Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Noen ganger blir jeg litt overrasket over hva kunder egnetlig forventer av gratisvarer.

En mann var innom i går å kjøpte en vibrerende masturbator. Han ville på død og liv ikke ha hjelp, men han fant det han skulle ha etter lenge leting. Sånn bortsett fra at det han kjøpte ikke var det han så for seg. Han ville ha et leketøy han kunne putte penis inn og ut i, men dette var en vibrator som ikke var særlig dyp, altså bare lagd for å vibrere på penishodet og litt til.

Han kom tilbake med den i dag og ville ha noe annet. Jeg spør om den er ødelagt, men neida, den var for liten bare, så han ville ha noe annet. Jeg synes alltid det er litt vanskelig å fortelle kunder at de ikke kan returnere noe fordi de ikke likte varen, spesielt når det er et sexleketøy, men jeg forklarer han at han dessverre ikke kan returnere den. Han blir kjempesint og spørr hva jeg mener med det og hvorfor ikke! Vel, når det står på pakken klart og tydelig at leketøyet kun er 11 cm dypt og han ikke ville ha hjelp til å finne riktig produkt, så kan jeg ikke gjøre mye med det. Det er ikke min feil og jeg kan ikke ta en retur på noe jeg åpenbart ikke kan selge videre. Tap for meg, til tross for at jeg prøvde å hjelpe han første gang han var innom.

''Jammen dere har jo ikke prøverom, hvordan kan man vite om det passer???'' Ok, for det første så har vi prøverom, det er for klær, for det andre tror jeg kundene hadde forduftet ganske fort om de fikk vite at man kunne prøve leketøyene før man tok de med seg hjem og da- kanskje ikke kjøpte, så noen andre endte opp med et brukt leketøy. Kunder kan være ganske glade for at vi er strenge med returnering selvom alle påstår at produktet er ubrukt.

Kunden står å koker mens jeg beklager en gang til, med et smil. ''Du burde gi meg en sykt god rabatt på noe annet siden du ikke returnerer denne!!!''. Jeg sa, igjen med et smil, at selvfølgelig kunne vi ordne det, men at han måtte svare på noen spørsmål, så jeg kunne finne et produkt som var det han så etter.

Nå i ettertid er jeg oppgitt fordi jeg var snill. Kunden hadde ikke krav på rabatt her en gang. Jeg skjønner at det sikkert er dødsflaut å komme innom for å kjøpe en fitte, men du trenger ikke oppføre deg som en av den grunn!

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.7.2018 den 15.54, Oddy skrev:

Kunden går bort til deg og spør om du jobber i butikken mens du har logoen på tskjorta og stabler opp varer 😂

"Neida! Jeg bare syns det er så gøy å finne seg en T skjorte og pakke ut varer for de ansatte!" 😂 jeg har veldig lyst til å svare dette 😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollega til mørkudet kunde: Kan du være snill å ikke sette den store pakken med brus oppå nektarinene for de blir litt most. 

Kunde: Det der må du sørge for å si til hvite mennesker og! 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, WCKD skrev:

Uhm, hvorfor siterer du meg som snakker om kunder som spør om andre kunder jobber i butikken?

Uansett er «jobber du her?» et tåpelig spørsmål til en person med grønne sko, bukse og genser med navneskilt i en Kiwi-butikk...

Siterte feil, beklager . Det var til den over som du siterte.

Anonymkode: c1712...a4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på det er dum kunde, dum ansatt, eller bare irritasjon i dette tilfellet.
Kanskje noen kan hjelpe?
Dette var en halvtime siden, de ser ut til å ha slettet hele samtalen nå.
- chat på nettsidene deres.

 

Mytrendyphone.no:

applestories:
Samsung A5 - screen protector - Jeg får ukentlig eposter fra dere rundt 5am om at min ordre ikke kan leveres. Kan dere anbefale alternativer? Varenr. 189383

mytrendyphone:
Hei! Velkommen

Hvilket ordrenummer er det snakk om?

applestories:
Ordre 9421551 bestilt den 18-05-18

mytrendyphone:
Varen kan ikke skaffes dessverre

du får pengene tilbake

eller et annet produkt

?

applestories:
Hva kan dere anbefale som dekker samme behov?

mytrendyphone:
hvilken model Samsung A5 har du ? er det 2017modell?

applestories:
Ja, 2017 gull

mytrendyphone:
https://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-galaxy-a5-215487p.html

du kan bruke det

applestories:
Kan jeg da bytte ordren jeg har stående mot en av denne, og få refundert mellomlegget?

mytrendyphone:
du betalte 259.

applestories:
Min bankkonto er ikke helt enig.

mytrendyphone:
?

259 +frakt 44 =303

det står tydelig her i systemet

applestories:
2 måneder med utsettelser, lovnader, og ukentlige eposter klokken 5 om natten som lover at produktet snart blir sendt, bør ikke føre til en viss reduksjon i pris?

mytrendyphone:
vil du at vi erstatter varen eller nei?

applestories:
Om jeg får den uten ekstra kostnad, ja.

mytrendyphone:
du får den uten ekstra kostnad selvfølgelig.

applestories:
Selvsagt. Det er jo et dårligere produkt.

mytrendyphone:
det er høyeste kvalitet.

varen sendes til deg snarest mulig

takk for chatten

ha det bra

applestories: 
Takk for samtalen 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spørre om hvorfor de sender ut eposter om natten om de vet at varen ikke kan skaffes, men hun virket ikke veldig mottakelig for spørsmål. (var en hun, fjernet navnet).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.7.2018 den 22.16, The Kitten skrev:

Kollega til mørkudet kunde: Kan du være snill å ikke sette den store pakken med brus oppå nektarinene for de blir litt most. 

Kunde: Det der må du sørge for å si til hvite mennesker og! 

Noen må bare dra den litt for langt.. greit nok at han sikkert opplevd rasmise , men for en iditot

Anonymkode: 066d8...62b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i en garn/hobbybutikk og i garnavdelingen er det alltid noen merkelige kunder. 

En typisk samtale:

Kunde: "Jeg vil strikke en fin genser til barnebarnet, har du mønster?"

Jeg: "Ja, var det noe spesielt du tenkte på?" -spesifiserer videre om rundfdlling/raglan/tynt eller tykt garn/mønster/fletter/osv

Kunde: "Tenkte på en helt vanlig genser, helt enkel, sånn passe tykk, rundfelling kan jeg."

Jeg leter fram og finner et utvalg sånn passe tykke, ensfargede barnegensere.

Hun ser litt på de og etter en lang stund:  "Du har ikke noe med en traktor eller noe sånt da?" 

Jeg: ...

Ellers er det veldig mange som spør etter min mening på for eksempel fargevalg på knapper til ei jakke. Var ei en gang som skulle ha 6 knapper til ei grågrønn barnekofte. Vi la fram koften på et bord og jeg foreslo da enten knapper i samme farge, treknapper, tinn eller perlemor. Alt etter hvilken effekt en vil ha. Perlemor og samme farge blir mer søtt, mens treknapper litt røffere. Innimellom må jeg løpe og ta kassa. Etter over 45minutter med fram og tilbake, både kunden med hva hun likte best og jeg til kassen og finne det andre kunder spurte etter, bestemte hun seg for hva hun ville ha. På vei ut gryntet hun at her var det skikkelig dårlig service. Da hadde jeg brukt mesteparten av den tiden hun var i butikken på henne, på en kunde som kjøper knapper til den totale sum av 30 kroner! Fatter enda ikke hva jeg liksom skulle ha gjort annerledes. 

Det verste tilfellet var nok likevel den gangen ei mente jeg burde strikke flere prøvelapper i forskjellige garntyper og pinnestørrelser for å finne akkurat den effekten hun ville ha på genseren sin. Jeg er villig til å strekke meg langt på kundeservice, men der går grensa. 

Anonymkode: c0ebf...3ad

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bidra med en ufattelig flau en, hvor jeg er kunden.

har valgt å bruke litt penger på å bygge opp en bra garderobe, så jeg gikk inn på en litt dyr butikk hvor jeg så en fin kjole. Spurte om å få prøve den, og det fikk jeg. Det er tre prøverom hvor to var opptatt og et ledig, men da jeg kom inn der så jeg at det var tydeligvis i bruk av noen som antageligvis var ute i butikken for å hente noe. Så jeg rygger ut igjen og blir stående utenfor, den hyggelige ansatte spør om alt er i orden, hvor jeg sier «jeg tror det er i bruk, er noen sko her, så jeg venter til det blir ledig» damen lo litt og sa «det er sånne sko vi har slik at man kan se hvordan kjoler blir med høye hæler hvis man ikke har på noen selv». Jeg ble sprutrød og hadde lyst til å gjemme meg der inne for evig! Men kjolen ble kjøpt. 

Anonymkode: f2cec...0f0

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2018 den 18.52, AnonymBruker skrev:

Jobber i en garn/hobbybutikk og i garnavdelingen er det alltid noen merkelige kunder. 

En typisk samtale:

Kunde: "Jeg vil strikke en fin genser til barnebarnet, har du mønster?"

Jeg: "Ja, var det noe spesielt du tenkte på?" -spesifiserer videre om rundfdlling/raglan/tynt eller tykt garn/mønster/fletter/osv

Kunde: "Tenkte på en helt vanlig genser, helt enkel, sånn passe tykk, rundfelling kan jeg."

Jeg leter fram og finner et utvalg sånn passe tykke, ensfargede barnegensere.

Hun ser litt på de og etter en lang stund:  "Du har ikke noe med en traktor eller noe sånt da?" 

Jeg: ...

Ellers er det veldig mange som spør etter min mening på for eksempel fargevalg på knapper til ei jakke. Var ei en gang som skulle ha 6 knapper til ei grågrønn barnekofte. Vi la fram koften på et bord og jeg foreslo da enten knapper i samme farge, treknapper, tinn eller perlemor. Alt etter hvilken effekt en vil ha. Perlemor og samme farge blir mer søtt, mens treknapper litt røffere. Innimellom må jeg løpe og ta kassa. Etter over 45minutter med fram og tilbake, både kunden med hva hun likte best og jeg til kassen og finne det andre kunder spurte etter, bestemte hun seg for hva hun ville ha. På vei ut gryntet hun at her var det skikkelig dårlig service. Da hadde jeg brukt mesteparten av den tiden hun var i butikken på henne, på en kunde som kjøper knapper til den totale sum av 30 kroner! Fatter enda ikke hva jeg liksom skulle ha gjort annerledes. 

Det verste tilfellet var nok likevel den gangen ei mente jeg burde strikke flere prøvelapper i forskjellige garntyper og pinnestørrelser for å finne akkurat den effekten hun ville ha på genseren sin. Jeg er villig til å strekke meg langt på kundeservice, men der går grensa. 

Anonymkode: c0ebf...3ad

Velger å tro det var ei stakkarslig eldre dame som kanskje var litt smålig senil.

De som krever mest urimlig service, som jeg prøver å strekke meg til så godt jeg kan og likevel ikke er fornøyd selvom de er uuuuutrolig tidkrevende er eldre mennesker som snakker om ting som ikke henger på grep. Umulig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/21/2018 at 1:27 PM, AnonymBruker said:

Jeg har nylig begynt å jobbe som servitør, og det er sjokkerende ofte jeg går med mat til et bord (5-6 gjester, typisk foreldre med barn) og moren utbryter "MEN VI HAR JO BESTILT MYE MER MAT ENN DETTE, HAR DERE GLEMT DET, TO BURGERE ER JO IKKE NOK, DETTE MÅ DU GÅ TILBAKE OG SJEKKE!!!!"

Ja. Jeg vet dere skal ha mer mat, men jeg har bare to armer, take a chill pill, vær så snill.

Og så er de sykt mugne og bare grynter til meg når all maten har kommet på bordet og jeg sier "håper det smaker!"

 

Anonymkode: f29ac...ba3

For ikke å glemme at mange av dem lar barna grise rundt seg så det ligger matrester og søl med 2m radius rundt der barnet satt.. Ikke at jeg har noe imot å rydde det opp, men synes det er å forvente at foreldrene opplyser om det og unnskylder rotet. 🙄

Det verste er dem som setter seg til med et bord og SKIFTER BLEIE på bordet blant spisende gjester, altså hallo?! 🤦

Anonymkode: 6a31d...137

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎21‎.‎07‎.‎2018 den 13.27, AnonymBruker skrev:

Jeg har nylig begynt å jobbe som servitør, og det er sjokkerende ofte jeg går med mat til et bord (5-6 gjester, typisk foreldre med barn) og moren utbryter "MEN VI HAR JO BESTILT MYE MER MAT ENN DETTE, HAR DERE GLEMT DET, TO BURGERE ER JO IKKE NOK, DETTE MÅ DU GÅ TILBAKE OG SJEKKE!!!!"

Ja. Jeg vet dere skal ha mer mat, men jeg har bare to armer, take a chill pill, vær så snill.

Og så er de sykt mugne og bare grynter til meg når all maten har kommet på bordet og jeg sier "håper det smaker!"

 

Anonymkode: f29ac...ba3

Har opplevd det samme. Noen ganger har jeg svart veldig blidt og smilende at "Joda, jeg kommer snart tilbake med det andre, jeg har bare to armer, jeg, vet dere!". Det har kun framkalt smil og velvilje hos kundene. Tror kanskje sånne kommentarer kommer fra folk som ikke er så vante til å bestille/ spise ute, og kun er vant til at ting skjer på en spesiell måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.7.2018 den 13.27, AnonymBruker skrev:

Jeg har nylig begynt å jobbe som servitør, og det er sjokkerende ofte jeg går med mat til et bord (5-6 gjester, typisk foreldre med barn) og moren utbryter "MEN VI HAR JO BESTILT MYE MER MAT ENN DETTE, HAR DERE GLEMT DET, TO BURGERE ER JO IKKE NOK, DETTE MÅ DU GÅ TILBAKE OG SJEKKE!!!!"

Ja. Jeg vet dere skal ha mer mat, men jeg har bare to armer, take a chill pill, vær så snill.

Og så er de sykt mugne og bare grynter til meg når all maten har kommet på bordet og jeg sier "håper det smaker!"

 

Anonymkode: f29ac...ba3

Hvorfor går du å håper maten smaker? har dere ikke stolthet til å vite at maten dere serverer smaker godt?  Blir alltid så skeptisk til steder hvor servitørene bare krysser fingre å håper maten smaker. 

Anonymkode: 4cc97...199

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor går du å håper maten smaker? har dere ikke stolthet til å vite at maten dere serverer smaker godt?  Blir alltid så skeptisk til steder hvor servitørene bare krysser fingre å håper maten smaker. 

Anonymkode: 4cc97...199

Fordi de fleste ønsker servitører som er høflige og serviceinnstilte, og ikke arrogante servitører der kundene skal være sjeleglade for å få lov til å spise der. 

Anonymkode: 3cf53...f9d

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...