Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Når kunder ber deg se etter noe på lager som man vet er der, man går inn for å finne det--

Så har de dratt uten det de ville ha. Jeg brukte kanskje to minutter på å lete, men det er vel for lang tid(?). :klo:

De ombestemte seg muligens, men skal si man ser og føler litt dust ut stående nesten svett med to sekspakninger Pepsi Max som man måtte flytte på masse annet for å finne frem til.

Så sier en kollega at "De? Nei de dro for et minutt siden."

Meg: *Hvisker stille* Faen da.

Kollega: :fnise:

Anonymkode: fcf6a...fca

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 hours ago, Sugar&Spice said:

Vi hadde "vanlig konvolutt"-diskusjonen tidligere, og konkluderte vel med da og at "vanlig konvolutt" betyr helt forskjellige ting. Det samme med lys. Det samme med lottokupong. Det samme med cola. Det samme med ALT som man sier er "vanlig".

At Softkitty bastant mener at "vanlig er..." gjør jo frustrasjonen bare enda større. BARE FORDI EN SYNS AT X ER VANLIG, BETYR IKKE AT NESTEMANN IKKE MENER AT Y ER VANLIG.

Det er jo NETTOPP der frustrasjonen til oss som jobber i butikk ligger :bond:  er det såå vanskelig å forstå :bond: 

Men du misforstår meg :) Det er jo ikke JEG som mener at det er vanlig. Stearinlys er stearinlys ikke kubbelys, Cola er Cola ikke Cola Zero.. Jeg går jo ikke ut fra mine preferanser eller hva jeg pleier å bruke, men sier at mange varer har en default eller en ordinær vare som jeg mener er bestemt av samfunnet. IKKE personlig preferanse eller det en enkelt person bruker mest. (Men kan forstå at det kanskje kan variere mellom regioner, jeg har bare bodd på østlandet) Da mener jeg at det er dum kunde kun dersom man spør om vanlig og ikke mener denne, kunder bør forstå at ansatt ikke vet hva du pleier å bruke (feks for røyk og konvolutt), det skjønner jo jeg og. Likevel - hadde aldri kommet på at jeg måtte presisere "kronlys" eller "Cola med sukker" fordi jeg mener det er typiske eksempler på varer med en faktisk standard-variant. MEN sorry for å avspore hehe.

(PS: Jeg har jobbet i butikk selv altså. Men det er lenge siden så jeg har ikke så mange morsomme historier men skal bidra om jeg kommer på noen :) )

 

Anonymkode: de68c...138

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Men du misforstår meg :) (......)

Mente ikke å være anonym sukk. #dum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men du misforstår meg :) Det er jo ikke JEG som mener at det er vanlig. Stearinlys er stearinlys ikke kubbelys, Cola er Cola ikke Cola Zero.. Jeg går jo ikke ut fra mine preferanser eller hva jeg pleier å bruke, men sier at mange varer har en default eller en ordinær vare som jeg mener er bestemt av samfunnet. IKKE personlig preferanse eller det en enkelt person bruker mest. (Men kan forstå at det kanskje kan variere mellom regioner, jeg har bare bodd på østlandet) Da mener jeg at det er dum kunde kun dersom man spør om vanlig og ikke mener denne, kunder bør forstå at ansatt ikke vet hva du pleier å bruke (feks for røyk og konvolutt), det skjønner jo jeg og. Likevel - hadde aldri kommet på at jeg måtte presisere "kronlys" eller "Cola med sukker" fordi jeg mener det er typiske eksempler på varer med en faktisk standard-variant. MEN sorry for å avspore hehe.

(PS: Jeg har jobbet i butikk selv altså. Men det er lenge siden så jeg har ikke så mange morsomme historier men skal bidra om jeg kommer på noen :) )

 

Anonymkode: de68c...138

Altså, jeg forventet aldri at kunden skulle vite hva et kronelys var, men hun kunne da ha svart "lange lys" isteden for å bare si "vanlige lys" 20 ganger 😂 og om man spørr etter et stearinlys kan jeg heller ikke bare gå å finne det jeg mener passer dem, da det er stearin i alle våre lys, og for all del kanskje kunden ville ha telys i 100% stearin? Har hatt de som skal ha det og brukte ordet "stearinlys". For å avslutte, når kunden sier "vanlige lys" og jeg spørr "hvilken type vil du ha" og kunden sier "vanlige lys" igjen så kommer vi jo ingen vei. Hadde kunden bare svart "lange, tykke eller små" så hadde det vært så mye lettere. Jeg sier ikke at de er nødt til å svare "ja jeg skal ha et kronelys " for at jeg skal bli happy 😂

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Sphynx skrev:

Hold dere fast! ...Jeg har blitt sjekket opp på jobb, eller noe sånt.

Det kom inn en kunde som jobber på matbutikken jeg pleier å handle i.

Kunde: Hei, husker du meg, jeg var her for en stund siden og kjøpte noen skjorter?
Meg: Hei, ja, du jobber jo i matbutikken.

Også ser vi på noen skjorter han vil prøve. Han står i prøverommet og prøver mens vi har en samtale.

Kunde: Jeg har ikke dame for øyeblikket.
Meg: Jammen det går bra, jeg har heller ikke dame. (Også ler jeg litt, det gjør ikke han.)
Kunde: Jeg hadde en fuckfriend da, hun var skikkelig tykk.
Meg: Ehm. Ja hokai.
Kunde: Jeg pleide bare å like tynne og pene damer før vettu, men etter henne så klarer jeg bare å ha sex med tykke damer.
Meg: Åja. Okei... (Vet liksom ikke helt hva jeg skal si.)

Kunden kommer ut å viser seg fram i skjorten og vi diskuterte størrelsen, den var litt stor for han, men vi hadde ikke mindre på lager. Så han går inn igjen for å skifte. Når han har skiftet og kommer ut igjen begynner han å studere meg fra topp til tå. Når du bare ser at blikket går opp og ned. Så ubehagelig!

Kunde mens han ser på meg: Tykke damer er ikke så pene, men de er så gode å knulle fordi de er varme, myke og alt det der.

Thank youuuuuuuuuu.
Jeg tar en omvei på vei hjem for å handle i en annen butikk nå.

 

ehhh...atte hva?  mistet litt munn og mæle her. Jeg hadde ikke bare byttet matbutikk, tror jeg hadde byttet kjede også...og hadde ringt vekteren neste gang han komm inn i min butikk.

Anonymkode: bfb04...719

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ehhh...atte hva?  mistet litt munn og mæle her. Jeg hadde ikke bare byttet matbutikk, tror jeg hadde byttet kjede også...og hadde ringt vekteren neste gang han komm inn i min butikk.

Anonymkode: bfb04...719

Har vurdert å ta det opp med sjefen hans, men får se om det eventuelt skjer igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sphynx skrev:

Har vurdert å ta det opp med sjefen hans, men får se om det eventuelt skjer igjen.

Nå spøker du, håper jeg? Dette var noe han gjorde i sin fritid, og det har sjefen hans INGENTING med. Like lite som om han prøvde seg på deg ute på byen.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sphynx skrev:

Har vurdert å ta det opp med sjefen hans, men får se om det eventuelt skjer igjen.

Enig i han over, dette skjedde jo ikke i arbeidstiden på hans arbeidsplass. Du må nok heller enten lær deg å stå opp for deg og selv og si at du ikke ønsker slike slibrige kommentarer (om han gjør det igjen). Men sjefen hans har ingenting med dette å gjøre. 

Anonymkode: 5084a...4e2

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Vox_populi skrev:

Nå spøker du, håper jeg? Dette var noe han gjorde i sin fritid, og det har sjefen hans INGENTING med. Like lite som om han prøvde seg på deg ute på byen.

 

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i han over, dette skjedde jo ikke i arbeidstiden på hans arbeidsplass. Du må nok heller enten lær deg å stå opp for deg og selv og si at du ikke ønsker slike slibrige kommentarer (om han gjør det igjen). Men sjefen hans har ingenting med dette å gjøre. 

Anonymkode: 5084a...4e2

Uenig. Dette er jo en person han har møtt via jobb og som han i utgangspunktet kun har en forretningsmessig relasjon til. Konsekvensen av oppførselen hans er jo at bedriften han jobber for mister en kunde.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
43 minutter siden, Sphynx skrev:

Har vurdert å ta det opp med sjefen hans, men får se om det eventuelt skjer igjen.

Du overdriver veldig hvis du tar det opp med sjefen hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Vox_populi skrev:

Nå spøker du, håper jeg? Dette var noe han gjorde i sin fritid, og det har sjefen hans INGENTING med. Like lite som om han prøvde seg på deg ute på byen.

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i han over, dette skjedde jo ikke i arbeidstiden på hans arbeidsplass. Du må nok heller enten lær deg å stå opp for deg og selv og si at du ikke ønsker slike slibrige kommentarer (om han gjør det igjen). Men sjefen hans har ingenting med dette å gjøre. 

Anonymkode: 5084a...4e2

Jøss. Lære deg å stå opp for deg selv. Takk for den.

Og det er nettopp derfor jeg ikke tilkalte vekter eller har sakt i fra til noen, fordi han prøvde seg på meg, på en sykt ekkel måte, men uansett. Så jeg ser ikke noen grunn, men mindre dette er noe som skjer flere ganger. Og jeg tror egentlig sjefen ville likt å vite om det, hvis han mister kunder på grunn av den ansatte. 🤐

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Synne-Marie skrev:

 

Uenig. Dette er jo en person han har møtt via jobb og som han i utgangspunktet kun har en forretningsmessig relasjon til. Konsekvensen av oppførselen hans er jo at bedriften han jobber for mister en kunde.

Ja, det er nettopp det, så det blir litt vanskelig. Satser på at det var et merksnodig engangstilfelle og at det ikke blir en sak ut av det. Likevel en god historie å komme med på KG for å sette igang en diskusjon... :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
9 minutter siden, Sphynx skrev:

Og jeg tror egentlig sjefen ville likt å vite om det, hvis han mister kunder på grunn av den ansatte.

Hvis du tror det å miste en eneste kunde er et problem så tar du deg selv veldig høytidelig. enkeltstående kunder har ingenting å si for en butikk som kanskje har tusenvis av kunder hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, padawan skrev:

Hvis du tror det å miste en eneste kunde er et problem så tar du deg selv veldig høytidelig. enkeltstående kunder har ingenting å si for en butikk som kanskje har tusenvis av kunder hver dag. 

Vel, kanskje det er flere tykke damer som handler der som blir utsatt som det samme som meg :) Hvis mange tykke damer plutselig stopper å handler der, blir det godt synelig, fordi vi tar mye plass! :)
Pluss at vi spiser ekstra mye mat, så det er mulig for å tape en del penger i en matbutikk ;)

Endret av Sphynx
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Sphynx skrev:

Vel, kanskje det er flere tykke damer som handler der som blir utsatt som det samme som meg :) Hvis mange tykke damer plutselig stopper å handler der, blir det godt synelig, fordi vi tar mye plass! :)
Pluss at vi spiser ekstra mye mat, så det er mulig for å tape en del penger i en matbutikk ;)

🤣🤣👏👏

Anonymkode: cf22e...588

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i blomsterbutikk, og det verste er folk som spør "Er disse gamle??", hvis det er en bukett som koster lite for eksempel. "Nei, vi kan ikke selge gamle varer." Eller de som sier "Du må pakke blomstene godt inn!!!! Det er kaldt ute!!!!" Ja, takk, det er jeg klar over. Jeg har også vært utendørs i dag og vet det er vinter og kaldt. Her pakker vi inn alt uansett. ÅÅ!!! Haha

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...