Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Christiane_W skrev:

Takk for hjelpen! Da har jeg lært noe nytt jeg, visste ikke at det er noe som heter skalalinjal en gang.

Nautisk Forlag

Tror de har, -hadde før...

https://www.nautiskfritid.no/categories/navigasjonslinjaler

Nautisk Forlag har røtter tilbake til 1896, da som Norges Handels og Sjøfartstidendes kartavdeling. Bedriften ble senere et eget datterselskap under navnet Nautisk Forlag. Nå under NHST Media Group. Nautisk Forlag har i dag kontorer i Oslo og Singapore, samt en butikk i Oslo. Bedriften leverer sjøkart og maritime publikasjoner til rederier og lystbåteiere.

Fra https://no.wikipedia.org/wiki/Nautisk_Forlag

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest padawan
5 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Han. ville. ikke. ha. linjal.

det leste jeg men det går faktisk ann å anbefale noe som faktisk passer bedre så lenge man klarer å forklare hvorfor det man anbefaler er bedre for kunden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Han. ville. ikke. ha. linjal.

 

5 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Men når kunden bare står og roper TOMMESTOKK så er det ikke så lett ;) 

Haha. Du får jo aldri fred 😂

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet mange år som kontorsjef, men tok av og til mindre vakter i resepsjonen. En dag kom en mann som begynte å kjefte på meg fordi en regning fra oss hadde gått til inkasso. Jeg møtte han med et smil og prøvde å forstå hva saken var, for han snakket dårlig norsk. Det viste seg at han mente vi skulle betale regningen og at noe annet var helt urimelig. Jeg var høflig, men bestemt tilbake. Han sa «hent din sjef» flere ganger, og trodde ikke på at det var meg han skulle snakke med. Jeg kunne liksom ikke hente direktøren heller. 

Han eksploderte på meg, og jeg ba han gå, men stod og tok imot helt til han gikk. 

Etter hendelsen kom en av legene bort til meg og sa «du har min fulle beundring for hvordan du snakket til han der. Jeg hadde eksplodert tilbake.» 

Anonymkode: ab7cc...a9b

Han tenkte sikkert at behandling på sykehus er gratis i Norge.. er vel ikke så rart at han ikke skjønte hvorfor han fikk regning? Selv om det selvfølgelig ikke er greit å reagere med sinne. Vet ikke om du forklarte det til han, det skriver du ingenting om.

Anonymkode: 6da62...ad0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en kaffemaskin hvor kaffen koster mer enn vanlig svart kaffe og pulverkaffe. Den koster 25 kroner per trykk. Vi har skrevet klart og tydelig på en lapp at denne kaffen er dyrere enn de andre. Har prøvd å skrevet det på mange forskjellige måter, men likevel blir folk sjokkerte når de må betale 50 kroner fordi de har trykket to ganger.. "Hadde jeg visst den var så dyr så hadde jeg jo tatt noe annet!"

Vi har en kunde som er skikkelig gjerrig. På slutten av dagen har vi halv pris på noe av varene så vi skal bli kvitt det før vi stenger. Han kommer alltid på slutten av dagen for å handle og det er jo igrunnen greit det. Ingen problem for meg at folk vil spare penger. Men han skal alltid sette spørsmålstegn ved prisen på alt og følger skikkelig godt med når jeg slår inn varene for å sjekke at det blir riktig 😛 

Det verste jeg vet er kunder som er helt i sin egen verden og nesten ikke enser at jeg engang eksisterer der jeg står. De kommer bort til kassen uten engang å se på meg. Jeg sier hei og slår inn varene også sier jeg prisen. Kunden er da i gang med å lete etter lommeboken sin som ligger helt nederst i veska. Når kunden da finner den,ser de på meg som at jeg er en idiot som ikke engang har lagt merke til at DE er der også kan de si ting som "Ja? Hva ble det?" 😑

Har en annen kunde som handler ofte. Tror han må ha en slags diagnose for han oppfører seg veldig merkelig. Han kjøper ofte salat i salatbaren og har alltid det samme i salaten. Om vi en dag mangler noe av de han vil ha i, så kan han stå høylytt å sukke og bære seg uten at han engang har spurt oss om vi har det eller kan ordne det. En gang så stod han sånn i sikkert ti minutter og bare så ned i salatbaren.. En dag da vi manglet skinke ble han så oppgitt at han bare kastet fra seg salatbegeret, løftet på skuldrene og sukket kjempehøyt 😂 Og dette var det mange andre kunder som la merke til.

Er også irriterende når folk skal klage på prisen.. Vi må jo faktisk sett opp prisen en gang i blant. En brus koster f.eks 29 kroner og noen blir skikkelig sure for at det "er så dyrt". Men det koster jo faktisk 27 kroner for en brus på vanlige butikker (pluss/minus) så det er jo egentlig en helt grei pris mtp at vi må ha kioskpriser på sånne varer..

Anonymkode: b89ea...30e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Jaggu meg ikke lett å dele historier om dumme ting kunder sier :fnise: 

Når leserne er enda dummere enn kundene, er det ikke enkelt...

Anonymkode: 2cc52...131

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Her hadde jeg ringt politiet... Hun hørtes direkte farlig ut hvis hun hiver ost og kjøttdeig på de ansatte.

Tro meg - politiet har vært kontaktet, flere ganger. Bare synd for oss at vi bor på en liten plass (5000 innbyggere) og nærmeste politi er 1.5 unna 🤪

men politiet har geleidet henne ut en gang, iallefall, og hun har hatt besøksforbud på butikken i ett år

Anonymkode: 204ba...f10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tro meg - politiet har vært kontaktet, flere ganger. Bare synd for oss at vi bor på en liten plass (5000 innbyggere) og nærmeste politi er 1.5 unna 🤪

men politiet har geleidet henne ut en gang, iallefall, og hun har hatt besøksforbud på butikken i ett år

Anonymkode: 204ba...f10

1.5 time*

Anonymkode: 204ba...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2019 den 0.49, The Kitten skrev:

Jeg går noen ganger inn på lageret. Sjekket Facebook eller KG og går ut igjen og sier vi dessverre ikke har varen. 

 

 

Haha :fnise: jeg går bare inn på laget og "later som jeg leter" bare sånn at kunden kan gi seg.  Jeg vet vi er tomme for noe. Unødvendig å skulle trippelsjekke 🤦‍♀️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
På 30.11.2018 den 16.25, AnonymBruker skrev:

Nei, nå er du uredelig. Ingen i denne tråden har sagt at det er galt om de takker nei til mer arbeid. Selvsagt! Men at noen som vasker i en butikk eller kafe skal bli fornærmet om de tilbys mer arbeid et annet sted, det er helt uforståelig. 

Anonymkode: 2cc52...131

Greia er vel at disse som foreslår slike ting ikke mener det. Det er bare svada og vås for å ha noe å si. Om den ansatte hadde takket ja til tilbudet om å vaske hjemme hos disse: "ja jeg kommer gjerne å vasker hos deg. Det koster 250 kr time. "Så hadde de ikke villet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest padawan
20 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Men når kunden bare står og roper TOMMESTOKK så er det ikke så lett ;) 

Det er ikke det. Jobbet 7 år i butikk selv og møtt min andel av gjenstridige kunder selv så vet hvor kjipe de kan være.Heldigvis var mange takkehemmelige for at de ble anbefalt noe som faktisk passet de bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, theTitanic skrev:

Greia er vel at disse som foreslår slike ting ikke mener det. Det er bare svada og vås for å ha noe å si. Om den ansatte hadde takket ja til tilbudet om å vaske hjemme hos disse: "ja jeg kommer gjerne å vasker hos deg. Det koster 250 kr time. "Så hadde de ikke villet. 

Om ikke tilbudet om arbeid er alvorlig ment, er det bare å ta dem på ordet! Hvis de da trekker seg, blir de stående igjen som en idiot, mens vaskehjelpa, som etter sigende føler seg så tråkka på av henvendelsen, triumferer. Verre er det ikke.
Men da blir det vel å sutre for at en ikke har noe å sutre for, da?

Anonymkode: 2cc52...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, padawan skrev:

Det er ikke det. Jobbet 7 år i butikk selv og møtt min andel av gjenstridige kunder selv så vet hvor kjipe de kan være.Heldigvis var mange takkehemmelige for at de ble anbefalt noe som faktisk passet de bedre.

Du gir deg ikke, skjønner jeg? :vetikke:  

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest padawan
Akkurat nå, Sugar&Spice skrev:

Du gir deg ikke, skjønner jeg? :vetikke:  

Hva er greia nå? Prøver å si jeg skjønner deg og til dels er enig men så serverer du dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, smalls skrev:

Haha :fnise: jeg går bare inn på laget og "later som jeg leter" bare sånn at kunden kan gi seg.  Jeg vet vi er tomme for noe. Unødvendig å skulle trippelsjekke 🤦‍♀️

Jeg jobber på en Fretex butikk og en gang glemte jeg å sjekke bakrommet for en vare som en kunde spurte om. Litt senere går jeg inn på bakrommet og der var varen🤦‍♀️

Anonymkode: 09d35...99f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kunde da jeg jobbet på bensinstasjon. Han ville ha et bestemt røykmerke. Det hadde jeg dessverre ikke inne akkurat da. Så ville han snakke med sjefen, men det var en nattevakt så jeg forklarte at det bare var meg tilstede. Da opplevde han meg nok som veldig vanskelig, ikke fikk han røyken sin og ikke fikk han snakke med sjefen 😂 

Så kjøpte han en pakke røyk, med et annet merke, før han skrek til meg: «Jeg ville vært skamrød om jeg var deg! Så flaut! Jeg skal ringe sjefen din.» Også snudde han på helen og skulle gå. 

«Fordi jeg ikke har røykmerke ditt inne?» spurte jeg da. Da bråsnudde han og sa: «Hva er navnet ditt?!» Så svarte jeg: «Det står nederst på kvitteringen din, sammen med nummeret til denne stasjonen.»

Jeg hørte aldri noe om denne situasjonen i etterkant, og regner med at enten så var det lang tid siden sist røyk eller så hadde han hatt en dårlig dag og fikk en utblåsning på meg 😂

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, padawan skrev:

Hva er greia nå? Prøver å si jeg skjønner deg og til dels er enig men så serverer du dette?

Har du en morsom kundehistorie å bidra med? Eller skal det bare kveruleres og belæres? 

Kun én av de tingene er interessant, nemlig. 

Anonymkode: f29ac...ba3

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...