Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

I dag hadde jeg den verste kunden jeg har hatt på lenge.

Hun skulle levere inn noen linser som var feil-bestilt og hente noen som var blitt lagt av. Jeg henter ut de som er lagt av og da starter det.. Linsene er helt feil og hun kunne ikke skjønne at det kunne være de som var lagt av. Hun som er optiker og har lagt av disse linsene, er dessverre ikke på jobb, så jeg får jo ikke spurt henne om hvordan hun har tenkt heller.
Kunden etterlyser visst noen andre linser og jeg prøver å finne noe i systemet på dette, uten å lykkes. Hun blir rett og slett skikkelig frekk og ufin. "Nå har jeg sagt dette mange ganger, så nå må du gidde å høre etter. Dette er ikke de linsene jeg skal ha, så kan ikke du bare ta å sjekke hvilke det er jeg har kjøpt før?? Nå begynner jeg å bli lei av å si det samme om og om igjen, og begynner helt ærlig å bli skikkelig irritert".
Jeg kjenner jeg begynner å bli ganske irritert selv, og setter nok øynene litt sint i henne, før jeg går for å sjekke igjen. Der får jeg opp at de eneste linsene hun har kjøpt i årevis, er de hun mener er feil-bestilt. I systemet viser også historien at hun veldig ofte har kjøpt de samme linsene, for så å bytte inn i noe annet, (så dette er vel ikke første gang noe er "feil-bestilt" antar jeg).

Når jeg kommer tilbake har jeg fortsatt samme informasjon, og da begynner hun å klage på hvor lenge hun har ventet på disse linsene som er feil. Jeg sier igjen at det er *navn på kollega* som har lagt av og at hun eventuelt må vente til hun kommer tilbake på jobb.
Da smeller det fra henne: "Du skjønner vel hvorfor jeg er irritert???", mens hun ser skikkelig stygt på meg. Og da jeg bare nikker, får jeg "ja, du skjønner vel det??"

Jeg synes ikke at jeg får det frem like sterkt her, og mye har jeg også glemt fordi jeg ble så lei meg av at det går an å snakke sånn til noen som står i butikk.
Jeg har jobbet i butikk i 10 år og dette er første gang en kunde har fått meg til å gråte. Kjente jeg ble så ufattelig opprørt; både på grunn av henne, men også på grunn av det faktum at det finnes mennesker som tror det er OK å snakke slik til andre mennesker som faktisk bare prøver å hjelpe.
Og det er helt sikkert folk her inne som har opplevd mye verre altså, bare kjente denne gikk rett inn hos meg :laugh:

Håper hun svir middagen sin i kveld.

Endret av Fireball
Skrivefeil
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Fireball skrev:

Håper hun svir middagen sin i kveld.

Herlig kraftsalve. Du høres skikkelig "forsint" ut. :ler: 

Håper hun bytter til en konkurrent så du slipper fæle dager på jobb. :troest:

Anonymkode: 15011...0b9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlig kraftsalve. Du høres skikkelig "forsint" ut. :ler: 

Håper hun bytter til en konkurrent så du slipper fæle dager på jobb. :troest:

Anonymkode: 15011...0b9

Hahaha kan ikke håpe for fæle ting heller :laugh:

Takk for det :klemmer: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/16/2018 den 16.03, Ewe skrev:

Jobber i bar. En gang etter vi hadde stengt en helgedag, og da alle gjestene var ute så vi det lå en stor, rød truse på dansegulvet. Vi ansatte lo og fniste av dette, og sa ting som «lurer på hvem sin dette er», og «tenk så flaut å våkne opp i morgen og huske at du tok av deg trusa på dansegulvet» osv. Vi fant en plastgaffel på pauserommet og fisket den opp fra gulvet heiv den i søpla.

Dagen etter skulle jeg åpne, og minuttet vi åpna ringte telefonen. Det var en dame som sa «hei, jeg glemte igjen noe klær hos dere igår». Jeg antok det var genser, lue eller votter som folk glemmer hele tiden. «Det var en truse! En rød en!!». Altså eier ikke folk skam? «Nei den kasta vi faktisk». Hun klikka fullstendig i telefonen og maste om at hun var dårlig lønnet og kunne ikke bare kunne «kjøpe nye klær uten videre». Etterpå la hun igjen en anmeldelse på siden vår på Facebook med 1 stjerne. «verdens dårligste mennesker og dårlig kundeservice! Hater dette stedet. Aldri gå hit!!»

 

Burde sikkert bare sagt at jeg ikke hadde sett noen truse, men ærlig talt

Noen mennesker altså.. 😄😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt forskjellige eksempler.

1. Det var en kunde som lurte på om vi solgte sjokolade som var laga på vann. Hun hadde nemlig fått laktoseintoleranse, og tålte ikke lenger melk. En av mine medarbeidere ble dratt med bort til sjokoaldeavdelingen, for det var nemlig hans jobb å vise henne hvilken sjokoalde hun kunne spise. Hahahaha. Jeg lo godt når han fortalte meg dette. 

2. Jeg opplevde selg en eldre dame. Kanskje ikke så morsomt, men. Hun kom til kassa med en potet. Det var nemlig en flekk på skallet på poteten, den var gammel og dårlig, i følge henne, og hun krevde å få pengene tilbake for poteten...

3. En vennine av meg sto i kassen på butikken. (matvarebutikk). Plutselig ser hun en utlending ( ikke frekt men på noen måte) komme løpende inn i butikken. Han bærer en søppelpose i hånden. Løper bort til melkeavdelinga og slenger i så mange melk han klarer, for så å løp så fort han kan mot utgangen. 

Han ble såklart holdt øye med, og stanset før han rakk å komme seg ut. Da lo jeg godt :)

Anonymkode: a7bed...d09

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

3. En vennine av meg sto i kassen på butikken. (matvarebutikk). Plutselig ser hun en utlending ( ikke frekt men på noen måte) komme løpende inn i butikken. Han bærer en søppelpose i hånden. Løper bort til melkeavdelinga og slenger i så mange melk han klarer, for så å løp så fort han kan mot utgangen. 

Han ble såklart holdt øye med, og stanset før han rakk å komme seg ut. Da lo jeg godt :)

Anonymkode: a7bed...d09

Det var jo ikke relevant for historien hvilken opprinnelse han hadde. :klo: 

Anonymkode: 15011...0b9

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er grundige lei av kunder som ikke snakker norsk og ikke på noen måte prøver å formidle det til meg. Har litt for mange ganger nå sagt noe til kunder hvorpå de vare glor tilbake, jeg gjentar det jeg sa, og fremdeles står de bare der å glor. Om de i alle fall kunne sagt noe tilbake på det språket de snakker, så skjønner jeg jo fort at de ikke snakker norsk, og kan prøve å formidle det jeg sier på andre måter

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet en gang på sentralbordet til sosialkontoret (nav). Der fikk jeg litt kjeft noen ganger, når jeg sa at saksbehandler sitter i møte og fikk høre mye og også trusler, jeg måtte liksom gå og hente saksbehandleren, og det hjalp ikke si at det kan jeg ikke. Spesielt en ringte hele tiden. Jeg syntes synd på de som ringte og var fortvilet, men de burde vite bedre enn å true en ung dame som jobbet på sentralbordet. Mye av jobben besteod av å være hobbypsykolog. Glad jeg slapp å stå i resepsjonen, der fikk de stå ansikt til ansikt med truende mennesker, i akutt nød og ofte ruset.

Var egentlig aldri redd, men ikke morsomt heller.

 

Endret av Atea
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet en liten periode i resepsjonen på et hotell, hvor jeg opplevde mye rart.. 

En morgen kom en mann og ville ha et rom over natta. Jeg sjekka opp,  og vi hadde tilfeldigvis et ledig enkeltrom (dette var midt i høysesongen). 

Han: Hva er prisen på rommet? 

Jeg: 1090,- (som er standardpris for et rom på denne tiden) 

Han: HVA?! Så dyrt?! Jaja, får vel ta det da. 

Men så kom kom det fram at han ville ha rommet med en gang, noe han ikke kunne siden klokka var rett over 8 og alle rommene var opptatt dagen før (Dette var under frokosten og ingen hadde sjekka ut enda engang). Forklarte han dette, men at renholderne kommer klokka 10 og hvis et enkeltrom er ledig da, skal jeg be dem ta dette først slik at han kunne få det så snart som mulig. 

Han: Skal jeg betale blodpris, og så får jeg ikke rommet nå engang?! 

Jeg: Rommet du vil ha er ikke ledig, og utsjekk er før klokka 12. Innsjekk er egentlig ikke før etter 15, men vi skal selvfølgelig ordne det før det. 

Han: Så jeg får det ikke nå altså??? 

Jeg:Jeg kan ikke gjøre mer enn det jeg har sagt dessverre. 

Han: Nei, da går jeg en annen plass!! *gikk sint ut *

 

Altså, va faen mer kunne jeg gjøre?? :vetikke:

- Kommer nok med flere historier etter hvert som jeg kommer på dem. 😊 -

Anonymkode: 6a31d...137

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2018 den 21.45, AnonymBruker skrev:

Flere merkelige historier her, fra USA.

 Jeg veit ikke om jeg skal le eller gråte av alle merkelige skruer man kan lese om... 

Anonymkode: 12aae...960

:rulle: 

Tusen takk for at du delte den! 

 

When working at Wal-Mart electronics around 8 years ago, I dealt with a sudden torrent of people returning wireless products.

They were furious that these devices needed to be plugged in to charge. I had customers insisting that the other employees said their phone/keyboard/controller/etc. would "absorb electricity" from sockets as they walked around the house.

We had to put up "wireless devices do not charge wirelessly" signs around the entire department.

:laugh:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det en stund siden jeg har bidratt i tråden, så det var jammen bra jeg fikk mulighet igjen. 

 

Kunde kommer med et par sko + kvittering som viser at hun hadde reklamert på de en gang før, og fått et nytt par av samme sko. Hun ville ha igjen pengene for de skoene hun kom med. 

Meg: Jeg kan ikke gi deg penger igjen, men mindre du har en originalkvittering som viser at du har betalt for dette paret. 

Kunden: Hun mente at hun hadde rett på penger igjen, for hun hadde jo betalt for det første paret. 

Meg: Men det har du jo reklamert på, og jeg ser at de har blitt tatt inn under goodwill reklamasjon, og det gjør vi bare når kunder egentlig ikke har rett på å reklamere som en ekstraservice fra vår side. Dessuten har det gått over 14 dager siden du reklamerte og fikk de nye skoene, og vi har bare 14 dagers åpent kjøp. 

Kunde: Men det var jo stengt noen dager i påsken, burde ikke de dagene legges til? 

Meg: Nei, det er ikke sånn det funker. Det beste jeg kan gjøre er å gi deg en tilgodelapp, eller du kan bytte de i noen andre sko. 

Kunden valgte tilgodelapp, men så fikk vi et nytt problem. I skoen sto det at de kostet 199 kr, og det gikk de også inn til, men på kvitteringen hennes sto det at hun ikke hadde betalt mer enn 149 for det paret hun reklamerte på, og de hun hadde med seg hadde blitt slått inn til samme pris så hun gikk i 0.  Det var veldig vanskelig å få henne til å forstå at jeg måtte forholde meg til det hun viste at hun hadde betalt for skoene, ikke hva de kostet nå. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2018 den 22.50, The Kitten skrev:

Nå er det en stund siden jeg har bidratt i tråden, så det var jammen bra jeg fikk mulighet igjen. 

 

Kunde kommer med et par sko + kvittering som viser at hun hadde reklamert på de en gang før, og fått et nytt par av samme sko. Hun ville ha igjen pengene for de skoene hun kom med. 

Meg: Jeg kan ikke gi deg penger igjen, men mindre du har en originalkvittering som viser at du har betalt for dette paret. 

Kunden: Hun mente at hun hadde rett på penger igjen, for hun hadde jo betalt for det første paret. 

Meg: Men det har du jo reklamert på, og jeg ser at de har blitt tatt inn under goodwill reklamasjon, og det gjør vi bare når kunder egentlig ikke har rett på å reklamere som en ekstraservice fra vår side. Dessuten har det gått over 14 dager siden du reklamerte og fikk de nye skoene, og vi har bare 14 dagers åpent kjøp. 

Kunde: Men det var jo stengt noen dager i påsken, burde ikke de dagene legges til? 

Meg: Nei, det er ikke sånn det funker. Det beste jeg kan gjøre er å gi deg en tilgodelapp, eller du kan bytte de i noen andre sko. 

Kunden valgte tilgodelapp, men så fikk vi et nytt problem. I skoen sto det at de kostet 199 kr, og det gikk de også inn til, men på kvitteringen hennes sto det at hun ikke hadde betalt mer enn 149 for det paret hun reklamerte på, og de hun hadde med seg hadde blitt slått inn til samme pris så hun gikk i 0.  Det var veldig vanskelig å få henne til å forstå at jeg måtte forholde meg til det hun viste at hun hadde betalt for skoene, ikke hva de kostet nå. 

hva er det som får noen til først å reklamere på ett par sko til 149 kr for så å bruke over 14 dager for å bestemme seg for at hun ikke vil ha skoene alikevel. kunne hun ikke gitt de bort eller noe om hun ikke ville ha de selv.

Anonymkode: 33cfc...f44

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.3.2018 at 11:33 PM, AnonymBruker said:

Jeg har litt forskjellige eksempler.

1. Det var en kunde som lurte på om vi solgte sjokolade som var laga på vann. Hun hadde nemlig fått laktoseintoleranse, og tålte ikke lenger melk. En av mine medarbeidere ble dratt med bort til sjokoaldeavdelingen, for det var nemlig hans jobb å vise henne hvilken sjokoalde hun kunne spise. Hahahaha. Jeg lo godt når han fortalte meg dette. 

Anonymkode: a7bed...d09

Jobber du i en butikk med dårlig utvalg siden dere ikke har laktosefri sjokolade? De aller fleste kjedene har laktosefri sjokolade nå.

Anonymkode: 79530...14c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ElMona
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jobber du i en butikk med dårlig utvalg siden dere ikke har laktosefri sjokolade? De aller fleste kjedene har laktosefri sjokolade nå.

Anonymkode: 79530...14c

Og nesten all mørk sjokolade er jo uten melk så... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber du i en butikk med dårlig utvalg siden dere ikke har laktosefri sjokolade? De aller fleste kjedene har laktosefri sjokolade nå.

Anonymkode: 79530...14c

Stor forskjell på laktosefri og melkefri. Har man melkeproteinallergi hjelper det lite med laktosefri, noe jeg antar er tilfelle her. 

De fleste melkefri sjokolader er dog laget på soya og ikke vann. Og nei, de fleste mørke sjokolader er ikke melkefri, men noen er det.

Anonymkode: 8ec9d...7e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Stor forskjell på laktosefri og melkefri. Har man melkeproteinallergi hjelper det lite med laktosefri, noe jeg antar er tilfelle her. 

De fleste melkefri sjokolader er dog laget på soya og ikke vann. Og nei, de fleste mørke sjokolader er ikke melkefri, men noen er det.

Anonymkode: 8ec9d...7e6

Jeg vet veldig godt forskjellen, det finnes veldig få laktosefrie som ikke er melkefrie. Sjokoladeutvalgetmitt har ikke sunket noe etter at vi gikk fra laktosefritt til melkefritt.

Anonymkode: 79530...14c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonym Bruker

En kunde kom på NAV .  Dama bak skranken stilte følgende spørsmål :

1.  Navn.  Svar.  Ola Nordmann

2   Født.   Svar : Ja, selvsagt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym Bruker said:

En kunde kom på NAV .  Dama bak skranken stilte følgende spørsmål :

1.  Navn.  Svar.  Ola Nordmann

2   Født.   Svar : Ja, selvsagt 

Er dette en vits du forklarer? :vetikke: Om du jobber på NAV kan du jo holde deg for god til å fortelle flere vitser fra arbeidsplassen.

Anonymkode: 89917...8a2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en vits du forklarer? :vetikke: Om du jobber på NAV kan du jo holde deg for god til å fortelle flere vitser fra arbeidsplassen.

Anonymkode: 89917...8a2

Hvor har du det ifra at eg jobber i NAV ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som irriterer meg etter 2 uker i kassa nå: 

- INGEN kunder gidder å benytte seg av Tipping i kassa. Jeg har til og med sagt det til noen av de (som sier til meg før de betaler at de skal ha tipping) at hvis de skal ha vanlig lotto/viking/eurojackpot osv kan de ta det i kassa og det går mye fortere, men NEEI det vil de ikke. Både jeg og de sparer jo såå mye tid! 

- Folk som AKKURAT har blitt 18 som ikke viser leg uoppfordret og i tillegg blir skikkelig snurt hvis jeg ber om leg. Hallo, du ser ut som du er nykonfirmert, tror du virkelig ikke jeg vil se leg? 

- "Hei hei :)" "JEG SKAL HA 3 POSER OG PRINCE MILD :angry:"

- Når jeg sender med poser før jeg scanner varene med et hint om de skal begynne å pakke så båndet ikke blir oversvømt med varer til 2000, og kunden bare står og stirrer på meg mens jeg scanner 

- Hadde en dame en dag som bare hadde hivd masse garnnøstern oppi vogna si og kastet de på båndet, jeg spurte pent om hun visste hvor mange det var, "Det er din jobb det" fikk jeg til svar. 

- Kunder som mumler og ikke gidder å heve stemmen når jeg spør om de kan gjenta seg 

Anonymkode: 7af2e...dce

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...