monja Skrevet 1. juni 2003 Forfatter #521 Del Skrevet 1. juni 2003 Så ble de gift da, zeta5 og mannen i hennes liv :D Var ikke hjemme før klokka halv fire i natt, men det var et flott bryllup. Så ikke mer enn de første 5 minuttene av vielsen, men fikk se resten på film (sambo filma hele greia han ), og de var så skjønne - og ikke minst lykkelige. Serveringa gikk også greit, og egentlig er det ganske gøy med masse dritingse søringer her oppe i Trøndelagen Iallefall da de fikk Innherredssodd til nattmat...."Er det skikkelig trønderfòr detta a?" Kosa meg masse jeg :D Idag har det vært sånn slappe-av-og-ikke-gjøre-noe-dag. Vi har kjørt en tur, vært innom på hytta til sambos far, vært innom sambos mor og nå lager sambo middag mens jeg surfer på KG Livet er herlig dere!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 1. juni 2003 #522 Del Skrevet 1. juni 2003 Hei Monja-Punja-Puddingdokke Har ikke vært innom deg i det siste jeg. Si meg, har du ommøblert? Synes at det ser annerledes ut her inne jeg. Kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 1. juni 2003 Forfatter #523 Del Skrevet 1. juni 2003 Øh? Ommøblert? Jeg? Æh?? :o Forandret? Åssen da? (nå ble jeg forvirra altså..... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. juni 2003 Forfatter #524 Del Skrevet 2. juni 2003 AU! Vondt i halsen..... :evil: Tror jeg holder på å bli syk jeg. Sånn typiske halsbetennelse-tegn....Så jeg har slurpet kakao i hele kveld for å holde halsen varm. Hjelper ikke..... :x Var deilig å sove litt lenger i dag, og i morgen har jeg tatt helt fri. Det vil si - jeg jobba inn to timer idag, og har tatt 4 fri i morgen. Deilig :D Og så er det pllutselig blitt så utrolig varmt også nå. Fra 7 grader på lørdag til 26 grader idag. Er det rart en stakkar blir syk?? Tror jeg skal slappe av på sofan sammen med sambo nå, men måtte jo ta en oppdatering, pluss at jeg må dra dagboka mi opp opp opp.....(siden ingen andre gjør det....hrmf :x ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 2. juni 2003 #525 Del Skrevet 2. juni 2003 :oops: Ehh... Hysj... *løfter dagboka til Monja til tops, selv om den ikke ligger så langt ned egentlig* God bedring foressten, og kos deg med vel unt fridag i morgen! :D (Klarte ikke å være helt stille jeg ) Klem fra Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 3. juni 2003 #526 Del Skrevet 3. juni 2003 Halsbetennelse ? Gurgle litt vodka.. Det gjør susen.. Eller spis is.. Isbiter ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 3. juni 2003 Forfatter #527 Del Skrevet 3. juni 2003 Åhhh.......IS *må ha det, bare må ha det* :D Jeg skal kjøpe meg is fortere enn svint, og nå er det slutt på isbitene også. Ikke blir det noe bedre av at det er 24 grader utomhus heller.... :x Men jeg har gitt beskjed om at jeg holder meg hjemme i morgen og jeg - selv om jeg kjeeeeeder meg....... Har akkurat poppa ut av en debatt om hjemmebrent på Bryllupsforumet. Utrolig så negative folk er til det, og ettersom vi skal blande en del vodka av det - til festen - høres det ut som om vi skal ha verdens kjipeste bryllup. Det er helt utrolig, og på bakgrunn av den massive bombarderingen fikk jeg ett snev av dårlig samvittighet, men det er uaktuelt å kjøpe polvarer til 120 personer til festen. Så jeg ringte like godt sambo og sa at "nå vil jeg ikke gifte meg mer, for vi er noen skikkelige kjipinger som serverer (førsteklasses) hjemmeblandet vodka på våre gjester....."Akkurat som om folk tror vi slenger 5 liters kannen på bordet og ferdig med det liksom. Og det er tydelig at disse (stort sett) pripne søring-ganene aldri har smakt drikkevarer blandet av dem som virkelig kan det. Av dem som måler rett på ml, som tilsetter karamellsaus for å få den nydelig runde smaken på cognac'en og av dem som er nøye på å lufte og lufte og lufte for å få vekk smaken av hjemmebrenten. Og jada, jeg vet at det er ulovlig, men når man kommer fra et distrikt der det er så vanlig at "alle" har det hjemme, alle drikker det på fest (har aldri vært borti noen som har vært for fin for hjemmebrent - av kvalitet såklart), og ingen lenger bryr seg om det med mindre du har flere hundre liter kan man vel bare tro det er mer akseptert her oppe da. Det er ingen som ser skjeivt på deg om du drar fram en skvett liksom.... Ja, jeg føler meg direkte truffet av kritikken, noe jeg kanskje skulle ha skjønt at kom til å komme før jeg dro meg inni debatten, og ja jeg er sur..... :evil: Og akkurat nå er bryllupet avlyst til vi får kjøpt polvarer til alle mann. Må bare spare opp 20 000 til først. Så kanskje det blir i august 2004 da, om ikke motoren på bilen går til helvete en gang til eller kjøleskapet finner det for godt å legge inn årene i løpet av vinteren..... Ha en god dag! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sola Skrevet 3. juni 2003 #528 Del Skrevet 3. juni 2003 hei på deg :D må nesten le litt av det siste innlegget ditt virker som om du har samme type temperament som meg du tror de aller fleste vanlige har forståelse for at man ikke kan bare gå å handle inn polvarer til 120 personer, det blir jo kjempe dyrt og et bryllup er sannelig dyrt nok fra før ( jeg veit for jeg har akkurat gifta meg ) trøst deg med at det er ikke bare der du bor det er vanlig med hjemmebrent må ikke avlyse bryllupet for detta veit du, gjør som dere hadde planlagt så går detta kjempe flott :D :D klem fra sola :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. juni 2003 #529 Del Skrevet 3. juni 2003 Heisann! hehe, godt jeg titta innom dagboka di før jeg dro meg borti hjembrent - tråden! Jeg skal ærlig innrømme at jeg i utgangspunktet syns det er litt drøyt å servere hjembrent i selskaper - men måten du la fram dette på, fikk meg til å tenke litt...Det er jo faktisk forskjell på landsdeler hva dette angår...Hadde jeg foreslått å servere hjembrent i vårt bryllup tror jeg det hadde blitt ramaskrik - rett og slett fordi hjembrent ikke serveres "offentlig" her på disse traktene...Men hos dere virker det naturlig - og helt vanlig. Da skjønner jeg jo at dere gjør det! Så selvom jeg og mange med meg ikke kommer til å servere hjembrent noen gang - så må dere selvfølgelig selv velge hva som serveres i deres bryllup! Og siden ingen kommer til å reagere på det på deres trakter, så er det jo heller intet problem, ikke sant? Jeg syns dere skal avlyse avlysningen av bryllupet, jeg! Og bruke de 20000 på noe fint til dere selv! Klem fra Kverula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 3. juni 2003 #530 Del Skrevet 3. juni 2003 Hei Monja, Jeg hadde tenkt til å skrive et innlegg til deg i dagboken din tidligere i dag jeg, men fikk aldri tid til å gjøre det. Nå ser jeg at Kverula allerede har skrevet sånn nesten det samme jeg selv ville ha skrevet, så da er det jo ikke noe poeng for meg å gjenta henne. Det er forskjellige tradisjoner, skikk og uskikk rundt om i landet (ikke så rart egentlig, langstrakt som det er.) Så lenge du vet med deg selv at dine gjester vil trives med å respektere den måten du har valgt og feire på, skal du ikke bry deg om hva alle andre mener. Det viktigste er jo tross alt at de kommer for å feire deg og din kommende ektemann. Kjenner jeg trøndelagen rett, trenger man kanskje ikke informere om at man serverer hjemmebrent, kanskje heller det motsatte. :blunke: (Så gjentok jeg litt av det Kverula hadde skrevet allikevel da men... :oops: ) Klem fra Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 4. juni 2003 #531 Del Skrevet 4. juni 2003 Hey babe. Lev du? Kanskje min tur til å spørre om du husker meg nå? Er vel i en liten down-periode på kg tror jeg. Jobber, har ikke vært i form, har hatt besøk og har vært sliten. Sånn kan det gå. Vel...tenker på deg vet du. Håper du har det bra og at dere fortsetter bryllupsplanleggingen til DERES bryllup slik som DERE vil! Jepp! *KLÆM* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 6. juni 2003 #532 Del Skrevet 6. juni 2003 Hei hei vennen.... Hvor har du blitt av?? Jeg har sett så lite til deg i det siste ... Savner deg vettu... :D Vel, jeg er bare kjapt innom for å ønske deg en fin pinsehelg og en fortsatt god natt. Stoor klem tild deg, snuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 6. juni 2003 #533 Del Skrevet 6. juni 2003 monjaaaaa???????????????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 8. juni 2003 Forfatter #534 Del Skrevet 8. juni 2003 JAAAA KJÆRE!!!! Æ levve enda ja - sjøl om det itj kjennes sånn ut. Har vært syk heile vækka, og håillt sænga. Men I'll be back...... Og vi skal gifte oss - fortsatt. Etter div familieråd og masse hyggelige hilsener her i dagboka mi :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 8. juni 2003 #535 Del Skrevet 8. juni 2003 Godt å høre... Både at du lever ennå og at du fortsatt skal gifte deg. :D Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 13. juni 2003 #536 Del Skrevet 13. juni 2003 Dagboken til Monja var 2 plasser fra å havne på side 2!!! :o :o *løøøøøøøøøøøøøfter* Hvis du er innom å leser, så håper jeg du får en riktig god helg Monja! Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 13. juni 2003 #537 Del Skrevet 13. juni 2003 God helg, monja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 17. juni 2003 #538 Del Skrevet 17. juni 2003 Hmmmmmm..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 19. juni 2003 Forfatter #539 Del Skrevet 19. juni 2003 2 plasser fra å havne på side 2? :o Tusen takk for løftet, Jennifer. Hender seg jeg trenger et løft. Stor klem til alle - tenker på dere selv om jeg er en smule fraværende for tiden :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. juni 2003 Forfatter #540 Del Skrevet 22. juni 2003 Juhuuuu! Endelig sommerferie, for noen da.... :-? For meg betyr det enda mer jobbing. Fra i morgen av begynner jeg på 9 uker med slit slit og atter slit. Skal jobbe 6-7 timer på morgenen/formiddagen og 4 timer hver ettermiddag. Samtidig sier ejefen min at vi ikke skal ha noen overtid :o Åssen er det mulig da? I mai hadde jeg "bare" 46 timer overtid, og nå i juni 55 timer.....Men det er gode penger da. Så er det bare å se fram mot min egen ferie som begynner i uke 35. I det siste har jeg ikke gjort så mye. Prøvd å slappe av litt, og være litt sosial innimellom, men ikke så mye mer. Jeg og sambo ordna et helt nytt blomsterbed idag, og la ut resten av jorden, så i morgen er det bare å så ny plen. Kanskje kommer den seg 100% i løpet av sommeren også. Var innom foreldrene mine igår og robba blomsterbedene deres. Mamma grov villig vekk opp planter hun har masse av og jeg planta dem med liv og lyst idag. Ble fint, men bedet er så stort at det blir gartneritur i morgen. I morgen kveld er det St.Hans aften og blir været OK skal vi være på hytta til sambo's far, sammen med svigerfar, kona hans, sambo's farmor og hans stesøster og hennes barn. Så nå får vi krysse fingrene for godt vær. På lørdag var vi på utstilling med vov-vovven vår. Fikk 2. premie, fordi han er for slank. Men vi er fornøyde vi, selv om vi fikk bare 1. premier i fjor. Skal på en utstilling til i år, men neppe før til høsten, og da gjerne litt lenger sør i landet. Vel, dere ser iallefall at det fortsatt er liv i meg. Ha en fin kveld venner :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå