Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kom en kunde (kvinne på rundt 50 år) hen til disken med en epilator. Den var på halv pris og hun ønsket gjerne å begynne og bruke en slik og hadde derfor en del spørsmål til meg...:

"Gjør det vondt?" Ja, det er ubehagelig når man drar ut hårene, men fint overlevbart, svarte jeg. 

"Har du brukt slik før?" Ja, jeg bruker epilator selv til tider. 

"Jeg har mye hår nedentil, er det veldig vondt å fjerne hår der?" .... :overrasket: Det vet jeg ikke, jeg bruker dem kun på leggene...

"Hvordan fjerner du hår nedentil, er det kanskje bedre å barbere"?... :overrasket: Altså... 

----Det blir verre---

Jeg prøver å avslutte samtalen med de meget upassende spørsmålene (ja, det er kø og veldig flaut å være meg).

"Hvis jeg skal bruke den nedentil, må jeg rense den underveis, for det er jo en del hår der?" :sad:.... anbefaler deg å lese på bruksanvisningen *smiler høflig*

"Kan jeg bytte den om jeg ikke synes det er noe greit å bruke den? Det er returrett på den?".

....

Endte med at hun kjøpte den, men jeg er veldig lei meg for at det var jeg som stod i kassen på det tidspunktet. 

Anonymkode: 306e8...985

:haar:  pliiiiiiiiis si at det ikke er returrett på brukte epilatorer :grine: 

Anonymkode: a6878...2bb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, MalloryK skrev:

The Kitten: Får du tilbud om psykolog via jobben? Eller har dere en dukke på bakrommet som dere kan slå ihjel etter hver kunde?

Haha, det får vi faktisk, men en dukke hadde ikke vært dumt det heller. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8. februar 2018 den 6.36, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som dyrlege og hadde en ung kvinne med sin hund inne for 3. Gang. Hunden var utredet over noen uker og hadde fått en diagnose som krevde medisinering fremover. Skrev ut resept på et (veldig rimelig og lett tilgjengelig ) medikament som hunden skulle bruke daglig i 3 mndr fremover. 

Eier betalte og forlot klinikken fornøyd og blid klokka 11. 

Etter lønsj kommer en eldre dame inn uanmeldt og lager et skikkelig oppstyr i resepsjonen. Hun skjeller først it resepsjonisten, så skjeller hun ut meg etter noter fordi jeg var en idiot som ikke hadde skjønt at medisinen til hennes datters hund skulle skrives på blå resept.

tok litt tid før jeg fikk henne til å forstå at folketrygden ikke dekker magesårmedisiner til hunder.......😂

Anonymkode: b64dd...243

Er det mulig?!?! :fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet som salgssjef i et bilfirma for noen år siden og fikk da besøk av en meget sint dame som mente vi hadde lurt sønnen hennes i forbindelse med et bilkjøp han hadde gjort hos oss noen måneder tidligere. Han hadde kjøpt en bruktbil av oss der vi hadde 6mnd bruktbilgaranti på bilen. Hennes sønn(på 26-år) hadde hatt bilen på NAF for å sjekke om det var noe Feil med bilen like før garantien utløp etter anbefaling fra oss. Der hadde de gått igjennom hele bilen og funnet ut at et plastdeksel under motor Manglet 2 plastklips og at en lyspære var gått. Hun kom da med bilen og aller helst ønsket å Heve kjøpet og få igjen pengene fordi hun mente at vi hadde lurt hennes sønn på 26-år siden vi hadde solgt ham en bil(8år gammel bruktbil) som IKKE var strøken. Forklarte henne st disse 2 plastklipsene og lyspæren fikset vi på garantien uten problem. Men hun ga seg ikke, mente vi måtte heve kjøpet fordi hun likte ikke at sønnen hadde kjøpt denne bilen. Hun fortalte at HUN skulle egentlig blitt med den dagen han skulle kjøpe bil, men hadde blitt syk så han hadde dradd alene....og kjøpt bil uten hennes godkjennelse. For hadde hun blitt med så hadde det blitt en annen bil mente hun(dette var en Toyota 7seter). 

Anonymkode: aee7c...d9d

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde kommer inn 10 sekunder før stengetid. Greit nok, så lenge jeg når bussen min er jeg fornøyd.

 

Kunde: Jeg skal ha røyk

Meg: Hvilen vil du ha? 

Kunde: Jeg vet ikke, hvilke selger best

Meg: Nevner typer som går oftest

Kunde: Hva er den billigste du har? 

Meg: Denne til X kr

Kunde: Er den god da? 

Meg: Jeg røyker ikke selv, men den selger bra så jeg vil tro det

Kunde: Hvor mye koster den per røyk?

Meg: *Regner kjapt på kalkulator* og sier pris per stk

Kunde: Ok, da prøver jeg den. Dette er den beste butikken. Jeg bor rett over gaten og handler alltid her. 

 

HVIS DU BOR "RETT OVER GATEN" HVORFOR KLARER DU IKKE DRASSE DEG TIL BUTIKKEN LITT TIDLIGERE ENN FØR STENGETID?

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kitten, jobber du i et område hvor der er stor andel av psykiatriske pasienter som kan gå fritt rundt? Evt, jobber du i en butikk på en psykiatrisk klinikk?

Endret av MalloryK
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, MalloryK skrev:

The Kitten, jobber du i et område hvor der er stor andel av psykiatriske pasienter som kan gå fritt rundt? Evt, jobber du i en butikk på en psykiatrisk klinikk?

 

17 timer siden, MarianneE skrev:

@The Kitten jeg blir bare mer og mer nysgjerrig på hvor du jobber. 🤣

Haha, nei jeg bare tiltrekker meg de merkeligste typer. Og av hensyn til arbeidsplassen vil jeg ikke si hvor jeg jobber. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, The Kitten skrev:

 

Haha, nei jeg bare tiltrekker meg de merkeligste typer. Og av hensyn til arbeidsplassen vil jeg ikke si hvor jeg jobber. 

Det skjønner jeg du ikke vil si. 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, The Kitten skrev:

 

Haha, nei jeg bare tiltrekker meg de merkeligste typer. Og av hensyn til arbeidsplassen vil jeg ikke si hvor jeg jobber. 

Men det er flere ulike jobber?☺

Anonymkode: c1712...a4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2018 den 0.46, The Kitten skrev:

Haha, det får vi faktisk, men en dukke hadde ikke vært dumt det heller. 

Er det sant? Har ikke du type butikkjobb? Er det vanlig? Jeg jobber med mennesker i vanskelige situasjoner som del kan være vanskelige, men har aldri fått det. 

Anonymkode: c1712...a4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nå tro at det ikke er så uvanlig å oppleve det som The Kitten har opplevd i sin jobb. Alle slags folk kan være kunder ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2018 den 6.17, The Kitten skrev:

Kunden ville dele betalingen og betale litt kontant, og resten på kort. Vanligvis er ikke det noe problem men denne gangen ble det mye styr. 

 

Kunde: *Gir meg x antall mynter*  "Så tar jeg resten på kort."

Meg: Denne mynten er dansk, så den kan jeg ikke ta imot. 

Kunde: Men jeg fikk de på en annen butikk. 

Meg; Ja, sikkert, men jeg kan ikke ta imot den.

Kunde: *Gir meg det han har av norske mynter* "Så skal jeg ta resten på kort og ta ut 100 kr"

Meg: Beklager, men det går ikke når du deler betalingen på den måten. Jeg kan ordne det etterpå, men da må du kjøpe en pose eller noe. 

Så fikk jeg ikke noe svar, men kunden betalte for resten av varene sine. 

Jeg tenkte at alt var fint, men det var det ikke. 

 

Kunde: Jeg skal ha ut 100 kr

Meg: Da må du kjøp noe mer, en pose f.eks

Kunde: Jeg trenger ingen pose

Meg: Ok, men jeg får ikke slått inn kun uttak uten å slå inn en vare

Kunde: Kan du ikke slå posen i retur? slå inn en ny pose og så kan jeg ta ut penger?

Meg: Det går ikke, for da går kjøpet i 0 og det er ikke mulig for meg å slå inn at du vil ta ut penger.

 

Kunden gikk litt vekk fra kassen, men lot varene sine ligge på båndet. Han så ikke etter noe å kjøpe han stirret bare på meg. Så da det kom ny kunder som førte til at jeg trengte plassen på båndet fjernet jeg varene hans demonstrativt. 

Kunde: "Du kan ikke fjerne varene mine!"

Meg: Jo, det kan jeg. Jeg trenger plassen til andre kunder.

Kunde: Men det er mine varer

Meg: Ja, det er det, men de er i veien, og jeg har lov til å fjerne ting som er i veien for meg når jeg jobber.

 

Så stirret han litt mer på meg mens jeg ble ferdig med de andre kundene. Etter at de har gått stirrer han intens på meg.

Meg: Hva vil du?

Kunde: Ta ut 100 kr

Meg: Har du noe du vil kjøpe da? Jeg får ikke slått inn uttak uten at du kjøper noe

Kunde: Jeg har jo kjøpt noe *peker på varene sine*

Meg: Ja, og jeg forklarte at du måtte gjøre en ny handel for å ta ut penger.

Kunde: Jeg skal ta ut 100 kr

Meg: Dette er ikke en bank. Hvis du vil ta ut penger så må du kjøpe noe. Uansett hvor lyst jeg har til å gi deg 100 kr fra kassen for å bli ferdig med saken så kan jeg ikke det uten at du kjøper noe. Så med mindre du kjøper en pose i det minste så er det ingenting jeg får gjort.

 

Kunden kjøper motvillig en pose og får de 100 kr sine. 

 

Senere på kvelden kommer han for å retunere posen og få pengene sine igjen. 

 

Meg; Beklager, men posen er brukt så jeg kan ikke ta den tilbake. Bruk den neste gang du handler eller til søppel. 

 

 

 

 

Hvorfor går det ikke å ta ut penger når man deler opp betalingen.

Anonymkode: c1712...a4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor går det ikke å ta ut penger når man deler opp betalingen.

Anonymkode: c1712...a4a

Skulle vært et spørsmålstegn der😊

Anonymkode: c1712...a4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassesystemet er ikke satt opp til å fungere slik.
Du KAN betale delvis med mynt og så betale resten med kort, men du kan ikke ha uttak på kort samtidig. Den funksjonen er bare ikke tilstede når man introduserer cash til situasjonen.

Skal du ha uttak på kort er det alltid best at ALT er på kort ved kassa. Eller at man finner seg en minibank. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Emmelise skrev (På 11.2.2018 den 10.31):

Kassesystemet er ikke satt opp til å fungere slik.
Du KAN betale delvis med mynt og så betale resten med kort, men du kan ikke ha uttak på kort samtidig. Den funksjonen er bare ikke tilstede når man introduserer cash til situasjonen.

Skal du ha uttak på kort er det alltid best at ALT er på kort ved kassa. Eller at man finner seg en minibank. 

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er poenget med å først betale med penger og så samtidig ta ut penger? Dette forstår jeg ikke. Hvis han har 50 kr i kontanter og varen koster 150 kr og han trenger 100 kr i kontanter etterpå er det vel bedre å betale alt med kort og ta ut 50 kr i tillegg? Eller er det noe åpenbart jeg ikke ser her?

Anonymkode: e1cf9...c12

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med å først betale med penger og så samtidig ta ut penger? Dette forstår jeg ikke. Hvis han har 50 kr i kontanter og varen koster 150 kr og han trenger 100 kr i kontanter etterpå er det vel bedre å betale alt med kort og ta ut 50 kr i tillegg? Eller er det noe åpenbart jeg ikke ser her?

Anonymkode: e1cf9...c12

Kvitte seg med småmynt og få en hundrelapp? jeg aner ikke... men folk får så mye rart for seg at jeg blir ikke engang nysgjerrig lenger.

Anonymkode: a6878...2bb

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvitte seg med småmynt og få en hundrelapp? jeg aner ikke... men folk får så mye rart for seg at jeg blir ikke engang nysgjerrig lenger.

Anonymkode: a6878...2bb

Jeg tror det er noe i dette. Si jeg har akkumulert en del kronestykker her og der, noen femmere etc som jeg vil bli kvitt, samtidig som jeg trenger sedler til et bursdagskort.

Eller at jeg har ca 150 igjen på konto, så jeg betaler en del med mynt for at der skal være igjen en 'hel' hundrelapp som jeg skal legge i et bursdagskort, og dermed ønsker å ta ut.

Anonymkode: 3e488...a3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2018 den 18.06, AnonymBruker skrev:

Uenig her. Ny kasse ER ny kø. Samtlige kunder i tidligere kø har like stor sjanse til å nå frem i den nye køen. Man har ikke opparbeidet seg kø-rett i ny kø bare fordi men sto i en annen kø. Ny kasse er først til mølla.

Anonymkode: f825c...ade

Feil. Hilsen butikkansatt.

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...