Gå til innhold

Myggmelk el.lignenede til baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å bruke noen anti-myggmidler som myggmelk, krem el.lignende til baby? Er redd det kanskje er litt sterke saker.. Reiser avgårde på ferie i morgen til et sted som er kjent for masse mygg og vil jo helst at lille-jenta mi ikke skal bli helt oppspist av myggen ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Er det mulig å bruke noen anti-myggmidler som myggmelk, krem el.lignende til baby? Er redd det kanskje er litt sterke saker.. Reiser avgårde på ferie i morgen til et sted som er kjent for masse mygg og vil jo helst at lille-jenta mi ikke skal bli helt oppspist av myggen ;)

Først og fremst stiller jeg spørsmål ved at du legger ferien til et sted du vet det er masse mygg, og attpåtil tar med en baby dit... Når du nå først gjør det, så skal du i alle fall IKKE ha sterke myggmidler på barnets hud. Du skal passe på at barnet har klær på hele kroppen og at det får ligge under et myggnett fra ettermiddagen til om morgenen. Dette er eneste måten å unngå at babyen blir stukket. Har du ikke myggnett får du kjøpe et i morgen

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Spør på apoteket. De har peiling, og så har de oppslagsverk så de kan sjekke hver enkelt krem.

Myggnett og dekkende klær er must. Ikea har billige "himmelsenghimler" som er veldig greie hvis du får hengt dem opp et sted :)

Skrevet

Spenol skal visst holde både mygg, fluer og andre småkryp unna, og er såvidt jeg vet helt ufarlig!

Skrevet

Ingenting erstatter god og helsebringende morsmelk. Det er skremmende å se at dere vurderer myggmelk etter bare seks måneder. Uansvarlige, er hva dere er.

Leste bare overskriften, men regnet med at dere pratet om surrogatnæring til morsmelk.

Skrevet
Først og fremst stiller jeg spørsmål ved at du legger ferien til et sted du vet det er masse mygg, og attpåtil tar med en baby dit... Når du nå først gjør det, så skal du i alle fall IKKE ha sterke myggmidler på barnets hud. Du skal passe på at barnet har klær på hele kroppen og at det får ligge under et myggnett fra ettermiddagen til om morgenen. Dette er eneste måten å unngå at babyen blir stukket. Har du ikke myggnett får du kjøpe et i morgen

Huff, ja- er en skikkelig dårlig mamma jeg ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Huff, ja- er en skikkelig dårlig mamma jeg ;)

ja du sier det jo selv... for jeg sa det nemlig ikke... det jeg sa var at jeg syntes det var rart at du la ferien til et sted hvor du VET det er masse mygg. Barnet må gå først, kjære deg. I tillegg har du altså ikke tenkt på problemet før dagen før du skal reise. Man må planlegge litt bedre når man har en liten baby.

:) Ha en fin ferie med den lille, og følg rådene mine om klær og myggnett

Skrevet

Mygg er det (mer eller mindre) uansett hvor man velger å være om sommeren. For vår del er det mye mygg både der vi bor og der vi ferierer. Det gjør oss ikke nødvendigvis til dårlige foreldre.

Til TS: Som du allerede har fått ips om, så vil jeg også foreslå myggnett til vogn og eventuelt myggnett som kan henges opp over seng, teppe på plenen og andre plasser barnet skal være. Klær som dekker huden er også fint. Tettsittende klær stikker myggen gjennom, så litt "luftigere" klær kan være bedre.

Myggmidler ville jeg vært forsiktig med, men du kan jo spørre på apoteket hva de mener. Les også pakningsvedleggene til myggmidlene nøye.

Gjest Rognebær
Skrevet
ja du sier det jo selv... for jeg sa det nemlig ikke... det jeg sa var at jeg syntes det var rart at du la ferien til et sted hvor du VET det er masse mygg. Barnet må gå først, kjære deg. I tillegg har du altså ikke tenkt på problemet før dagen før du skal reise. Man må planlegge litt bedre når man har en liten baby.

:)  Ha en fin ferie med den lille, og følg rådene mine om klær og myggnett

For folk føder jo ikke barn på steder der det auler av mygg...

Hva skal man gjøre da, flytte? :roll:

Men myggnetting til vogna, og heldekkende klær, er nok lurt. ;)

Skrevet

Du kan jo smøre myggmidlet på vogna eller feks på ermene på jakka, da kommer ikke myggmidlet i kontakt med huden, og i tillegg bruke myggnetting.

Gjest Gjest
Skrevet
Mygg er det (mer eller mindre) uansett hvor man velger å være om sommeren. For vår del er det mye mygg både der vi bor og der vi ferierer. Det gjør oss ikke nødvendigvis til dårlige foreldre.

Dette er ikke riktig, dessuten skrev TS at hun skulle til et sted som var kjent for å ha masse mygg. Jeg bor på et sted uten mygg, og vet om masse steder i inn og utland uten mygg, så det du skriver stemmer ikke. Og det er du selv som snakker om dårlige foreldre, ikke jeg. La være å legg meninger i munnen på andre.

Gjest Gjest
Skrevet
Du kan jo smøre myggmidlet på vogna eller feks på ermene på jakka, da kommer ikke myggmidlet i kontakt med huden, og i tillegg bruke myggnetting.

Kjempelurt, for barnet sutter helt sikkert ikke på jakkeermet.... :ironi: Klart det gjør! Hold myggmidler langt unna babyer!

Gjest Gjest
Skrevet
For folk føder jo ikke barn på steder der det auler av mygg...

Hva skal man gjøre da, flytte? :roll:

Nei, man skal ta sine forholdsregler, som er å beskytte barnet ved bruk av myggnett. TS bor ikke på et sted som "auler av mygg", men velger selv å dra poå ferie til ett slikt sted. Og dagen før kommer på at "oi, det var kanskje ingen god ide...."

Gjest Gjest
Skrevet

Bor i Finnmark og her "auler" det av monstermygg!!

Babyen var i fjor sommer under ett år - og da sa folka på apoteket at det ikke var noe myggmidler for de minste - fikk bare smøre på klølindrende krem når de ble stukket...

I år har vi kjøpt en krem på statoil som er for alle barn - også de under 3 år. Ser ut som den fungerer bra og ikke er den veldig sterk heller. Den heter myggkrem for barn og er av merket "mygg stopp". Bak på tuben står det: "Skal ikke brukes på spedbarn. Barn under 3 år bør ikke smøres for ofte."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...