Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det å være vanskelig kunde? Er jo bare å foreslå en helt basic linjert eller ulinjert a4 blokk og en kulepenn, det er vel ganske vanlig. Spurte selv etter en vanlig almanakk hos bokhandleren før studiestart og da var de iallefall hyggelige og sa at de har i flere størrelser og viste meg hvor de stod så jeg kunne velge.

Anonymkode: 6f900...8f2

Joda, jeg skjønner hva du tenker, men med snart to tiår i varehandel på baken er min erfaring at det ikke nødvendigvis er så enkelt.

Viser du kunden en basic A4 blokk blir kanskje han/hun irritert for det var jo en notatbok fra Moleskine han/hun mente.  Og den "vanlige" pennen viser seg å være en spesifikk filtpenn med 0.5 mm tykkelse...  Vanlig for kunden er ikke nødvendigvis vanlig for andre.  

Og det å forstå at det ikke finnes "vanlige" batterier eller "vanlige" lyspærer (for å nevne et par eksempler) er det mange som har vanskelig for å forstå.  Tar man f.eks. sjansen på å gi noen en pakke AA batterier når de spør etter "vanlige" batterier er sjansen stor for at det er helt feil - den bak disken burde jo visst at det var et sjeldent knappbatteri kunden er ute etter.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, ti10 skrev:

Problemet med kunder som sier "vanlig" er at det de egentlig mener, er akkurat den de har fra før eller selv liker best. Og det er ikke nødvendigvis det produktet som selges mest. Har hatt kunder som sier de skal ha vanlig vann, brus, avis, pølse, is, bolle osv. Skikkelig kjekt med laaaang kø, og når man spør en gang til og de enda en gang svarer at nei, bare en vanlig en:) Ikke så greit for oss som ikke er synske:)

Har en kompis som jobber på bensinstasjon og når folk ber om "vanlig" pølse gir han dem wiener i lompe.  8 av 10 ganger blir kundene irritert, for de mente jo løk-/bacon-/ostepølse med bacon (eller en annen "spesialpølser)...og lompe er jo helt feil må vite.  Det skulle jo vært (gjerne glutenfritt og grovt) pølsebrød.  Hvorfor kan de ikke bare be om det de ønsker da?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2018 den 14.32, #Sunrise skrev:

Nå er det forskjell på å hoste i armen fordi du har allergi, å det å hoste og nyse influensaen din i fjeset på de som står i kassa!

1) Hvordan mener du du kan bedømme om jeg nyser fordi jeg er syk eller fordi jeg er allergisk?

2) Og om jeg nyser fordi jeg ble syk før jul må jeg bare klare meg uten mat og drikke i jula og utsette å gi julegaver til over nyttår mener du? 

Anonymkode: 4332f...8a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

1) Hvordan mener du du kan bedømme om jeg nyser fordi jeg er syk eller fordi jeg er allergisk?

2) Og om jeg nyser fordi jeg ble syk før jul må jeg bare klare meg uten mat og drikke i jula og utsette å gi julegaver til over nyttår mener du? 

Anonymkode: 4332f...8a3

Hvorfor har grunnen til at man  nyser noe å si? Uavhengig av årsakene til at man nyser, så skal man jo uansett aldri nyse rett ut i luften. De kundene folk irriterer seg over er jo dem som nyser andre kunder og ansatte rett i ansiktet, eller nyser over matvarer. Hold armen foran munnen, så kan du gå på butikken så mye du vil. Bare ikke nys på alt og alle. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, altflyter skrev:

Hvorfor har grunnen til at man  nyser noe å si? Uavhengig av årsakene til at man nyser, så skal man jo uansett aldri nyse rett ut i luften. De kundene folk irriterer seg over er jo dem som nyser andre kunder og ansatte rett i ansiktet, eller nyser over matvarer. Hold armen foran munnen, så kan du gå på butikken så mye du vil. Bare ikke nys på alt og alle. 

Selvsagt skal man holde for munnen. Men denne diskusjonen startet for mange, mange sider siden, før jul, da det ble spurt hvorfor folk absolutt måtte handle når de var syke. Alle kunne visst vente med julegavehandling til de var friske. Diskusjonen dreier seg derfor ikke bare om folk som ikke har lært elementære hygieneregler som å ikke hoste og nyse på andre, men også om oss som i det hele tatt er freidige nok til å bevege oss ut blant folk når vi kan komme til å måtte hoste eller nyse, uavhengig av hvordan vi løser det. Det har også blitt sagt at allergi er "godkjent" grunn til å måtte nyse på butikken. 

Derfor har det noe å si hvorfor man hoster eller nyser, og derfor spør jeg også om det er meningen jeg skal vente med julegavene til etter jul. Hvem skal bestemme hvilke grunner som er gode nok til å måtte dra på julehandel med forkjølelse? Må man gå med en plakat rundt halsen med hele sykdomshistorien og tidsplanen for ukene før jul for å ikke bli uglesett? Legeerklæring om allergi på tilsvarende plakat? 

Eller kan man kanskje prøve å innse at opplagt syke mennesker som er ute og handler julegaver sannsynligvis ikke gjør det frivillig, og reservere fordømmelsen til dem som faktisk nyser rett ut i lufta uten tanke for andre mennesker og smittefare? 

Anonymkode: 4332f...8a3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt skal man holde for munnen. Men denne diskusjonen startet for mange, mange sider siden, før jul, da det ble spurt hvorfor folk absolutt måtte handle når de var syke. Alle kunne visst vente med julegavehandling til de var friske. Diskusjonen dreier seg derfor ikke bare om folk som ikke har lært elementære hygieneregler som å ikke hoste og nyse på andre, men også om oss som i det hele tatt er freidige nok til å bevege oss ut blant folk når vi kan komme til å måtte hoste eller nyse, uavhengig av hvordan vi løser det. Det har også blitt sagt at allergi er "godkjent" grunn til å måtte nyse på butikken. 

Derfor har det noe å si hvorfor man hoster eller nyser, og derfor spør jeg også om det er meningen jeg skal vente med julegavene til etter jul. Hvem skal bestemme hvilke grunner som er gode nok til å måtte dra på julehandel med forkjølelse? Må man gå med en plakat rundt halsen med hele sykdomshistorien og tidsplanen for ukene før jul for å ikke bli uglesett? Legeerklæring om allergi på tilsvarende plakat? 

Eller kan man kanskje prøve å innse at opplagt syke mennesker som er ute og handler julegaver sannsynligvis ikke gjør det frivillig, og reservere fordømmelsen til dem som faktisk nyser rett ut i lufta uten tanke for andre mennesker og smittefare? 

Anonymkode: 4332f...8a3

Slutt å avspore tråden nå 😊

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.1.2018 den 17.22, Sphynx skrev:

Nå blir jeg snart sprø.

Er det flere som jobber i klesbutikker her? Jeg jobber i en erotisk butikk og vi har en del klær. Og alle mannfolka som kommer innom å skal kjøpe klær til dama vet ikke hvilken størrelse hun er! Det er samme regla nesten hver gang!

Meg: Hvilken størrelse er hun?
Kunden: HMMMMMM nei si det, hun er 167 høy.
Meg: ÅÅÅH DA BRUKER HUN 160-til-170 KLÆR!!!

Nei jeg sier jo ikke det. Men jeg får lyst til å se det hver jævla gang.
Jeg prøver å si at du kan være 167 og syltynn eller 167 og kjempestor. Eller at en dame med små pupper ikke bruker samme bh størrelse som en dame med store pupper selvom de har samme høyde.

Er det bare hos meg? Jeg opplever det nesten hver gang. Størrelse på herreklær er jo ikke basert på høyde en gang. Altså WTF!!!??? :raven: Likevel blir alle mannfolka helt satt ut av at dame størrelser ikke går etter høyde.

(Måtte ta en pause i mens jeg skreiv dette innlegget fordi det kom en kunde inn. OG GJETT HVA HAN VILLE HA??? Jo et skjørt til en dame som var ca 170. :sprettoy:)

Ler så jeg griner :skratte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotkunde som sto rett ved siden av meg da jeg skulle betale for varene mine! Han sto så nært at albuen min var borte i han! Og han ble bare stående der mens jeg tastet inn koden min! :snurt:

Hvis ikke jeg hadde vært så sjenert hadde jeg sagt noe bitende til ham...

Anonymkode: b6c7d...625

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2017 den 2.08, Lisa0302 skrev:

eller plain hamburger UTEN NOENTING PÅ ALTSÅ BARE KJØTT OG BRØD

Det kunne ha vært meg. Har en sønn som ikke liker NOE på hamburgeren, han vil bare ha kjøtt og brød. Du aner ikke hvor mange ganger vi har fått med f.eks ketsjup likevel. Så når jeg ber om en plan hamburger, uten noen ting på, altså kun kjøtt og brød, så er det pga erfaringer. (Selv da hender det at den kommer med ketsjup...)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Idiotkunde som sto rett ved siden av meg da jeg skulle betale for varene mine! Han sto så nært at albuen min var borte i han! Og han ble bare stående der mens jeg tastet inn koden min! :snurt:

Hvis ikke jeg hadde vært så sjenert hadde jeg sagt noe bitende til ham...

Anonymkode: b6c7d...625

Neste gang skjuler du pin-koden demonstrativt med den andre hånden, lommeboken eller liknende. Du trenger ikke si noe. :)

Anonymkode: 15011...0b9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg føler om kundene mine som skjuler koden demonstativt for meg. Det synes jeg er litt ubehagelig. Står jo å holder på med mitt når kunden betaler, legger ting i pose osv.

Blir også ukomfortabel med de som sier kode høyt når de taster den inn :sjenert:

Endret av Sphynx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sphynx skrev:

Jeg vet ikke helt hva jeg føler om kundene mine som skjuler koden demonstativt for meg. Det synes jeg er litt ubehagelig. Står jo å holder på med mitt når kunden betaler, legger ting i pose osv.

Blir også ukomfortabel med de som sier gode høyt når de taster den inn :sjenert:

H*n skrev om en annen kunde som stod klin inntil, det var det jeg svarte på. Har aldri opplevd at betjeningen henger over skulderen min når jeg skal taste kode, så jeg skjuler ikke med mindre det er andre kunder i nærheten. #naiv :tunge1: 

Anonymkode: 15011...0b9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2017 den 23.36, AnonymBruker skrev:

Overraskende mange kunder forventer ikke at jeg kan/vet noe. «Du vet ikke tilfeldigvis hva denne størrelsen vil tilsvare i alder?» / «Hva ville du sagt denne str [...]» (cm-str) «Hva TROR du [...]» Muligens måte å ordlegge seg på men jeg blir litt sånn, blæh.. 

Harde dager på jobb om dagen. Gleder meg til jula er over og vi kan starte på salget:sarkasme:

Anonymkode: 6c251...a43

Jeg har møtt overraskende mange butikkansatte som nærmest himler med øynene over at jeg kan finne på å spørre om noe slikt, som om jeg forventer at det kan ALT. Svarer "Nei, DET har jeg ingen anelse om" og nærmest ler av meg som kan spørre så dumt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Sphynx skrev:

Jeg vet ikke helt hva jeg føler om kundene mine som skjuler koden demonstativt for meg. Det synes jeg er litt ubehagelig. Står jo å holder på med mitt når kunden betaler, legger ting i pose osv.

Blir også ukomfortabel med de som sier gode høyt når de taster den inn :sjenert:

Har aldri tenkt på at dette kan oppfattes som frekt, faktisk! Har alltid den andre hånden over koden når jeg taster, uansett hvor jeg er. Gjør det på refleks.

Anonymkode: 13ff0...9ca

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2017 den 8.56, AnonymBruker skrev:

"Ny kasse" er IKKE det samme som "NY KØ".

Anonymkode: a6878...2bb

Joda, det er det faktisk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

H*n skrev om en annen kunde som stod klin inntil, det var det jeg svarte på. Har aldri opplevd at betjeningen henger over skulderen min når jeg skal taste kode, så jeg skjuler ikke med mindre det er andre kunder i nærheten. #naiv :tunge1: 

Anonymkode: 15011...0b9

Jeg siterte ikke det innlegget ;) Men bare kom til å tenke på det sånn generellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri tenkt på at dette kan oppfattes som frekt, faktisk! Har alltid den andre hånden over koden når jeg taster, uansett hvor jeg er. Gjør det på refleks.

Anonymkode: 13ff0...9ca

Det er jo ikke frekt, tenker også at de kanskje gjør det på refleks.

Men noen kunder skuler stygt på meg å passer på at jeg ikke får med meg hva koden deres er. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest middagshøyden
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neste gang skjuler du pin-koden demonstrativt med den andre hånden, lommeboken eller liknende. Du trenger ikke si noe. :)

Anonymkode: 15011...0b9

Det skal man jo gjøre uansett, egentlig. Det står på de fleste kortterminaler, "skjul pin-koden." Ren fornuft.

Endret av middagshøyden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AvocadoMelon

Ting som er irriterende i ferskvareavdeling i matbutikk:

- folk som snakker i tlf når de står foran varmdisken og ser dumt på deg hvis du spør om de trenger hjelp.

- folk som lener seg på glasset for å varme seg.

- folk som tror de skal betale i ferskvaren..

- folk som plysterer/ hoster/ slår i glasset for å få oppmerksomheten til de som jobber.

- folk som angrer på kjøpet av varm mat/fisk ect.. og legger det igjen bak cornflakes bokser og i frysedisker (ikke flaut og komme tilbake med varen, takker alle som gidder og gjøre det, så slipper vi spyfluer pga råtten mat og masse svinn)

- folk som skal ha hel fisk (ofte når det er på tilbud) pakker inn en så sier de at de skal ha en til.. pakker inn - også en til også en til ++. Si hvor mange du skal ha med en gang så går dette fortere. 

- folk som ringer inn til callingsystemet og taster ferskvare og legger ut om den pakka de venter på....

- folk som halshugger en stakkars skolehjelp fordi det er tomt for en vare.

- folk som tar med skittene hender på glasset så man ser håndavtrykk etterpå.

- folk som snakker til maten de skal ha og ikke til de bak disken.. (hæ hva sa du?, du må nesten snakke til meg)

- folk som peker på det de skal ha i varmdisken... da er det bare å begynne å gjette, ser ikke hvor du peker herifra hvor jeg står. 

- folk som kjefter for de mener de har ventet ihvertfall 5 min.. jeg var bak og hentet noe på lageret, tok max 30 sec. 

- folk som sier "står dere her å later dere" "lite å gjøre dere eller" når ansatte snakker sammen bak disken... vi må nesten kommunisere får å få detta til å gå rundt. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AvocadoMelon skrev:

*innlegg*

- folk som angrer på kjøpet av varm mat/fisk ect.. og legger det igjen bak cornflakes bokser og i frysedisker (ikke flaut og komme tilbake med varen, takker alle som gidder og gjøre det, så slipper vi spyfluer pga råtten mat og masse svinn)

*innlegg*

Dette har faktisk jeg gjort, en eneste gang. Men da fikk jeg så dårlig samvittighet at jeg kom meg bare en meter bort før jeg gikk tilbake og la den på riktig plass. Og det var faktisk bare bakepulver eller noe lignende.

Det var nemlig en ansatt i en butikk som ga meg feil vare da jeg spurte om noe. (Dette var i Sverige og jeg visste ikke hva det het på svensk.)

Anonymkode: b6c7d...625

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...