← you're wrong. ammete er ren urtete og helt trygt å gi til babyer (i små mengder selvsagt). Finnes ikke spor av tein/koffein i den.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #17 Skrevet 6. august 2006 ØKEDAGER? kan prøve å la henne ligge på magen eller du stryker henne der? det er jo vanlig at barn som får mm ikke får avføring hver dag,det kan jo være noe i frokostblandingen din som hun får vondt i magen av bare ett par forslag
jordbær Skrevet 6. august 2006 Forfatter #18 Skrevet 6. august 2006 Frokostblaningen er av type puffet fullkorn"ringer" fra nestlè. Ammete er ren urtete av karve, anis, fenikkel og noe til. Er som gjest sier, trygt å gi i små mengder. Får bare 1-2tskjeer. Får bare la henne gå uten bæsjebleie til den kommer av seg selv, da.. Og kutte ut grønnsaker først og fremst.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #19 Skrevet 6. august 2006 kål,løk.nøtter,jordbær,erter (blomkål gir mye luft i magen,)
Gjest Hedda Gabler Skrevet 6. august 2006 #20 Skrevet 6. august 2006 Har ikke hørt om at morsmelkernærte barn får forstoppelse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå