Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

På ‎04‎.‎03‎.‎2018 den 2.54, AnonymBruker skrev:

Jeg var innom McDonalds i går.  Foran meg i køen stod det en familie, mor, far og sønn.  Da det ble deres tur fortsatte foreldrene å studere menyen og sa til han bak kassa at de måtte se litt til på menyen før de bestemte seg. Ha ga da meg tegn til at jeg kunne komme frem å bestille.  Jeg tok et skritt frem og begynte å si hva jeg skulle ha. Faren foran meg i køen klikket totalt.  Jeg kunne gi faen i å snike og vente på tur var beskjeden.  Han i kassa prøvde å si at det var jo mer effektivt å ekspedere neste kunde mens de studerte menyen, men det var visst helkrise.  De var før meg og han i kassa kunne jo ikke vite om de trang 30 sekunder eller fem minutter til å studere menyen, så å la meg bestille først var uakseptabelt.  Han hadde å vente på dem og stå klar til å ta i mot bestilling så snart de var ferdige med å studere menyen.  Følte jeg vant litt da kassa ved siden av ble ledig og jeg ble vinket dit.  Kranglefanten hold i hvertfall kjeft.

Anonymkode: 99cc1...8ae

For en type! Enkelte burde virkelig ikke få lov til å gå rundt uten ledsager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎03‎.‎03‎.‎2018 den 18.15, The Kitten skrev:

Kollegaen min hadde en kunde som Facetimet med en venninne mens hun ble ekspedert. 

 

Synes det var litt respektløst.

Hadde en kunde for en stund siden som pirket seg i tennene med en tannpirker mens han bestilte og betalte. Det var virkelig ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde som kommer inn 2 minutter før vi stenger, og skal ha briller... Jeg hjelper så klart gjerne til frem til vi stenger, men det å finne briller, bestille riktige glass osv, er tilsammen ganske tidkrevende. Det tar ofte mellom 30 og 45 min.

Hjelper ikke på at kunden blir sur og stormer ut fordi jeg sier at vi ikke har mange minuttene igjen. Tar på min kappe at jeg kanskje ikke burde påpekt det, men det er likevel greit å gjøre kunden oppmerksom på at det ofte er en tidkrevende prosess. Og tro det eller ei; vi butikkansatte vil ha helg vi og :laugh:

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så er det mange kunder på renhold i hjemmet som har mye rart for seg. Å gi ut en tannbørste og forvente skrubb av baderomsgulv hver uke f.eks. Det regnes som helt annet type renhold og har en annen pris, men det nekter de å forstå.

Har jo gode og fine kunder også da. De som ringer for å høre hvordan det går og om jeg ikke kan begynne med renhold igjen fordi de aldri glemmer meg. Eller de man får julegave og påskeegg fra. 

Anonymkode: d5b11...102

Kjenner jeg blir skikkelig forbanna på dine vegne :frustrert: Du gjør folk en tjeneste, og de utnytter deg på det groveste. Folk er idioter! 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Fireball skrev:

Kunde som kommer inn 2 minutter før vi stenger, og skal ha briller... Jeg hjelper så klart gjerne til frem til vi stenger, men det å finne briller, bestille riktige glass osv, er tilsammen ganske tidkrevende. Det tar ofte mellom 30 og 45 min.

Hjelper ikke på at kunden blir sur og stormer ut fordi jeg sier at vi ikke har mange minuttene igjen. Tar på min kappe at jeg kanskje ikke burde påpekt det, men det er likevel greit å gjøre kunden oppmerksom på at det ofte er en tidkrevende prosess. Og tro det eller ei; vi butikkansatte vil ha helg vi og :laugh:

 

Jeg hadde satt pris på som kunde at den ansatte sier i fra at de stenger straks, da man ikke alltid følger med klokka selv!😅 så du gjorde helt rett! Det er så ekkelt pinlig å gå inne i en butikk når de egentlig stenger, også har de ikke sagt noe, men venter utålmodig og stenger deg ut etterpå🙈

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, TheUnforgiven skrev:

Jeg hadde satt pris på som kunde at den ansatte sier i fra at de stenger straks, da man ikke alltid følger med klokka selv!😅 så du gjorde helt rett! Det er så ekkelt pinlig å gå inne i en butikk når de egentlig stenger, også har de ikke sagt noe, men venter utålmodig og stenger deg ut etterpå🙈

Det verste var vel egentlig at hun sa hun visste hva klokka var, men om jeg ikke kunne finne frem noe som kunne passet henne. Dessverre synes jeg det er litt vanskelig og sa jeg nesten må se noen på først. Da hun stormet ut :laugh:

Og bra du hadde satt pris på det 🙊 Er jo ikke for å være frekk, men er jo en grunn til at man har åpningstider :laugh:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir så lei av folk som steller seg i køen, for så å begynner å se på andre ting som står i nærheten. 

i går var det noen som hadde stelt seg i kø, men snudd seg med ryggen til, for å se på stativet som var bak der. Det så ikke ut som dem sto i kø, fordi køen hadde flytta litt på seg uten at dem fulgte med. så da gikk jeg før dem. så kom dem å stelte seg strategisk til, så dem kunne komme før meg igjen. Køen ble veldig rar :fnise: 

Anonymkode: 4cc97...199

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto bak en kunde på butikken i dag som hadde en rekvisisjon. 

 

Kassedame: Du kan ikke bruke den til å kjøpe tobakk

Kunde: Men det er tobakk jeg skal ha

Kassedame: Ja, men da må du betale for den

Kunde: Men jeg har jo rekvisisjon 

Kassedame: Som ikke gjelder tobakk

Kunde: Men den koster jo like mye som jeg har rekvisisjon for 

Kassedame: Men jeg kan ikke godta den til å selge tobakk med

Kunde: Men du kan vel gjøre et unntak? 

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, The Kitten skrev:

Sto bak en kunde på butikken i dag som hadde en rekvisisjon. 

 

Kassedame: Du kan ikke bruke den til å kjøpe tobakk

Kunde: Men det er tobakk jeg skal ha

Kassedame: Ja, men da må du betale for den

Kunde: Men jeg har jo rekvisisjon 

Kassedame: Som ikke gjelder tobakk

Kunde: Men den koster jo like mye som jeg har rekvisisjon for 

Kassedame: Men jeg kan ikke godta den til å selge tobakk med

Kunde: Men du kan vel gjøre et unntak? 

 

Atte hæææ?:alice::fnise: Noen folk altså...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekvisisjoner ja... Jeg jobbet en stund i en butikk i nærheten av regjeringskvartalet og det var en smule spesielt å gi en minister beskjed om at uten rekvisisjon kunne vi ikke la h*n handle på konto, da fakturamottaket til regjeringen ikke godtok fakturaer uten det. Tok det heldigvis med et smil da og kom tilbake et par timer senere med rekvisisjonen i orden.

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kunde på jobben min, en eldre, ekkel mann som alltid kommer inn rett før vi åpner ølsalget. Han panter først ølboksene fra i går (8 stykker), som han tar opp fra den kurven på rullatoren. Den kurven er skikkelig skitten og ekkel fordi det ofte renner litt fra ølboksene. Deretter inn i butikken for å kjøpe nye åtte øl og en fjordlandmiddag. Varene plasseres i den skitne kurven. Deretter kommer han til kassen, og skal betale med kortet sitt som han tar ut av en skikkelig skitten lommebok. Hver gang slår terminalen seg vrang fordi kortet er så ekkelt av ymse skitt at den ikke klarer å registrere chipen, og mannen kjefter på oss om at vi må bytte terminal og at den alltid avviser kortet hans. Nytter ikke å fortelle ham at den aldri har et problem med andres kort. *sukk* Det toppet seg den gangen han hadde puttet pantelappene i lomma si, sammen med ymse snørrfiller og lommetørklær, og tok ut alt sammen og ba min kollega i kassen lete blant snørrfillene etter pantelappene fordi han selv ikke fant dem. :haar:

Nå tar vi alltid på oss plasthansker når vedkommende kommer inn i butikken. :laugh:

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, NumberSix skrev:

Har en kunde på jobben min, en eldre, ekkel mann som alltid kommer inn rett før vi åpner ølsalget. Han panter først ølboksene fra i går (8 stykker), som han tar opp fra den kurven på rullatoren. Den kurven er skikkelig skitten og ekkel fordi det ofte renner litt fra ølboksene. Deretter inn i butikken for å kjøpe nye åtte øl og en fjordlandmiddag. Varene plasseres i den skitne kurven. Deretter kommer han til kassen, og skal betale med kortet sitt som han tar ut av en skikkelig skitten lommebok. Hver gang slår terminalen seg vrang fordi kortet er så ekkelt av ymse skitt at den ikke klarer å registrere chipen, og mannen kjefter på oss om at vi må bytte terminal og at den alltid avviser kortet hans. Nytter ikke å fortelle ham at den aldri har et problem med andres kort. *sukk* Det toppet seg den gangen han hadde puttet pantelappene i lomma si, sammen med ymse snørrfiller og lommetørklær, og tok ut alt sammen og ba min kollega i kassen lete blant snørrfillene etter pantelappene fordi han selv ikke fant dem. :haar:

Nå tar vi alltid på oss plasthansker når vedkommende kommer inn i butikken. :laugh:

Uff, stakkars mann!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos narkomane/alkoholikere; de har jo ofte et litt utsvevende følelsesliv.

Jeg var på jobb for noen år siden, sent en kveld. En rusten varebil parkerer utenfor, og en en tydelig sliten dame kommer inn, i en alt for stor og blå Moods of Norway herredress. Håret var herrekort, og det var tydelig hun hadde forsøkt å pynte seg litt, ved å ha en slags gele i håret om gjorde det stivt. Dog litt for mye....

"En pakke Camel blå" sier hun fornøyd, og begynner å legge ut om at hun skulle nemlig på fest i dag! Hun gledet seg så mye, og jeg måtte jo egentlig bare glede meg på hennes vegne! Hun var jo så ivrig.

Da jeg sier prisen begynner hun å rote rundt oppi en stor veske/bag av noe slag etter penger eller bankkort. Det tar ikke lange tiden før jeg skjønner at hun har ikke med seg penger. På dette tidspunktet har det kommet flere kunder bak henne som står i kø og venter på å bli ekspedert.

Denne damen begynte å rote mer og mer febrilsk, og setter seg ned på gulvet rett foran kassen (slik at ingen andre kunder kommer til uten å fysisk tråkke på henne), og vrenger innholdet i veska ut på gulvet og går sakte igjennom hver eneste ting. Etter hvert som hun nærmer seg slutten innser hun at hun ikke har fått med seg de 500 kronene hun hadde spart opp for å kose seg med blir hun veldig febrilsk.... Og plutselig så begynner hun å hylgråte og vrenge seg rundt om på gulvet, og si ting som "Neiiiii!!!!! Neiiiiii!!! Helveeteeeeee!!!!! Æææææææ jeg mååå ha cameeeeeeeeeeel.... kan ikke dra på fest uten camel!!!!! FAEN JEG ER SÅ DUM" osv. Akkurat som en treåring i et irrasjonelt trassanfall. 

Jeg står der og titter på henne. Titter på kundene bak. Titter på henne. Titter på bilen hun kom fra. Titter litt på kundene bak. Sto egentlig bare der og så veldig forvirret ut.

Til slutt tok hun endelig å sopet opp tingene sine og gikk gråtkvalt tilbake til bilen.

Hele 3-4 timer senere kommer hun fornøyd tilbake og sier at nå hadde hun endelig klart å få skyss hjem til å hente penger, så nå skulle hun ha en pakke blå Camel. Jeg henter en pakke blå camel, og hun gir meg tidenes mest utslitte og skitne 500-lapp, og får tilbake røyk og veksel. Deretter hopper hun ut av butikken i sånne "indianerhopp" mens hun nynner....

Jaja, det var den kvelden.

(Dette var ikke "dumme kunder" forresten, bare en rar historie)

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Drikkeflaska skrev:

Uff, stakkars mann!

Ja, dessverre, men vi er verken hjemmepleie eller sosialkontor, og uansett hvor synd det er på mannen så har jeg ikke lyst til å stikke hånda inn i andres snørrfiller. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, NumberSix skrev:

Ja, dessverre, men vi er verken hjemmepleie eller sosialkontor, og uansett hvor synd det er på mannen så har jeg ikke lyst til å stikke hånda inn i andres snørrfiller. 

Dette er en helt innafor! Akkurat sånn jeg også føler det :Nikke: 

Det er en jente i området hvor jeg jobber som har en form for psykisk utviklingshemming, det er ikke Downs syndrom, men det er noe som er avvikende fra normalen. Hun er en kjempehyggelig jente som prater om alt mellom himmel og jord når hun kommer inn i butikken, og jeg syns det er hyggelig hvis jeg har tid til å slå av en prat. Men jeg har sjelden det, og når hun da drar opp Grease-soundtracket og begynner å synge å danse i butikken for at jeg skal se på, så går det over en grense. Jeg er faktisk på jobb for å nettopp gjøre en jobb, og en del av stillingsbeskrivelsen min er ikke å være sosialkontor eller støttekontakt. Jeg har ikke tid til å se på henne danse seg gjennom fem minutter koreografi.

Personlig er det hyggelig for min del, men jeg kan ikke la andre kunder vente i fem minutter fordi hun vil vise meg dansen mens hun venter på at kjæresten sin/personlig assistent/foreldre skal komme tilbake....

 

Anonymkode: a6878...2bb

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2018 den 11.11, NumberSix skrev:

Har en kunde på jobben min, en eldre, ekkel mann som alltid kommer inn rett før vi åpner ølsalget. Han panter først ølboksene fra i går (8 stykker), som han tar opp fra den kurven på rullatoren. Den kurven er skikkelig skitten og ekkel fordi det ofte renner litt fra ølboksene. Deretter inn i butikken for å kjøpe nye åtte øl og en fjordlandmiddag. Varene plasseres i den skitne kurven. Deretter kommer han til kassen, og skal betale med kortet sitt som han tar ut av en skikkelig skitten lommebok. Hver gang slår terminalen seg vrang fordi kortet er så ekkelt av ymse skitt at den ikke klarer å registrere chipen, og mannen kjefter på oss om at vi må bytte terminal og at den alltid avviser kortet hans. Nytter ikke å fortelle ham at den aldri har et problem med andres kort. *sukk* Det toppet seg den gangen han hadde puttet pantelappene i lomma si, sammen med ymse snørrfiller og lommetørklær, og tok ut alt sammen og ba min kollega i kassen lete blant snørrfillene etter pantelappene fordi han selv ikke fant dem. :haar:

Nå tar vi alltid på oss plasthansker når vedkommende kommer inn i butikken. :laugh:

Det er jo bare trist.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, NumberSix skrev:

Ja, dessverre, men vi er verken hjemmepleie eller sosialkontor, og uansett hvor synd det er på mannen så har jeg ikke lyst til å stikke hånda inn i andres snørrfiller. 

Selvsagt, det har jeg full forståelse for. Får bare så utrolig vondt av sånne mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...