kit-kat Skrevet 20. mars 2002 #1 Del Skrevet 20. mars 2002 Dere som er innom Graviditets-mappa kan kanskje gjøre meg klokere på en ting jeg ikke tør spørre om... Jeg er 22 år. For 25 år siden mistet mamma babyen sin etter 6 måneders graviditet.. Det de sa var at babyen "falt ut". Altså, at livmoren ikke klarte å holde på babyen. Så når de ble gravid med meg, så ble mamma faktisk sydd igjen, sånn at lille foster-meg ikke skulle falle ut...noe jeg er glad for nå. Er det noen som har hørt om dette? Heter det noe? Jeg skal i alle fall opplyse legen om dette når jeg (om 2-3 år) planlegger å bli gravid. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 20. mars 2002 #2 Del Skrevet 20. mars 2002 Det heter cerclage, så vidt jeg vet. Enkelte gravide har en svak mormunn, altså når fosteret blir for tungt vil ikke mormunnen klare å holde vekten av fosteret og fødselen setter i gang. sikkert flere her som vet mye mer om dette enn meg 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2002 #3 Del Skrevet 20. mars 2002 En tidligere kollega av meg opplevde flere aborter p.g.a. svak mormunn. Hun har idag 2 velskapte barn - men ble "sydd igjen" ved begge disse svangerskapene. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 21. mars 2002 #4 Del Skrevet 21. mars 2002 At dette skjedde med moren din har ikke noe å si for deg. Moren min mistet hele 3 barn rundt 25-27 uker på vei pga svak livmorhals, etter 1. barn. Så fikk hun satt på cerclage(skrives det sånn?) med neste barn og da gikk det helt fint. Etterpå fikk hun enda 2 barn til uten problemer. Selv har jeg nå fått 6 barn så langt uten noen som helst komplikasjoner. Så at moren din hadde dette problemet trenger ikke bety noe for dine sv.skap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyanna Skrevet 21. mars 2002 #5 Del Skrevet 21. mars 2002 Dette tror jeg de kan undersøke ved hjelp av ultralyd. Så du kan fortelle legen din om engstelsen din, så kan han sjekke for sikkerthets skyld. Med riktig behandling trenger ikke dette bety noe, og som Asterix sier, det at din mor hadde dette trenger ikke bety noe for deg! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kit-kat Skrevet 21. mars 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 21. mars 2002 Takk for svar alle sammen! Fint å kunne spørre om alt mulig her inne. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå