Gå til innhold

Beste/verste toaletterfaring når du har vært tur


gard

Anbefalte innlegg

Hei

Når en dra på reiser så kan en møte på toaletter som kanskje ikke er av all verdens standard i forhold til det en er vant med her hjemme. Her er sjansen din til å fortelle om de flotteste og verste toalettene du har vært på...jeg kan godt begynne :-)

Best toalett: det må være baren på Burj Al Arab i Dubai. De hevder selv at dette er det eneste 7 stjernes hotellet i verden så det er ganske fint. Og toalettet var helt supert. Med en gang jeg hadde vært på toalettet så stakk det en kar inn der for å gjøre rent for at det skulle være prikkfritt til neste gjest. Og da jeg vasket hendene sto en kar klar for å gi meg en skikkelig håndkle som jeg kunne tørke meg med. Det kaller jeg service.

Veste opplevelser: I Beijing var jeg på en restaurant hvor det ikke var toalett. Så en kar tok meg med ut på gaten og plutselig pekte han inn i en lang mørk gang hvor det kun var belysning av en enkel lyspære som hang og dinglet fra taket helt innerst. Toalettet var av den typen der en har inntrykk av at noen bare har slått hull I betonggulvet.

På en buss i Thailand måtte jeg på do...og toalettet om bord på bussen var ikke spesielt stort. Jeg kunne ikke stå oppreist (selv om jeg bare er 177 cm) og da bussen startet skvulpet ”vann” rundt på gulvet.

På tur til Kilimanjaro var det heller ikke spesielt fine toaletter...det er selvfølgelig ikke så lett å tømme toaletter som ligger i 3000-4000 meters høyde. Men utsikten fra selve toalettene var flotte...en kunne se rett ut på fjellet og landskapet rundt. Her er et bilde av et av toalettene på Kilimanjaro...NB...dette er ikke et vakkert syn: http://gardkarlsen.com/kilimanjaro/first_t...kilimanjaro.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Det verste toalettet jeg har vært på var på en togstasjon nord i India. Det var rett og slett båser med hull i gulvet uten dører av noe slag. Men jeg måtte, så mitt reisefølge holdt opp en sarong som vegg. Kan ikke beskrive lukten der inne, men det lå rester av andre besøkende og døde rotter der inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Med det bildet der skjønner jeg at jeg ikke har noe å gjøre i denne tråden. Mine "verste toaletterfaringer" er rene luksusen i forhold til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, morsom tråd.

Mine verste er fra Beijing og London. Vi spiste på en forholdsvis fin restaurant i Beijing, så jeg tenkte det var trygt å besøke toalettene. Den gang ei. Hull i gulvet er hull i gulvet uansett hvor fint veggene er dekorert. Og etter at jeg var ferdig, så skjønte jeg at det ikke var vann på gulvet, men gulvet hellet mot døra. Og ingen turister klarer å sikte på et minihull i gulvet. :eeeh:

I London så var jeg på Kino og drakk omtrent en liter med brus. Etter at jeg endelig fant et enslig toalett, satte meg ned med velbehag, så la jeg merke til to DIGRE kakkerlakker på veggen, og toalettet var bittelite. Jeg kunne ikke avslutte det jeg drev med, så jeg satt i noen minutter og stirret med dødsangst på kakkerlakkene (jeg haaater insekter, spesielt kakkerlakker). Brrrrr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke beskrive lukten der inne, men det lå rester av andre besøkende og døde rotter der inne...

Oj! Rester av andre besøkende! Det hørtes ikke bra ut, spesielt ikke hvis de hadde ligget lenge!!! ;)

Jeg er ekspert på å holde meg, så min verste var en "hull i gulvet"-opplevelse langs en motorvei i Frankrike for snart 20 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Oj! Rester av andre besøkende! Det hørtes ikke bra ut, spesielt ikke hvis de hadde ligget lenge!!! ;)

He he, litt dårlig formulert der.. Etterlatenskaper fra andre besøkende er vel bedre beskrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prestekrage

På flere barer i tyrkia (cesme) var det bare et hull i gulvet!! Sikkert endra endel nå- er 10 år siden vi var der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
På flere barer i tyrkia (cesme) var det bare et hull i gulvet!! Sikkert endra endel nå- er 10 år siden vi var der!!

Det har jeg opplevd flere ganger i Italia også.

Ellers var det en liten stasjon i Nederland hvor toalett var svært tilgriset.

Gode toaletter er det flere av, men jeg ble litt overrasket på en McDonalds i Tyskland hvor det satt en hyggelig mann utenfor toalett og som sprakk opp og tørket over toalettet etter hver kunde. Papir rakte han meg også, da jeg hadde vasket hendene mine (egentlig hadde de bare en slik håndføner der, eller hva kaller man det).

Ganske mange toaletter i Tyskland med en person som sitter og passer på, men hadde ikke forventet så god service på McDonalds midt på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten litt pussig at et par stykker nevner betjente toaletter som det beste de har opplevd. Jeg synes faktisk det er litt ubehagelig med slike toaletter. Husker et jeg var på i København. Det var virkelig rent og pent, flott innredet og luktet godt. Damen viste meg inn i båsen og gikk så og satte seg i kroken sin. Heeeeelt stille, eneste lyden man hørte var damen som bladde i et ukeblad. Er jeg virkelig den eneste som synes det er ubehaglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Den hittil værste hadde jeg på Kypros for et par år siden..Var på en utflukt med buss til Paros(?) og vi skulle stoppet for on pause på en kafe...

Jeg MÅTTE på do, men hadde jeg visst hvordan det så ut hadde jeg holdt meg lenger..

Det fløt av vann(?) på gulvet, blandet med papir, den beholderen de bruker til papir var stappfull, men det værste var ramma..Det så ut som noen med løs mage hadde bomma på hølet!

Nå er ikke jeg spesielt "fin" på det men da kjente jeg kvalmen opp i halsen.

Jeg sto over toalettet og pressa ut noen dråper, gud vet om jeg traff, og skynda meg ut igjen.

Det er den absolutt værste toalettopplevelsen så langt.

:kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på mange ekle doer, men den jeg nå skal beskrive var verst fordi det var så overraskende at den var ekkel:

Jeg var i Paris, bodde på et firestjerners hotell som var i et bygg med en bar på hjørnet. Baren var helt "vanlig", sånn passe brun og passe elegant. Gjestene var i 20-30-40 åra, og det var god stemning. Jeg skal på do, og jeg må gå ned en laaaang gang der jeg til slutt kommer inn i et kvadratmeter stort rom som luktet død og fordervelse. Det var skitt og lort overalt, og doen var et møkkete hull i gulvet. Det fantes heller ikke papir eller vask der..

Jeg trenger vel ikke si at jeg tok turen opp på hotellet..

Den beste doen var på et hotell jeg bodde på ved sørkysten av Spania. Hele hotellrommet var fantastisk, ca 40 kvadrat, med egen spaavdeling. Doen var i et eget rom med radio, flatskjerm og telefon. Jeg syns også det blir ubehagelig med "betjente" doer, så jeg syns doen på dette hotellet var helt strålende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Forresten litt pussig at et par stykker nevner betjente toaletter som det beste de har opplevd. Jeg synes faktisk det er litt ubehagelig med slike toaletter. Husker et jeg var på i København. Det var virkelig rent og pent, flott innredet og luktet godt.  Damen viste meg inn i båsen og gikk så og satte seg i kroken sin. Heeeeelt stille, eneste lyden man hørte var damen som bladde i et ukeblad. Er jeg virkelig den eneste som synes det er ubehaglig? 

Hva er det som føles så ubehagelig ut? Det er jo i nesten alle tilfeller rent og pent på slike steder, og det føles som et stort pluss.

Det eneste negative jeg kan komme på, er at man må jo som regel legge noen slanter på en skål på slike steder, og jeg blir litt pinlig berørt hvis jeg oppdager at jeg bare har 2 cent eller 20 euro i lommeboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vel ikke noen skikkelig hæslige historier, men var i København med venner da vi gikk på det jeg vil beskrive som en vanlig pub.

En av mine venninner er rimelig fisefin og da hun lettere på druen kom rasende ut av toalettet mens hun ropte "kom og se kom og se! Trainspottingdo!!" -

Ja da måtte vi se da. Og det var faktisk ikke en overdrivelse.

Alle flisene var løse, det var en salig blanding av ekskrementer, gammalt vått dopapir, diverse hygieneartikler og noe brunt vann som jeg regner med hadde til hensikt å gjøre det hele enda litt eklere ved at det sa kliss klass når man gikk på gulvet... Det mest imponerende med sånne doer er når man trekker i snora, hvis det mot formodning skulle være mulig, og her var det uheldigvis det, så er det en cisterne oppå veggen som ser ut som den skal falle.ned. Når man er så vågal at man risikerer å få dette i hodet så kommer det en dyp surklelyd og så begynner vanligvis vannet å stige opp til sånn ca. rumpeballehøyde. Da er det definitivt ikke moro lenger. Vi dro etter sightseeingen....

Ellers de vanlige ekle doencounterne: langs veikanten en varm sommerdag, på festival osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest reiseglad

Klarte ikke å få opp blidet fra Kilimanjaro, men jeg ser for meg et tilsvarende bilde i mitt hode fra en landsby på Bali hvor vi hadde havnet på en svært lokal fest, vi var kun to lyshudede mennesker der, ellers bare lokale "helter". Det var sikkert 200-300 mennesker der og kun ett do. Doen var som mange andre steder bare ett hull i bakken, men med en stank som var ubeskrivelig! I tillegg var det så vått på gulvet at vannet trakk inn i skoene og "plantet" seg godt fast der....

Ettersom jeg var frykeltig trengende, måtte jeg bare gjøre mitt ærende der. Turte heller ikke å gjøre det i jungelen rundt, som jeg fryktet var full av apekatter og giftige slanger (det var langt på kveld og bekmørkt) Huff og fy og spy!!

På samme turen satt jeg forøvrig på et flott toalett i et leid hus hvor det var akvariefisker som svømte i en dam inne på doen, et deilig boblebad, masse grønne planter og..... flaggermus som hang i taket og bæsjet i hodet ditt :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dobesøket jeg husker best var på en kafé busstopp i Vietnam. Etter å ha drukket kaffen min, spurte jeg om å få låne do... Verten pekte mot bakgården. Greit, tenkte jeg. Var blitt vant til hull i golvet, og ekskrementer liggende rundt på grunn av dårlig treffsikkerhet blant turistene...

Trakk ned shortsen, fornøyd og glad, til jeg plutselig hørte en.... GRIS! Og ikke en liten minigris. EN STOR GREIE: som gryntet spørrende og studerte meg opp og ned mens jeg gjorde mitt.

Godt tenkt av kafeverten/grisebonden å ha doet i grisebingen... Hasn kunne bare ha advart meg først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må si jeg ble letter sjokka da jeg var i Kenya og måtte gå på do på et hull i bakken.

Sier du som løp ut i busken og tisset der i stede ;)

Men det var som baby-E sier kun et hull i sementen. Men det kom i allefall noen å spylet sementen etter at en var ferdig da så det lå jo ikke noe igjen etter andre som hadde bommet på hullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fluesmekker

Har kommet over mange "hull i golvet" doer når jeg bodde i Italia som mindre og reiste rundt en del.

Forresten litt pussig at et par stykker nevner betjente toaletter som det beste de har opplevd. Jeg synes faktisk det er litt ubehagelig med slike toaletter. Husker et jeg var på i København. Det var virkelig rent og pent, flott innredet og luktet godt.  Damen viste meg inn i båsen og gikk så og satte seg i kroken sin. Heeeeelt stille, eneste lyden man hørte var damen som bladde i et ukeblad. Er jeg virkelig den eneste som synes det er ubehaglig? 

Jeg syntes også betjente doer er ubehagelig, får jo litt prestasjonsangst når det sitter en å "passe på".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hei

Her er Kilimanjaro toalettet:

:overrasket::ler:

Er den full, eller hva? Hehehe...pokker meg som en bilulykke det bildet der, umulig å ikke studere inngående.

Er det et vått fotspor på siden der? :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...