Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

På 21.2.2019 den 22.48, misssssnorway skrev:

Litt off topic, men synes det nesten burde vært lovpålagt at alle MÅ jobbe i butikk i løpet av livet sitt! Dette hadde gjort at kundene kunne hatt litt mer empati for de ansatte, og kanskje behandlet folk med normal folkeskikk. Blir mer overrasket over kunder som er hyggelige enn kunder som ikke er det, for hyggelige folk er desverre ikke i flertall!🙈

Vet du..Jeg tror endel butikkansatte hadde også hatt godt av å ta servicekurs...Jeg vil si at omtrent 40% av butikkansatte er sure og lurte. Sier ikke hei osv så det at de jobber i servicebransjen og selv ikke klarer å yte service beviser jo bare at det at de har jobbet med noe gjør dem ikke bedre. De får ikke mer empati eller noe. 

Man merker godt forskjell fra servicenivået i Norge vs feks i Sverige.

Jernia sjefen har rett. Kunder har blitt misbrukt for lenge. Er altfor mange ansatte som ikke kan det de skal kunne, er sure osv...

Anonymkode: 73fcc...a61

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.3.2019 den 19.46, AnonymBruker skrev:

Dette gjelder ikke «kunder», men foreldre til pasienter. Jeg jobber i den offtentlige tannhelsetjenesten, og jeg opplever at enkelte foreldre overdramatiserer barnets symptomer veldig for å få akutt hjelp når det passer dem.

Typisk situasjon: forelder ringer, og beskriver at barnet har smerter i tennene, såpass alvorlig at barnet/ungdommen har måttet få smertestillende. 

De blir satt inn i dagens timebok på akuttkonsultasjon. Vi spør barnet/ungdommen: «Hei [sett inn navn] , jeg forstår at du har hatt veldig vondt?», hvorpå vedkommende svarer: «Nei, egentlig ikke. Jeg har av og til litt vondt ved den løse melketannen (alternativt: det iste litt i en tann da jeg spiste sjokolade i går». Forelder (som oftest mor) påstår deretter overfor sitt barn at vedkommende hadde store smerter. Vi undersøker, og finner ingen hull (ofte perfekte tenner), eller en løs melketann. Enten har forelder løyet om smertestillende, eller så har man et alt for løssluppent forhold til medikamenter, eventuelt er foreldrene særs dårlig til å vurdere grad av smerte på sitt eget barn.

Disse menneskene har «tatt plassen» til en annen som kanskje hadde større grunn for en akuttkonsultasjon og som må vente til dagen etter siden vedkommende eller forelder ikke overdramatiserer, eller det går ut over andre pasienter med time som må vente, fordi vi må presse disse innimellom.

Jeg antar at denne typen mennesker gjør det samme hos legen. De og deres er sannsynligvis viktigst i køen på butikken også, eller på flyplassen, eller i møte med bygningsetaten i kommunen.

 

Anonymkode: a3a43...cc8

Ja. Småbarnsmødre er ille på det. Ungen hoster og de ringer 113. Burde fått bot for å misbruke systemet. Mange folk son trenger hjelp fremfor ungen som har fått en liten forkjølelse..

Anonymkode: 73fcc...a61

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2019 den 11.58, AnonymBruker skrev:

Her kommer den ansatte med et godt råd om å spare penger.  Hvis du og flere oppfatter dette som frekt så burde dere ta dere en bolle.  Ikke rart kunder er ufordragelige mennesker. 

Anonymkode: e2fc0...b2a

Når man sier man bare vil titte så vil man det. Slutt å plag de som sier dette.

Og btw ikke glem at du selv er kunde😉

Anonymkode: 73fcc...a61

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet på bensinstasjon i herrens mange år og fått min del av kundekjeft og finurlige kommentarer. Og vanvittig rive seg i håret irriterende kunder.

Den soleklare Favoritten:

- barnefamilie bakerst i en lang kø: far er utålmodig, nesten mer utålmodig enn de barna hans som løper sikksakk mellom kunder i butikken. «Herregud så trege dem er bak kassa her...går jo ikke framover..» hører jeg bakerst i køen. Far sukker og akker seg. Ser de nærmer seg kassen for hver kunde jeg ekspederer. ENDELIG er det hans tur. Han og konemor står nå i kassen, klare til å bestille middag for to voksne og to barn. Men hvor er barna? «Unger, nå må dere komme å si hva dere skal ha da!» (NÅ må de det?? Kunne ikke brukt ventetiden på å bestemme dere?) Barna kommer subbende litt etter litt. Unger: «Jeg vil ha bolle! Jeg vil ha is!» mor: «nei vi må ha ordentlig mat, bestem dere nå da..» far: «skal dere ha pølse? Åssen pølse vil dere ha? Grillpølse? Sånn stor pølse? Eller wienerpølse, sånn tynn?» unger: «jeg vil ha tynn pølse. Med lompe. Nei med brød. Nei med lompe. Nei med brød mener jeg.» far: «da ble det en wiener i lompe og en i brød. Hva skal du ha mor? ...mor?» (mor har vandret motstrøms bakover i køen og står nå med nesa i baguettedisken de nettopp har passert under ventetiden og klarer.altså.ikke.bestemme seg. Roastbiff eller skinke?? Valgets kvaler)  mor: «neei jeg er ikke sulten jeg, bare bestill til deg selv du.» far: «jeg tar en sånn dobbel cheeseburger jeg.» (denne kunne vært ferdig allerede hadde han bare bestilt denne først) Yes, sier jeg, var det alt? Noe å drikke feks? Far: «ja det var alt. Ja også drikke, ja. Unger gå å hent dere noe drikke.» Hele køen på 10-12 personer er nå spente vitner til to smårollinger som skal velge sitt eget drikke helt uten bistand. 4 og 5 åringen har ca 70 uliker varianter å velge mellom. Jeg kan like gjerne gå å ta lunsjpausen min sålenge. Ungene ender til slutt opp med hver sin kuli, med litt oppmuntring ifra far om å kjappe seg litt, og far kan nå endelig betale. Men hvor er bankkortet? «Mor, har du kortet mitt? Sikker på jeg tok det med inn...» *sjekker febrilsk alle lommer. Finner det omsider* Akkurat idet far har satt inn kortet og begynt å taste koden, kommer mor som et snikende ullteppe inn fra sidelinjen med en muslibar på lur. Mor: «Ta med denne også.» Far: «argh. Jaja. Kan du slå inn denne også?» jeg: «*trekker pusten dypt* Det kan jeg vettu. Ikkeno problem. 😬Skal bare avbryte hele salget her og slå det inn på nytt jeg så😬..» Idet jeg ser lyset i enden av tunnelen hører jeg fra bakerst i køen: «herregud så trege dem er på denne stasjonen...går jo ikke framover...»

Jepp. Det er vi som trege. Er akkurat sånn det er. 

Anonymkode: 45e4b...d5c

 Hvor har du kjøpt all den tålmodigheten? Jeg hadde selvantent av irritasjon lenge før de kom til cheeseburgeren.

Anonymkode: 918d9...aaf

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2019 den 16.05, AnonymBruker skrev:

Akkurat , i dette tilfelle var jo kunden ufin og det er jo unødvendig 

Anonymkode: 5cba5...529

Den ansatte var ufin og masete. Når en kunde sier hun vil titte så la henne titte. Og hvorfor vet ikke de kassaansatte on tilbud? Er det så dårlig opplæring der du jobber?

La folk være ifred når de ber om å få være i fred. Det er ekstrem dårlig kundeservice å prøve å presse kunden eller mase på kunden.

Anbefaler deg å be sjefen gi dere et nytt kurs innen service.

Anonymkode: 73fcc...a61

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet på bensinstasjon i herrens mange år og fått min del av kundekjeft og finurlige kommentarer. Og vanvittig rive seg i håret irriterende kunder.

Den soleklare Favoritten:

- barnefamilie bakerst i en lang kø: far er utålmodig, nesten mer utålmodig enn de barna hans som løper sikksakk mellom kunder i butikken. «Herregud så trege dem er bak kassa her...går jo ikke framover..» hører jeg bakerst i køen. Far sukker og akker seg. Ser de nærmer seg kassen for hver kunde jeg ekspederer. ENDELIG er det hans tur. Han og konemor står nå i kassen, klare til å bestille middag for to voksne og to barn. Men hvor er barna? «Unger, nå må dere komme å si hva dere skal ha da!» (NÅ må de det?? Kunne ikke brukt ventetiden på å bestemme dere?) Barna kommer subbende litt etter litt. Unger: «Jeg vil ha bolle! Jeg vil ha is!» mor: «nei vi må ha ordentlig mat, bestem dere nå da..» far: «skal dere ha pølse? Åssen pølse vil dere ha? Grillpølse? Sånn stor pølse? Eller wienerpølse, sånn tynn?» unger: «jeg vil ha tynn pølse. Med lompe. Nei med brød. Nei med lompe. Nei med brød mener jeg.» far: «da ble det en wiener i lompe og en i brød. Hva skal du ha mor? ...mor?» (mor har vandret motstrøms bakover i køen og står nå med nesa i baguettedisken de nettopp har passert under ventetiden og klarer.altså.ikke.bestemme seg. Roastbiff eller skinke?? Valgets kvaler)  mor: «neei jeg er ikke sulten jeg, bare bestill til deg selv du.» far: «jeg tar en sånn dobbel cheeseburger jeg.» (denne kunne vært ferdig allerede hadde han bare bestilt denne først) Yes, sier jeg, var det alt? Noe å drikke feks? Far: «ja det var alt. Ja også drikke, ja. Unger gå å hent dere noe drikke.» Hele køen på 10-12 personer er nå spente vitner til to smårollinger som skal velge sitt eget drikke helt uten bistand. 4 og 5 åringen har ca 70 uliker varianter å velge mellom. Jeg kan like gjerne gå å ta lunsjpausen min sålenge. Ungene ender til slutt opp med hver sin kuli, med litt oppmuntring ifra far om å kjappe seg litt, og far kan nå endelig betale. Men hvor er bankkortet? «Mor, har du kortet mitt? Sikker på jeg tok det med inn...» *sjekker febrilsk alle lommer. Finner det omsider* Akkurat idet far har satt inn kortet og begynt å taste koden, kommer mor som et snikende ullteppe inn fra sidelinjen med en muslibar på lur. Mor: «Ta med denne også.» Far: «argh. Jaja. Kan du slå inn denne også?» jeg: «*trekker pusten dypt* Det kan jeg vettu. Ikkeno problem. 😬Skal bare avbryte hele salget her og slå det inn på nytt jeg så😬..» Idet jeg ser lyset i enden av tunnelen hører jeg fra bakerst i køen: «herregud så trege dem er på denne stasjonen...går jo ikke framover...»

Jepp. Det er vi som trege. Er akkurat sånn det er. 

Anonymkode: 45e4b...d5c

Uff...slitsomt ned sånne kunder.

Men jeg må si jeg stusser litt over at dette er en bensinstasjon og du har 10-12 Kunder i kø? Alle skjønner jo at dere burde vært flere på jobb når det er så mange i kø. En kiwi butikk kunne jeg forstått men en bensinstasjon? Ikke rart kundene blir oppgitt..

Anonymkode: 73fcc...a61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet du..Jeg tror endel butikkansatte hadde også hatt godt av å ta servicekurs...Jeg vil si at omtrent 40% av butikkansatte er sure og lurte. Sier ikke hei osv så det at de jobber i servicebransjen og selv ikke klarer å yte service beviser jo bare at det at de har jobbet med noe gjør dem ikke bedre. De får ikke mer empati eller noe. 

Man merker godt forskjell fra servicenivået i Norge vs feks i Sverige.

Jernia sjefen har rett. Kunder har blitt misbrukt for lenge. Er altfor mange ansatte som ikke kan det de skal kunne, er sure osv...

Anonymkode: 73fcc...a61

Om du leser i denne tråden eller den tilsvarende med ting ansatte sier, så ser du at det absolutt ikke er alle som vil bli sagt hei til en gang!🙈 Kan det også være at de "sure" ansatte rett og slett er dritt lei folk som behandler dem som luft, mindre verdt, tjenere eller lignende? Er enig at ikke alle disse nødvendigvis passer inn i service-yrker, men det er grenser for hvor mye dritt man skal måtte ta i mot i løpet av en dag før man ikke orker å være på topp lenger!

Selv gjør jeg det til min misjon og være i overkant hyggelig mot dritt-kunder for å prøve og snu instillingen deres. Men av og til får man bare nok og vil ha dem ut av butikken/restauranten så fort som mulig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet på bensinstasjon i herrens mange år og fått min del av kundekjeft og finurlige kommentarer. Og vanvittig rive seg i håret irriterende kunder.

Den soleklare Favoritten:

- barnefamilie bakerst i en lang kø: far er utålmodig, nesten mer utålmodig enn de barna hans som løper sikksakk mellom kunder i butikken. «Herregud så trege dem er bak kassa her...går jo ikke framover..» hører jeg bakerst i køen. Far sukker og akker seg. Ser de nærmer seg kassen for hver kunde jeg ekspederer. ENDELIG er det hans tur. Han og konemor står nå i kassen, klare til å bestille middag for to voksne og to barn. Men hvor er barna? «Unger, nå må dere komme å si hva dere skal ha da!» (NÅ må de det?? Kunne ikke brukt ventetiden på å bestemme dere?) Barna kommer subbende litt etter litt. Unger: «Jeg vil ha bolle! Jeg vil ha is!» mor: «nei vi må ha ordentlig mat, bestem dere nå da..» far: «skal dere ha pølse? Åssen pølse vil dere ha? Grillpølse? Sånn stor pølse? Eller wienerpølse, sånn tynn?» unger: «jeg vil ha tynn pølse. Med lompe. Nei med brød. Nei med lompe. Nei med brød mener jeg.» far: «da ble det en wiener i lompe og en i brød. Hva skal du ha mor? ...mor?» (mor har vandret motstrøms bakover i køen og står nå med nesa i baguettedisken de nettopp har passert under ventetiden og klarer.altså.ikke.bestemme seg. Roastbiff eller skinke?? Valgets kvaler)  mor: «neei jeg er ikke sulten jeg, bare bestill til deg selv du.» far: «jeg tar en sånn dobbel cheeseburger jeg.» (denne kunne vært ferdig allerede hadde han bare bestilt denne først) Yes, sier jeg, var det alt? Noe å drikke feks? Far: «ja det var alt. Ja også drikke, ja. Unger gå å hent dere noe drikke.» Hele køen på 10-12 personer er nå spente vitner til to smårollinger som skal velge sitt eget drikke helt uten bistand. 4 og 5 åringen har ca 70 uliker varianter å velge mellom. Jeg kan like gjerne gå å ta lunsjpausen min sålenge. Ungene ender til slutt opp med hver sin kuli, med litt oppmuntring ifra far om å kjappe seg litt, og far kan nå endelig betale. Men hvor er bankkortet? «Mor, har du kortet mitt? Sikker på jeg tok det med inn...» *sjekker febrilsk alle lommer. Finner det omsider* Akkurat idet far har satt inn kortet og begynt å taste koden, kommer mor som et snikende ullteppe inn fra sidelinjen med en muslibar på lur. Mor: «Ta med denne også.» Far: «argh. Jaja. Kan du slå inn denne også?» jeg: «*trekker pusten dypt* Det kan jeg vettu. Ikkeno problem. 😬Skal bare avbryte hele salget her og slå det inn på nytt jeg så😬..» Idet jeg ser lyset i enden av tunnelen hører jeg fra bakerst i køen: «herregud så trege dem er på denne stasjonen...går jo ikke framover...»

Jepp. Det er vi som trege. Er akkurat sånn det er. 

Anonymkode: 45e4b...d5c

Jeg dør!! Du har min største sympati!! Har ikke jobbet i butikk selv, men ser ofte hvordan folk oppfører seg. Mener selv jeg aldri har vært en irriterende/fæl/travel/treg kunde fordi jeg vet det finnes så jævla mange av dem! 

Anonymkode: 9a33d...cbb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uff...slitsomt ned sånne kunder.

Men jeg må si jeg stusser litt over at dette er en bensinstasjon og du har 10-12 Kunder i kø? Alle skjønner jo at dere burde vært flere på jobb når det er så mange i kø. En kiwi butikk kunne jeg forstått men en bensinstasjon? Ikke rart kundene blir oppgitt..

Anonymkode: 73fcc...a61

Hehe, er ikke uvanlig med sånn kø nei. Men så er det gjerne 2-5 stk i følge, og alle står i køen (også et irritasjonsmoment😂 whyyy, whyy kan ikke én person i familien samle inn alle bestillingene på forhånd og så stille seg i køen alene🤷🏻‍♀️). Men ikke rart køen hoper seg opp når de færreste har bestemt seg innen de kommer fram til kassen. Og det tar ikke de som sitter på budsjettene (og bestemmer hvor mange ansatte som trengs på jobb) hensyn til desverre..

Anonymkode: 45e4b...d5c

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uff...slitsomt ned sånne kunder.

Men jeg må si jeg stusser litt over at dette er en bensinstasjon og du har 10-12 Kunder i kø? Alle skjønner jo at dere burde vært flere på jobb når det er så mange i kø. En kiwi butikk kunne jeg forstått men en bensinstasjon? Ikke rart kundene blir oppgitt..

Anonymkode: 73fcc...a61

Jobber også på bensinstasjon og vi har bare en kasse. Så flere på jobb blir overflødig. 

Anonymkode: fc249...e74

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Hvor har du kjøpt all den tålmodigheten? Jeg hadde selvantent av irritasjon lenge før de kom til cheeseburgeren.

Anonymkode: 918d9...aaf

Jeg er immun mot treigpeiser etter 10 år bak kassen. Får dessuten i situasjoner som denne god tid til å gruble over egne livsvalg, mens jeg venter på at de skal bestemme seg for tykk eller tynn pølse, mat eller ikke mat. Som at det blir feks ikke 10 år til på meg i denne bransjen.

Anonymkode: 45e4b...d5c

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden jobbet jeg på et serveringssted på Tusenfryd. Var under Norway cup perioden,dvs mye folk. Kom et helt fotball lag for å bestille mat. Eller rettelse trenerne skulle bestille mat med hjelp fra alle på laget. Fordi ingen hadde bestemt seg for mat. Og når de endelig hadde bestemt seg,så ombestemte dem seg!!! Systemet var også sånn at man la inn meny med det man skulle ha og ikke noe spesifikk drikke. Men trenerne måtte ha med hva per,Pål og Ola og alle skulle ha til drikke. Til tross for at jeg så at han måtte vente litt med det. Jeg drev fortsatt å plotta inn de forskjellige menyene.

Når jeg endelig var ferdig med å få inn alle de over 20 menyene, så hadde de ikke nok penger!! Da trakk de seg ut av spisestedet og startet å bla opp mer penger. Ungene fortsatt på slep. 

Siden det sto fler i køen måtte jeg slette alt (var ikke noe mulighet for å lagre bestillingen midlertidig) ekspedere ny gjest. Jeg gikk heldigvis til lunsj da,så kollagen min fikk æren av å legge inn alle menyene på nytt...

Anonymkode: 5611c...73b

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her forleden fikk jeg først kjeft for at butikken har begynt å få inn sommerklær, det er tross alt vår nå og IKKE sommer!

Samme kunden begynte så å klaske meg på overarmen og sa "alle vi tjukke har så stygge armer! Kjempe stygge! Det har du og sikkert"

 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg handler som regel inn til helgen på fredager for å unngå køer. Men i dag gjorde jeg et unntak, og riktignok var det kø i alle tre kassene. Greit nok, det må en jo tåle. Men fyttesøren. I en av køene står det en godt voksen mann, og han klager høylydt på køen. Altså, det var ikke mer akkurat de lengste køene heller. Når du oppfører seg sånn så snur jo folk seg og ser på vedkommende. Mange vekslet blikk og ristet diskré på hodet. Men det han sa da han kom til kassa var ikke bare dumt. Det var frekt og bare helt på viddene. Han sto med en sixpack øl og en pakke med noe kjøttgreier. Og da han kom til kassa, så satt han sixpacken på båndet og sa høyt til hun i kassa : jeg skal ha halvparten og du har å dele den! 

Og hun : detdet burde du gjort selv altså, for det er kø og egentlig ikke min jobb. Men greit". Og han fortsatte "Ja når dere ikke evner å selge enkeltvis så får dere ta følgene!"  Da hun ikke kassa spurte om han trengte pose, svarte han "Hva tror du, ser det ut som at jeg har noe annet å være dette i?"

Jeg!! Hva feiler noen folk. Vi var flere som glodde på ham, og da så han på oss og spurte hva vi glodde på. Hadde håpet vi alle sa i kor "En drittsekk", men...

Heldigvis tok hun i kassa det på en fin måte. Hun var proff, men fysøren. Mye rart og frekt de må høre! 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bor i Oslo, og der henter man poser til kildesortering på butikken. I går skulle jeg hente nye, siden jeg var helt tom hjemme. Posene er gratis, og jeg tenkte egentlig bare å svinge innom butikken og hente uten  å kjøpe noe. Men på stativet der posene ligger, stod det et stort skilt om at posene må bli slått inn i kassa. Så stilte jeg meg i køen. Jeg hadde masse å bære på og kjøpte derfor ikke med meg noe mer.  Da jeg kom til kassa himlet han som stod der, tydelig med øynene, og sukket oppgitt. Jeg ble litt overrasket over den reaksjonen ...

Var jeg en dum kunde her?

Anonymkode: 1be29...a42

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg ikke. Kan skjønne de ansatte kan synes det er litt 'dumt' for butikken sin del, men når systemet er slik så er det ikke dumt å gjøre som du.

Anonymkode: 3e488...a3b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

*dytte litt*
Noen som har historier å dele etter påskehandelen? :)

Ikke direkte påskerelatert eller hva kunder sier, men gjør:
Hva er greien med de som begynner å lempe varer på båndet bak meg, før jeg er ferdig med å legge på mine?
Jeg mener, jeg står med halvfull handlevogn eller kurv og legger på båndet og det bør være rimelig åpenbart at jeg ikke er ferdig ennå :sukk:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"DET ER TOMT FOR SMÅGODT!! DERE MÅ JO FYLLE PÅ" 

15 min før stengetid og laang kø i alle kasser.. påfyll hele dagen men nå var vi rett og slett tomme 😕

Anonymkode: 4bd4e...f45

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...