Gå til innhold

En 2007-modell på vei!


83`

Anbefalte innlegg

Ja, nå har jeg altså bukket under for presset, og velger å kalle meg prøver :klappe: Har et barn fra før på snart 2, og er 22 år.

EL er som regel veldig presis 14 dg etter mensen, og jeg kjenner den også vanligvis godt. Og den kommer nå om 4 dg!! :hakeslepp:

Har tenkt veldig mye denne uken om vi skulle slå til nå eller ikke, og har kommet frem til at jeg ikke orker vente lenger. For mannen sin del er det det samme. For min del er det kun jobbmessig er er litt bekymret, i og med at jeg skifter til ny jobb nå i august.

Har jobbet i år også, men ikke med det samme som jeg har fått jobb som nå... Alt på jobben vil derfor være nytt for meg, og sikkert mye og sette seg inn i. Av den grunn tenker jeg det ville være greit å få satt seg inn i systemet før jeg ble gravid og evt. kvalm, uggen, ukonsentrert, sykmeldt osv.

Men den siste til har jeg gitt pokkers i den tankegangen. Mest sannsynlig klarer jeg å arbeide som normalt, og evt plager får jeg ta som de kommer. Vil at barnet mitt skal få søsken tett, så da må jeg sette i gang føler jeg. Er også ganske travelt å gå å "holde tilbake" lyssten på å prøve, så all respekt for de som har mann som ikke vil, eller er i en situasjon der de må vente med å prøve. Det er jammen ikke lett.

Så, nå gler jeg meg til IKM 7 august. Bare 2 uker til! Må prøve å overtale mannen til litt humping i kveld, og de nærmeste kveldene. Skal også ha meg en runde rundt i dagbøkene her og se hvem andre som prøver (og sliter... :tristbla: )

:klem:

Endret av 83`
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zenta

Gratulerer med dagbok og velkommen til oss prøvere :)

Blir spennede å følge med deg fremover. Håper det klaffer fort for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende med ny prøving da. Håper dere lykkes fort da. Ikke noe særlig å prøve og prøve og prøve..

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til - og takk for ros til oss som er frustrerte ventere (mannfolk :sur: ). Ikke lett å være tålmodig nei :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk til Zenta, capricorn og angelou for at dere stakk innom!! Hyggelig å hilse på dere! :icon_razz:

Mannen ble lydig med på sex i går kveld... :ler: Så viss forholdene er optimale skal det vere godt nok! -men vi skal i alle fall prøve annenhver dag likevel nå rundt EL tenker jeg!

Guuu så spennede dette er!! Like spennende som 1. gang, det er sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marthepia

Velkommen hit :klem:

Spennende med nye dagbøker å lese i. Håper det klaffer fort for dere :klem:

Var selv spent prøver for noen mnder siden. På vårt andre forsøk klarte vi det. Jeg er rundt 8 uker på vei.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Hei '83!

Husker deg fra da du var prøver og gravid første gang! Jeg har vært prøver siden den gang (april 2003), men har skiftet nick for en tid tilbake. Den gang da het jeg Hulderjenta, kanskje du husker meg..? Nå er jeg endelig gravid, og er godt og vel 26 uker på vei. :)

Ønsker masse lykke til med prøvingen! :tommelsmil:

Og du - det ordner seg med jobben! Jeg begynte i ny jobb i januar, og ble gravid bare en mnd senere.. :sjenert: Har vært mer vekke enn på jobb jeg! :ler: Men man kan ikke sette ivet sitt på vent bare pga en ny jobb, det mener hvertfall jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå.

Vil bare ønske deg lykke til med prøvingen og håper du slipper å vente så alt for lenge før dere lykkes :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh.. fire nye som har vert innom! :bukke:

Eller deg Epona er jo ikke helt ny nei, husker deg godt fra i forfjor!! Som Hulderjenta! Synest ikke det virker lenge siden ;) Bra du endelig er blitt gravid også!! -og betryggende å høre om det med jobben...

Vel, i morgen er jeg nesten sikker på at jeg har EL. Hadde ikke :humpe: i går, så må nok legge det inn i planen i kveld! Juhuuuu!! :kline:

Endret av 83`
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann pondusa! Husker deg også fra sist! Kan du ikke slå deg med på prøvingen nå også? Mye kjekkere med en 07-modell enn en `08, vettu! :sjarmor:

Har ganske sikkert EL i dag.. Slim, smerter og luft... Hadde sex i går, men var på nippet til at vi ikke kunne ha det.. :overrasket: Barnet vårt våknet nemlig opp da vi var "i gang", og ville opp i sengen vår.. Noe sambo aaaldri klarer å motstå.. :frustrert: Jeg vart irritert og tenkte at det var den prøveperioden... Men sambo sovnet heller ikke, så det endte med at vi gjorde det i sengen med barnet ved siden av! (det sov selvsagt, og vi har bred seng...) MEN da vi var ferdige, og jeg var klar til å heise rumpen i været (funket sist, så prøver igjen), ser jeg at lille X sitter i sengen med store øyne og betrakter oss.. :roll:

Håper inderlig de små ikke får humommelse før de er 3! Er det jeg har hørt.. :ler:

Så nå går det mot 2 spennende uker. Husker sist, da begynte jeg testingen allerede 1 uke etter EL.. Men fikk da også svakt positivt ca 4 dg før IKM..

Leste forresten på SM i sted om at det er 33% sjanse for å bli gravid viss man har sex 3 dg før EL, og er i begynnelsen av 20 årene! -og det hadde vi, og det er vi! Jippiii :klappe:

Har en god følelse for denne måneden. Men om det ikke skulle klaffe, er det heller ingen krise. Det er godt å ikke ha dårlig tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste forresten på SM i sted om at det er 33% sjanse for å bli gravid viss man har sex 3 dg før EL, og er i begynnelsen av 20 årene! -og det hadde vi, og det er vi! Jippiii  :klappe:

Er det sant :hoppe::hoppe::hoppe: ....eller....jeg har hørt 25% sjanse for å bli gravid hvis det klaffer med EL jeg.....men, så må jeg nok innse de harde fakta, jeg er ikke tidlig i 20 - årene lenger, men over midten :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg skulle lage en liste over sympomene jeg fikk sist gang jeg ble gravid; ¨

* festesmerter (4 dg etter EL, kjentes ut som veeeldig vonde El-smerter/luftsmerter..)

* en nesten sikker følelse av å være gravid

* tørst!! (slo inn noen dager før IKM)

* en murrende følelse av at noe skjedde nederst i magen (begyndte 3 dg etter EL)

* vondt i halebeinet ved jogging ( 10 dg etter EL)

* 2 dg før IKM; hodeverk, litt kvalm, litt ømme bryster og litt vondt i magen

Gleder meg til jeg kan begynne å kjenne etter etter symptomer jeg!

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det skal ikke ta så mye lenger tid å bli gravid om du er i slutten av 20-årene heller, angelou! :klem: Slik sto det;

"Sjangsene for aa bli gravid tidlig i 20 Aarene om alt er "perfekt" er 20-25%. Det vil gjenomsnittlig ta 4-5 mnd aa bli gravid

Sjangsene for aa bli gravid sent i 20 Aarene om alt er "perfekt" er 15-20%. Det vil gjenomsnittlig ta 5-6.7 mnd aa bli gravid

Sjangsene for aa bli gravid i tidlig 30 Aarene om alt er "perfekt" er 10-15%. Det vil gjenomsnittlig ta 6-10 mnd aa bli gravid

Sjangsene for aa bli gravid sent i 30 Aarene om alt er "perfekt" er 20-25%. Det vil gjenomsnittlig ta 10-12 mnd aa bli gravid

Man har 5% sjangse for å bli gravid om man har sex 5 dager før EL, det samme om man har sex den dagen man har EL. Etter EL har man bare 12 timer før sjangsene forsvinner for den måneden

Den aller beste dagen å ha sex er tre dager for EL. Da har man 33% sjangse for å bli gravid"

Dette er visst hentet fra ”The mother of all pregnancy books".

Endret av 83`
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, vi :humpe: tre dager før EL - tror jeg da, men kan jo ikke være sikker :sjenert: - på EL altså, ikke på :humpe: Tror jeg fikk med meg det ja :ler:

Gjennomsnittlig 5 måneder ja, hjelp, hvordan skal det gå med min tålmodighet!

Tenk at du gleder deg til å kjenne etter symptomer, er du ikke rammet av symptomsyken enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo, jeg er desverre hardt rammet av symptom-syken.. den sitter i fra prøvingen i forfjor! :ler:

Men i dag kjenner jeg bare til EL. Det river godt i eggstokkene mine, og mest når jeg er i aktivitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 75 % av alle friske kvinner som forsøker å bli gravide vil bli det innen 1 år. Etter 2 år er tallet oppgradert til 90 %. Man setter ikke i gang større utredning av barnløshet før det har gått 1-1 1/2 år på grunn av dette. (Nylander 2002)

Rundt 7 av 10 par vil lykkes innen tre måneder hvis de har sex hver dag, mens bare 1-2 par av 10 par vil lykkes om de bare har samleie en gang i uken.

10-15 % av alle par vil ha vansker med å bli gravide når de ønsker det. Kanskje så mye som 1 av 7 par.

Etter 1- 1 1/2 år uten å ha blitt gravid, bør du oppsøke lege for utredning.

Endret av 83`
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 2 år er tallet oppgradert til 90 %.

Litt kjipt å være blandt de siste 10%....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Capricorn! :klem: Tenk om vi kunne blitt gravide nå snart samtidig! -DET hadde vore noe det!

Ellers har jeg EL smerter i dag også.. lurer på hvor lenge det er vanlig å ha det..?!

Magen står også rett ut av luft. Hadde ikke sengeaktivitet i går kveld, men håper det holdt med i forgårs.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...