Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 23.9.2018 den 17.22, AnonymBruker skrev:

Herregud, folk er intense... Jobber i barneverntjenesten selv, hverken jeg, mannen eller barna har offentlig nummer... 

Anonymkode: ed114...575

Jobber i politiet, ikke faen om jeg har offentlig nummer.

Anonymkode: 54e21...c06

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har et par som kommer innom klesbutikken av og til. Og da er det bare å nyte underholdningen😊. Mannen er en stor kraftig og taus fyr, og dama er syltynn og hyperaktiv med en skjærende stemme som høres over hele butikken.

Dama plasserer mannen inne i et prøverom og løper rundt i butikken mens hun henter en stor haug med klær han må prøve. Hun røsker glatt opp forhenget mens han står med buksene rundt anklene og beordrer på andre bukser. Når han er ferdig torturert og oppkledd er det hennes tur med en av oss ansatte på slep. Samme runden der. Å komme ut av prøverommet i truse og bh for å rope etter betjeningen er helt vanlig. 

Og når de er ferdige er dama ute av butikken med klærne mens mannen betaler. I fjor rett før julebordet vårt ga han oss 500 kroner til å bruke i baren for “tort og svie“ da dama forsvant ut av syne👏👏

Anonymkode: 2c9c4...304

Men kan dere ta imot penger fra kunder sånn?

Anonymkode: 6398b...63c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kan dere ta imot penger fra kunder sånn?

Anonymkode: 6398b...63c

Er ikke tipsing lov?

Anonymkode: af770...972

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har et par som kommer innom klesbutikken av og til. Og da er det bare å nyte underholdningen😊. Mannen er en stor kraftig og taus fyr, og dama er syltynn og hyperaktiv med en skjærende stemme som høres over hele butikken.

Dama plasserer mannen inne i et prøverom og løper rundt i butikken mens hun henter en stor haug med klær han må prøve. Hun røsker glatt opp forhenget mens han står med buksene rundt anklene og beordrer på andre bukser. Når han er ferdig torturert og oppkledd er det hennes tur med en av oss ansatte på slep. Samme runden der. Å komme ut av prøverommet i truse og bh for å rope etter betjeningen er helt vanlig. 

Og når de er ferdige er dama ute av butikken med klærne mens mannen betaler. I fjor rett før julebordet vårt ga han oss 500 kroner til å bruke i baren for “tort og svie“ da dama forsvant ut av syne👏👏

Anonymkode: 2c9c4...304

Sogn og fjordane? 🙊

Anonymkode: bd33d...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke tipsing lov?

Anonymkode: af770...972

Trodde man tipset på restauranter og sånt. Ikke kleskjeder osv. Meningen er ikke å være krass eller noe. Lurer genuint på om det er lov eller ikke 😆

Anonymkode: 6398b...63c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde man tipset på restauranter og sånt. Ikke kleskjeder osv. Meningen er ikke å være krass eller noe. Lurer genuint på om det er lov eller ikke 😆

Anonymkode: 6398b...63c

Det er jo ikke ulovlig å gi tips i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Million skrev:

Det er jo ikke ulovlig å gi tips i Norge.

Ok, da vet jeg det.

Anonymkode: 6398b...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2018 den 0.38, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med innvandrere?!

Anonymkode: 6398b...63c

Du har ikle jobbet og hatt dem som kunder nei.

Anonymkode: 73fcc...a61

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke tipsing lov?

Anonymkode: af770...972

Pleier å få tips fra kunder av og til. Føles ikke helt riktig, men tar gladlig i mot penger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på Narvesen. Fikk stadig kommentaren når kunder skulle betale for div. varer; «ja, nå tjente du godt nå»

Eh, jeg har den samme timeslønna uansett jeg! 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikle jobbet og hatt dem som kunder nei.

Anonymkode: 73fcc...a61

Eh jo!

Anonymkode: 6398b...63c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde man tipset på restauranter og sånt. Ikke kleskjeder osv. Meningen er ikke å være krass eller noe. Lurer genuint på om det er lov eller ikke 😆

Anonymkode: 6398b...63c

For å spille videre på dette, så er det tåpelig at vi skal gi tips til restauranter, barer og taxisjåfører som kun gjør det som forventes av dem mens vi ikke tenker på å gi en krone i tips til en butikkansatt som bruker masse tid på å hjelpe deg. Dette gjelder hovedsakelig i Norge der folk i restaurantbransjen etc ikke lever av tipsen (her er tipsen omtrent svarte penger). Tenk dere om, en servitør eller taxisjåfør har jo ikke annet han skulle gjort enn å servere eller kjøre deg, og likevel gir du tips. En butikkansatt har ofte masse varer som skal settes ut, som skal bestilles, som skal telles og som skal ryddes, i tillegg til alle kundene som skal ha hjelp. Dem har noe annet de også gjerne skulle gjort, men dem gir man ikke tips for godt arbeid!

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, WCKD skrev:

For å spille videre på dette, så er det tåpelig at vi skal gi tips til restauranter, barer og taxisjåfører som kun gjør det som forventes av dem mens vi ikke tenker på å gi en krone i tips til en butikkansatt som bruker masse tid på å hjelpe deg. Dette gjelder hovedsakelig i Norge der folk i restaurantbransjen etc ikke lever av tipsen (her er tipsen omtrent svarte penger). Tenk dere om, en servitør eller taxisjåfør har jo ikke annet han skulle gjort enn å servere eller kjøre deg, og likevel gir du tips. En butikkansatt har ofte masse varer som skal settes ut, som skal bestilles, som skal telles og som skal ryddes, i tillegg til alle kundene som skal ha hjelp. Dem har noe annet de også gjerne skulle gjort, men dem gir man ikke tips for godt arbeid!

Dette har jeg også tenkt på,her hvor jeg jobber er hele dagen en evig lang kamp mot klokka om å bli ferdig med varer, bestillinger, osv osv og i tillegg forventer kunden at du bruker en viss tid på dem og er vennlig om de spør om hjelp.. Men vi har i tillegg IKKE LOV å ta imot så mye som en krone fra en kunde. Synes det er helt latterlig, spesielt mtp at vi ikke får en dritt ekstra noen gang på jobb,heller ikke de med større ansvar enn andre. Vi har hatt flere kunder som har kommet med sjokolade og andre koselige gaver til jul feks for å vise at de setter pris på jobben vi gjør men kan risikere å miste jobben pø vi tar imot. Igrunn ganske trivelig... Også skal man tipse servitører ol for at de egentlig ikke gjør jobben sin noe mer enn oss. 

Anonymkode: 1084e...286

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2018 den 5.37, AnonymBruker skrev:

IKKE LOV 

Hvem har sagt du ikke kan ta i mot tips eller gaver? Jobber du i politiet, fengsel eller noe slikt?

Anonymkode: 54e21...c06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ang. åpningstider.. I Danmark slukker de lyset når klokka slår stengetid, og sier gjerne fra om at "nå stenger vi om tre minutter, fort deg litt". Man skal være ute av døren, ikke noe "skal bare". Folk oppfører seg også pent når det gjelder poser, som forøvrig koster 3-4 kroner :P

Anonymkode: 50177...7f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ang. åpningstider.. I Danmark slukker de lyset når klokka slår stengetid, og sier gjerne fra om at "nå stenger vi om tre minutter, fort deg litt". Man skal være ute av døren, ikke noe "skal bare". Folk oppfører seg også pent når det gjelder poser, som forøvrig koster 3-4 kroner :P

Anonymkode: 50177...7f8

De ble sikkert ikke lært opp med at «kunden har alltid rett» der 😛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/19/2018 at 8:24 AM, AnonymBruker said:

Poenget er....at ingen tenker over dette.  De fleste som begynner å jobbe i butikk må ha opplæring og lære butikkens rutiner. Like uvitende som dere var første arbeidsdag er vi kunder som ikke jobber i butikk. 

Jeg er sikker på at dere som jobber i butikk ikke forstår rutiner og regler på alle andre arbeidsplasser heller. Det handler om å se hva som er egen erhvervet kunnskap, å forstå at dette er jo noe jeg vet fordi jeg har denne jobben, det er ikke opplagt allmennkunnskap.

Det gjelder ikke bare det med stengetid, men flere temaer i denne tråden. Jeg har selv jobbet med kundebehandling og sett mange kolleger gå i den fella og bli irritert på kunder fordi de ikke vet opplagte ting - men de ser ikke at disse tingene bare er opplagt for oss ansatte....

 

Anonymkode: 1c671...3b6

Trodde det var noe alle visste jeg. Og jeg har aldri jobbet i butikk. Jeg er bare oppegående nok til å vite at butikkansatte ofte ikke får betalt noe (særlig) etter stengetid.

Anonymkode: 79530...14c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde det var noe alle visste jeg. Og jeg har aldri jobbet i butikk. Jeg er bare oppegående nok til å vite at butikkansatte ofte ikke får betalt noe (særlig) etter stengetid.

Anonymkode: 79530...14c

Det er bare å lære seg til at folk flest er overraskende lite oppegående.

Anonymkode: 54e21...c06

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...