Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Vox_populi skrev:

Det er faktisk akkurat det butikken betaler personalet for, at de skal lette på den late rumpa si og sørge for at det er fullt av varer i hyllene til enhver tid. Hvis de ikke har gjort jobben sin godt nok, enten på den måten at de ikke har bestilt nok eller ikke har fylt opp fra lageret, må de nok regne med å bli gjort oppmerksom på feilen. Slik er det bare i et serviceyrke. 
Tåler man ikke dette, får man nesten dra tilbake dit man kom fra og begynne å nave igjen, og lete etter en jobb som ikke stiller noen som helst krav, annet enn oppmøte.

Nope. Hadde butikken hyret inn nok personer på vakt så hadde de nok hatt tid til å både betjene kassa og fylle på tilstrekkelig med varer ;) Men når betjeningen skal være minimal for å sørge for høyest mulig profitt så blir det dessverre sånn ;) 

Du høres forøvrig ut som en skikkelig ålright kunde... 🙄 

Og nei, jeg jobber ikke i varehandelen.

Anonymkode: 2530a...885

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ElMona
4 hours ago, Vox_populi said:

Det er faktisk akkurat det butikken betaler personalet for, at de skal lette på den late rumpa si og sørge for at det er fullt av varer i hyllene til enhver tid. Hvis de ikke har gjort jobben sin godt nok, enten på den måten at de ikke har bestilt nok eller ikke har fylt opp fra lageret, må de nok regne med å bli gjort oppmerksom på feilen. Slik er det bare i et serviceyrke. 
Tåler man ikke dette, får man nesten dra tilbake dit man kom fra og begynne å nave igjen, og lete etter en jobb som ikke stiller noen som helst krav, annet enn oppmøte.

Hvem pissa i frokostblandinga di i dag da? Å bestille nok/for mye varer er en balansegang, og noen ganger blir det feil,da butikksjefen ikke er synske. Det er ganske viktig å unngå svinn og å måtte kaste mat også vet du. Og om det er fult kjør i kassene så kan de ikke bare stikke av for å sjekke hvor mye varer det er av hver enkelt ting hele tiden. Dessuten har matvarebutikker stort sett det meste av varene ute i butikk uansett, og om ikke så kanskje levering er forsinket. Det er uansett ingen vits å kjefte på de ansatte for det; spør heller om det er tomt for smågodt i steden for å hoppe til konklusjonen om at de ansatte er late og udugelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med forsikring, skadeoppgjør. En kunde søkte opp saksbehandleren sin på facebook og sendte en privat melding hvor hen etterspurte utbetaling av oppgjøret. I stedet for å ringe saksbehandleren på jobben. Eller sende en mail til jobbmailen. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til - kjæresten jobbet i en større elektronikk-kjede. Han solgte en pc til en kunde, som senere hadde noen spørsmål rundt bruken av denne og ringte hjem til ham for å få support. Dette var i hine hårde dage, før "alle" var på internett og hadde egen mobiltelefon, så kunden søkte ham opp i telefonkatalogen.
Og siden kjæresten da fremdeles bodde hos foreldrene sine og ikke hadde abonnement i eget navn, så prøvde kjøper alle med det samme etternavnet før han endelig kom til rett hus :kari:

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 007_008_007 skrev:

Religion + garantert 90% religiøse kunder = moralister? Nå er det vel oftest de religiøse som er fordomsfulle og konservative. 

Er selv kristen tho....dama var passert 80. Tror det ikke har noe med hvilken religion hun tilhører men hvordan det var i gamle dager når hun var på min alder. Mange som minnet om "punkere" var ofte imot samfunnet og normalen som de fleste var i. Mange var kristne

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kunde kom og ville ha noe mat i varmeskapet. 

"Skal du sitte her eller ta med?"

"Er det dyrere om jeg skal sitte her?"

"Neida, det er samme pris :)"

"Så hvorfor spør du da?" *i en sur tone*

"Bare så jeg vet om jeg skal ta det på en tallerken eller i en boks :)"

Da ble han skikkelig flau og dama som stod ved siden av han så ut til å bli flau på hans vegne også. Det er greit å spørre, men man trenger ikke å gjøre det på en sur måte. Jeg spør jo ikke om ting bare på faen.

 

Anonymkode: b89ea...30e

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, lunalynx skrev:

Jobber med forsikring, skadeoppgjør. En kunde søkte opp saksbehandleren sin på facebook og sendte en privat melding hvor hen etterspurte utbetaling av oppgjøret. I stedet for å ringe saksbehandleren på jobben. Eller sende en mail til jobbmailen. 

Jeg jobber i NAV (ikke direkte med folk, men med forvaltning og saksbehandling, så vi er altså ingens veiledere, vi bare behandler søknader) og en kollega opplevde det samme. Temmelig ubehagelig - og ganske forunderlig oppførsel av søker... 

Anonymkode: 579cd...2c8

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anim92 skrev:

Det lyser så gjennomført elendig holdning til det meste i hver freakings setning du skriver. 
1. Butikkansatte er late 
2. Det er de late ansatte sin feil om ikke hyllene er fulle til enhver tid
3. De skal såklart tåle edder og galle for ting som er helt opplagt velsig naturlig (som at det er blitt ganske tomt for smågodt i påska, rett før stengetid)
4. "Sånn er det bare" - alle kunder har visst rett til å oppføre seg som noen forbanna tullinger mot de i serviceyrker 
5. Jobber du i butikk, kommer man selvfølgelig i utgangspunktet fra NAV.
Altså WTF??

Provokasjonen min var altså ikke helt skivebom, ellers ville ingen brydd seg. I hovedsak har du oppfattet budskapet riktig. Det er satt på spissen, men der befinner en sak seg ofte best. 
Tenk den tanken at også andre kan ha et poeng, så vil du muligens bli litt mer utrygg i din egen selvtilfredshet. Den oppfordringen gjelder for øvrig for oss alle. Provokasjoner kan være nyttige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i NAV (ikke direkte med folk, men med forvaltning og saksbehandling, så vi er altså ingens veiledere, vi bare behandler søknader) og en kollega opplevde det samme. Temmelig ubehagelig - og ganske forunderlig oppførsel av søker... 

Anonymkode: 579cd...2c8

Ja, det er ubehagelig når noen tenker det er innafor å oppsøke en saksbehandler privat på den måten. Hvor går grensen om det er greit, liksom? Det er enkelte yrker hvor det hadde vært en fordel om man slapp å bruke hele navnet sitt i kontakt med kunder. Spesielt om man har et navn det ikke går tretten av på dusinet.

Var en tidligere kollega som ble truet på livet i forbindelse med et forsikringsoppgjør. Denne kunden ble dømt.
 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikk ansatt: "Ledig i kun kort kasse!" 

Jeg: *legger tingene på kassen, ser alle tingene bli scannet* "Og en pose takk, og jeg tar det på kort" 

Butikk ansatt:... 

Jeg: "Dette var kun kort var det ikke?" 

Butikk ansatt: "Jo...."

:flau:

Anonymkode: f1b41...b96

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Butikk ansatt: "Ledig i kun kort kasse!" 

Jeg: *legger tingene på kassen, ser alle tingene bli scannet* "Og en pose takk, og jeg tar det på kort" 

Butikk ansatt:... 

Jeg: "Dette var kun kort var det ikke?" 

Butikk ansatt: "Jo...."

:flau:

Anonymkode: f1b41...b96

Det kunne så lett vært meg :unsure::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lunalynx skrev:

Det kunne så lett vært meg :unsure::fnise:

Det er så fort gjort! Snakker på automatikk, men må si jeg følte meg passe teit når jeg oppdaget hva jeg nettopp hadde gjort. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Vox_populi skrev:

Provokasjonen min var altså ikke helt skivebom, ellers ville ingen brydd seg. I hovedsak har du oppfattet budskapet riktig. Det er satt på spissen, men der befinner en sak seg ofte best. 
Tenk den tanken at også andre kan ha et poeng, så vil du muligens bli litt mer utrygg i din egen selvtilfredshet. Den oppfordringen gjelder for øvrig for oss alle. Provokasjoner kan være nyttige.

Du trenger en virkelig å få satt hodet ditt på riktig sted.

Anonymkode: edfae...d8b

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var jeg idiotkunde, eller mulig kasseapparatet var idiot. Var i USA for første gang og en av butikkene hadde sånn automat man kunne sjekke ut og betale ved selv. Jeg er faktisk ikke sikker på hva som skjedde, men stakkaren som jobbet måtte komme bort tre ganger for å hjelpe meg fordi noe gikk galt med apparatet da jeg scannet varene. Kan tro jeg følte meg dum, men fyren bare smilte og var veldig hjelpsom alle tre gangene. Regner med han skjønte det ikke var med vilje.

Sorry! 😅

Ellers elsker jeg disse automatene, bruker dem alltid når jeg ser en butikk har dem her hjemme. Holder flyten i musikken når jeg handler og slipper å snakke med folk når jeg ikke føler for det. Lette å bruke også.

#ikkesponsetavselvbetalingsautomater

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2019 den 9.25, Vox_populi skrev:

Det er faktisk akkurat det butikken betaler personalet for, at de skal lette på den late rumpa si og sørge for at det er fullt av varer i hyllene til enhver tid. Hvis de ikke har gjort jobben sin godt nok, enten på den måten at de ikke har bestilt nok eller ikke har fylt opp fra lageret, må de nok regne med å bli gjort oppmerksom på feilen. Slik er det bare i et serviceyrke. 
Tåler man ikke dette, får man nesten dra tilbake dit man kom fra og begynne å nave igjen, og lete etter en jobb som ikke stiller noen som helst krav, annet enn oppmøte.

Jeg tror de ansatte var fullt klar over at det var tomt for smågodt.  Hva skulle de gjøre? Løpe til konkurrenten og kjøpe mer? 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.4.2019 den 9.25, Vox_populi skrev:

Det er faktisk akkurat det butikken betaler personalet for, at de skal lette på den late rumpa si og sørge for at det er fullt av varer i hyllene til enhver tid. Hvis de ikke har gjort jobben sin godt nok, enten på den måten at de ikke har bestilt nok eller ikke har fylt opp fra lageret, må de nok regne med å bli gjort oppmerksom på feilen. Slik er det bare i et serviceyrke. 
Tåler man ikke dette, får man nesten dra tilbake dit man kom fra og begynne å nave igjen, og lete etter en jobb som ikke stiller noen som helst krav, annet enn oppmøte.

Du har åpenbart ikke arbeidet i butikk. Ofte er det ikke de ansatte i selve butikken som fyller på med varer som feks smågodt. Dette er det veldig ofte representanter for merkene selv som gjør.  I større butikker er også de ansatte ofte ansatt i ulike avdelinger: altså noen arbeider bare i kassa, andre på meieri, noen på tørrvare, noen på frukt osv.. Jeg foreslår at du drar et annet sted å sprer kvalme, for med de holdningene du deler her utstråler ingenting positivt. 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Vox_populi skrev:

Provokasjonen min var altså ikke helt skivebom, ellers ville ingen brydd seg. I hovedsak har du oppfattet budskapet riktig. Det er satt på spissen, men der befinner en sak seg ofte best. 
Tenk den tanken at også andre kan ha et poeng, så vil du muligens bli litt mer utrygg i din egen selvtilfredshet. Den oppfordringen gjelder for øvrig for oss alle. Provokasjoner kan være nyttige.

Du skulle tatt et halvt år i butikk du:)

Jeg er svært åpen for å se at andre har et poeng. Problemet her er at poenget ditt stemmer på kun et fåtall. Dermed er jeg fortsatt svært trygg på min mening.

Ja, jeg blir provosert av innlegget ditt, fordi jeg kjennet mange badass arbeidsjern med god utdannelse som er med å bygge opp noen av de beste butikkene i landet. Jeg blir provosert fordi jeg selv har jobbet i butikk, der vi var flere som gjerne jobbet flere timer etter stengetid, gratis og uoppfordret, for å fylle hyller, for å bygge bra butikk! 

Så ja, jeg blir provosert av holdningen om at de som jobber i butikk er de som ikke fant seg annet/fikk jobb via nav. Det skjer. Det er ikke hovedparten.

Jeg er for lat til å påpeke og diskutere mer her, spesielt når tråden handler om noe annet.

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 20.4.2019 den 21.38, The Kitten skrev:

Jeg tror de ansatte var fullt klar over at det var tomt for smågodt.  Hva skulle de gjøre? Løpe til konkurrenten og kjøpe mer? 

De kunne ha hengt opp en lapp om at de var tomme?!

Anonymkode: c148d...cb8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kunne ha hengt opp en lapp om at de var tomme?!

Anonymkode: c148d...cb8

Ja, de kunne jo det, men man ser vel at det er tomt?

Anonymkode: b89ea...30e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...