Imax Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Jeg driver og pumper brystmelk og bruker også ammeskjold i silikon. Samtidig har vi selvsagt smokker og tåteflasker. Det står alle mulige steder at de skal steriliseres i kokende vann i 10 minutter. Ammeskjoldene har jeg faktisk bare skylt i varmt vann i springen og sterilisert dem innimellom. En ting er hva som er anbefalt, hva gjør dere? Steriliserer dere alt hele tiden? Blir svett bare av tanken... Hilsen en heeelt fersk mor
la Flaca Skrevet 2. august 2006 #2 Skrevet 2. august 2006 Jeg steriliserte alt jevnlig til jenta mi var 6 mndr. sist. Men mener å ha hørt at det bare er nødvendig til de er 4 mndr.!? Smokkene koker jeg uansett alder, og kaster dem etter et par måneders bruk.
Thomasine Skrevet 2. august 2006 #3 Skrevet 2. august 2006 Vi kokte alt slikt til spebarnet kun de første ukene. Senere ble smokkene jevnlig dratt i og lagt 30 sekunder i kokende vann. Var nok ikke like flink til å skifte smkokker hver 2.mnd, men de ble dratt i jevnlig for å sjekke at de ikke var morkne eller liknende... Tror ikke det er sunt å overdrive hygienen... ...sier hun som kokte de første lekene (noen nøkler, busepumpe...) til førstemann - de smeltet...
Azi Skrevet 3. august 2006 #4 Skrevet 3. august 2006 Vi steriliserte alt etter hver bruk helt til ungene var rundt 5-6 mnd!
Grooo Skrevet 3. august 2006 #5 Skrevet 3. august 2006 Ammeskjoldet kokte jeg hver gang jeg brukte det, og smokkene hver dag de første ukene. Nå er hun seks uker og jeg koker smokkene litt oftere enn en dag i uka. Vi bruker ikke flaske da, så det er kun narresmokk det er snakk om.
jordbær Skrevet 3. august 2006 #6 Skrevet 3. august 2006 (endret) Hvis du synes det er slit med sterilisering, anbefaler jeg avent sin greie til microen. 5min på 1000w - ferdig! Til og med jeg gidder å sterilisere ting da! Men her steriliseres smokkene 2-5 ganger i uka, brystpumpe og flasker hver gang.. Hadde jeg brukt skjold, ville jeg sikkert sterilisert de også. Åja, det beste av alt. Tror den sterilisatorgreia koster 250kr Billig invistering for å slippe mye slit! Endret 3. august 2006 av jordbær
Gjest gjest1 Skrevet 4. august 2006 #7 Skrevet 4. august 2006 (endret) slettet av meg selv Endret 4. august 2006 av pulverheksa
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #8 Skrevet 4. august 2006 Skal du "koke" småting, så ta det i en kopp med vann i microen to-tre minutter. Vi kokte flaskene et halvår med første, et par mnd med andre. Smokkene noe lenger.
Chiquita Skrevet 4. august 2006 #9 Skrevet 4. august 2006 Ammeskjoldet kokte jeg hver gang jeg brukte det, og smokkene hver dag de første ukene. Nå er hun seks uker og jeg koker smokkene litt oftere enn en dag i uka. Vi bruker ikke flaske da, så det er kun narresmokk det er snakk om. ← Det var mye koking det. Hvorfor kokte du smokkene så ofte, egentlig? Her koker vi alt før bruk, og smokker kokes annehver/tredjehver uke, ca, og hives i oppvaskemaskina når vi husker det. Flasker blir også bare vasket i oppvaksmaskina (bortsett da ved førstegangsbruk) Gutten er nå 10 uker (tror jeg)
jordbær Skrevet 4. august 2006 #10 Skrevet 4. august 2006 Det var mye koking det. Hvorfor kokte du smokkene så ofte, egentlig? Her koker vi alt før bruk, og smokker kokes annehver/tredjehver uke, ca, og hives i oppvaskemaskina når vi husker det. Flasker blir også bare vasket i oppvaksmaskina (bortsett da ved førstegangsbruk) Gutten er nå 10 uker (tror jeg) ← Fordi hun er førstegangsmamma! Vi gjør slike ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå