Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neste gang skjuler du pin-koden demonstrativt med den andre hånden, lommeboken eller liknende. Du trenger ikke si noe. :)

Anonymkode: 15011...0b9

Det var det jeg gjorde, bare en sjenert variant av det. :)

Anonymkode: b6c7d...625

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunden letet med lys og lupe etter et bittelite hull på innsiden av pløsen på skoene. Det var så lite at det knapt var synlig. 

 

Skoene var allerede priset ned, men han ville ha de enda billigere. 

 

Kunde: Jeg tar de, men da skal jeg ha de til halv pris. 

Meg: Det er uaktuelt, jeg kan maks gi 10 %. 

Kunde: Men hvordan skal du selge dem da? De er jo helt ødelagt. 

Meg: Det skal nok gå fint.

Kunde: Men jeg sier jo nå at jeg skal kjøpe de til halv pris. 

Meg: Jeg har regler å forholde meg til, så det er ikke noe å diskutere. 

Kunde: Ok jeg tar de hvis jeg får 100 kr avslag.

Meg: Du får ikke mer enn 10 % så du kan slutte å forsøke å prute nå. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til er det veldig greit at kunder kan være superflinke til å forklare hva de mener. Som denne her: "De der brune skoene som ikke er brune vet du..." 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde ringte inn og spurte om vi hadde en sko. 

 

Kunde: Ja, det er en vintersko.

Meg: Vi har ganske mange vintersko. 

Kunde: De har den på *senter vi ikke er tilknyttet*

Meg: Vi samarbeider ikke med det senteret, så jeg vet ikke hva de har der, men hvis du beskriver den litt mer eller enda bedre har et nummer jeg kan søke opp så skal jeg se om vi også har den. 

Kunde: Leser nummer som jeg ikke kan bruke. 

Meg: Beklager, men jeg får ikke søkt den opp på det nummeret. 

Kunde: Ja, men det er det nummeret jeg har. 

Meg: Jeg skjønner det, men det nummeret hjelper ikke meg. Men hvordan ser skoen ut? 

 

Etter en nøye beskrivelse fant jeg skoen hun ville ha. 

 

Kunde: Kan dere sende den til *senter vi ikke er tilknyttet'? 

Meg: Det kan vi ikke dessverre. 

Kunde: Men det sa de på *senter vi ikke er tilknyttet* at dere kunne ta og gjøre. 

Meg: Jeg vet ikke hvorfor de har sagt det for det stemmer ikke. 

Kunde: Ja, men de på *senter vi ikke er tilknyttet* har lovet at det skal dere gjøre. 

Meg: De har ingen myndighet til å love det på vegne av oss, så hvis du har blitt feilinformert der så må du nesten ta det opp med dem. Jeg kan holde skoene av her hvis du vil komme innom og kjøpe de, men det er i grunnen alt jeg kan gjøre. 

 

Senere har jeg fått vite at hun har ringt gjentatte ganger og spurt om det samme. Så hun tar virkelig ikke et nei for et nei. 

Anonymkode: 9ef2b...8de

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi hadde halv pris av rød pris i helgen. 

 

Annenhver kunde sa dette til meg i kassen. 

 

"Så er det halv pris av den røde prisen her." 

 

Fikk veldig lyst til å sette opp et skilt hvor det sto 

*Betjeningen har fått beskjed om at det er halv pris av rød pris, så dere trenger ikke i det til dem."

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, The Kitten skrev:

Vi hadde halv pris av rød pris i helgen. 

 

Annenhver kunde sa dette til meg i kassen. 

 

"Så er det halv pris av den røde prisen her." 

 

Fikk veldig lyst til å sette opp et skilt hvor det sto 

*Betjeningen har fått beskjed om at det er halv pris av rød pris, så dere trenger ikke i det til dem."

Kan jo skjønne den egentlig. Var ikke lenge siden det var diskusjon her om samme temaet hvor den ansatte hadde sagt at varen allerede var nedpriset det det skulle, men samtidig stod det skilt om at det var halv pris på salgsvarene.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker å spørre om pris istedetfor om det er halv pris av halv pris og 25% på alt i butikken og om da 10% på stativet gjelder :fnise: Men jeg gjør det på en hyggelig måte da "Er det virkelig 350kr istedetfor 650 for denne her, eller har jeg misforstått noe?".

 

Anonymkode: 6f900...8f2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, The Kitten skrev:

Vi hadde halv pris av rød pris i helgen. 

 

Annenhver kunde sa dette til meg i kassen. 

 

"Så er det halv pris av den røde prisen her." 

 

Fikk veldig lyst til å sette opp et skilt hvor det sto 

*Betjeningen har fått beskjed om at det er halv pris av rød pris, så dere trenger ikke i det til dem."

Ja!

«Denne koster 50. Denne koster 100. Denne koster 50. Den koster 10.» 

ja.. jeg har selv satt på alle prislappene som nå lyser mot meg når jeg skanner varene men greit med en påminnelse :)

Anonymkode: 6c251...a43

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder som går med musikk på øra/snakker i tlf og virker nesten irritert på meg når jeg snakker til dem i kassa.. Snakk om å være hoven og nedlatende. Så da hever jeg bare stemmen enda mer så de skjønner at se må lære seg litt folkeskikk. 

Jeg:trenger du pose? 

Kunde med en kjempesint stemme:ser du ikke at jeg har veske??? 

Kunder som snakker til meg når jeg står innpå kjøla med vifta på skyhøyt volum og står og banker og blir irritert når jeg ikke hørte dem første gang.. 

Jeg:hvor mange poser trenger du? 

Kunde:jammen det vet da vel ikke jeg?? Hvor mange kg tåler en pose da?? 

Eh..... 

Kunde som står og vræler og nærmest spytter en kollega i ansiktet fordi han ikke forsto helt hva hun spurte etter fordi han er innvandrer. Hun var så sint. Jeg sluttet med det jeg drev med og gikk bort og pekte henne i ansiktet og sa at sånn snakker du bare ikke til folk. 

Dame til ungen sin foran meg i kassa: du får prøve å bli det du vil, istedet for å feks havne i en kasse på rimi:) 

De fleste kunder er greie altså, men noen er så nedlatende mot folk som jobber i butikk at jeg blir helt sjokkert. Vi er mennesker vi også med vanlige jobber,men ofte blir vi bare behandla som dritt under skoen. 

Anonymkode: 1084e...286

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunde som står og vræler og nærmest spytter en kollega i ansiktet fordi han ikke forsto helt hva hun spurte etter fordi han er innvandrer. Hun var så sint. Jeg sluttet med det jeg drev med og gikk bort og pekte henne i ansiktet og sa at sånn snakker du bare ikke til folk. 

Dame til ungen sin foran meg i kassa: du får prøve å bli det du vil, istedet for å feks havne i en kasse på rimi:) 

De fleste kunder er greie altså, men noen er så nedlatende mot folk som jobber i butikk at jeg blir helt sjokkert. Vi er mennesker vi også med vanlige jobber,men ofte blir vi bare behandla som dritt under skoen. 

Anonymkode: 1084e...286

Det går an å oppføre seg som folk! Det sier mye mer om dem enn om deg når de oppfører seg så ufyselig. Men sånn er det vel; jobber man i butikk, er det jo allslags mennesker som kommer innom, og da får man hele spekteret av folk også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig... Det er mange år siden "kassa på Rimi" var ensbetydende med luselønn og null videregående skole. :roll: Siden jeg ble stor nok til å ha lørdagsjobb, så har det i alle fall vært veldig kurrant å jobbe på matbutikk. 

Anonymkode: 15011...0b9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, student86 skrev:

Det går an å oppføre seg som folk! Det sier mye mer om dem enn om deg når de oppfører seg så ufyselig. Men sånn er det vel; jobber man i butikk, er det jo allslags mennesker som kommer innom, og da får man hele spekteret av folk også. 

Hehe jepp, som en venninne sa:enhver idiot må ha mat 

😂

Anonymkode: 1084e...286

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IT support igjen. 

Når selskapet har gått konkurs og du har kjøpt domenet av bostyreren trenger jeg følgende:
- Informasjon/bekreftelse fra advokaten om at selskapet er konkurs og domenet skal overføres til ny eier
- Hvem ny eier er.

Ting som IKKE er relevant men som jeg fikk høre alikevel uten at jeg ba om det.
- Hvorfor tidligere styreleder er utilgjengelig (grunnet avrusning og rehabilitering)
- Detaljer om avrusningen han gjennomgår
- At han har telefontid pga avrusning
- Kommer til å være i rehabilitering et stykke tid
- Suicidal og tidligere selvmordsforsøk før avrusningen
- Personlige meninger du har om tidligere styrelder....

Gi meg informasjonen og dokumentene som er relevant til overtakelsen istedetfor å drive med karaktermord av en fremmed jeg aldri har snakket med!

 

Anonymkode: 5b73c...6cc

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag måtte vi gi en kunde beskjed om at prøverommene våre er der for folk som vil prøve klær... Ikke for at hun skal skifte bæsjebleie på ungen sin. 

Istedenfor å legge seg langflat og be om unnskyldning begynte hun å forsvare det.

Hun visste ikke at det ikke var greit.

Ungen hadde bæsjet mye (takk for info, men det er ikke bedre jo mer det er)

Ungen var syk (så hold ungen hjemme da)

Hun skulle jo kjøpe èn av de tingene hun hadde tatt med seg inn i prøverommet 

På toppen av det hele prøvde hun å kaste den brukte bleien i søppeldunken i butikken. Men den måtte hun pent ta med seg. 

 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

The Kitten: Får du tilbud om psykolog via jobben? Eller har dere en dukke på bakrommet som dere kan slå ihjel etter hver kunde?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, The Kitten skrev:

Kunden ville dele betalingen og betale litt kontant, og resten på kort. Vanligvis er ikke det noe problem men denne gangen ble det mye styr. 

 

Kunde: *Gir meg x antall mynter*  "Så tar jeg resten på kort."

Meg: Denne mynten er dansk, så den kan jeg ikke ta imot. 

Kunde: Men jeg fikk de på en annen butikk. 

Meg; Ja, sikkert, men jeg kan ikke ta imot den.

Kunde: *Gir meg det han har av norske mynter* "Så skal jeg ta resten på kort og ta ut 100 kr"

Meg: Beklager, men det går ikke når du deler betalingen på den måten. Jeg kan ordne det etterpå, men da må du kjøpe en pose eller noe. 

Så fikk jeg ikke noe svar, men kunden betalte for resten av varene sine. 

Jeg tenkte at alt var fint, men det var det ikke. 

 

Kunde: Jeg skal ha ut 100 kr

Meg: Da må du kjøp noe mer, en pose f.eks

Kunde: Jeg trenger ingen pose

Meg: Ok, men jeg får ikke slått inn kun uttak uten å slå inn en vare

Kunde: Kan du ikke slå posen i retur? slå inn en ny pose og så kan jeg ta ut penger?

Meg: Det går ikke, for da går kjøpet i 0 og det er ikke mulig for meg å slå inn at du vil ta ut penger.

 

Kunden gikk litt vekk fra kassen, men lot varene sine ligge på båndet. Han så ikke etter noe å kjøpe han stirret bare på meg. Så da det kom ny kunder som førte til at jeg trengte plassen på båndet fjernet jeg varene hans demonstrativt. 

Kunde: "Du kan ikke fjerne varene mine!"

Meg: Jo, det kan jeg. Jeg trenger plassen til andre kunder.

Kunde: Men det er mine varer

Meg: Ja, det er det, men de er i veien, og jeg har lov til å fjerne ting som er i veien for meg når jeg jobber.

 

Så stirret han litt mer på meg mens jeg ble ferdig med de andre kundene. Etter at de har gått stirrer han intens på meg.

Meg: Hva vil du?

Kunde: Ta ut 100 kr

Meg: Har du noe du vil kjøpe da? Jeg får ikke slått inn uttak uten at du kjøper noe

Kunde: Jeg har jo kjøpt noe *peker på varene sine*

Meg: Ja, og jeg forklarte at du måtte gjøre en ny handel for å ta ut penger.

Kunde: Jeg skal ta ut 100 kr

Meg: Dette er ikke en bank. Hvis du vil ta ut penger så må du kjøpe noe. Uansett hvor lyst jeg har til å gi deg 100 kr fra kassen for å bli ferdig med saken så kan jeg ikke det uten at du kjøper noe. Så med mindre du kjøper en pose i det minste så er det ingenting jeg får gjort.

 

Kunden kjøper motvillig en pose og får de 100 kr sine. 

 

Senere på kvelden kommer han for å retunere posen og få pengene sine igjen. 

 

Meg; Beklager, men posen er brukt så jeg kan ikke ta den tilbake. Bruk den neste gang du handler eller til søppel. 

 

 

 

 

Hos oss kan vi trykke 000.1 øre og så kolonial for å åpne en transaksjon :)

Anonymkode: 3b661...5ba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom en kunde (kvinne på rundt 50 år) hen til disken med en epilator. Den var på halv pris og hun ønsket gjerne å begynne og bruke en slik og hadde derfor en del spørsmål til meg...:

"Gjør det vondt?" Ja, det er ubehagelig når man drar ut hårene, men fint overlevbart, svarte jeg. 

"Har du brukt slik før?" Ja, jeg bruker epilator selv til tider. 

"Jeg har mye hår nedentil, er det veldig vondt å fjerne hår der?" .... :overrasket: Det vet jeg ikke, jeg bruker dem kun på leggene...

"Hvordan fjerner du hår nedentil, er det kanskje bedre å barbere"?... :overrasket: Altså... 

----Det blir verre---

Jeg prøver å avslutte samtalen med de meget upassende spørsmålene (ja, det er kø og veldig flaut å være meg).

"Hvis jeg skal bruke den nedentil, må jeg rense den underveis, for det er jo en del hår der?" :sad:.... anbefaler deg å lese på bruksanvisningen *smiler høflig*

"Kan jeg bytte den om jeg ikke synes det er noe greit å bruke den? Det er returrett på den?".

....

Endte med at hun kjøpte den, men jeg er veldig lei meg for at det var jeg som stod i kassen på det tidspunktet. 

Anonymkode: 306e8...985

  • Liker 37
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, The Kitten skrev:

Kunden ville dele betalingen og betale litt kontant, og resten på kort. Vanligvis er ikke det noe problem men denne gangen ble det mye styr. 

 

Kunde: *Gir meg x antall mynter*  "Så tar jeg resten på kort."

Meg: Denne mynten er dansk, så den kan jeg ikke ta imot. 

Kunde: Men jeg fikk de på en annen butikk. 

Meg; Ja, sikkert, men jeg kan ikke ta imot den.

Kunde: *Gir meg det han har av norske mynter* "Så skal jeg ta resten på kort og ta ut 100 kr"

Meg: Beklager, men det går ikke når du deler betalingen på den måten. Jeg kan ordne det etterpå, men da må du kjøpe en pose eller noe. 

Så fikk jeg ikke noe svar, men kunden betalte for resten av varene sine. 

Jeg tenkte at alt var fint, men det var det ikke. 

 

Kunde: Jeg skal ha ut 100 kr

Meg: Da må du kjøp noe mer, en pose f.eks

Kunde: Jeg trenger ingen pose

Meg: Ok, men jeg får ikke slått inn kun uttak uten å slå inn en vare

Kunde: Kan du ikke slå posen i retur? slå inn en ny pose og så kan jeg ta ut penger?

Meg: Det går ikke, for da går kjøpet i 0 og det er ikke mulig for meg å slå inn at du vil ta ut penger.

 

Kunden gikk litt vekk fra kassen, men lot varene sine ligge på båndet. Han så ikke etter noe å kjøpe han stirret bare på meg. Så da det kom ny kunder som førte til at jeg trengte plassen på båndet fjernet jeg varene hans demonstrativt. 

Kunde: "Du kan ikke fjerne varene mine!"

Meg: Jo, det kan jeg. Jeg trenger plassen til andre kunder.

Kunde: Men det er mine varer

Meg: Ja, det er det, men de er i veien, og jeg har lov til å fjerne ting som er i veien for meg når jeg jobber.

 

Så stirret han litt mer på meg mens jeg ble ferdig med de andre kundene. Etter at de har gått stirrer han intens på meg.

Meg: Hva vil du?

Kunde: Ta ut 100 kr

Meg: Har du noe du vil kjøpe da? Jeg får ikke slått inn uttak uten at du kjøper noe

Kunde: Jeg har jo kjøpt noe *peker på varene sine*

Meg: Ja, og jeg forklarte at du måtte gjøre en ny handel for å ta ut penger.

Kunde: Jeg skal ta ut 100 kr

Meg: Dette er ikke en bank. Hvis du vil ta ut penger så må du kjøpe noe. Uansett hvor lyst jeg har til å gi deg 100 kr fra kassen for å bli ferdig med saken så kan jeg ikke det uten at du kjøper noe. Så med mindre du kjøper en pose i det minste så er det ingenting jeg får gjort.

 

Kunden kjøper motvillig en pose og får de 100 kr sine. 

 

Senere på kvelden kommer han for å retunere posen og få pengene sine igjen. 

 

Meg; Beklager, men posen er brukt så jeg kan ikke ta den tilbake. Bruk den neste gang du handler eller til søppel. 

 

 

 

 

All ære til deg for at du var så tålmodig mot den kunden :klappe:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...