Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Sugar&Spice skrev:

I dag var det en kunde som ble fly forbanna fordi vi var utsolgt for morsdagskort 40 minutter før stengetid siste dagen før morsdag.

Jeg orker ikke engang skrive hele historien, jeg blir så sykt provosert av hvordan hun oppførte seg, og jeg vurderer oppriktig å slutte i jobben min fordi nå er jeg så forbanna drittfuckingslei av å stå bak kassen og ta i mot søppel, oppgulp og faenskap av uoppdratte mennesker som ikke har klart å planlegge dagen/uken sin LITT bedre!!!!!!!!!!!!!! og ha klart å karre seg ut døren før i aller siste sekund, og så spytter ut at det er min jævla feil at vi er utsolgt for morsdagskort rett før stengetid.

Så var hun jaggu meg så frekk at hun kjeftet på meg, og da jeg begynte å fortelle HVORFOR det var tomt overså hun meg, snudde tvert på hælen og strente ut mens hun fortsatte(!) å hoie ut hvor jævlige vi var som ikke hadde tatt inn nok kort.

Vet du hva. Jeg er så drittlei av kunder jeg. Så. jævlig. drittlei.

For en hurpe 😂 Hun kunne jo ha brukt hodet og kjøpe et "vanlig" blomsterkort ol. Snakk om overreaksjon.

Anonymkode: 55670...412

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Sugar&Spice skrev:

I dag var det en kunde som ble fly forbanna fordi vi var utsolgt for morsdagskort 40 minutter før stengetid siste dagen før morsdag.

Jeg orker ikke engang skrive hele historien, jeg blir så sykt provosert av hvordan hun oppførte seg, og jeg vurderer oppriktig å slutte i jobben min fordi nå er jeg så forbanna drittfuckingslei av å stå bak kassen og ta i mot søppel, oppgulp og faenskap av uoppdratte mennesker som ikke har klart å planlegge dagen/uken sin LITT bedre!!!!!!!!!!!!!! og ha klart å karre seg ut døren før i aller siste sekund, og så spytter ut at det er min jævla feil at vi er utsolgt for morsdagskort rett før stengetid.

Så var hun jaggu meg så frekk at hun kjeftet på meg, og da jeg begynte å fortelle HVORFOR det var tomt overså hun meg, snudde tvert på hælen og strente ut mens hun fortsatte(!) å hoie ut hvor jævlige vi var som ikke hadde tatt inn nok kort.

Vet du hva. Jeg er så drittlei av kunder jeg. Så. jævlig. drittlei.

Dette minner meg om da jeg jobbet i butikk i ungdommen. Det er drøyt hvor mye dritt man skal måtte ta fra kunder. Har blitt skjelt ut og blitt kalt ER DU HELT DUM ELLER på grunn av prisnivå, som jeg ikke kunne noe for selvfølgelig, og når salgsvarer blir utsolgt kommer det ekstra mye guffe fram i folk: NÅ HAR JEG GÅTT HELT HJEMMEFRA FOR Å KJØPE DENNE VAREN PÅ TILBUD, OG SÅ HAR DU IKKE FLERE IGJEN TIL MEG!!! DET GÅR IKKE AN Å AVERTERE I KUNDEAVISEN (som ble gitt ut for flere dager siden) OM TILBUD NÅR DERE IKKE KLARER Å HOLDE IGJEN LITT PÅ VARENE! DU BURDE SKAMME DEG!

Jeg har også opplevd lignende som "bæsje på gulvet-historien" lenger bak i tråden. Herlig.

Overlykkelig for at jeg ikke jobber i et serviceyrke lenger. På grunn av kundene.

Endret av janeikanskje
Publiserte for tidlig.
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2019 den 23.53, Cottonball skrev:

Vanlig og vanlig...

Kunde: hvor finner jeg lys?

Meg:  hvilke lys tenker du på?

Kunde: vanlige lys

Meg: kubbelys, telys, kronelys, festlys?

Kunde: helt vanlige lys!

Etter mye om og men pekte hun på noen kronelys, men ho lurte på om jeg hadde noen som var lengre. Jeg har kunder som mener alt fra kubbelys til telys er "vanlige lys". Bedre om de heller spørr "har du lange lys,/små lys?" Isteden for å bli lettere irritert på meg når jeg ikke vet hva vanlige lys er 🙈

Hvis damen var over 50 så var det helt sikkert kronelys hun lurte på når hun sa vanlige lys. Stearinlys var det samme som lange lys i «gamledager» 😁 Skulle hun hatt kubbelys eller te-lys hadde hun helt sikkert spesifisert det 👍🏻😉

Anonymkode: 7fbce...091

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet tidligere et sted med pakkeutlevering

 

Kunde: jeg skal hente pakke

*går for å hente håndterminalen* ja, et øyebli-

Kunde: Koden er femtrefireninittenåttiseksfem

Spør om de kan gjenta dette, ettersom noen av tallene gikk meg hus forbi

Kunde: Fee-eeem. Tree-eee. Fiii-reee..

Jada, du må gjerne tenke jeg er håpløs som ber deg gjenta, men du trenger ikke snakke til meg som om jeg er tilbakestående. Nærmere halvparten av disse pakkekundene holdt på slik. Jeg venter selv alltid med å oppgi hentekoden til jeg ser den ansatte er klar.

Glad jeg er ferdig i den jobben 😊

Anonymkode: df5da...570

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobbet tidligere et sted med pakkeutlevering

 

Kunde: jeg skal hente pakke

*går for å hente håndterminalen* ja, et øyebli-

Kunde: Koden er femtrefireninittenåttiseksfem

Spør om de kan gjenta dette, ettersom noen av tallene gikk meg hus forbi

Kunde: Fee-eeem. Tree-eee. Fiii-reee..

Jada, du må gjerne tenke jeg er håpløs som ber deg gjenta, men du trenger ikke snakke til meg som om jeg er tilbakestående. Nærmere halvparten av disse pakkekundene holdt på slik. Jeg venter selv alltid med å oppgi hentekoden til jeg ser den ansatte er klar.

Glad jeg er ferdig i den jobben 😊

Anonymkode: df5da...570

Jeg også, men da ser mange av de ansatte skikkelig dumt på meg for å ikke si koden i det sekundet de er klar. Enkel kommunikasjon er tydeligvis vanskelig for både flere kunder og ansatte. :glare:

Anonymkode: 4eee8...56a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om det var vi to involverte kundene som var fjerne/distre eller den ansatte. Men jeg synes den var litt morsom. Samtidig synes jeg det er utrolig at man ikke reagerte på prisen.. Her er situasjonen:

Jeg hadde fylt bensin på pumpe 1 pålydende 350 kr.. Skulle betale i kassen, men måtte noe innmari på do så jeg gikk på do før jeg gikk til kassen...

jeg går til kassen " Hei skal betale bensin for 350 kr på pumpe 1" . Damen i kassa får et rart uttrykk... 

Kassadame: "Ja det har han mannen bak deg betalt! Jeg har slått inn feil,han skulle bare betale kaffe" Han sto og hadde samtale med venner så han var ikke dratt...

Jeg begynner å le. Både jeg og kassadama henvender seg til mannen. Jeg smiler og sier " Du synes ikke kaffekoppen var veldig dyr i dag?"

Mannen: Nei...(skjønner ikke hva jeg mener)

Kassadamen forklarer han at hun slo inn min bensin når han betalte kaffe. Men han skulle få igjen pengene. Alle lo.

 

men jeg fatter ikke hvordan kan du betale det tidobbelte av kaffen uten å reagere? Skylde på tidlig morgen og distre...🤣.

 

Ellers er jeg nok en av de som sier unskyld jobber du her? Fordi den får samtalen i gang. Men skal slutte med det.

 

 

 

Anonymkode: ecda7...383

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎07‎.‎02‎.‎2019 den 17.22, AnonymBruker skrev:

Dere får drive litt opplæring på kundene. 

Kunde: Jeg skal ha vanlig x. 

Du: Alternativ 1, alternativ 2 eller alternativ 3?

Kunde: Jeg skal ha vanlig.

Du: Ja, alternativ 1, alternativ 2 eller alternativ 3? *service-smil*. Alle er vanlige skjønner du. 

*Gjenta til kunden tar et valg* 

Du: Åja. Den ja. Skal du ha en av de andre vanlige x også? Eller bare [korrekt navn på vare kunden valgte]? *service-smil* 

 

Det fungerte glimrende da jeg jobbet på café. Var en liten plass, så mye av de samme gjengangerne. De lærte fort å presisere hvilken dressing, kaffe eller avis de ville ha. Jeg gadd ikke holde på med noen gjettelek, så jeg presenterte alternativene og serverte service-gliset til de ga opp med å repetere "vanlig" og fant viljen til å presisere hva de skulle ha. 

Anonymkode: 39f55...e40

Skulle gjerne ha fulgt ditt eksempel og dressert kundene på denne måten, men når man for det meste har kunder som ikke er gjengangere og køen i tillegg er lang som et vondt år, kan man ikke ta seg tid til det. Men igjen, skulle gjerne ha gjort det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg er tilgitt om jeg slenger inn en kundehistorie.

Jeg står først i kassa på Rema. Med meg har jeg en handlevogn jeg har putta bilstolen med babyen oppi, samt to varer(bleiepakke og MME). Babyen er utålmodig, så jeg er ganske stressa og vil bare komme meg fortest mulig ut av butikken. Akkurat da jeg skal til å legge de to varene mine på båndet da jeg hører noen som sier "unnskyld, kan jeg gå før deg?", så jeg ser opp og ser ei dame med armene fulle av varer. Jeg ble så satt ut at jeg slapp henne fram. Hadde jeg stått der med en handlevogn full av varer så hadde jeg skjønt litt mer at hun spurte... faktisk så pleier jeg jo å slippe folk foran meg dersom de har en eller to varer i hendene og jeg står der med full vogn. Men når jeg har to varer og en utålmodig baby, så skulle jeg jo tro at folk bak meg i køen skjønner at det går fort og at jeg gjerne vil ut fort. Kanskje vedkommende ikke så hva som egentlig var oppi vogna... eller kanskje hun måtte rekke en buss eller fryktelig på do :klo:  . Kassadama fikk det også med seg, for hun kommenterte  "Det pleier jo å være motsatt... at man slipper fram de med få varer og små babyer heller enn å putte de lengre bak i køen". Da virka det som om dama ble litt brydd gitt :ler: 

Anonymkode: 27331...fac

Endret av ninab82
ryddet for avsporing
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Fælt å tenke på men alle disse kundene er også mennesker.... men betviler at de noensinne har jobbet i kundeservice selv? 

 

Husker jeg var på shopping med en venninne som omtrent bare kastet klær på gulvet og ikke ryddet opp etter seg - jeg spurte hvorfor og hun svarte : «det er jobben til personalet» - 

eh nei, man oppfører seg som folk og ikke en drittunge.... personalet har mange flere oppgaver enn å plukke opp klær fra gulvet etter frekke og late kunder! 

Anonymkode: 8abb3...e33

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg jobber nå har vi fin parkett på gulvet, og det er helt UTROLIG hvor mange kunder som spankulerer inn med de heftigste pigg-skoene....! Jeg blir like perpleks hver gang - spesielt når kunden blir nærmest furten når jeg ber de ta av piggene... (altså tråkker de rundt med piggene i sin egen stue? Tviler sterkt ?!)

Anonymkode: 8abb3...e33

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.2.2019 den 13.44, AnonymBruker skrev:

Ei venninne som jobbet som ekstrahjelp i matbutikk har fortalt denne historien:

En pappa og en liten gutt var innom butikken og spurte venninna mi om det var et toalett der som de kunne bruke. Hun sa som sant var at dessverre hadde de ikke kundetoalett, men pekte over gata og viste hvor de offentlige toalettene var (ikke langt). 

Da ble pappaen fly forbanna (var sikkert stressa fordi poden måtte på do, men likevel) og sa: "bare sett deg på gulvet og bæsj du, Jon, så får butikkdama tørke opp".

Jeg ble sjokkert da jeg hørte det. Det er sikkert dritkjipt at ungen må drite når man er ute på tur, men man kan jo oppføre seg som folk likevel. Venninna mi var ung og ny og hadde fått beskjed om at ansattetoalettet ikke skulle lånes ut til kunder. Huff

Anonymkode: e6dea...7f1

What the.... fy f.

Anonymkode: 360fc...3a6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her jeg jobber nå har vi fin parkett på gulvet, og det er helt UTROLIG hvor mange kunder som spankulerer inn med de heftigste pigg-skoene....! Jeg blir like perpleks hver gang - spesielt når kunden blir nærmest furten når jeg ber de ta av piggene... (altså tråkker de rundt med piggene i sin egen stue? Tviler sterkt ?!)

Anonymkode: 8abb3...e33

Hva slags  type bedrift er dette egentlig? Jeg går med piggsko ute nå, det er jo helt hinsides glatt og somoftest har jeg en baby i bæresjal også som jeg gjerne vil unngå å tryne på. Tar gjerne av skoene hvis det er et sånt type sted det er vanlig å ta av utesko eller bruke skopose, men i en vanlig butikk eller lignende er det vel lurt med et litt mer hardført golv? 

Anonymkode: 27331...fac

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her jeg jobber nå har vi fin parkett på gulvet, og det er helt UTROLIG hvor mange kunder som spankulerer inn med de heftigste pigg-skoene....! Jeg blir like perpleks hver gang - spesielt når kunden blir nærmest furten når jeg ber de ta av piggene... (altså tråkker de rundt med piggene i sin egen stue? Tviler sterkt ?!)

Anonymkode: 8abb3...e33

Jeg tar bare av piggene dersom det finnes en godt synlig sitteplass ved inngangen så jeg faktisk klarer å ta dem av. Det er overraskende mange steder hvor dette ikke finnes, det er faktisk ikke vanskeligere enn å sette en stol ved døra i holke-sesongen.

Anonymkode: 8d2a2...a4d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags  type bedrift er dette egentlig? Jeg går med piggsko ute nå, det er jo helt hinsides glatt og somoftest har jeg en baby i bæresjal også som jeg gjerne vil unngå å tryne på. Tar gjerne av skoene hvis det er et sånt type sted det er vanlig å ta av utesko eller bruke skopose, men i en vanlig butikk eller lignende er det vel lurt med et litt mer hardført golv? 

Anonymkode: 27331...fac

Men om du skal bevege deg innendørs har du vel vett til å ha fottøy som ikke ødelegger normale gulv? Ikke engang fliser har vel godt av å bli utsatt for piggsko? 

Piggsko er greit utendørs, men på handletur mener jeg det er avtakbare brodder á la dette som gjelder. (Tilfeldig valgt merke som jeg ikke har prøvd, men jeg har gode erfaringer med denne typen.) 

Anonymkode: 4332f...8a3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det en kunde som var på jakt etter "En pringles dagbok" :fnise: 

Jeg fikk veldig lyst på Pringles-chips og hentet "En pingles dagbok" fra bokhyllen til henne :fnise: 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men synes det nesten burde vært lovpålagt at alle MÅ jobbe i butikk i løpet av livet sitt! Dette hadde gjort at kundene kunne hatt litt mer empati for de ansatte, og kanskje behandlet folk med normal folkeskikk. Blir mer overrasket over kunder som er hyggelige enn kunder som ikke er det, for hyggelige folk er desverre ikke i flertall!🙈

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men om du skal bevege deg innendørs har du vel vett til å ha fottøy som ikke ødelegger normale gulv? Ikke engang fliser har vel godt av å bli utsatt for piggsko? 

Piggsko er greit utendørs, men på handletur mener jeg det er avtakbare brodder á la dette som gjelder. (Tilfeldig valgt merke som jeg ikke har prøvd, men jeg har gode erfaringer med denne typen.) 

Anonymkode: 4332f...8a3

Om jeg skal gå mest ute og en svipptur innom butikken, blir det piggsko her altså. Så får jeg heller bare være vettløs. 

Anonymkode: 27331...fac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...