Gå til innhold

Beste/verste toaletterfaring når du har vært tur


gard

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Forresten litt pussig at et par stykker nevner betjente toaletter som det beste de har opplevd. Jeg synes faktisk det er litt ubehagelig med slike toaletter. Husker et jeg var på i København. Det var virkelig rent og pent, flott innredet og luktet godt.  Damen viste meg inn i båsen og gikk så og satte seg i kroken sin. Heeeeelt stille, eneste lyden man hørte var damen som bladde i et ukeblad. Er jeg virkelig den eneste som synes det er ubehaglig? 

Jeg er helt enig i at det er ubehagelig. Jeg var på et do i Chile der det var et betjent do, og det var rent og pent der, men problemet var at først måtte man gi penger til en dame for å få lov til å gå på do, og da ble man tildelt ca tre flak toalettpapir. Så måtte jeg gå på do mens hun hørte på, og jeg hadde diaré, og tre flak var selvfølgelig alt for lite. Og jeg kunne ikke akkurat rope på henne heller, hun kunne ikke engelsk og jeg kan ikke spansk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hedda Gabler

Synes toalettene på Hadeland Glassverk var veldig bra. Og alle toalettene jeg har vært borti på rasteplasser langs veien har vært helt jævlige - stank og griseri, tagging og hærverk. Selvfølgelig aldri papir, eller i den andre båsen... Et lite pluss for alle interessante meldinger på veggene - med mindre du har med barn som akkurat har lært seg å stave seg gjennom ordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nesten seks uker i India, og der var det bare stådo med diverse dritt og rotter, så de ukene var en sammenhengende dårlig toalettopplevelse.

Den beste var da jeg kom hjem derfra og gikk inn på do på Fornebu. Det var så rent og deilig at jeg begynte å gråte. Kunne slikket doringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste var et par toaletter jeg var borte i i Thailand.

det ene var på togstasjonen i bangkok.

Der var det bare hull i bakken do som stinket, men også et vanlig do der. problemet med det var at det hadde blitt brukt som de andre doene.. altså at de hadde stått oppe på det. Ergo fult av fotspor, rundt var det papir og rester.

Det andre var på en "veikro" mellom bangkok og cha am.

kun hull i bakken og luktet langt på vei.

og selv om jeg var veldig tissetrengt greite jeg ikke å gå her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er ikke så bereist så jeg har ikke noen skikkelig dårlige eksempler heldigvis, men jeg grøsser når jeg leser her!

Et tips uansett er å ha med noen pakker intimservietter pluss våtservietter til å vaske hender med. Så har du i hvert fall sikret deg litt for å føle deg ren etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aloha

Har vært på mange ekle doer rundt omkring, men det ekleste var kanskje i Tyrkia. Jeg MÅTTE på do lynkjapt og eneste jeg fant var en liten lokal kafe hvor de henviste meg til kjelleren. Inne på do var det ikke noe lys, det var så vidt jeg skimtet hullet i bakken (og håpet jeg traff mens jeg gjorde mitt fornødne), det fantes heller ikke papir, vann eller såpe. Kun et hull og døren måtte stå åpen på grunn av manglende lys. Æsj!

Generelt er jeg ikke særlig glad i hull i bakken, men er det nogenlunde rent går det greit. Kan ikke si jeg helt har likt meg de gangene jeg har vært på do i Italia f.eks. på en fin restaurant og gulvet nesten oversvømmes av urin... :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Forresten litt pussig at et par stykker nevner betjente toaletter som det beste de har opplevd. Jeg synes faktisk det er litt ubehagelig med slike toaletter. Husker et jeg var på i København. Det var virkelig rent og pent, flott innredet og luktet godt.  Damen viste meg inn i båsen og gikk så og satte seg i kroken sin. Heeeeelt stille, eneste lyden man hørte var damen som bladde i et ukeblad. Er jeg virkelig den eneste som synes det er ubehaglig? 

Neida! På Theatercafeen er det også sånn... Jeg liker det IKKE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Verste: Uganda. Hol i bakken. Uten dør. Med kakkerlakker over heile golvet.

Beste: Kenya. Lekkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Betjent toalett har jeg aldri vært på - hadde syntes det var svært ubehagelig. Jeg kan fint finne en bås selv, og finne noe papir å tørke hendene på etter vask.

Jeg var på en lekker do på en restaurant i Athen. Er noen år siden nå så jeg husker ikke hvordan det så ut. Men husker jeg ble litt sånn oj når jeg gikk inn der. Det var rent og pent og lekkert innredet, både inne i båsene og utenfor ved vaskene. Følte ikke at jeg var på et toalett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo opplevd skitne elendige toaletter i utlandet, men det som har brent seg fast hos meg var i Norge - utedo ved innsjøen i Kvelde - det var topp på den.. Så måtte altså stå i hockeystilling med bena på hver side av hullet og sikte på haugen! (Jeg var ca 10 år eller noe.)

Det beste var på et flott hotell i Thailand, Koh Samui. Orkideer, levende lys, thaiinnredning, gode dufter og kluter til tørk. Men det var ikke betjent, det hadde jeg ikke likt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

På utestedet "Brenneriet" på Lillehammer har de også betjente toaletter (hadde i allefall da jeg var der i desember)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

:hoho: Jeg ler meg skakk!

Min verste må nok bli et slikt toilett a la det vi ser på Kilimanjaro-bildet....Men det verste for mitt vedkommende, var at vi oppholdt oss på en "øde øy" utenfor Malaysia, og vi var pent NØDT til å bruke dette dasset i 14- FJORTEN- dager.

La oss si det sånn at jeg hadde forstoppelse i...14 dager. Greide nesten ikke spise normalt der, i frykt for å måtte "skikkelig" på do....Stedet i seg selv var et paradis, så her angrer jeg intet!

Til alt overmål camperte en svæææær edderkopp i taket på toalettet. Yeah yeah! Lovely.

Det fineste toalettet tror jeg må være på et eller annet av de største hotellene i Las Vegas. Eller i Tagana Nemara-tårnet i Kuala Lumpur. Men de fineste er ikke interessante. De er de verste man husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ekle hull-i-bakken doer har jeg møtt på opptil flere ganger. Er like glad for min usannsynlige veltrente selskapsblære hver gang! ;) (Og har lært at når man er på ferie i fjerne strøk og kommer til et sted med fint toalett så bør man bruke den selv om man ikke egentlig må! Man vet ikke hvordan de neste vil være.)

Det fineste toalettet tror jeg må være i Vatikanet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mitt verste dominne er fra Berlin. Ikke fordi det var så skittent der, men fordi det var to særs uhøflige damer som satt der som betjening rett innenfor inngangen. Hva de gjorde (foruten å slarve) vet jeg ikke, for det var myntautomat å legge penger på for å komme inn i selve lokalet. Jeg hadde ikke mynt, og spurte forfjamset på engelsk om de kunne veksle. De var dritsure og uhøflige, men vekslet tilslutt.

I tillegg var toalettet bare avdelt fra herretoalettet med en liten svingdør i hoftehøyde, og en kar kom inn fra herresiden. Han trodde at han kunne gå inn i "vår" avdeling. Men han fikk en overhaling av tyske gloser av en annen verden av damene. Han svarte et par ord tilbake før han raskt snudde.

Ja ja, tyskerne er ikke kjent for å være de høfligste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min verste toalettopplevelse var på det eneste "kjøpesenteret" i Banja Luka i Bosnia-Hercegovina. Vi var en 6 jenter som var veldig tissatrengte og det var sitte-på-huk-doer og ikke bare hull i gulvet. Men det fløt over av ja du vet, for renhold og vanntilførselen fungerte ikke. Var så ille at vi brakk oss hele gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har én gang sett en middelaldrende italiensk dame som kom ut av en hull-i-bakken-do med sigarett og avis i hver hånd. _Det_ er imponerende, det! Jeg mener, bare å holde balansen og sikte mens du panisk tviholder på alle deler av bukse/skjørt er mer enn nok for en nordboer som meg (flotte benmuskler utvikles jo etter hvert, da..) men å 'sitte' og lese samtidig fortjener en stor haug med respekt eller hva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...