Gå til innhold

Mine barn har alle odds i mot seg

Anbefalte innlegg

Gjest Bare innom
Skrevet

Advarsel: følgende innlegg kunne ha vært plassert på skråblikk, men jeg valgte å legge det her. Store deler av innlegget er ironi (markert mellom to :ironi: )

:ironi:

Etter å ha lest mange av innleggene her inne, bladd fram i vedlagte linker som skal vise hvor flinke alle er og hvor rett de har, samt lest en del studier i aviser o.l, så lurer jeg nå på om jeg skal begynne å bli bekymret for mine barn... Jeg må da være verdens dårligste mor

Vi var begge relativt unge da eldstemann ble født (24 år), og vi har derfor en usunn livsstil, gir ungene våre snop og brus hver dag osv, og dette er selvfølgelig ikke bra for barna. (Alle unge foreldre gjør jo dette) Link

I tillegg har vi "arbeiderklassestatus", ikke høy inntekt, og kun den ene forelderen er akademisk utdannet, den andre er yrkesutdannet.

Dette er ikke bra, med tanke på barnas videre skolegang...

Link

Men egentlig er dette greit, for deres iq er heller ikke på topp skal vi tro disse undersøkelsene.

De er begge født sent på året, og er dermed disponert for dårlige karakterer, og dårlig sosialt liv med få venner...

Link

Eldstemann var rett over 2 kg da han ble født, mens datteren var like under 3 kg.

Begge hadde dermed lav fødselsvekt, og er dermed disponert for lav iq, adferdsproblemer, lærevansker osv... eldstemann i større grad enn datteren...

Link

Så, om ikke dette er nok, så spyttet eldstemann ut puppen etter 6 mnd, mens jeg mistet melken etter kort tid for yngstebarnet, så han ble ammet for kort tid, og hun er flasket opp på MME.

Her ligger det an til nok en reduksjon i iq, samt at jeg er en dårlig mor som ikke gidder å ofre noe for barna mine slik at vi kan knytte bånd...

Link

Link

Det finnes sikkert andre studier også, men disse gidder jeg ikke lete fram, jeg blir deprimert nok når jeg ser alt hva jeg har utsatt barna mine for...

Hva mener dere, skal jeg gi blaffen i alle undersøkelser og meninger, og fortsette å gjøre så godt jeg kan, eller skal jeg lytte til alle eksperter og kapitulere først som sist, de har jo alle odds i mot seg likevel, hva er da vitsen med i det hele tatt å prøve? De er jo allerede forhåndsdømt....

:ironi: :ironi: !

I følge "ekspertuttalelser" og selverklærte bedrevitere har barna mine alle odds i mot seg, og i og med at jeg ikke er ufeilbarlig, så har jeg gjort mange feil i oppdragelsen av mine to små "troll".

Likevel opplever jeg at jeg har to flotte barn! Ingen adferdsproblemer, og ingen problemer med intelligensen. Eldstemann har lærevansker, men skårer høyt på alle tester, han behøver bare litt ekstra hjelp til den teoretiske biten på skolen.

De er begge snille, omsorgsfulle, selvstendige osv og vi ser ingenting til problemene de i følge alle undersøkelser BURDE ha hatt!

Er det ikke på tide å ta alle ekspertuttalelser med en stor klype salt, og begynne å bruke sunn fornuft i stedet?

Våre foreldre hadde ikke tilgang på all denne informasjonen, men likevel vokste vi opp til å bli normalt oppegående voksne som i dag prøver å gjøre det beste for våre egne barn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg går ut fra at du forstår hva som ligger i en statistikk, og at det finnes avvik fra statistikk?

Skrevet

Så enig, så enig.

Jeg velger og se bort i fra alle disse undersøkelsene, for hvis jeg skulle tro på alt dette så ser det ikke særlig ut for mine barn.... Og ikke skulle jeg ha vært såpass oppegående som jeg velger å tro at jeg er heller, hvis alt dette skulle stemme.

Gjest Bare innom
Skrevet
Jeg går ut fra at du forstår hva som ligger i en statistikk, og at det finnes avvik fra statistikk?

Selvfølgelig vet jeg det, det berømte "unntaket som bekrefter regelen" osv... jeg vet også at en kan tolke statistikker dit en vil, og at en kan finne undersøkelser som støtter deg nesten uansett hvilket syn en har på en viss sak.

Men for å ta utgangspunkt i ditt spørsmål:

Du vil fram til at mine barn kan være "unntakene", men hvor stor er oddsene for at mine barn skal være unntaket i alle undersøkelsene jeg har gitt linker til? At akkurat mine barn skal være "avviket" på alle statistikkene? ;)

Som sagt: en kan vri dette i den retningen en vil!

Gjest Gjest
Skrevet
Selvfølgelig vet jeg det, det berømte "unntaket som bekrefter regelen" osv... jeg vet også at en kan tolke statistikker dit en vil, og at en kan finne undersøkelser som støtter deg nesten uansett hvilket syn en har på en viss sak.

Du får gjøre som strutsen og hjemme hodet i sanden og leve på denne løgnen.

Gjør det noe om barna dine er middelmådige? De fleste mennesker er faktisk det, selv om det synes vanskelig å innrømme. Du er jo glad i barna dine, for deg er de de beste uansett.

Gjest Gjest
Skrevet

:ler:

Ja du får meg til å fremstå som er ekstremt dårlig mor. I tillegg til det du nevner her har nemlig mine barn minimal kontakt med sin far, de går i barnehage og på sfo, jeg jobber fulltid og studerer, de sluttet med morsmelk før de startet...

Gjest Bare innom
Skrevet (endret)
Du får gjøre som strutsen og hjemme hodet i sanden og leve på denne løgnen.

Gjør det noe om barna dine er middelmådige? De fleste mennesker er faktisk det, selv om det synes vanskelig å innrømme. Du er jo glad i barna dine, for deg er de de beste uansett.

Så du mener altså at en skal legge opp sitt liv etter statistikker, og at sunn fornuft er gammeldags?

Kjekt å vite!

Jeg mener det er på tide å slutte å se på statistikker og undersøkelser som "sannheten i livet" og bruke den som fasit. De kan vise en tendens, men de kan aldri vise hele bildet!

Og bare så det er sagt, mine barn er gjennomsnittlige... helt normale... men skulle vi ha tatt alt i alle undersøkelser bokstavlig, så er det et under at de er i stand til å knytte sine egne sko, gå og snakke samtidig, kanskje også at de er i stand til å åpne en dør med alle de "iq-nedsettende-faktorer" vi i vår uvitenhet har "gitt" dem.

Endret av Bare innom
Gjest Bare innom
Skrevet
Kunne ikke vært mer enig med deg!!

:klappe:

:bukke: Takker og bukker!

Så enig, så enig.

Jeg velger og se bort i fra alle disse undersøkelsene, for hvis jeg skulle tro på alt dette så ser det ikke særlig ut for mine barn.... Og ikke skulle jeg ha vært såpass oppegående som jeg velger å tro at jeg er heller, hvis alt dette skulle stemme.

Ikke jeg heller... :ler:

:ler:

Ja du får meg til å fremstå som er ekstremt dårlig mor. I tillegg til det du nevner her har nemlig mine barn minimal kontakt med sin far, de går i barnehage og på sfo, jeg jobber fulltid og studerer, de sluttet med morsmelk før de startet...

Du har min fulle sympati.. ;)

Du er nok heldig om de klarer å gjennomføre u.skolen om du skal tro på alle eksperter... :ironi:

Gjest Gjest
Skrevet
Du har min fulle sympati.. ;)

Du er  nok heldig om de klarer å gjennomføre u.skolen om du skal tro på alle eksperter... :ironi:

Ja, egentlig barneskolen vil jeg tro :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg mener det er på tide å slutte å se på statistikker og undersøkelser som "sannheten i livet" og bruke den som fasit.  De kan vise en tendens, men de kan aldri vise hele bildet!

Ingen som jobber med forskning og statistikk (eller de fleste andre jeg kjenner) mener at man skal legge opp livet etter statistikk. Man skal gjøre slik du her skirver, så hva du syter over forstår jeg ikke.

Gjest Spragle
Skrevet
Ingen som jobber med forskning og statistikk (eller de fleste andre jeg kjenner) mener at man skal legge opp livet etter statistikk. Man skal gjøre slik du her skirver, så hva du syter over forstår jeg ikke.

Hun syter jo ikke. Det er bare betraktninger framsatt på en humoristisk måte. Merkelig hvordan alt må tas dønn seriøst. :ler:

Gjest Bare innom
Skrevet

Les det jeg har skrevet en gang til er du snill. Om det er noe du mener er uklart, så SPØR, ikke trekk konklusjoner!

Dette var åpningen på mitt innlegg:

Advarsel: følgende innlegg kunne ha vært plassert på skråblikk, men jeg valgte å legge det her.  Store deler av innlegget er ironi (markert mellom to  :ironi: )

:ironi:

Jeg syter ikke! Dette er kun ment som et humoristisk skråblikk på noe som blir hyppig brukt på disse familiesidene: statistikk og undersøkelser.

Om du ikke skjønte min form for humor så beklager jeg dette, men min advarsel i begynnelsen av burde ha gitt en pekepinn på at dette ikke burde tas så veldig bokstavelig!

Skrevet

Jeg synes innlegget ditt var morsomt jeg. :ler:

Det er så godt med mennesker som ikke tar seg selv så høytidelig, og det gjør nok ikke du.

Skrevet

Her kommer en hilsen fra ei i samme båt:

Fikk barn tidlig. Eldstemann ble ammet i 6 uker. (Pga skolegang. Les egoistisk ung mor) Bare en av dem var over 3 kg (3300)

De eldste har ikke gått i bhg. (les understimulert) Den yngste (Hun var 2600 g) har gått fult der. (Les forsømt av mor)

Så det er jo klart at de er foret på "søppelmat" og at vi har brukt TV og video som barnevakt.

De eldste er nå nesten voksne, i full gang med utdanning, og det ser ut til at det blir folk av dem...

:klappe::klappe::klappe: for all statistikk!

Gjest Gjest
Skrevet

Pauline; forstår DU hva en statistikk sier og ikke sier?

Skrevet
Pauline; forstår DU hva en statistikk sier og ikke sier?

Jada, har faktisk en del statistikk i min utdanning, så jeg forstår den tekniske siden av saken.

Feilen er bare den at når pressen får fatt i en statistikk bruker de den for det den er verd og slår det opp med krigstyper som om det dreide seg om absolutte sanheter.

Statistikken viser tendenser og kan brukes om et visst antal personer, aldri på enkeltindivider som meg og TS. Tendensene stemmer sikkert, men det er jo litt "gøyere" med unntakene som bekrefter regelen da.

Gjest Gjest
Skrevet

Feilen er bare den at når pressen får fatt i en statistikk bruker de den for det den er verd og slår det opp med krigstyper som om det dreide seg om absolutte sanheter.

Nettopp. Problemet er mao pressen, ikke statistikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...