lilly73 Skrevet 5. august 2006 #1 Skrevet 5. august 2006 Har nylig fått en liten "attpåklatt" og lurer på hvor det har blitt av Libero step by step og baby comfort som vi hadde før? Du vet, disse plastikkbleiene (med sånn plastikkoverflate, ikke papir/tekstil som nå) med teip. Brukte slike bleier på mine sønner på 7 og 10 år, men finner dem ikke nå lengre. Har Libero sluttet og selge slike bleier? Som dere skjønner, er jeg skeptisk til nye ting, og er litt redd for at disse nye papirbleiene ikke vil holde. Om ikke det er fra Libero (som jeg var godt fornøyd med), finnes det bleier fra andre meker som er i plastikk?
Rannva Skrevet 5. august 2006 #2 Skrevet 5. august 2006 Disse "nye papirbleiene" er ikke papir tvers igjennom. De er helt tette, så du kan trygt bruke dem.
lilly73 Skrevet 5. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2006 Disse "nye papirbleiene" er ikke papir tvers igjennom. De er helt tette, så du kan trygt bruke dem. ← Ok. Godt å høre. Men er det mulig å få kjøpt disse gamle plastikkbleiene fortsatt? Og hvilke av disse papirbleiene vil dere anbefale til ei liten jente på 3 mnd? Hun er en såkalt "stortisser", og alle bleiene jeg har brukt, har hun greid å tisse ut. Dette er spesielt et problem om natta.
Gjest Bleiemamma Skrevet 5. august 2006 #4 Skrevet 5. august 2006 slik tenker jeg også, bleier skal være av plast, ikke papir. Men som en annen sa, du kan trygt bruke de nye bleiene, de holder stort sett tett....
Rannva Skrevet 5. august 2006 #5 Skrevet 5. august 2006 Har ikke sett plastikkbleier siden lillesøs var liten, og hun er nå 21.. Men så har jeg ikke sett etter dem heller, bleier var ikke en del av hverdagen før jeg ble mor for to år siden. Jeg har brukt libero til jenta mi, og har vært fornøyd hele tiden. Kanskje du bør gå opp en str og/eller passe på å skifte veldig ofte dersom hun tisser dem helt ut? :klø:
lilly73 Skrevet 5. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2006 Ok. Jeg har også et godt forhold til Libero. Har brukt dem på mine to eldre barn og er godt fornøyd. Men da eldstemann var barn, var plastikkbleier fremdeles på markedet og likte dem veldig godt. Derfor er det litt synd at dem er borte og ikke lenger er og få kjøpt, men jeg antar at disse nye papirbleiene er like bra om ikke bedre. Er forøvrig om natta at hun tisser mest, så da er det ikke så lett å få skiftet bleie. Når hun og vi våkner, har hun en skikkelig blytung tissebleie, som er totalt mettet med urin. Og ofte er det så ille at det er en liten "dam" midt i senga. Ok, skal prøve med en str større, men blir ikke bleien for stor for henne da? Jaja, er nå verdt et forsøk i hvert fall.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #7 Skrevet 5. august 2006 Er forøvrig om natta at hun tisser mest, så da er det ikke så lett å få skiftet bleie. Når hun og vi våkner, har hun en skikkelig blytung tissebleie, som er totalt mettet med urin. Og ofte er det så ille at det er en liten "dam" midt i senga. Ok, skal prøve med en str større, men blir ikke bleien for stor for henne da? Jaja, er nå verdt et forsøk i hvert fall. ← Har hatt to "stortissere" om natta. Dette har jeg bestandig løst ved å ha på en bleie i større størrelse om natta. Begynte også veldig tidlig med up&go på natta, fordi at de på mine barn var bedre.
Gjest Jamila Skrevet 5. august 2006 #8 Skrevet 5. august 2006 Syns Pampers sitter bedre og holder bedre på væten enn Libero. Har også hørt at Pampers er bedre "jentebleier"...
lilly73 Skrevet 6. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 6. august 2006 Syns Pampers sitter bedre og holder bedre på væten enn Libero. Har også hørt at Pampers er bedre "jentebleier"... ← Har lest på andre forumer at mange synes Pampers er en dårlig bleie. Den suger til seg væske bra ja, men den lotionen i bleia gjør ofte at rumpa blir rød og sår. Dessuten har jeg hørt at folk synes den stinker skikkelig mye. Her bruker vi Libero, men valgte å gå opp en str. større, og det så ut til å hjelpe. I natt lakk den nå i hvert fall ikke, selv om hun hadde tisset mye.
monja Skrevet 6. august 2006 #10 Skrevet 6. august 2006 Har lest på andre forumer at mange synes Pampers er en dårlig bleie. Den suger til seg væske bra ja, men den lotionen i bleia gjør ofte at rumpa blir rød og sår. Dessuten har jeg hørt at folk synes den stinker skikkelig mye. Her bruker vi Libero, men valgte å gå opp en str. større, og det så ut til å hjelpe. I natt lakk den nå i hvert fall ikke, selv om hun hadde tisset mye. ← Vi bruker Pampers på gutten vår. Det er den bleien vi er mest fornøyd med. Han tissa til stadighet gjennom Liberobleien så de slutta vi å bruke. Ikke synes jeg den lukter ekkelt og ikke blir stumpen rød. Tror det er ganske individuelt dette med bleier.
lilly73 Skrevet 6. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 6. august 2006 Ja, det er nok veldig individuelt. Uansett, så er vi veldig fornøyd med Libero-bleiene. Etter at vi byttet til en str større på jenta vår, har det ikke vært noen problemer. I hvert fall ikke hittil.
lilly73 Skrevet 6. august 2006 Forfatter #12 Skrevet 6. august 2006 Drar denne opp igjen: Er det noen plastikkbleier, og hvor man får kjøpt dem hen?
Gjest Gjest_Rebekka_* Skrevet 6. august 2006 #13 Skrevet 6. august 2006 Det er en stadig produktutvikling på alle varer også på bleier, og de fleste merkene har nå gått over til stoffliknende ytterlag på bleiene. Skal du få tak i den gamle varianten med plast utenpå, må du reise ut på bygdene hvor det er lokale småbutikker som ikke har stor omsetning på varerne sine. De kanskje har noen gamle bleier igjen i hyllene. Men egentlig skjønner jeg ikke helt problemstillingen, for bleiene med stoffmateriale holder vel tett de også?
lilly73 Skrevet 6. august 2006 Forfatter #14 Skrevet 6. august 2006 Det er en stadig produktutvikling på alle varer også på bleier, og de fleste merkene har nå gått over til stoffliknende ytterlag på bleiene. Skal du få tak i den gamle varianten med plast utenpå, må du reise ut på bygdene hvor det er lokale småbutikker som ikke har stor omsetning på varerne sine. De kanskje har noen gamle bleier igjen i hyllene. Men egentlig skjønner jeg ikke helt problemstillingen, for bleiene med stoffmateriale holder vel tett de også? ← Er nok bare litt gammeldags av meg. Innbiller meg at disse nye bleiene lekker lettere, siden de har en papir (?)-overflate.
Furstina Skrevet 7. august 2006 #15 Skrevet 7. august 2006 När vi har drabbats av läckande blöjor är det i kanterna som det "rinner över". Antingen framme vid magen eller vid benen. Det beror på att sonen har kissat mycket på natten och blöjan blivit full, eller att han kliat sig och lättat på blöjan, eller att mamma eller pappa satt på blöjan snett eller slarvigt. Att de läckt genom ytan har jag aldrig varit med om. Sonen är 2½ i dag. Jag tror tryggt du kan använda den nya blöjorna utan plast.
asterix Skrevet 7. august 2006 #16 Skrevet 7. august 2006 De moderne bleiene er faktisk langt bedre enn de gamle var heldigvis. Tror nok du er fast i et nostalgisk "ting var bedre før" syn her. Ang. en del ting gjelder det, men bleier er ikke en slik ting. Om du er plaget med lekkasje bør du nok gå over til en større størrelse og kanskje stramme bleien litt bedre?
Glede! Skrevet 10. august 2006 #17 Skrevet 10. august 2006 Grunnen til at det ikke er plastikk i bleiene lenger er at plast er et så tett stoff og dermed ikke så bra for babystumpene! Bruker Libero på jenta vår (4mnd), fungerer aldeles utmerket. Er mange som bruker en str større om natten enn om dagen for å hindre at bleien blir full for fort! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå