Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

On 12/31/2017 at 7:27 PM, AnonymBruker said:

Sperren i de butikkene jeg har jobbet i er/var fryktelig dårlige. Jeg jobbet mest på Meny, men har også vært vikar hos Kiwi, Spar, Coop +++ (egentlig hos de fleste), og har aldri opplevd en sperre som slo inn nøyaktig kl. 18/20. Som regel slo ikke sperren inn før fem - ti minutter senere, men i noen butikker slo ikke sperren inn før en halvtime senere. :rolleyes: De burde heller sette opp kassene slik at sperren hindrer at alkohol kan bli slått inn i kassen etter nøyaktig kl. 18/20 - hadde gjort livet mye enklere. Mange av kundene visste nemlig om at sperren ikke slo inn helt riktig, og kom derfor ofte med alkohol som de ville "forsøke å slå inn". 

Anonymkode: 92671...4e4

Ingen av butikkene jeg har jobbet i har hatt sperrer som har slått inn for sent. De følger butikk-klokka, slik at kundens klokke kan være fem på, eller ti over, men butikk-klokka er akkurat 20.00.00 eller 18.00.00 når sperra slår inn. Men så har jeg bare jobbet i Rema-butikker etter at sperra ble obligatorisk da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 21.12.2017 den 23.33, AnonymBruker skrev:

Jeg skal love deg at om jeg står og hoster og nyser på i en butikk i julestria er det ikke fordi jeg synes det er et trivelig tidspunkt å shoppe på - da er det fordi det av diverse grunner er eneste mulighet. 

Anonymkode: 4332f...8a3

Samme her....

Har allergi, og blir veldig snørrete og hoster (i arm) mye inne på enkelte butikker... 

Parfymer, juleblomster, pynt, røkelse, duftlys osv... Et helvete å handle i fulle butikker, unngår "rush" men mot jul samles folk til alle døgnets tider.

Anonymkode: 28e3c...4d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber ikke i butikk, men sbarer som kunde. I slike situasjoner tenker jeg automatisk at den som har ventet ca lengst bør få gå først til den nye kassa. Jeg hiver meg aldri inn som førstemann i den nye køen hvis jeg ikke vet at den plassen rettmessig er min. Blir heller ikke sur om andre tar plassen uten å ha ventet lengst. Det er en kø. Livet er for kort.

Dere butikkansatte, særlig i matbutikk: dere er hverdagshelter! Jeg prøver alltid å være hyggelig mot butikkansatte, og etter å ha lest denne tråden kommer jeg til å være enda mer bevisst på det. Meeen...har vært borti ufyselige butikkansatte også, blant annet i parfymeavdelingen på taxfree, Gardermoen. Fysj! Og på enkelte apotek har jeg opplevd ansatte som ikke kan snakke godt nok norsk, og som har funnet ting til meg som ikke er i nærheten av det jeg har spurt etter.

Anonymkode: 19a7b...e29

Enig, har aldri reagert før, men nå i romjula var det noen skikkelige burugler der. Voksne damer, sikkert bare ekstrahjelper, men de trenger jo ikke oppføre seg som om kundene bare er i veien. Og nei, jeg var ikke vrang, jeg bare betalte en vare i kassen.

Anonymkode: 0128d...492

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Du, hvor står saltet? (Eller en annen ting)

Jeg: Oj, jeg jobber ikke her *peker mot logoen på uniformen*.

Kunde: Åååå, haha jeg ser jo du har feil uniform ja. Du skal få slippe å vise meg hvor det står. Hahaha.

Dette skjer så og si hver gang jeg handler i pausa mi. Uniformen har ikke samme farge engang.

Anonymkode: 3c22b...0df

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunde: Du, hvor står saltet? (Eller en annen ting)

Jeg: Oj, jeg jobber ikke her *peker mot logoen på uniformen*.

Kunde: Åååå, haha jeg ser jo du har feil uniform ja. Du skal få slippe å vise meg hvor det står. Hahaha.

Dette skjer så og si hver gang jeg handler i pausa mi. Uniformen har ikke samme farge engang.

Anonymkode: 3c22b...0df

Føler med deg! Rema ligger rett ved siden av apoteket jeg jobber i. Nesten hver gang jeg springer i vei i pausen for å handle noe, blir jeg spurt om "du, unnskyld, hvor har du <vare>?" likevel om jeg har en typisk hvit "helse"-uniform, i en butikk hvor de har mørkeblå uniformer. Husker godt første gangen, da jeg bare ble stående som et spørsmålstegn, og bare "eeeh... Nei det vet ikke jeg nei". Dama ble stående lenge før hun sa "eeeh... Nei. Kan du kanskje hente noen som vet det da?" tok meg lang tid før jeg innså at hun trodde jeg jobba der. Kleint. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2018 den 17.46, Dævendøtte skrev:

I gamle dager sendte vi lister på fax og fikk en telefon fra en kunde på Vinstra. De lurte på om vi kunne bruke et annet faxpapir enn det vi pleide, for arkene som kom ut havnet alltid på gulvet :D 

 

Herrefred nå satt jeg melken i halsen :sjokkbla::skratte:

Anonymkode: bbf69...e8d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.1.2018 den 23.24, AnonymBruker skrev:

Kunde: Du, hvor står saltet? (Eller en annen ting)

Jeg: Oj, jeg jobber ikke her *peker mot logoen på uniformen*.

Kunde: Åååå, haha jeg ser jo du har feil uniform ja. Du skal få slippe å vise meg hvor det står. Hahaha.

Dette skjer så og si hver gang jeg handler i pausa mi. Uniformen har ikke samme farge engang.

Anonymkode: 3c22b...0df

Haha, hørte en lignende hendelse fra en kompis. Han hadde lunsj og var innom en annen butikk på kjøpesenteret.

Kunde: hvor finner jeg ... 

han: beklager, jeg jobber ikke her

kunde: SELVFØLGELIG GJØR DU DET, ER DU FREKK ELLER!?

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Hvor er utgangen?

Meg: Rett der borte hvor du kom inn. 

Kunde: Ja, jeg vet hvor jeg kom inn, men jeg visste ikke at jeg kunne gå ut der også.

 

Altså, han kom inn fra gaten, så trodde det var logisk at døren fungerte både som inngang og utgang. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.1.2018 den 23.03, AnonymBruker skrev:

Samme her....

Har allergi, og blir veldig snørrete og hoster (i arm) mye inne på enkelte butikker... 

Parfymer, juleblomster, pynt, røkelse, duftlys osv... Et helvete å handle i fulle butikker, unngår "rush" men mot jul samles folk til alle døgnets tider.

Anonymkode: 28e3c...4d0

Nå er det forskjell på å hoste i armen fordi du har allergi, å det å hoste og nyse influensaen din i fjeset på de som står i kassa!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, The Kitten skrev:

Kunde: Hvor er utgangen?

Meg: Rett der borte hvor du kom inn. 

Kunde: Ja, jeg vet hvor jeg kom inn, men jeg visste ikke at jeg kunne gå ut der også.

 

Altså, han kom inn fra gaten, så trodde det var logisk at døren fungerte både som inngang og utgang. 

HAHA! Jess da!

Har ingen kunder som tror det er en annen utgang, men har maaaaaaange kunder som ikke klarer å finne utgangen igjen, selvom de kom inn der. Altså, er ikke så stor og uoversiktlig butikk jeg jobber i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg snart sprø.

Er det flere som jobber i klesbutikker her? Jeg jobber i en erotisk butikk og vi har en del klær. Og alle mannfolka som kommer innom å skal kjøpe klær til dama vet ikke hvilken størrelse hun er! Det er samme regla nesten hver gang!

Meg: Hvilken størrelse er hun?
Kunden: HMMMMMM nei si det, hun er 167 høy.
Meg: ÅÅÅH DA BRUKER HUN 160-til-170 KLÆR!!!

Nei jeg sier jo ikke det. Men jeg får lyst til å se det hver jævla gang.
Jeg prøver å si at du kan være 167 og syltynn eller 167 og kjempestor. Eller at en dame med små pupper ikke bruker samme bh størrelse som en dame med store pupper selvom de har samme høyde.

Er det bare hos meg? Jeg opplever det nesten hver gang. Størrelse på herreklær er jo ikke basert på høyde en gang. Altså WTF!!!??? :raven: Likevel blir alle mannfolka helt satt ut av at dame størrelser ikke går etter høyde.

(Måtte ta en pause i mens jeg skreiv dette innlegget fordi det kom en kunde inn. OG GJETT HVA HAN VILLE HA??? Jo et skjørt til en dame som var ca 170. :sprettoy:)

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sphynx skrev:

Nå blir jeg snart sprø.

Er det flere som jobber i klesbutikker her? Jeg jobber i en erotisk butikk og vi har en del klær. Og alle mannfolka som kommer innom å skal kjøpe klær til dama vet ikke hvilken størrelse hun er! Det er samme regla nesten hver gang!

Meg: Hvilken størrelse er hun?
Kunden: HMMMMMM nei si det, hun er 167 høy.
Meg: ÅÅÅH DA BRUKER HUN 160-til-170 KLÆR!!!

Nei jeg sier jo ikke det. Men jeg får lyst til å se det hver jævla gang.
Jeg prøver å si at du kan være 167 og syltynn eller 167 og kjempestor. Eller at en dame med små pupper ikke bruker samme bh størrelse som en dame med store pupper selvom de har samme høyde.

Er det bare hos meg? Jeg opplever det nesten hver gang. Størrelse på herreklær er jo ikke basert på høyde en gang. Altså WTF!!!??? :raven: Likevel blir alle mannfolka helt satt ut av at dame størrelser ikke går etter høyde.

(Måtte ta en pause i mens jeg skreiv dette innlegget fordi det kom en kunde inn. OG GJETT HVA HAN VILLE HA??? Jo et skjørt til en dame som var ca 170. :sprettoy:)

Da er det nesten bedre med dem som vil kjøpe BH til dama og sier ting som "de er to håndfuller" , "De hadde ca fått plass i et vinglass" eller "ca så store" * vise med hendene*  :ler: 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere ansatte som snakker så frekt og nedlatende må slutte med Det! Dere skal være profesjonelle på jobb, ikke kjefte på kunder, snakk ordentlig.

Jeg har vært vittne til mye ufint.

Anonymkode: c1712...a4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere ansatte som snakker så frekt og nedlatende må slutte med Det! Dere skal være profesjonelle på jobb, ikke kjefte på kunder, snakk ordentlig.

Jeg har vært vittne til mye ufint.

Anonymkode: c1712...a4a

Det er en egen tråd for det hvor du kan spy så mye galle du vil om "frekke og nedlatende" ansatte.

Værsågod.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Sphynx skrev:

Nå blir jeg snart sprø.

Er det flere som jobber i klesbutikker her? Jeg jobber i en erotisk butikk og vi har en del klær. Og alle mannfolka som kommer innom å skal kjøpe klær til dama vet ikke hvilken størrelse hun er! Det er samme regla nesten hver gang!

Meg: Hvilken størrelse er hun?
Kunden: HMMMMMM nei si det, hun er 167 høy.
Meg: ÅÅÅH DA BRUKER HUN 160-til-170 KLÆR!!!

Nei jeg sier jo ikke det. Men jeg får lyst til å se det hver jævla gang.
Jeg prøver å si at du kan være 167 og syltynn eller 167 og kjempestor. Eller at en dame med små pupper ikke bruker samme bh størrelse som en dame med store pupper selvom de har samme høyde.

Er det bare hos meg? Jeg opplever det nesten hver gang. Størrelse på herreklær er jo ikke basert på høyde en gang. Altså WTF!!!??? :raven: Likevel blir alle mannfolka helt satt ut av at dame størrelser ikke går etter høyde.

(Måtte ta en pause i mens jeg skreiv dette innlegget fordi det kom en kunde inn. OG GJETT HVA HAN VILLE HA??? Jo et skjørt til en dame som var ca 170. :sprettoy:)

Er vel så sjelden mannfolka er ute og handler klær til dama si....så kan vel ikke forvente at de skal skjønne at det finnes forskjellige størrelser på bher og andre klær til damer😂😂😂😂

og at ikke dere butikkansatte ved hvordan hun ser ut og finne korrekt størrelse til henne😉😂😂😂😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, dk73 skrev:

Er vel så sjelden mannfolka er ute og handler klær til dama si....så kan vel ikke forvente at de skal skjønne at det finnes forskjellige størrelser på bher og andre klær til damer😂😂😂😂

og at ikke dere butikkansatte ved hvordan hun ser ut og finne korrekt størrelse til henne😉😂😂😂😂

Tips til mannfolk: spør dama di eller sjekk undertøysskuffen hennes på forhånd før man beveger seg til butikken.

Premieidioter.

Det samme gjelder kunder som "skal ha en helt vanlig almanakk" eller "en vanlig penn" eller "en vanlig skriveblokk". :bond: 

Personlig vet jeg aldri hvilken lyspære eller batteri jeg trenger, jeg aner ikke hva det heter. Så da tar jeg med den/det gamle i butikken og sier "hallo, har du denne?" og VIPS PROBLEM LØST :bond: 

Anonymkode: a6878...2bb

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 29.12.2017 at 11:34 PM, AnonymBruker said:

Det var en smart løsning, d81. :) 

Jeg har forresten aldri vært borti butikker som får slått inn alkohol etter kl 18/20, så jeg vet ikke hva slags kjeder som evt bryter loven på det området. Trodde det var likt for alle. 

Anonymkode: 15011...0b9

Jeg har opplevd ofte at det åpnes for de som sto i køen, men da er det sjefen som har måtte overstyre,

Anonymkode: 79530...14c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Det samme gjelder kunder som "skal ha en helt vanlig almanakk" eller "en vanlig penn" eller "en vanlig skriveblokk". :bond: 

Er det å være vanskelig kunde? Er jo bare å foreslå en helt basic linjert eller ulinjert a4 blokk og en kulepenn, det er vel ganske vanlig. Spurte selv etter en vanlig almanakk hos bokhandleren før studiestart og da var de iallefall hyggelige og sa at de har i flere størrelser og viste meg hvor de stod så jeg kunne velge.

Anonymkode: 6f900...8f2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det å være vanskelig kunde? Er jo bare å foreslå en helt basic linjert eller ulinjert a4 blokk og en kulepenn, det er vel ganske vanlig. Spurte selv etter en vanlig almanakk hos bokhandleren før studiestart og da var de iallefall hyggelige og sa at de har i flere størrelser og viste meg hvor de stod så jeg kunne velge.

Anonymkode: 6f900...8f2

Problemet med kunder som sier "vanlig" er at det de egentlig mener, er akkurat den de har fra før eller selv liker best. Og det er ikke nødvendigvis det produktet som selges mest. Har hatt kunder som sier de skal ha vanlig vann, brus, avis, pølse, is, bolle osv. Skikkelig kjekt med laaaang kø, og når man spør en gang til og de enda en gang svarer at nei, bare en vanlig en:) Ikke så greit for oss som ikke er synske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...