Gå til innhold

HEVN!

Frank

Anbefalte innlegg

Hei, der ute en plass er det en ung mann som har såret meg så inderlig. Så trenger jeg den uultimate hevn. Ikke så farlig at han hater meg hele livet, men ikke så søt at han omtrent ikke merker det heller.

Lang historie kort; han har vært sammen med to samtidig over lang tid, manipulert og lurt fordi han vet at vi på et eller annen tidspunkt kan møtes...

Så. Hvordan skal han få merke dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix

Kutt kontakten med han. Enkelt og greit. Hevn fører ikke til noe bra.

Driver forresten å diskuterer hvem som er mest hevngjerrige av kvinner og menn på et annet forum. Nå gir du i hvert fall de som mener det er kvinner 1 poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du glemmer han raskest mulig, fortsetter livet ditt og finner en bedre mann.

Yup, hev deg over det. Det er ikke noe vits å synke ned på hans nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Driver forresten å diskuterer hvem som er mest hevngjerrige av kvinner og menn på et annet forum. Nå gir du i hvert fall de som mener det er kvinner 1 poeng.

Er ikke trådstarter mann da? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Jeg mener hevn kan være sunt!

Det er mot min menneskelige natur og rettferdighetssans å bare "vende det andre kinnet til", og la folk som har såret deg med vilje slippe unna uten konsekvenser.

Men når det er følelser involvert, slik som her, så kan det være best for deg selv å bare ta avstand, for å få ham ut av livet så fort som mulig. Tenk over om det er verdt det i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Å få ham ut av livet ditt" betyr ikke at du skal ta ham av dage, bare så det er sagt..

Men hevn er patetisk. Bare de med lav selvfølelse og dårlig selvbilde driver med slik for å få seg selv til å føle seg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEIDA!

Hevn er ikke patetisk... Mange vil gjøre det, og for mange er det en lettelse å få ting ut... Det finnes gode og vonde hevner.

En god hevn får personen til å se hva han har gjort.... En dårlig hevn får personen til å tenke; WTF??? For en BITCH!!

Ser dere forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)Men hevn er patetisk. Bare de med lav selvfølelse og dårlig selvbilde driver med slik for å få seg selv til å føle seg bedre.

Helt enig i dette. Se fremover i steden for. Ingen vits i å henge seg opp i følelsen av å ha blitt såret, du kan ikke forandre han og bør vel bare være glad over å ha oppdaget dobbeltspillet og slipper å ha han i livet ditt lengre (man sparer ikke på søppel). Tenk igjennom det, og bestem deg for å gå videre i livet ditt.

Forhåpentligvis er du et bedre menneske enn han, og fortjener noe bedre! Det har du muligheten til å få nå. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at tanken på å la han få smake sin egen medisin virker særdeles fristende, men spar heller deg selv for bryderiet.

Gå videre i livet ditt og glem han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg skjønner ærlig talt ikke at en sånn lus er verdt at du bruker tid på innlegg her, tankekapasistet til å vurdere hevn, pust til å bli irritert ... etc.

Hvis mannen ønsker å holde på sånn vil han snart oppdage at hans navn er Viggo Venneløs - det er vel hevn nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i grunnen enig med soleil~noir her, - hvorfor skal allverdens drittsekker slippe unna uten represalier? Jeg mener naturligvis ikke at man skal leie en torpedo eller noe annet drastisk, men en aldri så liten hevn som svir - uten at den er ulovlig eller voldsom burde jammen være "lov".

Men i en del tilfeller så forvolder de såpass mye skade selv at de burde bli gjort grundig oppmerksom på at de har vist "uakseptabel oppførsel".

Og naturligvis er ikke den største hevnen å gi f*** da har jo fyren fått det som han vil - oppført seg som en drittsekk og fått nok en tilbakemelding på at det er helt OK å behandle andre dårlig, for ingen gir ham beskjed om noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er ikke snakk om hvemsen og helsten! Han er smart, vet hvordan han skal manipulere og holde meg - og henne- der vi er. Han er slu som få, baksnakker meg til henne(tror jeg da), baksnakker henne masse til meg, baksnakker hans venners kjærester som jeg får kontakt med... For at jeg ikke skal komme for nær...

Klart han trenger å smake sin egen medisin. Hvorofor er det slik at sterke, rike, berømte menn kommer unna med alt?!

Men hevnen trenger ikke være stor, den trenger ikke være offentlig (selv om den burde) men bare sånn det går opp et lys for fyrn; «fy F for en drittsekk jeg har vært....»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Blondie65
Men dette er ikke snakk om hvemsen og helsten! Han er smart, vet hvordan han skal manipulere og holde meg - og henne- der vi er. Han er slu som få, baksnakker meg til henne(tror jeg da), baksnakker henne masse til meg, baksnakker hans venners kjærester som jeg får kontakt med... For at jeg ikke skal komme for nær...

Klart han trenger å smake sin egen medisin. Hvorofor er det slik at sterke, rike, berømte menn kommer unna med alt?!

Men hevnen trenger ikke være stor, den trenger ikke være offentlig (selv om den burde) men bare sånn det går opp et lys for fyrn; «fy F for en drittsekk jeg har vært....»

Men ser du ikke at med dine hevntanker så fortsetter han å ha den samme makten over deg? Tror du ikke vennene dine som kjenner deg ser gjennom hans drittpreik? En person som bruker all sin tid på å slenge dritt om andre fremstår selv som et tomt skall.

Problemet ditt er at du fortsatt er betatt av mannen, men en fornuftig del av deg har kuttet han ut. Fordi lidenskap er en sterk følelse har du satt den inn i hat og hevn, dermed utsetter du din egen bearbeidelse av skuffelsen over at forholdet røk. Jeg tror du ville oppdaget at etter hevnen ville du bare følt tomhet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allium
Men ser du ikke at med dine hevntanker så fortsetter han å ha den samme makten over deg? Tror du ikke vennene dine som kjenner deg ser gjennom hans drittpreik? En person som bruker all sin tid på å slenge dritt om andre fremstår selv som et tomt skall.

Problemet ditt er at du fortsatt er betatt av mannen, men en fornuftig del av deg har kuttet han ut. Fordi lidenskap er en sterk følelse har du satt den inn i hat og hevn, dermed utsetter du din egen bearbeidelse av skuffelsen over at forholdet røk. Jeg tror du ville oppdaget at etter hevnen ville du bare følt tomhet ...

Godt svar.

Jeg ble selv beskyldt for å ha anmeldt eksen for trusler som hevn. Men som jeg svarte i retten: Hvis jeg hadde holdt på sånn, ville jeg først og fremst ha straffet meg selv. Det er jeg som lider mest hvis jeg bruker livet mitt på å velte meg i bitterhet og hevntanker.

Den beste hevn er et godt liv uten ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du ville oppdaget at etter hevnen ville du bare følt tomhet ...

Tror du ikke tomheten er der likevel?

Poenget er vel at den parten som har forvoldt tomheten også skal få kjenne at det ikke er OK å ture fram helt i blinde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant?!

Jeg er så innmari lei kalkulerende, slu mennesker som får ture fram som de vil; fordi vi vanlige dødelige tenker at «de ikke er verdt det», «jeg var dum» «jeg får se til å komme meg videre i mitt eget liv».

Men tilbake til start! Noen gode hevner dere vet om?

Jeg kan starte; kona som fant ut at mannen var utro med sekretæren... Det nyforelskede paret flyttet ut av landet, sånn for sikkerhetsskyld. Mannen ba kona selge sakene hans, bl.a bilen og sende pengene til han. Det gikk som det måtte; kona solgte porchen for 50 c på ebay....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...