Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

På 15.3.2018 den 1.05, The Kitten skrev:

Sto bak en kunde på butikken i dag som hadde en rekvisisjon. 

 

Kassedame: Du kan ikke bruke den til å kjøpe tobakk

Kunde: Men det er tobakk jeg skal ha

Kassedame: Ja, men da må du betale for den

Kunde: Men jeg har jo rekvisisjon 

Kassedame: Som ikke gjelder tobakk

Kunde: Men den koster jo like mye som jeg har rekvisisjon for 

Kassedame: Men jeg kan ikke godta den til å selge tobakk med

Kunde: Men du kan vel gjøre et unntak? 

 

Det er da man har lyst til å dunke hodet sitt gjennom veggen :bond:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.12.2017 den 8.57, Suppetuppe skrev:

Sto å snakket litt med en veldig koselig dame. 

Da hun skulle gå sa jeg «god jul» og smilte.

Damen sitt smil forsvant som dugg for sola. Jeg så bare leppene hennes gli nedover til en sjokkert grimase. Jeg forsto ingenting. 

dame: sa du GOD jul?

meg: ja... altså, nå er det jo jul i morra da...

dame: ja det vet jeg jo. Men du kan jo ikke si GOD jul?

meg: .. eh... ikke det..?

dame: nei jul er jo helt forferdelig! Det er jo en grusom tradisjon! Det har jo ingenting med «god» å gjøre. 

Meg: ... nei, daså.... da må du ha en god dag hvertfall.

Dame smiler igjen: Tusentakk du også!

 

var litt rart.

Siterer denne nå 3 måneder senere, jeg, for denne lo jeg godt av! 😂 Og har som butikkansatt vært borti noe av det samme:

Jula for ca 3 år siden ekspederte jeg en helt grei og tilsynelatende blid kunde. Men så, da transaksjonen i kassa var over, ble hun stående å stirre meg rett inn i øynene:

Kunde: «Det er faktisk ikke greit at dere spiller julemusikk». 

Meg: «Nehei?»

Kunde: «Nei. Det er faktisk ikke alle som gleder seg til jul!»

Jeg ble så paff at jeg visste ikke hva jeg skulle si, og kunden fortsatte:

»DET er dårlig kundeservice, det!» 

Så gikk hun.

Stod igjen noe irritert, ettersom jeg faktisk hadde hjulpet denne kunden og hatt en hyggelig handel med henne, for så å få slengt den i trynet. 

Hadde også en annen litt morsom en:

Jeg jobber på senter, men i kjeden har vi flere gateplansbutikker. Naturligvis stenger gjerne senterne et par timer senere en butikker på gateplan. Hadde en kunde som ville jeg skulle ringe en gateplansbutikk for å høre om de hadde størrelsen hennes inne i et plagg hun ville ha. Jeg så på klokka og så at den var 20:00, og jeg visste den butikken stenger kl 19:00, så jeg sa til kunden at jeg desverre ikke fikk ringt nå for den butikken har stengt for dagen. Er noen år siden så tror jeg tilbød henne å skrive ned nr til butikken for henne så hun kunne ringe selv morgenen etter (var før vi kunne sjekke størrelser osv på nettet).

Å fy for et rabalder det ble... Først trodde jeg at hun synes det var dårlig kundeservice at hun måtte ringe selv (og hadde det vært tilfelle hadde jeg lagt igjen en beskjed til min daværende sjef om å ringe butikken dagen etter da jeg selv var student og hadde skole på dagtid den tiden). 

Men nei. Kunden var sint fordi butikken hadde stengt for dagen. Fikk høre at «Det går da ikke an!», og «Dette var kundeservicen sin, det!» og «Kan ikke ha stengt nå!» 

Husker dette så godt for jeg var relativt ny i jobben, ung, og fikk nærmest magesår av situasjonen, jeg ble kjemperedd for hun var så hissig. Heldigvis løp hun ut av butikken og jeg så henne aldri igjen. 

 

Er mer tykkhudrt nå, 6 år senere, for å si et sånn! 😊

 

Med det sagt: har virkelig fler koselige enn sinte kunder og er generelt kjempeglad i alle kunder! Men det er desverre slik at ikke alle mennesker har det helt bra, og noen ganger går det kraftig ut over oss butikkansatte. 

EDIT: Kom på en hendelse til, hvor jeg var kunde selv.

Stod i kø på Rema 1000 en gang hvor en mann snek foran meg i køen. Ganske tydelig at han så meg og kjente jeg ble litt oppgitt men lot det gå så jeg bare stod der. Hadde god tid uansett og jeg klarer ikke lage styr og bråk, hvertfall ikke utav en så liten sak.

Men, så plutselig gløtter han her mannen ned på meg og jeg bare smiler vennlig tilbake og jeg regelrett SER at han får dårlig samvittighet :fnise: Så utbryter han «Neimen klarte jeg å snike foran deg? Det var ikke meningen». Så stopper han fyren i kassa fra å begynne å scanne varene hans og pusher meg fram foran han mens han sier: «Måkke være så snill og sjenert vettu, kommer deg ikke frem i verden da», og jeg klarer ikke dy meg og svarer «Men likevel blir jeg ekspedert før deg nå, så det funker jo». Han tok det med godt humør og alle 3 lo. Så var en dum kunde som endte opp å være ganske ok. 

Endret av Kaffeslurk
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg i ferd med å bli en skikkelig dum kunde. Jeg var inne i en butikk, og det var ganske godt folksomt. Jeg hadde glemt handlelisten, var sliten, ør i hodet, og suset rundt i et forsøk på å finne det jeg skulle. Butikken var ukjent for meg, og oppleves litt uoversiktlig, så jeg soset fram og tilbake mellom hyllene. Litt trangt mellom hyllene, ei lita jente svinser rundt med handlevogn, og holdt på å kjøre på meg et par ganger.

Til slutt kom jeg til kassa, ekspeditøren gjorde mye annet enn å ha fokus på meg som kunde, og ting tok tid. Jeg var nære på å være svært uhøflig, både mot den ansatte, mot barnet, og mot forelderen. Neste handletur finner ikke sted på en lørdags ettermiddag.

Anonymkode: 570b7...fa4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, altflyter skrev:

Etter å ha lest historiene dine kom jeg på en frekk kunde jeg traff da jeg selv var kunde på matbutikken. Jeg hadde tre-fire varer jeg skulle kjøpe og sto i kø. Plutselig kommer det en kjerring bak meg som dryler handlevognen sin inn i baksiden av leggene mine. Det gjorde skikkelig vondt, og på automatikk gikk jeg til siden. Da presterer drittkjerringen å presse seg foran meg og begynne å legge varene sine på båndet (en hel haug med greier).

Jeg ble så irritert at jeg stilte meg foran henne igjen, la en skillepinne foran varene hennes og dyttet dem bakover før jeg la mine 3-4 ting på båndet mens jeg smilte til henne og sa "jeg var før deg". Hun så sjokkert på meg og kassadamen holdt på å le seg ihjel. Aldri sett noen se så sur ut som hun kjerringen var da, men hva faen? Hvem gjør slikt? 

Herregud sånn går da ikke ann? Du er jo ikke luft heller akkurat! Noen folk eier ikke skam😳

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kaffeslurk skrev:

Siterer denne nå 3 måneder senere, jeg, for denne lo jeg godt av! 😂 Og har som butikkansatt vært borti noe av det samme:

Jula for ca 3 år siden ekspederte jeg en helt grei og tilsynelatende blid kunde. Men så, da transaksjonen i kassa var over, ble hun stående å stirre meg rett inn i øynene:

Kunde: «Det er faktisk ikke greit at dere spiller julemusikk». 

Meg: «Nehei?»

Kunde: «Nei. Det er faktisk ikke alle som gleder seg til jul!»

Jeg ble så paff at jeg visste ikke hva jeg skulle si, og kunden fortsatte:

»DET er dårlig kundeservice, det!» 

Så gikk hun.

Stod igjen noe irritert, ettersom jeg faktisk hadde hjulpet denne kunden og hatt en hyggelig handel med henne, for så å få slengt den i trynet. 

Hadde også en annen litt morsom en:

Jeg jobber på senter, men i kjeden har vi flere gateplansbutikker. Naturligvis stenger gjerne senterne et par timer senere en butikker på gateplan. Hadde en kunde som ville jeg skulle ringe en gateplansbutikk for å høre om de hadde størrelsen hennes inne i et plagg hun ville ha. Jeg så på klokka og så at den var 20:00, og jeg visste den butikken stenger kl 19:00, så jeg sa til kunden at jeg desverre ikke fikk ringt nå for den butikken har stengt for dagen. Er noen år siden så tror jeg tilbød henne å skrive ned nr til butikken for henne så hun kunne ringe selv morgenen etter (var før vi kunne sjekke størrelser osv på nettet).

Å fy for et rabalder det ble... Først trodde jeg at hun synes det var dårlig kundeservice at hun måtte ringe selv (og hadde det vært tilfelle hadde jeg lagt igjen en beskjed til min daværende sjef om å ringe butikken dagen etter da jeg selv var student og hadde skole på dagtid den tiden). 

Men nei. Kunden var sint fordi butikken hadde stengt for dagen. Fikk høre at «Det går da ikke an!», og «Dette var kundeservicen sin, det!» og «Kan ikke ha stengt nå!» 

Husker dette så godt for jeg var relativt ny i jobben, ung, og fikk nærmest magesår av situasjonen, jeg ble kjemperedd for hun var så hissig. Heldigvis løp hun ut av butikken og jeg så henne aldri igjen. 

 

Er mer tykkhudrt nå, 6 år senere, for å si et sånn! 😊

 

Med det sagt: har virkelig fler koselige enn sinte kunder og er generelt kjempeglad i alle kunder! Men det er desverre slik at ikke alle mennesker har det helt bra, og noen ganger går det kraftig ut over oss butikkansatte. 

EDIT: Kom på en hendelse til, hvor jeg var kunde selv.

Stod i kø på Rema 1000 en gang hvor en mann snek foran meg i køen. Ganske tydelig at han så meg og kjente jeg ble litt oppgitt men lot det gå så jeg bare stod der. Hadde god tid uansett og jeg klarer ikke lage styr og bråk, hvertfall ikke utav en så liten sak.

Men, så plutselig gløtter han her mannen ned på meg og jeg bare smiler vennlig tilbake og jeg regelrett SER at han får dårlig samvittighet :fnise: Så utbryter han «Neimen klarte jeg å snike foran deg? Det var ikke meningen». Så stopper han fyren i kassa fra å begynne å scanne varene hans og pusher meg fram foran han mens han sier: «Måkke være så snill og sjenert vettu, kommer deg ikke frem i verden da», og jeg klarer ikke dy meg og svarer «Men likevel blir jeg ekspedert før deg nå, så det funker jo». Han tok det med godt humør og alle 3 lo. Så var en dum kunde som endte opp å være ganske ok. 

Ja, jul er jammen ikke bare bare😂 uff, trist at det er en sår årstid for mange, men man kan jo oppføre seg likevel 😅 

Hahaha herlig den historien på slutten da😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var jeg kunde. Var på Lindex og hadde funnet meg en skjorte. Gikk til kassa og der sto det tre damer med barnevogner og unger som tydeligvis var lei av dagens shopping. Hun ene sto ikke i køen, men et lite stykke bortenfor køen og så på noen tilbudsvarer ved siden av kassa, så når kassa ble ledig gikk jeg frem med skjorta mi, for så å bli avbrutt av denne dama som hadde tittet på salgsvarer. "Jeg skal betale!" Så satte hun barnevogna forran meg, og gikk tilbake til disse salgsvarene for å kikke mer på de. Hun la ikke varer på disken etter at hun hadde sperra for meg heller. Jeg hadde vert ferdig med å betale skjorta mi for lengst på den tiden hun brukte på å kikke 😣 ugh. På en rolig dag hadde jeg ikke blitt irritert, men det var lørdag ettermiddag med MASSE folk på senteret,  og jeg var lei 😂

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2018 den 13.10, Christiane_W skrev:

Ja, det var på Kiwi. Kunden betalte for en brus og tok samtidig ut 89 kroner. Så ba han om en boks snus og betalte den med de 89 kronene han akkurat hadde tatt ut.  Som Hattifnatten påpeker står jo hele summen som ble belastet kortet på kontoutskriften som uansett, og på en eventuell kvittering står det jo brus + kontantuttak 89 kr, så jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor han gjorde det sånn.  Men nok avsporing.

Kanskje han var usikker på om det var nok penger på kortet til å dekke de 89 kronene for snusboksen, rett og slett. 

Han viste det var litt over 100 kroner på kortet, og derfor ville rekke til brusen, men ikke om det var nok penger igjen til brus+snus. 

Anonymkode: f735b...7a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Cottonball skrev:

I dag var jeg kunde. Var på Lindex og hadde funnet meg en skjorte. Gikk til kassa og der sto det tre damer med barnevogner og unger som tydeligvis var lei av dagens shopping. Hun ene sto ikke i køen, men et lite stykke bortenfor køen og så på noen tilbudsvarer ved siden av kassa, så når kassa ble ledig gikk jeg frem med skjorta mi, for så å bli avbrutt av denne dama som hadde tittet på salgsvarer. "Jeg skal betale!" Så satte hun barnevogna forran meg, og gikk tilbake til disse salgsvarene for å kikke mer på de. Hun la ikke varer på disken etter at hun hadde sperra for meg heller. Jeg hadde vert ferdig med å betale skjorta mi for lengst på den tiden hun brukte på å kikke 😣 ugh. På en rolig dag hadde jeg ikke blitt irritert, men det var lørdag ettermiddag med MASSE folk på senteret,  og jeg var lei 😂

Så frekt, når ble det vanlig å reserve køplass? Ekspeditøren burde jo ha sagt fra og latt deg betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎03‎.‎2018 den 16.03, Ewe skrev:

Jobber i bar. En gang etter vi hadde stengt en helgedag, og da alle gjestene var ute så vi det lå en stor, rød truse på dansegulvet. Vi ansatte lo og fniste av dette, og sa ting som «lurer på hvem sin dette er», og «tenk så flaut å våkne opp i morgen og huske at du tok av deg trusa på dansegulvet» osv. Vi fant en plastgaffel på pauserommet og fisket den opp fra gulvet heiv den i søpla.

Dagen etter skulle jeg åpne, og minuttet vi åpna ringte telefonen. Det var en dame som sa «hei, jeg glemte igjen noe klær hos dere igår». Jeg antok det var genser, lue eller votter som folk glemmer hele tiden. «Det var en truse! En rød en!!». Altså eier ikke folk skam? «Nei den kasta vi faktisk». Hun klikka fullstendig i telefonen og maste om at hun var dårlig lønnet og kunne ikke bare kunne «kjøpe nye klær uten videre». Etterpå la hun igjen en anmeldelse på siden vår på Facebook med 1 stjerne. «verdens dårligste mennesker og dårlig kundeservice! Hater dette stedet. Aldri gå hit!!»

 

Burde sikkert bare sagt at jeg ikke hadde sett noen truse, men ærlig talt

Uff, stakkars dame :)

Lurer litt på hvordan sånne folk tenker. Men det er nok flere av dem. Liten avsporing, men jeg jobbet på hotell for noen år siden og det var utrolig hva folk glemte, og så ringte og etterlyste. Tannbørster, sokker, lommetørkler ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ti10 skrev:

Uff, stakkars dame :)

Lurer litt på hvordan sånne folk tenker. Men det er nok flere av dem. Liten avsporing, men jeg jobbet på hotell for noen år siden og det var utrolig hva folk glemte, og så ringte og etterlyste. Tannbørster, sokker, lommetørkler ...

Min favoritt etter at jeg jobbet som stuepike på et hotell i Danmark må være gjesten som sendte en mail i etterkant og etterlyste sin bok om tantrisk sex og stillinger hun hadde glemt igjen. Og la til at hun anbefalte at vi leste den før vi sendte den til henne...

På rommet de hadde leid er det en hems hvor folk pleier å plassere barna sine. Gjesten og hennes kjæreste hadde tatt madrassene til hovedsenga og dratt det opp på hemsen og tydeligvis kost seg der. Var et jækla mas å få alt på plass igjen etterpå. Var tilfeldigvis der jeg også hadde funnet boken de hadde glemt igjen...

Vaska meg litt ekstra på hendene når det gikk opp for meg hva som hadde foregått der oppe..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Orbis skrev:

Elsker kunder som sier nøyaktig hva de vil ha:

En Skruf........

 

Jeg vet :bond:   Min "favoritt" er når kundene kommer inn og spør etter en pakke med vanlig konvolutter.................

"nei ikke en sånn en"

"nei ikke en sånn, en VANLIG konvoluttpakke?!?!?!?"

GÅ. Å. SE. I. DEN. J*VLA. HYLLA. SELV. FOR. FA*N.  (beklager :fnise:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunde holder opp to helt ulike varer: Hvorfor koster ikke disse det samme? 

Meg: Fordi det er forskjellige varer? 

Kunde: Ja, det vet jeg, Hvorfor koster de ikke det samme?

 

 

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en historie jeg knapt ville trodd på om jeg hadde lest den fra andre, men det er altså sant:
Jeg jobbet i sportsbutikk en gang i tiden, og da var det en litt spesiell dame som skulle reklamere på slalåmski og -støvler fordi de ikke fungerte noe særlig da hun skulle prøve å lære seg langrenn.

Hun hadde visst fått hjelp til å velge dem ut, men de var kjøpt i en annen butikk i samme kjede. Derfor kom jeg aldri til bunns i hvordan hun og den ansatte i så fall hadde klart å snakke så til de grader forbi hverandre.

Hun hadde nylig kommet til Norge (og snakket engelsk med en aksent som tydelig tilsa at hun kom fra et land mindre vinterlig land enn Norge), så hun var sikkert helt ukjent med ski generelt og langrenn spesielt. Man skulle vel likevel tro de fleste har sett et par langrennsski før de bestemmer seg for å prøve selv og merket at man ikke har carving og svære, tunge, faste støvler. Jeg lurte jo litt på om hun tullet med meg, men hun holdt på så lenge og alvorlig (og innså gradvis hvor totalt hun hadde bommet) at det ikke var en spøk.

Anonymkode: 603a1...824

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på jobb her en dag og 5 minutter etter stengetid var det fortsatt 6-7 kunder som gikk rundt i butikken og sulla. Når han siste endelig kom til kassa var det 20 minutter etter stengetid og da skulle vi vært ute av butikken for 5 minutter siden. Han hadde såklart en SVÆR vogn. Han la på båndet KJEMPESAKTE og presterte i tillegg å kjefte på meg pga at refillposen med kaffe var dyrere enn glasset med kaffe. Han mente han skulle få den gratis fordi det faktisk var ran fra vår side, vi ranet jo kundene våre. Han ville høre min mening om det. Jeg sa til han på en fin måte at det er 20 minutter over stengetid, kan du vær så snill å legge varene på båndet. Da ble han enda mer forbanna. Når jævelen endelig kom seg ut av butikken hadde vi allerede gått 25 minutter overtid. ALDRI VÆRT SÅ FORBANNA PÅ JOBB :frkk::frkk:

Anonymkode: 7af2e...dce

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En (nå tidligere) kunde mente vi var "lite profesjonelle" fordi han ikke hadde betalt fakturaen sin for 6 måneder siden og dermed mistet tjenesten sin. Tjenesten ble lukket ned for 5 måneder siden og det er først nå de har lagt merke til det.

Det er altså uprofesjonelt av alle andre at man selv ikke betaler regningene sine. Jeg tror ikke banken ser det på samme måte hvis jeg unnlater å betale tilbake på kredittkortet mitt...

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var på jobb her en dag og 5 minutter etter stengetid var det fortsatt 6-7 kunder som gikk rundt i butikken og sulla. Når han siste endelig kom til kassa var det 20 minutter etter stengetid og da skulle vi vært ute av butikken for 5 minutter siden. Han hadde såklart en SVÆR vogn. Han la på båndet KJEMPESAKTE og presterte i tillegg å kjefte på meg pga at refillposen med kaffe var dyrere enn glasset med kaffe. Han mente han skulle få den gratis fordi det faktisk var ran fra vår side, vi ranet jo kundene våre. Han ville høre min mening om det. Jeg sa til han på en fin måte at det er 20 minutter over stengetid, kan du vær så snill å legge varene på båndet. Da ble han enda mer forbanna. Når jævelen endelig kom seg ut av butikken hadde vi allerede gått 25 minutter overtid. ALDRI VÆRT SÅ FORBANNA PÅ JOBB :frkk::frkk:

Anonymkode: 7af2e...dce

Skjønnrr ikke åssen du eller noen annen tolererer at folk suller rundt sånn. Et til to min før vi stenger så tar jeg en runde og sier at nå stenger vi hvert øyeblikk, blir en påminnelse til relativt kjapt om se ikke ser å komme seg til kassa. Hvis ikke det respekteres så sier jeg at nå går du eller betaler. Jeg har faktisk et liv utenom jobb, og er også interessert i å komme meg hjem før jeg skal tidlig opp igjen dagen etter. Er så drittlei folk som har null respekt for andres tid og for butikkansatte i dagligvare generelt.. Ser burde kunne være mulig å få kjøpt det man trenger mellom 07-23 seks dager i uka. Man må bare være hard, 7 kunder så sent høres ut som dere bør få mer orden 7 systemet. 

Anonymkode: 1084e...286

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønnrr ikke åssen du eller noen annen tolererer at folk suller rundt sånn. Et til to min før vi stenger så tar jeg en runde og sier at nå stenger vi hvert øyeblikk, blir en påminnelse til relativt kjapt om se ikke ser å komme seg til kassa. Hvis ikke det respekteres så sier jeg at nå går du eller betaler. Jeg har faktisk et liv utenom jobb, og er også interessert i å komme meg hjem før jeg skal tidlig opp igjen dagen etter. Er så drittlei folk som har null respekt for andres tid og for butikkansatte i dagligvare generelt.. Ser burde kunne være mulig å få kjøpt det man trenger mellom 07-23 seks dager i uka. Man må bare være hard, 7 kunder så sent høres ut som dere bør få mer orden 7 systemet. 

Anonymkode: 1084e...286

Jeg gikk rundt til alle sammen og sa fra da klokka var blitt 20. De fleste kom med en gang, men han ene mannen var helt umulig å få ut. Vi prøvde begge to som var der på jobb. Burde sikkert vært mer hard ja, men han var veldig sur fra før og ville ikke lage noe ut av det. Trodde også at han bare hadde et par ting og ikke en hel vogn. Aldri vært borti noe lignende som dette før..

Anonymkode: 7af2e...dce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...