Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

På 20.1.2019 den 8.30, AnonymBruker skrev:

Du må jo be han forlate kassen så andre kunder kommer til. Du lager dårlig service for alle de andre.

Anonymkode: c1712...a4a

Har sagt til han nå har jeg kunder om det var noe mere han skulle ha. Men nei det skulle han ikke. Jeg synes det er frekt å be en kunde om å gå han oppførte seg ikke truende eller noe slik, men plagsomt 🙈 de andre kundene mine ba han om å gå, han flyttet bare litt på seg. Jeg svarte han ikke til slutt men han forsettet med å prate. Denne mannen var vanskelig å ha noe med å gjøre 🙈 uff..aldri sett han igjen xD

Anonymkode: e761f...aa0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunde til kollega: Du er jævlig deilig... Vet du det?

Kollega: Eeehm?

Kunde: Ja, for det må jo være lov å gi deg en kompliment. Vi er over hele me too nå, er vi ikke? 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, The Kitten skrev:

Kunde til kollega: Du er jævlig deilig... Vet du det?

Kollega: Eeehm?

Kunde: Ja, for det må jo være lov å gi deg en kompliment. Vi er over hele me too nå, er vi ikke? 

Jeg blir veldig provosert av sånne kommentarer, og jeg tar det så seriøst at folk rundt meg er lei av at jeg prater om det.

Men det her vitner jo om at kunden VIRKELIG ikke har skjønt hva greia med metoo var, og jeg må bare le. Hahahah poenget har bare flydd RETT over hodet hans! Er det MULIG! :daane: Hahahaha ååååh hvorfor er FOLK SÅNN SOM DET HER. Hvem er disse menneskene!!!!

Anonymkode: a6878...2bb

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vanlig og vanlig...

Kunde: hvor finner jeg lys?

Meg:  hvilke lys tenker du på?

Kunde: vanlige lys

Meg: kubbelys, telys, kronelys, festlys?

Kunde: helt vanlige lys!

Etter mye om og men pekte hun på noen kronelys, men ho lurte på om jeg hadde noen som var lengre. Jeg har kunder som mener alt fra kubbelys til telys er "vanlige lys". Bedre om de heller spørr "har du lange lys,/små lys?" Isteden for å bli lettere irritert på meg når jeg ikke vet hva vanlige lys er 🙈

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en kunde ville reklamere på skoene sine som han: 

A. Ikke hadde kjøpt hos oss og som vi ikke fører

B. Ikke hadde kvittering på.

C. Påsto han har bestilt fra en nettside som ikke lenger er i drift

Grunnen til at han ville reklamere var at han ble for varm på bena når han gikk med skoene...

Jeg var visst ikke særlg serviceinnstilt som ikke tok dem inn... 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne som jobbet som ekstrahjelp i matbutikk har fortalt denne historien:

En pappa og en liten gutt var innom butikken og spurte venninna mi om det var et toalett der som de kunne bruke. Hun sa som sant var at dessverre hadde de ikke kundetoalett, men pekte over gata og viste hvor de offentlige toalettene var (ikke langt). 

Da ble pappaen fly forbanna (var sikkert stressa fordi poden måtte på do, men likevel) og sa: "bare sett deg på gulvet og bæsj du, Jon, så får butikkdama tørke opp".

Jeg ble sjokkert da jeg hørte det. Det er sikkert dritkjipt at ungen må drite når man er ute på tur, men man kan jo oppføre seg som folk likevel. Venninna mi var ung og ny og hadde fått beskjed om at ansattetoalettet ikke skulle lånes ut til kunder. Huff

Anonymkode: e6dea...7f1

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2019 den 23.53, Cottonball skrev:

Vanlig og vanlig...

Kunde: hvor finner jeg lys?

Meg:  hvilke lys tenker du på?

Kunde: vanlige lys

Meg: kubbelys, telys, kronelys, festlys?

Kunde: helt vanlige lys!

Etter mye om og men pekte hun på noen kronelys, men ho lurte på om jeg hadde noen som var lengre. Jeg har kunder som mener alt fra kubbelys til telys er "vanlige lys". Bedre om de heller spørr "har du lange lys,/små lys?" Isteden for å bli lettere irritert på meg når jeg ikke vet hva vanlige lys er 🙈

Har ikke tall på hvor mange ganger dette gjentar seg der jeg jobber også (dagligvare med post i butikk).
F.eks:

Kunde: Jeg skal ha en Prince (sigaretter).
Meg: Den er god! Hvilken type?
Kunde: Vanlig.
Meg: Rød?
Kunde: Nei, vanlig!
Meg: Hvit da?
Kunde: Ja, vanlig Prince!

De fleste mener rød Prince når de skal ha "vanlig", men det er også veldig mange som mener hvit er "vanlig", så sjansen er stor for at det blir feil om jeg henter en rød uten å forsikre meg om at det er det de skal ha. Enda verre er det med de som skal ha en "vanlig skruf"...

Og så er det det evige styret om hva som er en "vanlig konvolutt" da.
Kunde: Jeg skal sende noen ark, og trenger en konvolutt.
Meg: Hvilken størresle vil du ha? Vi har liten (C6), medium (C5) og stor (C4) (mens jeg peker på konvoluttene jeg nevner)
Kunde: Vanlig konvolutt.
Meg: Medium? (det er den vi selger mest av)
Kunde: Nei, vanlig!
Meg: Okei, liten?
Kunde: Nei, helt vanlig!
Meg: Så stor konvolutt da altså?
Kunde: Ja, en helt vanlig konvolutt!

Altså, hvor vanskelig er det å bare si om du skal ha liten, medium eller stor konvolutt, når jeg i tillegg navngir konvoluttene mens jeg peker på hver enkelt av dem –slik at det blir lettest mulig for kunden å fortelle meg hvilken som passer best? Det blir jo gjettekonkurranse hver gang. Alle tre størrelsene blir i løpet av en dag kalt en "vanlig konvolutt" av kunder, så hva som er vanlig er forskjellig hver gang.  

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bestemt at "vanlige lys" er ordinære stearinlys (visste ikke at det het kronelys, jeg ville bare kalt det stearinlys og da forventet at alle forsto at jeg ikke mente kubbelys...) mens telys, kubbelys osv er andre spesielle varianter av lys. Vanlige stearinlys finnes jo igjen i flere tykkelser og lengder da.

Vanlig røyk, vanlig konvolutt, vanlig pølse, vanlige sko osv skjønner jeg at skaper mer problemer.. :P

(Nå vil jeg alltid tolke vanlig som "originalen" på en måte, ikke som "vanlig for spesifikt meg".... rød cola med sukker er feks "vanlig cola" selv om jeg alltid drikker cola zero)

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Gremlin skrev:

Og så er det det evige styret om hva som er en "vanlig konvolutt" da.

[..]

liten (C6), medium (C5) og stor (C4)

[..]

Alle tre størrelsene blir i løpet av en dag kalt en "vanlig konvolutt" av kunder, så hva som er vanlig er forskjellig hver gang.  

Hvordan er det mulig å mene at noe annet enn C5 er en vanlig konvolutt? (C5 passer til et A4-ark brettet i to) Nesten alle brev man får er jo i størrelsen C5 eller C6/C5 (1/3 A4-ark) men det var jo ikke et av valgene her.

Anonymkode: 31b19...ffe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer de fleste brev i den som passer A4 brettet i to. Før var det vanligere med den konvolutten som er 1/3 A4-ark. Selv foretrekker jeg den som passer A4 brettet i 4, men da sier jeg det og ikke 'vanlig'. 

Anonymkode: 3e488...a3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, SoftKitty skrev:

Jeg mener bestemt at "vanlige lys" er ordinære stearinlys (visste ikke at det het kronelys, jeg ville bare kalt det stearinlys og da forventet at alle forsto at jeg ikke mente kubbelys...) mens telys, kubbelys osv er andre spesielle varianter av lys. Vanlige stearinlys finnes jo igjen i flere tykkelser og lengder da.

Vanlig røyk, vanlig konvolutt, vanlig pølse, vanlige sko osv skjønner jeg at skaper mer problemer.. :P

(Nå vil jeg alltid tolke vanlig som "originalen" på en måte, ikke som "vanlig for spesifikt meg".... rød cola med sukker er feks "vanlig cola" selv om jeg alltid drikker cola zero)

Joda, helt greit det 😄 hadde bare ALLE i hele Norges langstrakte land ment at kronelys var vanlige, men så har du alle de som sier at både kubbelys og telys er vanlige lys 🙈 så jeg må nok spørre hver gang hvilket lys de mener 👍

Endret av Cottonball
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde "vanlig konvolutt"-diskusjonen tidligere, og konkluderte vel med da og at "vanlig konvolutt" betyr helt forskjellige ting. Det samme med lys. Det samme med lottokupong. Det samme med cola. Det samme med ALT som man sier er "vanlig".

At Softkitty bastant mener at "vanlig er..." gjør jo frustrasjonen bare enda større. BARE FORDI EN SYNS AT X ER VANLIG, BETYR IKKE AT NESTEMANN IKKE MENER AT Y ER VANLIG.

Det er jo NETTOPP der frustrasjonen til oss som jobber i butikk ligger :bond:  er det såå vanskelig å forstå :bond: 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Vi hadde "vanlig konvolutt"-diskusjonen tidligere, og konkluderte vel med da og at "vanlig konvolutt" betyr helt forskjellige ting. Det samme med lys. Det samme med lottokupong. Det samme med cola. Det samme med ALT som man sier er "vanlig".

At Softkitty bastant mener at "vanlig er..." gjør jo frustrasjonen bare enda større. BARE FORDI EN SYNS AT X ER VANLIG, BETYR IKKE AT NESTEMANN IKKE MENER AT Y ER VANLIG.

Det er jo NETTOPP der frustrasjonen til oss som jobber i butikk ligger :bond:  er det såå vanskelig å forstå :bond: 

Det er nettopp dette som er greia! ♡ absolutt ingen mener at nøyaktig samme tingen er den "vanlige" tingen👍 gud hvor mye lettere dagene på jobb hadde blitt om "vanlig" faktisk betydde én ting for alle 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får drive litt opplæring på kundene. 

Kunde: Jeg skal ha vanlig x. 

Du: Alternativ 1, alternativ 2 eller alternativ 3?

Kunde: Jeg skal ha vanlig.

Du: Ja, alternativ 1, alternativ 2 eller alternativ 3? *service-smil*. Alle er vanlige skjønner du. 

*Gjenta til kunden tar et valg* 

Du: Åja. Den ja. Skal du ha en av de andre vanlige x også? Eller bare [korrekt navn på vare kunden valgte]? *service-smil* 

 

Det fungerte glimrende da jeg jobbet på café. Var en liten plass, så mye av de samme gjengangerne. De lærte fort å presisere hvilken dressing, kaffe eller avis de ville ha. Jeg gadd ikke holde på med noen gjettelek, så jeg presenterte alternativene og serverte service-gliset til de ga opp med å repetere "vanlig" og fant viljen til å presisere hva de skulle ha. 

Anonymkode: 39f55...e40

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere må virkelig ha en engels tålmodighet 🤪 Jeg hadde flippet merker jeg i mange av disse situasjonene 🙈

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: "Å shit, jeg glemte lommaboka bilen"                                                         Meg: "vi tar imot vipps om du heller vil betale med det"                                                kunde: "Ja...mobilen ligger og i bilen"

Kunde: "Jeg ønsker 2 XXX barn og 1 XXX *mumling* 

Meg: "Hvilken størrelse? Stor, liten eller barn :)" 

kunde" Ja alså, jeg har 3 barn, 2 skal være barn og enn skal være XXX"

Meg: "Ja, de 2 fikk jeg med meg, jeg ønsker bare å vite hvilken størrelse du ønsker på XXX"

Kunden's mann: "Alså, hun har ikke lyst å høre livshistorien din, bare si om du vil ha enn stor liten eller barnemeny til XXX"

 

                    

 

Anonymkode: a9388...e39

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere får drive litt opplæring på kundene. 

***snipp****

Anonymkode: 39f55...e40

Jeg har prøvd/prøver, men det er dessverre ikke de samme kundene som spør etter "vanlige ....". Så selv om jeg prøver å bedrive opplæring på én kunde, så er det fremdeles et haaav av kunde der ute som ikke har lært. Men sakte men sikkert, vet du, så lærer kundene seg i området der jeg jobber at å spørre etter "vanlige x" får frem rene Cruella De Vil i hun som jobber i bokhandelen :fnise:

Fra spøk til alvor: jeg håper jeg slutter i jobben før jeg har lært opp alle sammen :fnise: 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde kommer stormende til postskranken, med krigslyst i blikket.

 

Kunde: Jeg har bare noen spørsmål om utleveringsrutinene deres jeg!

Meg: Åja, hva tenker du på? (shit, nå må vi ha gjort noe alvorlig feil, tenker jeg)

Kunde: Stapper dere bare svindyre klokker i ei iskald postkasse i hundre minusgrader?! Og i tillegg slik at hvem som helst kan ta det?!

Meg: Altså, vi som jobber på butikken her putter ingenting i noens postkasse, det er det postbudet som gjør. Men hvis klokka er sendt som ei brevsending så skal den legges i postkassen dersom det er plass ja.
(det er mange som tror at fordi vi har post i butikk, så er det også vi som sorterer, kjører ut og leverer brev i postkassene hver morgen...)

Kunde: Men det er jo helt uansvarlig av dere! Dere må jo forstå at dere ikke bare kan stappe ei svindyr klokke som ikke tåler frost i postkassa i ørten minus!

Meg: Som sagt, vi som jobber her er ikke postbud. Men uansett, Posten vet jo ikke hva som er inni pakkene, så hvis det er plass i postkassa så skal brevsendinger legges der –uavhengig av innhold. Hvis klokka har blitt ødelagt så er det altså avsender som må stå ansvarlig her, siden de valgte å sende den på denne måten.

Kunde: Jæævlig rart da, når genseren jeg bestilte fra dem kom hit! Det er en Gucci klokke! DU VET HVA GUCCI ER ELLER?!

Meg: Ja, jeg er enig i at det var veldig rart av de å sende den slik, men du må nesten ta dette med avsender da det ikke er forsikring gjennom posten på brevsendinger.

Kunde: Ja det blir jo JÆVLA LETT! Og klokka er ikke i postkassa heller, den har blitt stjælt! Det står at den har blitt levert i postkassa, men det er ikke noe klokke der! DET ER EN GUCCI-KLOKKE!!

Meg: Har du fått noe sporingsnummer da? Sporbare brevsendinger blir registrert utlevert av et automatisk sytem, og noen ganger blir sendinger registrert som utlevert ved en feil når de i virkeligheten blir tatt med tilbake til terminalen igjen før de ankommer oss. Det kan hende det er noe sånt som har skjedd da.

Kunde: Nei, jeg har da ikke med meg telefonen, for jeg har iPhone og de tåler ikke frost de heller!

Meg: Nei da er det lite jeg kan gjøre akkurat nå, du får evt. komme tilbake med sporingsnummer slik at jeg kan få sett på saken. Uansett er det som sagt ikke forsikring gjennom posten på brevsendinger, så om klokka ikke kommer til rette så må du ta det med avsender.

Kunde: Jaja, det var de pengene da, skjønner jeg! Betalt for og alt! GUCCI KLOKKE!

Hun dro til slutt. Håper klokka dukker opp.

 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...