Gå til innhold

Beste/verste toaletterfaring når du har vært tur


gard

Anbefalte innlegg

Mitt verste toalettbesøk var på en uteplass i Chania,Kreta. Der fløt det vann? og papir over hele gulvet. Griseri opp etter veggene. venninna mi og jeg sto over doen og tissa. Har også opplevd hull i gulvet- do på stranda, men det så utsom de hadde spylt gulvet der like før jeg kom dit.

Det fineste toalettet var i Chania det og. På den restauranten hadde de tilogmed eget barnetoalett som var i barnehøyde, vasken var også liten. Veggene på toalettet var steinmur og der var levende lys, god lukt og INGEN damer som stod å passa på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

Jeg har faktisk vært glad for at det fantes hull-i-gulvet-do, både på skranglete nattogtur og bølgete båttur i Thailand. Da var den vestlige doen ikke akkurat å foretrekke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aethra
min verste var en "hull i gulvet"-opplevelse langs en motorvei i Frankrike for snart 20 år siden.

Etter å ha bodd litt for lenge i Frankrike synes jeg ikke det er særlig ille lenger. :ler: Ett hull i bakken kan være greit såfremt det går an å spyle ned, og ser ordentlig ut for øvrig. Skitne, oversvømte og illeluktende dohull derimot er jeg enig i at kan være :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvordan bruker man egentlig disse hullene i gulvet? Sitter man på huk over det og sikter? Hva da med buksene? Hmmm... Noen som vil forklare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Wikipedia er din venn: http://en.wikipedia.org/wiki/Squat_toilet

Når det gjelder buksene - det blir som når man bæsjer i bushen, altså på tur i skogen el.l., buksene er jo foran, rundt knærne, og man må kanskje holde litt i dem, det spørs hvor løse de er.

Ofte er det egne plasser til føttene, og da blir man sittende på huk over hullet, så man ikke trenger å sikte.

Men så klart, man trenger jo litt øvelse, det kan være litt selsomt og slitsomt de første gangene.

Særlig når det ikke er papir, bare en bøtte med vann med en liten bolle oppi...

Ellers skal visstnok stådo være veldig fint ved forstoppelse. Noe med musklene i tarmen når man sitter på huk.

Endret av Elfrida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Takk for svar, Elfrida. Håper jeg slipper å bruke en slik do noen gang. Synes ikke strålen alltid går dit jeg vil når jeg tisser i skogen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Når og hvor var du i Italia?

Nå er ikke jeg Towelie, men jeg har også opplevd det samme i Italia, flere ganger. Sist i Cinque Terre, for noen måneder siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fantus

Min værste do-opplevelse var på en togstasjon i Polen. Utenfor satt det en gretten dame og ga alle som skulle inn ETT tørk med dopapir. Og inne på dosen var det møkkete, ringen var våt og doen var tett. Ekkelt!!

Ellers har jeg gått på ganske mange hull-i-gulvet-doer i italia. Så en dag vi spiste på en fin resturant i Torino tenkte vi å passe på å bruke doen der, for på et så fancy sted måtte det jo være en skikkelig do. Neida! Det stemte ikke. Det var et hull i gulvet der også. Riktignok var det rent og pent, men det var fortsatt bare et hull i gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det lå rester av andre besøkende og døde rotter der inne...

Og her så jeg for meg menneskelige likrester. :ler:

Jeg har ikke vært så mye utenlands så jeg har ingen skrekkelige eksempler derfra. Toalettene langs våre norske veier er også av variabel standard.

Det verste jeg har opplevd var den gangen jeg måtte på do og hadde knapt kommet meg inn døra før jeg oppdaget at jeg hadde plantet begge føttene i en svær klase med avføring. Personen hadde enkelt og greit satt seg ned rett innen for døra og gjort fra seg. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hvem spurte meg om italia? Det var i milano/rimini/ravenna et sted på en togstasjon! 2 år siden. Pføy, jeg husker ennå de hullene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk vært glad for at det fantes hull-i-gulvet-do, både på skranglete nattogtur og bølgete båttur i Thailand. Da var den vestlige doen ikke akkurat å foretrekke...

Må si meg veldig enig i at hull i gulvet av og til kan være å foretrekke! :ler:

Min desidert verste do opplevelse var i en liten by i Zambia som heter New Kapri Mposhi. Etter i overkant av 50 timer på tog fra Tanzania var jeg vrikelig klar for en tur på toalettet. De på toget ble jo naturlig nok bare verre og verre i løpet av turen så mot slutten holdt jeg meg som best jeg kunne. Når vi kom av toget ble vi holdt igjen av det korrupte grensepolitiet i en "alle-hvite-mangler-riktig-stempel-i-passet-hvordan-skal-vi-fikse-dette-mon-tro-setting". Jeg spurte pent om et toalett på togstasjonen, men fikk grei beskjed "Today is Sunday, toilet closed" :forvirret: På dette tidspunktet må jeg virkelig på do og begynner å bli ganske desp. En mann peker i retning av en lokal bar og jeg har intet annet valg enn å gå, selv om jeg ved å gjøre dette beveger meg inn i landet som "illegal alien".

På denne lille bula ligger 3 vestlige porselenstoaletter i en nydelig blåfarge på rad og rekke, eneste problemet er at de slettes ikke er kobla til vann. I et hull i gulvet forsvinner jo ting ned i hullet, men her var det altså ingen mulighet til å spyle noe som helst, og la oss si det slik at jeg nok ikke var den første turisten som hadde smått med magasjau. Både toalett og gulv var virkelig en historie for seg selv, skulle virkelig hatt bilde, men ikke snakk om at jeg gikk tilbake dit frivillig. Må man, så må man, men her var jeg vrikelig i tvil om jeg skulle kaste opp først eller etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er ikke vant til å reise, men skal til Italia en tur snart. Noen dotips før reisen? Jeg skal til Toscanadistriktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min verste do opplevelse var på tyrkisk bad i istanbul. Det var faktisk ordentlige doer der, men de var tette alle sammen, et lite forheng foran doen som bare dekket en tredel av åpningen, ikke papir og ting som fløt på gulvet. og på tyrkiske bad har man ikke akkurat på seg gummistøvler.... :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Har ingen virkelige skrekkhistorier. Men hvorfor foretrekker folk enkelte steder at vannklosettet har vann helt opp til kanten? Trodde faktisk det var pga det var tett, men det skulle være sånn. Og jeg turde ikke gå inn i en diskusjon med den kjekke "hovmesteren" på hotellet om det ikke ville bli litt mye splæsjing hvis man måtte gjøre noe "stort" :sjenert:

Ellers så var jeg innom toalettene på JFK flyplass i New York. Der hadde de av en merkelig grunn kjempestore sprekker på siden av døren. Kunne tydelig se hva folk holdt på med uten å være kikker :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsikke

Jeg har nettopp reist rundt i Italia i to uker, og opplevde "hull i gulvet" et par ganger; i San Gimignano, og i Riomaggiore i Cinque Terre. Den ene doen var kjemperen så det gjorde ikke noe, men på den andre fløt det med papir og "vann", og det var selvfølgelig ikke såpe til å vaske seg med etterpå!

Begge disse var offentlige toaletter, ellers så gikk jeg bare på cafeer og tog, der var det ihvertfall normale toaletter fordi om standarden varierte veeeldig. Ikke dumt å ha med seg en toalettrull i veska heller.

Endret av Nevdulinien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsikke
Jeg er ikke vant til å reise, men skal til Italia en tur snart. Noen dotips før reisen? Jeg skal til Toscanadistriktet.

Var nettopp over en uke i Toscana, mitt tips er å gå på do på cafeer og restauranter så mye som mulig, de offentlige var ikke pene, og det var forsåvidt ikke mange av de heller. Og ta med deg en dopapirrull i veska! Våtservietter er ikke dumt heller, ettersom såpe mangler mange steder :)

Endret av Nevdulinien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det verste dasset jeg har vært borti har vært lang Rv 17, Skaugvoll kiosk i Gildeskål. Hele dassbrakka er oransje (rust? urin? bæsj? hvem vet??) og det stinker noe aldeles ......... Vært der en gang, og aldri mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Usj.....j opplevde et fælt og grisete toalett langs veien i Oppland. Eter å ha gjort meg "ferdig" oppdaget j plutselig et øye kikke på meg gjennom et hull veggen!! Går d an???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

På "the international airport" i Addis Abbeba, Etiopia.

Egentlig et ganske greit toalett. Stort og lyst med vannklosett av typen "hull i gulvet".

Problemet var at noe åpenbart var gått tett ett eller annet sted. Resultatet var at dovakten, forøvrig en svært elskverdig og smilende(!) fyr, jobbet iherdig for å motvirke dette med en kost.

Han kjempet kort sagt en kamp mot tiden....da jeg var innom forsøkte han å skuffe kloakk og kabler ned i hullene igjen..mens det stadig fløt mer utover...samtidig som han smilte og sa "sorry, sorry"...

Alt i alt en illeluktende og kvalm opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Vietnam kom vi over et "toalett" som ikke var annet enn et hull i VEGGEN!!! :overrasket::overrasket::hoho: :hoho: Ventet pent på neste anledning kan man si... :legrine:

Da vi kjørte med toget der nede, var det de klassiske hullene i gulvet, men de var fulle og toget ristet, så det var litt av en utfordring både å holde seg selv oppreist, hoppe unna griset på gulvet OG treffe hullet selv! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...