Solen Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 Ser av tidligere tråder at weber sine grille anbefales veldig. Jeg lurte på hvilke modeller dere evt har prøvd, og om de var bra? Lurer spesielt på Genesis Silver A, er den bra? Hvordan er størrelsen? Har egentlig falt for designet til Weber Q-grillene, men der ser det ut som om man betaler mer for design. Noen som har prøvd disse? Nå er det på tide å få kjøpt grill, så det blir litt grilling før sommeren er over, så håper noen kan hjelpe meg
Pasha Skrevet 14. juli 2006 #2 Skrevet 14. juli 2006 Weber grillene er veldig fine griller ja. Selv har jeg en weber silver b. Denne er litt større enn silver a og har 3 brennere, mens silver a har 2. dersom du går inn på www.weber.com så står sikkert målene der. Jeg er i allefall veldig fornøyd med min grill og nå om sommeren griller vi nesten mer enn vi spiser "vanlig" mat. Det finnes jo flere ulike q`er og de to minste er jo ikke så store. Q 100/120 er en grill der man bruker små engangsbeholdere med gass mens på storebroen q 200/220 bruker man vanlige gassflasker. Man kan bytte ut slangen på 100/120 slik at man kan bruke vanlig flasker på de også. Men med denne ekstra delen blir grillen like dyr som 200/220. Disse to er veldig mobile griller som man lett kan ta med seg rundt. Den største Q 300 er på str med silver a. Men blir litt mindre når man slår den sidebordene. Dette er en mer stasjonær grill enn de to andre qene.. da den er større og må stå fast på bordet. Prismessig ligger vel q 300 akkruatt i overkant av silver a. Ulempene med q`ene er at rista er av støpejern og at det ikke er noen avlastningsrist på dem. Ellers er det fine griller. Personlig har jeg ikke prøvdt en q selv, men vi har solgt veldig mange av dem i år- så de er jo tydligvis populære.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå